Композиція в роботі з натури

Опис документу:
Робота над композицією невіддільна від сприйняття натури і починається з розвитку здатності бачити натуру цілісно, художньо, тобто композиційно. В роботі з натури найбільш суттєве повинно виникнути в свідомості ще до того, як з’явиться перший штрих на папері. Вибір мотиву, перше дорогоцінне враження містить в собі те, заради чого варто взятися за роботу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Композиція в роботі з натури

Іноді в житті, або в картині можна зустріти абсолютно прозаїчний мотив, на який рідко хто зверне увагу. Побачити! Начебто все так просто, скомпонувати, хіба важко? Робота над композицією невіддільна від сприйняття натури і починається з розвитку здатності бачити натуру цілісно, художньо, тобто композиційно. Уявлення про майбутній твір залежить від того, що зацікавило й зачепило в натурі, що було підмічено. Щоб підкреслити суттєве, необхідно відібрати враження. Не зображати все, що потрапило в поле зору, не ставитися до природи пасивно, механічно змальовуючи все побачене. Бажано в натурних етюдах чітко ставити питання організації листа, розподілення ритмів, контрастів, зв’язку з форматом, розкриття змісту.

Вирішуючи композиційне завдання, треба враховувати не тільки вдале розміщення, а й рівновагу тональної та кольорової маси. За приклад можемо розглянути японське мистецтво ікебани, де все важливо: розмір однієї форми чи площини в порівнянні з другою, пропорція частин і масштаб зображень, розмір порожнечі по відношенню до заповненого простору. Тому велике значення буде мати найменше зрушення форми, змінення пропорцій. Для того, щоб форми набули виразності, необхідно їх встановити в певні відносини, інакше кажучи – створити композицію.

В роботі з натури найбільш суттєве повинно виникнути в свідомості ще до того, як з’явиться перший штрих на папері. Вибір мотиву, перше дорогоцінне враження містить в собі те, заради чого варто взятися за роботу. Вибір точки зору, горизонту, встановлення формату – все це творчий акт.

Варто працювати над тим, щоб зображення відповідало задуму, який у вас з’явився. Бо працювати без продуманої композиції, це як будувати на нестійкому фундаменті.

Композиція повинна бути не тільки в основі початку роботи, але і в подальшому коригуватися і вдосконалюватися. В більшості випадків в пошуках рішення вдаються до попередніх ескізів невеликого розміру, на яких бажано визначити композицію майбутнього твору: рівновагу і ритмічний взаємозв’язок кольорових груп і плям, їх найбільш виграшна комбінація, виявлення головного.

Безумовно можна говорити про користь самостійних постановок, натюрмортів. Сприяє розвитку композиційного мислення також створення композицій на основі випадково розташованих предметів. При цьому, порівнюючи предмети, слід шукати найбільш вдале співзвуччя схожих форм. І звичайно постійні вправи на лаконічні рішення композицій за спостереженням, при обов’язковому зв’язку зображення з форматом.

При сприйнятті справжніх мистецьких творів завжди захоплює загальне враження. Ми милуємося красою художніх засобів, навіть не намагаючись спочатку розгадати таємницю їхнього впливу. Лише при подальшому розгляданні починаємо осягати композиційну злагодженість і цільність образного ладу.

Ось ця цільність задуму, коли говорять - ні відняти ні додати, при всіх відмінностях почерків художників і є їх об'єднуючою ознакою.

Як розвивати здібність сприймати натуру цілісно? Досвід доводить позитивний вплив короткочасних малюнків, нарисів, коли при обмеженому часі треба охопити поглядом і предмети і їх оточення, встигаючи постійно порівнювати основні форми зображення. Це найнеобхідніше почуття – почуття цілісного відрізняє не тільки твори образотворчого мистецтва, а й характеризує високий задум музичного, літературного твору, чи архітектурного ансамблю. Розвинена здатність цілісно сприймати натуру впливає на створення єдиного задуму в композиції.

Щоб бути митцем, треба вміти ставити і вирішувати композиційні завдання в будь якому виді роботи – від нарису до тривалого капітального малюнку чи етюду.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!