Конспект ГПД: Вікторина «Що? Де? Коли?», або Засідання клубу Чомучок «Хочу все знати».

Опис документу:
Конспект ГПД: Вікторина «Що? Де? Коли?», або Засідання клубу Чомучок «Хочу все знати». - За широкими морями, за лісами дрімучими, за горами скелястими, у далекому краю жив маленький хлопчик і всіх запитував: «Чому та чому?». Його прозвали Чомучкою

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект ГПД: Вікторина «Що? Де? Коли?», або Засідання клубу Чомучок «Хочу все знати».

Дата:

ПІБ:

Прийом дітей і організація побуту

Прийом дітей в групу продовженого дня.

Ознайомлення з проханнями та побажаннями учнів. Ознайомлення учнів з планом роботи в другій половині дня.

Підготовка до обіду. Обід.

Нагадування про правила поведінки в їдальні; дотримання санітарно-гігієнічних вимог; правильне сервірування стола; поведінку за столом.

Під час обіду стежити, щоб діти повністю споживали поданий їм обід; вчилися прибирати за собою посуд на обідньому столі.

Прогулянка і спортивна хвилинка на свіжому повітрі.

Мета: відновити працездатність дітей, задовольнити біологічну потребу в русі.

Структура спортивної години:

  1. Шикування дітей. Інформація про заняття.

  2. Прогулянка на свіжому повітрі.

  3. Комплекс вправ на дихання.

Комплекс вправ на дихання

  1. початкове положення - стоячи ноги на ширині плечей, підняти руки вгору зробити вдих, опустити руки вниз - видих. 3-6 разів.

  2. початкове положення - стоячи ноги на ширині плечей, руки на пояс. Круговий рух головою. 10 кругів в один бік і 10 в іншу.

  3. початкове положення - стоячи ноги на ширині плечей. Кругові рухи плечей назад і вперед по максимальній амплітуді. 10 кругів вперед і 10 назад.

  4. початкове положення - стоячи ноги на ширині плечей. Кругові рухи прямими руками вперед і назад (руки рухаються одночасно). 10 кругів вперед і 10 назад

  5. початкове положення - стоячи ноги на ширині плечей, руки на пояс. Кругові рухи тулубом. 5 кругів в один бік і п’ять в іншу.

  6. початкове положення - стоячи ноги на ширині плечей (або разом - як зручніше). Нахили вниз. 5-6 разів

  1. Ігри на свіжому повітрі за бажанням дітей.

Гра «Гілочка»

У грі можуть одночасно брати участь 15—20 і більше чоловік. Для гри потрібна гілочка верби або іншого дерева.

Учасники гри утворюють погано зімкнене коло. Руки тримають за спиною та передають один одному гілочку. У центрі кола — той, хто водить. Його задача — знайти та захопити гілочку. Задача нелегка. Якщо той, хто водить, трішки повернеться спиною до того, у кого гілочка, то останній швидко проводить гілочкою по його спині, відразу ж гілочку забирає назад і передає по колу.

Якщо тому, хто водить, вдається захопити гілочку, він перестає водити та стає в коло.

На його місце стає той гравець, у якого була виявлена гілочка.

Якщо під час передачі гілочки по руках вона впаде на підлогу чи на землю та той, хто водить це помітить, тоді гравець, у якого впала гілочка, замінює того, хто водить.

Гра «ХОБЛА» (гуцульська дитяча гра).

Вибирається ведучий. Він стає біля "пана" (якогось умовного місця), прикриває очі долонями і голосно промовляє: "Хобла, хобла, ховайтеся добре, бо я граю, розкриваю, тю... Іду шукати, а кого йму, то вуха надеру". За цей час всі діти ховаються. Потім ведучий іде шукати всіх.

Кого побачить, то біжить до "пана" і застукує, промовляючи: "Стук, стук за Іру чи Юру і т.д.". А якщо дитина підбіжить до "пана", що її не помітить ведучий, то вона сама каже: "Стук, стук за себе". Кого ведучий застукає першим, той хоблає.

  1. Організоване повернення до школи.

Самопідготовка

Мета: вчити дітей самостійно виконувати домашні завдання, долаючи труднощі та отримуючи радісні відчуття від навчання.

Структура самопідготовки:

1. Підготовка учнів до самостійної роботи.

2. Організація самостійної роботи.

  • Чіткий інструктаж.

  • Визначення порядку виконання домашніх завдань.

  • Визначення часу для виконання кожного завдання.

3. Самостійна робота учнів: поєднання фронтальної, групової, індивідуальної роботи; культура розумової праці; раціональне використання часу.

Година спілкування.

Вікторина «Що? Де? Коли?», або Засідання клубу Чомучок «Хочу все знати».

  • За широкими морями, за лісами дрімучими, за горами скелястими, у далекому краю жив маленький хлопчик і всіх запитував: «Чому та чому?». Його прозвали Чомучкою. Не завжди дорослі та його друзі могли відповісти на всі його запитання. І подався він у далеку подорож. Може, ще й нині блукає світом. Хтозна.

