Картотека ігор з пожежної безпеки

Опис документу:
Даний матеріал містить 17 карток ігор для старшого дошкільного віку з роботи по протипожежної безпеки. Ігри підібрані з урахуванням вікових особливостей, не потребують складної підготовки та дозволять впродовж року планувати роботу з цього напрямку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Ігри з пожежної безпеки

Картка 1

Дидактична гра: «Лото - пожежна безпека»

Мета: з допомогою сюжетних картинок формувати уявлення дітей про небезпечні ситуації під час пожежі; вміння вести себе правильно у цій небезпечній ситуації. Розвивати увагу, логічне мислення, зв'язне мовлення. Виховувати почуття відповідальності.

Хід гри:

Вихователь роздає гравцям картки, розкреслені на 10 порожніх прямокутників (ігрові поля), потім показує дітям сюжетну картинку із зображенням ситуації при пожежі( хлопчик грає сірниками, дівчинка вибігла на балкон палаючої квартири, залишений праску без нагляду, діти включили ялинку тощо). Дитина, правильно охарактеризував ситуацію, закриває картинкою порожнє ігрове поле. Виграє той , хто у кого виявиться більше закритих полів.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 2

Дидактична гра «Карткова вікторина»

Мета: закріпити знання дітей про правила пожежної безпеки. Розвивати пам'ять, мислення, мова. Виховувати почуття відповідальності.

Хід гри:

Вихователь розкладає на столі, або кладе в красиво оформлену коробочку навпочіпки з питаннями на тему правил поведінки під час пожежі. Дитина, який правильно відповів на питання, отримує фішку. Виграє той, у кого при по закінченні гри виявиться більше фішок.

Варіанти питань:

- Назви можливу причину пожежі;

- як правильно викликати пожежників;

- що робити, якщо під час пожежі немає можливості викликати пожежників, і шляху з дому відрізані пожежею;

- можна займатися гасінням вогню, не викликавши попередньо пожежних;

- що потрібно робити, якщо в хаті запахло газом;

- чи можна ховатися в шафі або під столом під час пожежі;

- чи можна підпалювати тополиний пух;

- чи можна під час пожежі влаштовувати протяг, відкриваючи одночасно всі вікна і двері;

- чи можна використовувати ліфт під час пожежі в будинку;

- що потрібно рятувати під час пожежі в першу чергу: гроші, документи або себе;

- як правильно покинути задимлене приміщення;

- можна гратися сірниками і запальничками і чому.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 3

Дидактична гра: «Назви причини пожежі»

Мета: формувати знання про причини пожежі . Розвивати увагу, пам'ять, мову. Виховувати відповідальність.

Хід гри:

Із запропонованих вихователем сюжетних картинок ( діти збирають осіннє листя, діти вішають палаючі свічки на ялинку, хлопчик у шафі грає сірниками, діти поливають квіти і т. д.) дитина має вибрати ті ситуації, які можуть стати причиною пожежі та аргументувати свою відповідь, за що отримує фішку. Виграє той, у кого виявиться більше фішок до кінця гри.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 4

Дидактична гра: «Вибери потрібне»

Мета: формувати знання дітей про предмети, необхідні при гасінні пожежі, правила їх використання. Закріплювати знання про предмети, які можуть спричинити пожежу. Розвивати мовлення, пам'ять, логічне мислення. Виховувати почуття відповідальності.

Хід гри:

Дитині пропонується набір предметних картинок (вогнегасник .ведро з водою. Телевізор. Телефон, ящик з піском, электророзетка, пожежний шланг, гасова лампа, шолом пожежника, запальничка, газова плита, протигаз) з яких він повинен вибрати використовувані при гасінні пожеж і є причиною виникнення пожежі. Правильно відповів, отримує фішку. Виграє гравець, який отримав більшу кількість фішок.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 5

Дидактична гра: «Склади картинку»

Мета: закріплювати знання про правила поведінки під час пожежі. Розвивати уяву, логічне мислення, дрібну моторику руки. Виховувати посидючість.

Хід гри:

Дитина повинна скласти розрізану на 8-10 частин картинку із зображенням ситуацією при пожежі.

Варіант 2. Діти у парах складають однакові картинки на швидкість.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 6

Дидактична гра: «Добре - погано»

Мета: формувати уявлення про корисні та шкідливі властивості вогню. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.

