Конспект до уроку образотворчого мистецтва

Опис документу:
План - конспект відкритого уроку з образотворчого мистецтва в 6 класі. Тема "Натюрморт. Чарівний світ речей" Творча робота " Композиція. Овочі та фрукти". Матеріал для вчителів Образотворчого мистецтва , Мистецтво.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТОКМАЦЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА№2

План – конспект відкритого уроку з образотворчого мистецтва у 6 класі

Вчитель ОМ

Токмацької ЗОШ№2

Киреєва Д.В.

Токмак-2017

НАТЮРМОРТ (6 клас)

Урок 21. ЧАРІВНИЙ СВІТ РЕЧЕЙ.

ТВОРЧА РОБОТА «КОМПОЗИЦІЯ ОВОЧІ ТА ФРУКТИ"»

Мета:

навчальна: розкрити для учнів значення натюрморту як жанру образотворчого мистецтва; дати учням уявлення про особливості розвитку і значення цього жанру в історії мистецтва;

розвивальна: розвивати в учнів образне мислення, колірне сприйняття; формувати навички та вміння організації художньої діяльності;

виховна: стимулювати творчий потенціал учнів, прищеплювати естетичний смак, естетичне сприйняття творів мистецтва і навколишнього світу.

Оснащення

• Матеріали й інструменти: альбоми, кольорові рекламні проспекти, ножиці, клей ПВА, пензлі для клею, цупкий картон.

Зоровий ряд: віртуальна дошка ,

Тип уроку: комбінований урок.

ХІД УРОКУ

1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

2. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

3. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Своє ставлення до предметів художники виражають за допомогою натюрморту. Слово це французьке і перекладається буквально як «мертва природа».

Натюрморт — жанр образотворчого мистецтва, здебільшого станкового живопису; художній твір, присвячений зображенню оточуючих людину речей, що композиційно розміщені й організовані в єдину групу.

Натюрморт як жанр живопису виник в Європі на межі XVI—XVII ст., але його історія почалася значно раніше. Стародавні автори згадують першого майстра натюрморту — грецького маляра Пернакосе, який жив в епоху еллінізму. Як жанру живопису натюрморту розквітнув у XVII ст. Особливо прославили його художники, які отримали прізвисько малі голландці — чи то за малий розмір своїх картин, чи то за «дріб’язкові» теми: адже «тихе життя речей» тоді здавалося неважливим. «Малі голландці» віддавали перевагу малюванню вишуканого посуду, багатого хатнього начиння, розкішних страв. Часто ці натюрморти називають сніданками. У різних художніх осередках тодішньої Голландії композиції натюрмортів складали з різних предметів: в Гаазі — з риби, в Утрехті — з квітів і плодів. В Харлемі писали скромні сніданки, в Амстердамі — розкішні десерти, в університетському Лейдені — книги та інші предмети для занять науками і символи швидкоплинності життя — череп, свічку, пісочний годинник (так звані натюрморти ванітас). Різким контрастом до цих невеликих полотен виглядають картини фламандських художників того ж часу (наприклад, Франс Снейдерс, полотна якого отримали назву лавка: «Рибна лавка», «Фруктова лавка», «Натюрморт із лебедем»).

У XVIII ст. з’явилися натюрморти-обманки. Такий натюрморт розповідав про коло занять і вподобання його власника (читання, музикування, захоплення мистецтвом та ін.).

Обманні натюрморти зображують розташовані на стіні предмети, книжкові полиці, мапи тощо так, що вводять глядача в оману: зображене на цих натюрмортах сприймається як реальні предмети.

Локальний колір — незмінний колір зображуваних предметів, без від-тінків. На початку XIX ст. з’явилася мода на ботанічний натюрморт. Наприкінці XIX — на початку XX ст. натюрморт остаточно виокремився як жанр. Нові натюрморти з’явилися з-під пензля відомих пейзажистів (І. Левітан «Кульбаби»; І. Грабар «Хризантеми», «Ваза з флоксами»; К. Коровія «Натюрморт», «Бузок», «Букет на березі моря» та ін.). Інтерес до натюрморту значно посилився у II пол. XIX ст. Французькі імпресіоністи наголошували на мальовничому сприйнятті світу речей, нерідко трактуючи натюрморт як своєрідне декоративне панно. Постімпрессіоністи (П. Сезанн, В. Ван Гог, А. Матісс) у натюрмортах акцентували свіжість першого враження, розв’язували складні проблеми композиційного й колірного рішення картини.

  • Розгляньмо репродукцію картини А. Матісса «Золоті рибки». Що ви можете сказати про характер цього натюрморту? Що він нагадує?

  • Як ви думаєте, чи ставив собі художник за мету передати схожість з натурою, точно зобразити предмети?

4. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

  • Опрацюйте с. 138 підручника. Дайте відповіді на вміщені там запитання.

5. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА

  • Створіть натюрморт з овочів і фруктів у техніці аплікації. Послідовність виконання роботи

  • Продумайте розміщення предметів на аркуші. Який з предметів стане композиційному центром? Розташуйте предмети на всій площині аркуша виразно і цікаво.

  • На цупкому картоні намалюйте простим олівцем ескіз у повний розмір.

  • Розріжте кольорові рекламні проспекти на невеликі трикутники (можна спробувати будь-які форми нарізки — квадрат, довга смужка, прямокутник, коло тощо).

  • Доберіть шматочки паперу за кольором для картини і приклейте зверху на заготовку. Притискати шматочки паперу краще серветкою, щоб вони лягали рівно, не згорталися. 6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.