  • Сьогодні ми з вами спробуємо дати відповіді на його запитання та запитання нашого клубу.

1. Опитування.

  • Чому на Землі з кожним роком стає все менше лісів? До чого це призводить?

  • Чому багато рослин стають рідкісними?

  • Чому треба оберігати не тільки самих тварин, але й місця, у яких вони живуть?

  • Чому жовтіє листя на деревах?

  • Чому треба підгодовувати птахів узимку?

  • Чому зайчик та білочка міняють хутро?

  • Чому одні пташки відлітають у теплі краї, а інші залишаються?

2. Жартівливі вправи.

***

- Хлопчику, де мешкає товариш Петров? – питає перехожий хлопчика, що грався у дворі.

Хлопчик повів чоловіка на десятий поверх і показав на двері:

- Петров мешкає ось тут, але зараз його немає вдома, бо він сидить у дворі на лавці.

- Чи правильно вчинив хлопчик? Як треба було вчинити? (Треба було показати лаву, де сидів дядько Петров).

***

Малятко запитало у школярів:

- Коли треба повертати бібліотечну книжку?

Йому відповіли:

  • Через місяць.

  • У кінці чверті.

  • Коли нагадають.

  • Коли прочитаєш.

- А ви як гадаєте? (Коли прочитаю, до встановленого бібліотекарем терміну).

Плутанина

Геть усе, усе на світі

Переплутав хлопчик Вітя,

Каже: «Діти вчаться в полі,

А комбайн працює в школі,

Всіх людей стрижуть в лікарні,

А лікують в перукарні.

Ми книжки берем в аптеці,

Ліки – у бібліотеці!»

От який Вітьок дивак!

Ти ж бо знаєш – це не так!

- А як?

Діти, звісно, вчаться в … (школі),

А комбайн працює в … (полі),

Ми лікуємось в … (лікарні),

А стрижемось в … (перукарні),

Ліки беремо в … (аптеці),

А книжки – в … (бібліотеці).

***

Півень побачив райдугу:

- Який гарний хвіст!

Баран побачив райдугу:

- Який високий міст!

І кінь дивиться на райдугу:

- Дорога далека!

Річка дивиться на райдугу:

- І в небі є річка?

- А як гадаєте ви, яка райдуга? (Райдуга, або веселка, - це дуги різного кольору: червоного, оранжевого, зеленого, жовтого, блакитного, синього, фіолетового, що з’являються в небі після дощу).

Що переплутав Барвінок?

- Узимку всі ходять до лісу по гриби і ягоди. У садах дозрівають яблука, груші і вишні. Різнокольорові метелики перелітають з квітки на квітку. Діти загоряють на сонечку і їдять смачні кавуни.

- Весною на землю падають перші сніжинки. Переодягається у білу шубку заєць, залазить у барліг ведмідь, а птахи відлітають у теплі краї.

- Улітку дуже холодно. Коли я йду кататись на ковзанах або лижах, я одягаю теплу куртку і валянки. А ще влітку буває Новий рік. Діти прикрашають ялинку. До них у гості приходить Дід Мороз і Снігуронька.

- Восени на деревах розпускаються листочки. Із теплих країв прилітають пташки. Ми розвішуємо шпаківні і пускаємо кораблики.

(Барвінок переплутав зиму з літом, весну з осінню, літо – із зимою, а осінь – з весною).

Хто як спить?

  • Ти, Зайчику, як спиш?

  • Як прийнято – лежачи.

  • А ти, Тетерев, як?

  • А я сидячи.

  • А ти, Чапле?

  • А я стоячи.

  • Виходить, друзі, що я, кажан, найзручніше від усіх вас відпочиваю!

  • А як же ти, Кажане, спиш-відпочиваєш?

  • Та вниз головою…

- Поспостерігайте, як спить котик (лежачи), півник (сидячи). А як ви самі спите? (лежачи на боці або на спині).

3. Загадки.

Хоч буваю часто битий,

Але зовсім не сердитий.

Я стрибаю, веселюся…

Чи вгадаєте, як звуся?

(М’яч)

Гуде, а не літак,

Крутиться, а не колесо.

(Джига).

Можу з них побудувати

Я гараж, місток і хату,

Огорожу і доріжку,

Стіл, диван і навіть ліжко.

(Кубики)

Все, як в мене: ручки й ніжки.

Покладу її на ліжко,

Пісню заспіваю і заколисаю.

(Лялька)

- Як ці речі назвати одним словом? (іграшки).

Чорна корова усіх людей поборола,

а білий віл усіх людей підвів.

(День і Ніч).

Розфарбоване коромисло

через річку повисло.

(Веселка).

Дах зігрівся, сніг заплакав

і весь день тихенько капав.

(Капіж).

По небу летіла птиця-орлиця,

Крила розпустила – півнеба затулила.

(хмари).

Коли нема – чекають

Коли прийду – тікають.

(дощ).

Без сокири і без пилки,

а мости будує.

(мороз).

Без рук, без ніг, лише роги має,

Під небесами гуляє.

(місяць).

Хто співає, свище, плаче,

Та ніхто його не бачив?