Хід гри:

Дитині показується картина, що зображає різні види застосування вогню (і хорошого і поганого). Дітям роздають картки із зображенням вогню і предметів, пов'язаних з вогнем (сірники, дрова, газова плита, гасова лампа і т.д.) діти повинні розташувати картки на картині - в потрібне місце.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 7

Дидактична гра: «Доскажи слівце»

Мета: закріплювати знання про заходи запобігання пожежі. Розвивати словник, увагу, пам'ять.

Хід гри:

Вихователь разом з дітьми постає кругом, передає червоний м'яч дитині який повинен закінчить віршовану рядок.

Де з вогнем безтурботні люди,

Там злетить у небо кулю,

Там завжди буде загрожувати нам

Злий.......(пожежа)

Раз, .два, три, чотири.

У кого пожежа в .....(квартирі)

Дим стовпом піднявся раптом.

Хто не вимкнув.....( праска)

Червоний відблиск побіг.

Хто з сірниками......(грав)

Стіл і шафа згоріли разом.

Хто сушив білизну над ...(газом)

Полум'я стрибнуло в листя.

Хто у будинку запалював...(траву0

Хто кидав у вогонь при цьому

Не знайомі ...(предмети)

Пам'ятай кожен громадянин:

Цей номер:....(01)

Дим побачив - не зівай.

І пожежних ....(викликай)

Ігри з пожежної безпеки

Картка 8

Дидактична гра: «Четвертий зайвий»

Мета: закріплювати знання про предмети які можуть стати причиною виникнення пожежі ,розвивати логічне мислення, збагачувати словниковий запас дітей.

Хід гри:

з чотирьох запропонованих картинок зображених на одній картці дитина вибирає зайву, пов'язану або не пов'язану з пожежею. Приклад - кип'ятильник, гребінець, каструля, скринька; килим, телевізор, картина, стілець і т. д.)

Ігри з пожежної безпеки

Картка 9

Сюжетно рольові ігри:

«Ми - пожежники»

Попередня робота:

  • екскурсія в пожежну частину,

  • бесіди про роботу пожежників,

  • розглядання сюжетних картинок,

  • читання оповідань про пожежу ( Толстой Л. « пожежні собаки, С. Маршак «Кицин дім», С. Михалкова « пожежа»),

  • малювання на дану тему,

  • обігрування ситуацій про правила поведінки на пожежі,

  • дидактичні ігри,

  • ООД на дану тему.

Мета: формувати вміння розвивати сюжет на основі знань з ППД; узгоджувати свої дії з діями партнерів, дотримуватися в грі рольові взаємодії і взаємовідносини. Погоджувати і прогнозувати рольові дії і поведінку відповідно з сюжетом гри.

Обладнання: набір пожежних машин, шоломи для пожежників, відра, лопати, предмети заступники - шнури, скакалки, шведська драбина, спортивний канат, спортивні мати, набір іграшок «Ми - пожежники», магнітофон (аудіозапис пожежної мигалки»).

Ігри з пожежної безпеки

Картка 10

Гра з підлоговим конструктором «Пожежа в місті».

Попередня робота:

  • Конструювання будівель,

  • Ігри з підлоговим конструктором,

  • Розглядання плану-схеми вулиць міста,

  • Екскурсія по прилеглого мікрорайону,

  • Обігрування ситуацій на тему «пожежна машина на вулицях міста»,

  • Бесіди про професії пожежного,

  • Відгадування загадок,

  • Ігри з транспортними іграшок,

  • Бесіди про правила дорожнього руху на тему спецтранспорту на вулиці.

Мета: закріпити вміння брати на себе різні ролі відповідно з сюжетом гри; використовувати атрибути, конструктор, будівельний матеріал, предмети заступники. Сприяти творчому використанню в ярмі уявлень про ППД. Розвивати творчу уяву, здібності спільно розгортати ігу.

Обладнання: різні види підлогового конструктора, карти-схеми, іграшкові пожежні машини, дрібні іграшки, аудіозапис пожежної мигалки.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 11

Сюжетно-рольова гра «Один вдома».

Попередня робота:

  • бесіди на тему безпеки будинку,

  • розучування прислів'їв про вогонь і воду,

  • бесіда на тему «Вогонь - супутник і помічник людини»,

  • відгадування загадок про вогонь, воду, побутові предмети.

  • Розглядання сюжетних картинок на тему «Щоб вдома не трапилася біда»,

  • Знайомство з прислів'ями про вогонь,

  • Дидактичні ігри з пожежної безпеки.

  •  

Мета: розвивати вміння брати на роль відповідно з сюжетом гри; використовувати атрибути, предмети - заступники. Розвивати творчу уяву, ігровий задумспираючись на отримані знання ППД.

