і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Конспект "Ескіз косівської тарелі." 7 кл.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Ескіз косівської тарелі.

Мета. Створити ескіз косівської тарелі на основі правил побудови орнаменту в колі. Розвивати уміння самостійно вибирати елементи для створення орнаменту, удосконалювати навички по ескізуванню. Виховання естетичного смаку та ціннісного ставлення до народного мистецтва.

Матеріали та приладдя:

для вчителя – таблиці(презентація) з елементами косівського керамічного розпису та косівських керамічних тарелей, зразки дитячих робіт, керамічні тарелі, комплект для створення композицій в колі;

для учні –акварель, гуаш, пензлик, баночка з водою, циркуль, елементи розпису.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

1. Організаційна частина.

Юні друзі! Багатогранність і неповторність народного мистецтва, його, на перший погляд, простота, виразність, самобутність є тим кришталево чистим джерелом, що живить своєю життєдайною силою національну гордість і самосвідомість народу з покоління в покоління.

2. Уведення в тему уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми знову працюємо з косівсько керамікою. Тема нашого уроку: «Ескіз косівської тарелі». Це завдання ми будемо виконувати за правилами створення орнаментів у колі. Самостійно вибираючи елементи розпису, розробимо ескіз тарелі.

3. Актуалізація, узагальнення і систематизація знань.

Спробуємо, друзі, пригадати:

  • Що таке декоративно-ужиткове мистецтво? (Мистецтво, головною суттю якого є створення художніх виробів, що мають практичне призначення в побуті)

  • Що таке кераміка? (Вид декоративно-ужиткового мистецтва. Художні вироби з глини)

  • Які особливості косівської кераміки? (Технологія оформлення, кольорова гама, орнаментальна композиція)

В попередніх класах ви вже виконували завдання по створенню орнаментальної композиції в колі.

За якими принципами ми розміщуємо елементи орнаментів у колі?

(Принцип центральної симетрії, осьової симетрії, асиметричної композиції)

  • Які особливості центральносиметричного орнаментування? (Головний зміст орнаменту знаходиться по центру. Роботу можна прокручувати не змінюючи її естетичного значення).

  • А які особливості дзеркальної композиції? (Розміщення центрального елемента симетрично відносно осьової лінії)

  • Що можна сказати про асиметричну композицію? (Елементи гармонійно розміщені в центрі без збереження чіткого ритму)

  • А що ми можемо сказати про співрозмірність (гармонійність) елементів композиції?

(Вчитель за допомогою комплекту накладних орнаментів створює різні варіанти композицій: великий центр – великий орнамент з краю; малий центр – малий орнаментальний край і т.д., а учні мотивують вірність чи невірність виконання та гармонійне поєднання, запропонованих варіантів).

4. Пояснення послідовності практичної діяльності учнів.

Поетапне виконання ескізу розпису:

  • Циркулем будуємо коло (при потребі допоміжні кола – центр, край);

  • з обраних елементів виконуємо лінійну побудову орнаменту;

  • по завершенню лінійної побудови робота акварельними або гуашевими фарбами (жовтий, зелений, коричневий);

  • після висихання – коричневий контур навколо всіх елементів орнаменту.

5. Самостійна творча діяльність учнів.

Учні працюють над створенням ескізу. Вчитель при потребі допомагає і консультує школярів.

6. Підсумок уроку.

Ми повторили з вами особливості розпису гуцульських керамічних виробів. Самостійно вибираючи елементи, на основі раніше отриманих знань, ви створювали ескіз розпису тарелі.(Аналіз готових композицій). Ви переконались, що міняючи розміщення, розмір елементів, доповнюючи один одним можна створити безліч цікавих орнаментальних композицій. А це, в свою чергу, свідчить про безмежність і багатство народного мистецтва.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Народне мистецтво завжди було мистецтво живим, йдучи в ногу з часом. На кожному історичному етапі воно незмінно було частиною життя народу. Ярке, життєрадісне, самобутнє, виготовлене майстром в співвідношенні із стародавніми традиціями, народне мистецтво завжди висловлювало дух, характер і світ могутності народу.
  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Образотворче мистецтво
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    81
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    DG496732
  • Вподобань
    0
Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь