Конспект ГПД: Бесіда про осінні турботи тварин, запаси на зиму

Опис документу:
Конспект ГПД: Бесіда про осінні турботи тварин, запаси на зиму. для 1-4-х класів. Мета: встановити причинно-наслідкові зв’язки між змінами в живій і неживій природі, житті рослин і тварин, а також трудовій діяльності людей; формувати уявлення про перелітних і зимуючих птахів; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Прийом дітей і організація побуту

Прийом дітей в групу продовженого дня.

Ознайомлення з проханнями та побажаннями учнів. Ознайомлення учнів з планом роботи в другій половині дня.

Підготовка до обіду. Обід.

Нагадування про правила поведінки в їдальні; дотримання санітарно-гігієнічних вимог; правильне сервірування стола; поведінку за столом.

Під час обіду стежити, щоб діти повністю споживали поданий їм обід; вчилися прибирати за собою посуд на обідньому столі.

Прогулянка і спортивна хвилинка на свіжому повітрі.

Мета: відновити працездатність дітей, задовольнити біологічну потребу в русі.

Структура спортивної години:

  1. Шикування дітей. Інформація про заняття.

  2. Ігри на свіжому повітрі за інтересами дітей.

  3. Гра «Не морозь мене, Морозе».

Гравці розташовуються на одній стороні майданчика. Посередині стоїть «Мороз». Гравці за сигналом перебігають на іншу сторону, «Мороз» намагається кого-небудь «заморозити» - торкнутися.

Спіймані залишаються на тих місцях, де до них доторкнувся ведучий. При наступній перебіжці хтось із гравців може «розморозити» спійманого, три рази доторкнувшись до нього.

  1. Організоване повернення до школи.

Самопідготовка

Мета: вчити дітей самостійно виконувати домашні завдання, долаючи труднощі та отримуючи радісні відчуття від навчання.

Структура самопідготовки:

1. Підготовка учнів до самостійної роботи.

2. Організація самостійної роботи.

  • Чіткий інструктаж.

  • Визначення порядку виконання домашніх завдань.

  • Визначення часу для виконання кожного завдання.

3. Самостійна робота учнів: поєднання фронтальної, групової, індивідуальної роботи; культура розумової праці; раціональне використання часу.

Година спілкування.

Бесіда про осінні турботи тварин, запаси на зиму

Мета: встановити причинно-наслідкові зв’язки між змінами в живій і неживій природі, житті рослин і тварин, а також трудовій діяльності людей; формувати уявлення про перелітних і зимуючих птахів; виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: малюнки із зображенням джмеля, перелітних та зимуючих птахів, їжака, білки, зайця.

ХІД УРОКУ

І. Повторення вивченого матеріалу

  • Яка пора року настає після літа?

  • Назвіть осінні місяці.

  • Назвіть ознаки осені. Які зміни відбулися в неживій природі?

  • Коли жовкне та опадає листя? Чому це відбувається?

II. Повідомлення теми і мети бесіди.

  • Розгадайте тему нашої бесіди.

1) Як 10) зими 3) готуються 8) готуються 5) зими 2)тварини 7) люди 4) до 9) до 6) Як

Розшифрувати й записати на дошці.

III. Пояснення нового матеріалу

1. Як готуються до зими комахи?

  • Відгадайте загадку.

Ниток багато, а в клубок

їх не змотати. (Павутина)

  • А хто «виробляє» павутину?

  • Чи можна восени зустріти павутиння, яке літає? (Так, протягом бабиного літа.)

  • На осінь з яєць деяких видів павуків виводяться молоді павучки. Вони, як і дорослі павуки, здатні виділяти павутинку. Випущену павутинку підхоплює вітер і несе її. Мандрівка павучків — гарний спосіб розселення.

Прибувши на нове місце проживання, павучки заховуються під листя, у суху траву, в щілини кори і там спатимуть до весни. Навесні прокинуться і більїпе ніколи не літатимуть — виростуть і стануть важкими.

  • А чи чути восени музику цвіркунів і коників? (Ні, не чути.)

  • Восени завмирає життя комах. Зовсім мало ми можемо побачити комах, які літають у повітрі. Але під листям ми можемо знайти завмерлих жучків-сонечок.