Обладнання: іграшкові побутові предмети (праска, комп'ютер, газова плита, мікрохвильова піч, пральна машина, прасувальна дошка, електрочайник, фен тощо),предмети заступники (лічильні палички в коробочці і т.д.), телефон, атрибути до гри «Ми-пожежники», ігровий куточок, об лаштований дитячою та ляльковою меблями.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 18

«Раніше і тепер»

Ігрова завдання: орієнтуючись у пропонованій ситуації, підібрати правильну відповідь.

Правила гри: вихователь коротко повідомляє дітям, які дії робилися в минулі часи в разі виникнення пожежі; хлопці розповідають, як в таких випадках потрібно поступати сьогодні.

Як дізнатися і повідомити про пожежу?

Що робили раніше

Над містом височіла каланча, на якій постійно перебував спостерігач. Як тільки він помічав дим, одразу ж запускав в небо сигнальний куля.

Як чинять сьогодні

Телефонують 01.

Як пожежним дістатися до пожежі?

Що робили раніше

На віз, на якій вже була встановлена ​​бочка з водою, сідали пожежні і, поганяючи коней, їхали до місця пожежі.

Як чинять сьогодні

На пожежній машині. На пожежному поїзді. На пожежному вертольоті. На пожежному літаку.

Який одяг (екіпірування) у пожежних?

Що робили раніше

Раніше пожежники носили форму з полотна, на голову надівали каску, на руки - брезентові рукавиці.

Як чинять сьогодні

Сьогодні життя і здоров'я пожежного захищає комбінезон з вогнетривких матеріалів, каска, протигаз або респіратор.

Якими засобами гасять пожежу?

Що робили раніше

Ручним насосом, відром з водою, топірцем, ломом, багром.

Як чинять сьогодні

Брандспойтом, підключеним до автонасосами, вогнегасниками, водою, піною.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 19

«Горить - не горить»

Ігрове завдання: швидко і правильно виконати відповідну дію.

Освітні завдання: закріпити знання про властивості горючості різних предметів і речовин; допомогти усвідомити руйнівну силу вогню і розвинути швидку реакцію на відповідь дія.

Правила гри: діти стоять у колі, вихователь - в центрі. Педагог називає який-небудь предмет або речовину і кидає м'яч одному з дітей. У тому випадку, якщо ця речовина не пальне, дитина повинна зловити м'яч, якщо ж воно пальне - відбити. Дитина, який зробив помилку, вибуває з кола. Виграє дитина, яка залишилася останньою.

(Приклади негорючих предметів і речовин: метал, вода, лід, земля, повітря, камінь, цегла, глина, крейда тощо)

Ігри з пожежної безпеки

Картка 20

«Що потрібно пожежним?»

Ігрове завдання: швидко і правильно підібрати картинки із зображенням предметів пожежної тематики.

Освітнє завдання: сформувати у дітей інтерес до професії пожежного.

Правила гри: дітям лунають картки із зображенням предметів і явищ, що характеризують різні професії, в тому числі і пожежного. Хлопці на швидкість вибирають із загальної маси карток ті, які відносяться до пожежної тематики. Виграє той, хто швидше відбере потрібні картки і не допустить при цьому помилки.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 21

«Діалоги по телефону»

Ігрове завдання: навчити дітей правильно набирати номер по телефону і давати точні і чіткі відповіді на питання.

Освітнє завдання: сприяти запам'ятовуванню дітьми загальноприйнятих правил розмови по телефону, в тому числі з черговими екстрених служб.

Правила гри: діти по черзі вибирають картки з номерами телефонів екстрених служб: 01, 02, 03, 04. Вихователь розповідає передісторію надзвичайної ситуації (3-4 речення) і дає завдання дитині, в залежності від конкретного випадку, викликати по іграшковому телефону ту або іншу службу. Завдання вважається виконаним, якщо за оповіданням дитини можна зрозуміти, куди і з якою метою повинна приїхати та чи інша служба. (Роль чергового виконує вихователь).

Ігри з пожежної безпеки

Картка 12

«Якщо виникає пожежа»

Ігрове завдання: вчити дітей в риму закінчувати вірш-загадку.

Освітнє завдання: закріпити знання дітей про правила безпечного поводження з вогнем.

Правила гри: діти, взявшись за руки, утворюють коло, в його центрі стоїть вихователь з повітряною кулькою (м'ячем) в руках. Він вимовляє рядки вірша і, роблячи паузу на останньому слові, передає кульку (м'яч) дитині, який швидко доказує слово і повертає кульку вихователю.

Ця куля в руках не дарма.

