Немає на світі нічого простішого і доступнішого, зручнішого і різноманітнішого, живішого і об’ємнішого за пісок. Ідея пісочної гри чудова, оскільки пісок є тим дивовижним матеріалом, який здатний водночас передати багато чого: відчуття розмаїття природи, можливостей свого тіла, сутності життя з його плинністю, несподіваністю, безліччю форм.
Що головне у цій грі? Насамперед те, що вона дає можливість дитині або цілій групі дітей реально створювати картину світу в живому тривимірному просторі. Дитина дістає можливість будувати свій особистий світ, модель свого мікрокосму, відчуваючи себе його творцем. Усе просто, зручно й раціонально в цій грі, відшліфованій багатьма поколіннями дітлахів.
При цьому гра не потребує якогось особливого обладнання. Для ігор у приміщенні досить на двох дітей невеликого ящика (70*60*15см), наполовину заповненого чистим піском. Поряд поставте коробки з камінчиками, черепашками, шишками, гілочками, квітами, фігурками людей, птахів, риб, тварин, казкових персонажів, кубиками, містками, будиночками, машинками. Крім того, потрібна вода, щоб змочувати пісок для роботи з ним.
Яким дітям особливо потрібні ці ігри? Дітям з проблемами в психічному розвитку, труднощами у спілкування, агресивним, вередливим, конфліктним тощо. І практика, і дослідження науковців свідчать про високий психотерапевтичний ефект Пісочниці. Вона допомагає дитині позбутися страхів, сором’язливості, конфліктності у спілкування та багатьох інших проблем. Виявилося, що негативні емоції, конфлікти й страхи дістають своє символічне вираження у роботі з піском. Поступово в процесі спільного з ровесниками створення пісочних картин негативні тенденції в дітей слабшали й зникали – немовби йшли в пісок. Взаємини малюків ставали рівнішими й доброзичливішими.