  • Ще літають джмелі. Джмелі — наші друзі. Лише вони, маючи довгий хоботок, можуть запилювати квіти червоної конюшини. (Показ на малюнку).

  • Гніздо джмеля розміщується у землі. Восени вся джмелина сім’я вимирає. Живими залишаються лише молоді джмелі, які, перезимувавши, весною створюють нове гніздо. Тому зимуючих джмелів потрібно берегти.

2. Як готуються до зими птахи?

  • Ми часто гуляємо у парку, часом відвідуємо ліс. Пригадайте, чи чули Ви спів птахів? (Так, уже не чути того співу, що влітку.) Чому? (Птахи почали відлітати в теплі краї.)

  • Ховаються на зиму комахи. Стає холодніше. Птахам нічого їсти, і вони поступово залишають нас. Раніше за всіх відлітають комахоїдні птахи, пізніше — зерноїдні і водоплавні. А чому?

  • Які птахи залишаються зимувати?

  • Чи легко їм доводиться взимку?

  • Як їм допомогти перезимувати?

3. Як тварини готуються до зими?

  • Відгадайте загадку.

Дикий звірок, круглий, мов клубок,

Колючки стирчать, спробуй узять. (Їжак)

  • Чи часто вам доводилось бачити їжачків? Де саме? Що полюбляють їсти їжачки? Чи корисні вони? (Заздалегідь підготовлений учень детальніше розповідає про їжаків: які це тварини, де вони поширені, чим живляться, де живуть, як зимують.)

  • Пізно восени, коли промерзає ґрунт і зменшується кількість кормів, їжаки зариваються в опале листя і загортаються у неміцний клубок, впадаючи у глибоку сплячку аж до березня. У цей час у них дуже вповільнюється дихання (до 6 разів на хвилину), різко знижується температура тіла, падає кров’яний тиск, серце робить лише кілька ударів на хвилину. Під час сплячки у їжаків більше, ніж на третину, зменшується маса, бо протягом сплячки вони не живляться, а живуть завдяки жиру, відкладеному в тілі восени.

  • Де живе білка? Чим вона живиться? Як готується до зими? Цікавим є те, що білки дуже старанно запасають на зиму корми — жолуді, горіхи, гриби, які ховають у дуплах, під опалим листям, або розвіпіують на сучках дерев. Іноді в білчиних запасах буває до трьох і більше кілограмів горіхів. У зимову сплячку білки не залягають, хоч у дуже люті морози і в хуртовину кілька днів сплять.

  • Заєць сірий найчастіше зустрічається у наших лісах. На відміну від інших звірів, зайці не мають постійних лігвищ, не риють нір. Живляться вони частіше на зелених посівах озимини, конюшини та інших багаторічних трав, де знаходять вдосталь кормів аж до глибокої зими. Запасів їжі на зиму зайці не заготовляють. Вони харчуються дрібними корінцями, які добувають з-під снігу, згризають молоді пагінчики дерев, кору.

ІV. Закріплення знань.

1. Гра «Зимуючі й перелітні птахи»

Учитель називає різних птахів. Учні оплесками визначають зимуючих птахів. Виграє той, хто не помилився.

Лелека, ворона, жайворонок, соловей, синиця, сорока, шпак, ластівка, горобець.

  • Як ви допоможете перезимувати пташкам?

2. Розглядання малюнків

- Назвіть зображених тварин. Кому з них потрібна ваша допомога взимку? (Малюнки ведмедя, метелика, їжака, білки, дятла, лелеки, синиці та ін.)

Заняття за інтересами.

Ігри розвивальні та навчальні.

Гра «Весела гра з дзвоником».

Мета: розвиток слухового сприйняття.

Усі сідають в круг, за бажанням групи вибирається «той, хто водить», проте, якщо охочих немає, то роль «того, що водить» відводиться тренерові. «Тому, що водить» зав'язують очі, а дзвоник передаютьпо колу, завдання «того, що водить» - упіймати людину з дзвоником. Перекидати дзвоник один одному не можна.

Завершення роботи ГПД.

Прогулянка.

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»