Якщо раніше була пожежа,

Вгору злітала нал пожежною вежею -

Кликав пожежників в бій з пожежею.

Де з вогнем безтурботні люди,

Де злетить у небо куля,

Там всюди загрожувати нам буде

Зла, безжальна ... (пожежа).

Один два три чотири -

У кого пожежа в ... (квартирі)?

Дим стовпом піднявся раптом.

Хто не вимкнув ... (праска)?

Стіл і шафа згоріли разом.

Хто сушив білизну над ... (газом).

Полум'я стрибнуло в траву.

Хто у будинку палив ... (листя).

Дим побачив - гав не лови

І пожежних ... (викликай).

Пам'ятай, кожен громадянин -

Цей номер ... (01)!

Ігри з пожежної безпеки

Картка 13

"Добре погано"

Мета: формувати уявлення про корисні і шкідливі властивості вогню. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу.

Хід гри: дитині показується картина, що зображає різні види застосування вогню (і хорошого і поганого) .Діти роздають картки із зображенням вогню і предметів, пов'язаних з вогнем (сірники, дрова, газова плита, гасова лампа і т.д.) діти повинні розташувати картки на картині - в потрібне місце.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 14

«Лото- пожежна безпека»

Мета: за допомогою сюжетних картинок формувати уявлення дітей про небезпечні ситуації під час пожежі; вміння вести себе правильно в виниклої небезпечної ситуації. Розвивати увагу, логічне мислення, зв'язне мовлення. Виховувати почуття відповідальності.

Хід гри: вихователь роздає гравцям картки, розкреслені на 10 порожніх прямокутників (ігрові поля), потім показує дітям сюжетну картинку із зображенням ситуації під час пожежі (хлопчик грає сірниками, дівчинка вибігла на балкон палаючої квартири, залишений праска без нагляду, діти включили ялинку і т . Д.). Дитина, правильно охарактеризував ситуацію, закриває картинкою пусте ігрове поле. Виграє той, у кого виявиться більше закритих полів.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 15

«З чим можна грати»

Мета : Розвивати увагу, мислення. Закріплювати знання про пожежну безпеку.

Хід гри: перед дітьми картка з намальованими на ній предметами. Ведучий називає предмет і питає, можна з ним грати чи ні. Якщо можна, то дитина закриває предмет жовтим кружком. Якщо не можна - чорним. При цьому дитина повинна пояснити, чому не можна грати з тим чи іншим предметом.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 16

«Небезпечні предмети - джерела пожежі»

Мета: навчити дітей серед небезпечних предметів знаходити ті, які дуже часто є причиною пожежі. Розвивати логічне мислення.

Хід гри: дітям роздають картки, на яких зображені вогненебезпечні предмети і просто небезпечні предмети. Наприклад: свічка, праска, бенгальські вогні, грубка, пила. Потрібно прибрати картку із зображенням предмета, який не представляє загрози для виникнення пожежі.

Ігри з пожежної безпеки

Картка 17

Дидактична гра «Добрий і злий гном»

Діти діляться на дві команди. Перша команда це добрі гноми, їх завдання знайти картки, де вогонь несе людям добро, діти повинні пояснити свій вибір.

Друга команда злого гнома, їх завдання знайти картки, коли вогонь небезпечний, може стати ворогом.

Мета гри: Закріпити з дітьми правила безпечного поводження з вогнем, вчити моделювати ситуації, коли вогонь несе добрий, а коли вогонь виступає ворогом, може стати причиною пожежі і загибелі тварин і людини, виховувати моральні якості. Розвивати логічне мислення, усну зв'язну мова, збагачувати словниковий запас.

Матеріалу: Картки із зображенням ситуацій з вогнем, 2 гнома.

Хід гри: Вихователь читає вірш, і пропонує командам розібрати картки, одна команда шукає картки, вогонь-добро, друга вогонь зло.

Я- вогонь! Я – друг малят.

Але коли зі мною пустують,

Стаю тоді ворогом

І спалюю все кругом!

Команда доброго гнома вибирає картки:

1 Вогонь добро - грубка для тепла, для приготування їжі, для виготовлення металів, свічка - світло в будинку, зварювальні роботи, запуск ракети в космос, камін для тепла, гасова лампа для сету, багаття для приготування їжі.

Команда злого гнома вибирає картки:

2 Вогонь зло- діти грають із сірниками, свічка залишена без нагляду, включений в розетку праска, дитина включає газову плиту, відкрита грубка, залишений багаття в лісі, діти підпалюють пух, листя.

Після того як команди впораються із завданням, вихователь перевіряє, діти аргументують свій вибір усно.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.