Конспект ГПД: Бесіда «Пізня осінь. Листопад».

Опис документу:
Конспект ГПД: Бесіда «Пізня осінь. Листопад». Відгадування загадки. Крапле з неба, дахів, стріх Дощ холодний, перший сніг. Почорнів без листя сад. Що за місяць? (Листопад) - Чому цей місяць так називається?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект ГПД: Бесіда «Пізня осінь. Листопад».

Дата:

ПІБ:

Прийом дітей і організація побуту

Прийом дітей в групу продовженого дня.

Ознайомлення з проханнями та побажаннями учнів. Ознайомлення учнів з планом роботи в другій половині дня.

Підготовка до обіду. Обід.

Нагадування про правила поведінки в їдальні; дотримання санітарно-гігієнічних вимог; правильне сервірування стола; поведінку за столом.

Під час обіду стежити, щоб діти повністю споживали поданий їм обід; вчилися прибирати за собою посуд на обідньому столі.

Прогулянка і спортивна хвилинка на свіжому повітрі.

Мета: відновити працездатність дітей, задовольнити біологічну потребу в русі.

Структура спортивної години:

  1. Шикування дітей. Інформація про заняття.

  2. Прогулянка на свіжому повітрі.

  3. Ігри на свіжому повітрі.

  4. Гра «Вибий ведучого».

Гравці утворюють два кола (одне – хлопчики, друге – дівчатка) діаметром 12-15м. у кожному колі лежить по одному волейбольному м’ячу, в центрі кола розташовується ведучий, якого потрібно вибити м’ячем. Гравець, який виб’є ведучого, займає його місце.

  1. Гра «Замри».

Мета: розвиток уваги і пам'яті. Діти стрибають в такт музиці (ноги в сторони — разом, супроводжуючи стрибки хлопаннями над головою і по стегнах). Несподівано музика обривається. Гравці повинні застигнути в позі, на яку припала зупинка музики. Якщо комусь з учасників це не вдалося, він вибуває з гри. Знову звучить музика — ті, що залишилися продовжують виконувати рухи. Грають до тих пір, поки в крузі не залишиться лише один гравець.

  1. Організоване повернення до школи.

Самопідготовка

Мета: вчити дітей самостійно виконувати домашні завдання, долаючи труднощі та отримуючи радісні відчуття від навчання.

Структура самопідготовки:

1. Підготовка учнів до самостійної роботи.

2. Організація самостійної роботи.

  • Чіткий інструктаж.

  • Визначення порядку виконання домашніх завдань.

  • Визначення часу для виконання кожного завдання.

3. Самостійна робота учнів: поєднання фронтальної, групової, індивідуальної роботи; культура розумової праці; раціональне використання часу.

Година спілкування

Бесіда «Пізня осінь. Листопад».

- Відгадування загадки.

Крапле з неба, дахів, стріх

Дощ холодний, перший сніг.

Почорнів без листя сад.

Що за місяць? (Листопад)

- Чому цей місяць так називається? (У давніх римлян це був дев’ятий місяць в році і називався – новембер (від латинського «новем» - дев’ять). Давньоруська назва – грудень: уночі змерзається земля і мерзлим груддям лежить усе навкруги. Українською, польською, білоруською цей місяць називається листопад).

Пташки полинули у вирій

Мовчить діброва, мов німа.

Близько матінка-зима!

- Чому природа в листопаді мовчить? (Дерева, кущі вже скинули свій одяг. Пташки вже відлетіли у вирій. З похолоданням дорослі та діти більше часу проводять у приміщеннях).

Вже в небі осінь…

Вже в небі осінь повівала,

Вже рідше сонечко блищало

І до ущербу день ішов.

Таємна глибочінь дібров

З печальним шумом оголялась,

На ниви налягав туман,

Гусей крикливих караван

На південь тягся: наближалась

Сумна безрадісна пора:

Стояв листопад край двора.

О.Пушкін

- Які ще прикмети пізньої осені ви можете назвати? (День став набагато коротшим. Сонячних днів зовсім мало. Небо затягне хмарами, з них часто зривається сніг. У повітрі морозно, калюжі позамерзали. Люди тепло вдягнені. У листопаді найтемніші ночі. Цього місяця, каже народ, зима з осінню борються).

- А які ще народні прикмети ви знаєте? (Листопад – присмерки року, ворота зими, місяць голубого і дзвінкого льоду. Осінні ночі до снігу темні. Довгі присмерки – до непогоди, короткі – до гарної погоди. Морозний іній на траві – на дощ. Перший сніжок показався – справжній через місяць відгукнеться.)

- Подивіться навкруги. Який настрій навіває вам навколишня природа? Чому?

- Подивіться уважно і назвіть прикмети осені та зими. Запам’ятайте, що листопад є межею між осінню та зимою. (Листя пожовкле, але опадає повільно – морози настануть не скоро. Пізній листопад – на тривалу і сувору зиму. Багато жолудів на дубі – на теплу зиму. Якщо в листопаді рано нанесе снігу, то й весна буде рання. Якщо перший сніг випав на мокру землю – залишиться, на суху – скоро зійде.)

- У яких дерев ми спостерігаємо найпізніший листопад? (У дуба й осики).

- Давайте перевіримо прикмету: «Якщо листя з дерев не все відразу осиплеться – буде холодна зима». Подивіться на дерева. Якої зими нам чекати цього року?

- Скільки разів у цьому місяці вже зривався сніжок?

- Чи приготували ви вже санчата, лижі, ковзани, ключки та шайби?

- А коли ви матимете змогу використати їх для зимових розваг? (Коли буде постійний сніг, міцний мороз).

- Загадайте одне одному загадки про улюблені зимові розваги.

Лише зимової пори

Вони, як вітер, мчать згори,

Але в оту ж зимову пору

Я їх сама везу на гору. (Сани).

Я на них з гори спускаюсь

І на гору підіймаюсь,

по снігу, як вихор, мчу,

Наче птах лечу, лечу.

І нічого не лякаюсь –

За дві палиці тримаюсь. (Лижі)

Приладнаю їх як слід,

І вони вже ріжуть лід. (Ковзани).

П’ять на п’ять хлоп’ят летять,

Глядачі їм щось кричать,

Вимагають щось забити,

До воріт не допустити.

Як хлоп’ята називаються?

Де усе це відбувається? (Хокеїсти, льодове поле)

Заняття за інтересами.

Ігри розвивальні та навчальні.

Гра «КЕНГУРУ».

Гравці шикуються на лінії старту. За сигналом судді вони затискують між ногами великого м'яча і починають скакати до лінії фінішу, що знаходиться за 10-15 кроків від лінії старту. Якщо м'яч випадає, його потрібно підняти з того місця і продовжити стрибки. Гра буде цікавішою, якщо м'яча передавати як естафету.

Гра «З ОБОХ БОКІВ»

Грають команди з двох дітей. Кожній з пар видається повітряна куля. Учасники утримують кулю животами, затискуючи їх з обох боків. За знаком судді гравці повинні сильно натиснути на кулі.

Пара, яка першою розчавить кулю, стає переможницею.

Завершення роботи ГПД.

Прогулянка.

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»