Зразок характеристики на дитину з ООП. Що ніколи не можна писати в характеристиці ( інклюзивна дитина, інклюзивна форма навчання, дитина з інклюзією, тощо.) Що характеристика повинна містити:
-характеристика повинна бути реальною (не про когось, а конкретно про того учня, ученицю, вихованця). Характеристика має бути максимально об’єктивною та обґрунтованою. Її складають на підставі систематичного, а не разового, вивчення дитини.
-має бути чіткою, конкретною і зрозумілою - написано не загальними фразами, а суто те, що дитина робить, може, вміє, знає виконує, реагує, сприймає, любить і в чому є труднощі, які зафіксовано у закладі освіти ( не пишіть, що зріст чи вага відповідає віку, натомість вкажіть конкретні цифри; не пишіть, що дитина засвоює чи не засвоює програмовий матеріал, натомість конкретизуйте що дається краще по факту - сортує по кольорах (вкажіть кольори які знає дитина, які плутає, які ще не навчилась).
характеристика повинна бути актуальною - написаною не про "колись", а те що дитина знає та вміє на даний момент часу. Не варто в характеристиці використовувати складну професійну лексику. Також не вказуйте без необхідності назви тестів, бали, отримані за методиками, тощо.
зафіксовані сильні та слабкі сторони, інтереси, потреби.
Керуйтесь віковим рівнем розвитку (для дошкілля Базовий компонент)
повинна містити інформацію про комунікацію з дорослими та однолітками
варто зазначити що уже застосовувалось при адаптації, що спрацювало і дає результати, а що не підходить дитині .
Якщо у закладі освіти проводили обстеження та спостереження щодо надання І рівня підтримки, зафіксуйте ці дані.