(вітер)

Я падаю на ваші хати,

я білий-білий і пухнастий,

я прилипаю вам до ніг

і називаюсь просто … (сніг).

Що сходить без насіння?

(сонце).

- Що називають слова-відгадки? (пори року; природу, явища природи).

4. Задачі-віршики.

Ось листок і грибок,

Ще листок і грибок.

Скільки є листків?

Скільки всього є грибів?

(1+1, 1+1)

Сидів хлопчик біля річки,

Він спіймав аж три плотвички,

Котенятко одну вкрало.

Скільки рибок в нього стало?

(3 – 1)

На лужку серед лози,

Заховались дві кози,

А отут стоять ще дві

У густій рясній траві.

Порахуємо гуртом,

Скільки всіх тих кіз разом.

(2+2)

Є в зайчихи п’ять малят,

Неслухняних зайченят.

На обід їх мати жде,

Раз, два, три. А решта де?

(5-3)

Три овечки коло гречки,

На лужку ще три овечки.

Полічи овечок цих.

Скільки разом їх усіх?

(3+3)

У Оксаночки в руці

Є чотири олівці,

А в її подружки Віри,

Ось погляньте, теж чотири.

Полічіть-но всі оці

Кольорові олівці.

(4+4)

Зловив Василько наш сім риб.

Одна з них в воду раптом стриб.

Відповідайте, рибок скільки

Тепер зосталось у Василька?

(7 – 1)

У живім куточку в школі

Є три риби у воді,

Ще сім рибок дасть Микола.

Скільки буде риб тоді?

(3+7)

Під дубочком п’ять грибочків,

Під сосною їх чотири.

Скільки разом? Полічили?

(5+4)

5. Гра «Шифрувальники».

А М О Ш Р Л Ф К І В Д У Н

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

З Б Й Г И Ц Т С П Е Ч

14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

- Розшифруйте назву квітки.

5 3 2 1 4 8 1 - … (ромашка).

7 9 1 6 8 1 - … (фіалка).

10 3 6 3 4 8 1 - … (волошка).

11 12 5 2 1 13 - …(дурман).

14 10 9 5 3 15 9 16 - …(звіробій).

17 3 5 18 19 10 9 20 - …(горицвіт).

21 3 8 18 5 8 18 - …(сокирки).

22 23 5 10 3 19 10 9 20 - … (первоцвіт).

24 3 5 13 3 15 5 18 10 19 9 - …(чорнобривці).

13 23 14 1 15 12 11 8 18 - …(незабудки).

22 9 10 13 18 8 18 - …(півники).

6. Казкові герої.

Не зміг сидіти на вікні,

У лісі всім співав пісні,

Але коли зустрів лисицю,

Та пісня мусила скінчиться.

(колобок)

Сиднем у землі сиділа,

Час настав – і всіх здружила:

Діда, бабу, внучку й Хвінку,

Мишку та кицю Мінку.

(ріпка)

Як знайшов він колосок,

Борошна змолов мішок –

Пиріжків напік і з’їв,

Ледарів не пригостив.

(півник)

В діда з бабою хлопчина

Появився з деревини,

У печі Зміючку спік,

З гусеням додому втік.

(Івасик-Телесик).

.

Заняття за інтересами.

Ігри розвивальні та навчальні.

Гра «Біла паличка».

У цій грі всі учасники діляться на дві команди та вибирають із свого середовища двох капітанів. Це зазвичай найсильніші та найспритніші гравці, які вміють відстояти свою команду. У кожної команди своя паличка. Вона має довжину 40—50 см і товщину 2—3 см. Зовні палички однакові, але кожна має свій розпізнавальний знак, який повинні знати всі члени команди. Суддя, який слідкує за правилами гри, шикує обидві команди з капітаном попереду та подає сигнал.

За першим сигналом капітани міняються своїми паличками. За другим сигналом вони кидають паличку якомога далі. Суддя ж слідкує за тим, щоб ніхто не виходив за лінію і не вибігав раніше.

Після того, як палички кинуті, гравці обох команд біжать уперед, стараючись швидше добігти до своєї палички.

Задача капітанів — якомога далі закинути палички, щоб гравці команди «суперника» не встигли раніше доставити їх судді.

Команда, яка змогла першою віддала паличку, вважається переможцем. Але передавати її судді може тільки капітан. Тому той, хто перший піднімає паличку, повинен встигнути її передати як естафету капітанові, а той уже біжить із нею до судді.

Гра «ЗБАВЛЕНИЙ ТЕЛЕФОН» (гуцульська дитяча гра).

Учасники гри сідають на лавочку. Ведучий каже будь-яке слово першому, хто сидить на лавочці, а той передає його на вухо сусідові. І так до останнього гравця. Потім ведучий запитує останнього: "Що ти почув?" Він відповідає. Якщо слово сказав вірно, то ведучий сідає, а останній, що сидів на лавочці, стає ведучим. Якщо ж слово передане невірно, то той гравець, що його неправильно передав сідає в кінець лавочки. Переможе той, хто найвірніше назве передане слово.

Завершення роботи ГПД.

Прогулянка.

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»