Карта психологічної характеристики дитини

Опис документу:
Даний матеріал містить карту психологічної характеристики дитини. Можна скласти на основі спостережень чи/і досліджень. Є зруною при складанні характеристики на дитину. Може використовуватись класними керівниками, класоводами, психологами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код


КАРТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ
особистісного розвитку дитини

I. Загальні відомості про дитину

1. Анкетні дані:

  • прізвище, ім'я___________________________________________

  • дата народження_________________

  • клас____

2. Відомості про особливості функціонування нервової системи:

1) швидко втомлюється; стомлюється після тривалого навантаження; невтомний;

2) швидко переходить від радості до смутку без видимої причини; адекватна зміна настроїв; стабільний у прояві настрою;

3) переважає збудження; збудження і гальмування врівноважені; переважає гальмування.

3. Успішність: відмінна, добра, задовільна, незадовільна.

II. Відомості про сім'ю і взаємини в ній

1. Склад сім'ї:

1) повна;

2) один з батьків;

3) розпалася.

2. Взаємини батьків між собою:

1) поважні;

2) напружені;

3) конфліктні.

3. Взаємини батьків з дитиною:

1) довірливо-поважні;

2) авторитарні;

3) конфліктні.

III. Прояв особистісних якостей у поведінці дитини

А. Спрямованість інтересів:

1) на навчальну діяльність;

2) на трудову діяльність;

3) на художньо-естетичну діяльність;

4) на досягнення в спорті, туризмі;

5) на відносини між людьми.

Б. Ставлення до справи.

  • Активність:

1) бере активну участь у всіх громадських справах, не зважаючи на власний час;

2) бере активну участь в громадських справах, але намагається не витрачати на це свого вільного часу:

3) не проявляє активності у суспільному житті, але доручення виконує;

4) рідко бере участь в громадських справах;

5) відмовляється брати участь в громадських справах.

  • Працьовитість:

1) будь-яку роботу здобувач освіти завжди виконує охоче, шукає роботу сам і намагається зробити її добре;

2) як правило, охоче береться за роботу, намагаючись виконати її добре;

3) рідко охоче береться за роботу;

4) найчастіше намагається ухилитися від будь-якої роботи;

5) завжди ухиляється від виконання будь-якої справи.

  • Відповідальність:

1) завжди добре і в призначений термін виконує будь-яку доручену йому справу;

2) в більшості випадків добре і в строк виконує доручену йому роботу;

3) часто не виконує в строк (або виконує погано) доручену йому справу;

4) дуже рідко виконує доручену йому справу;

5) ніколи не доводить до кінця доручену справу.

  • Ініціативність:

1) виступає ініціатором багатьох справ, не прагнучи отримати за це ніякого визнання;

2) досить часто виступає ініціатором нової справи;

3) рідко сам починає нову справу;

4) майже ніколи сам не починає нову справу;

5) ніколи не виступає ініціатором якого-небудь справи.

  • Організованість:

1) завжди правильно розподіляє свою роботу за часом і виконує її згідно з планом;

2) в більшості випадків правильно розподіляє і в строк виконує свою роботу;

3) вміє правильно розподіляти і в строк виконувати свою роботу, тільки якщо за кожен її етап треба звітувати;

4) найчастіше не вміє правильно розподіляти свою роботу за часом;

5) не вміє розподіляти свою роботу за часом, витрачає час даремно.

  • Допитливість:

1) постійно активно шукає щось нове в різних областях науки і культури;

2) в більшості випадків зацікавлений в отриманні нових знань з різних галузей науки і культури;

3) рідко прагне дізнатися щось нове; як правило, цікавиться однією обмеженою областю знань;

4) як правило, не виявляє зацікавленості в придбанні нових знань;

5) байдужий до будь-яких нових знань.

  • Акуратність:

1) завжди тримає свої речі в ідеальному порядку. Завжди охайний, підтягнутий і за партою, і біля дошки. Береже шкільне майно, намагається привести його в порядок;

2) тримає в належному порядку власні й позичені йому речі (книги, конспекти). Допомагає упорядковувати шкільне майно (парти, інвентар і т.п.), скоріше, з обов'язку;

3) не проявляє прагнення до підтримання порядку навколо себе. Іноді приходить в школу неохайним, неохайно одягненим. Байдужий до тих, хто псує шкільне майно;

4) часто не дбає про свій зовнішній вигляд, стан своїх книжок, речей, не береже шкільне майно, навіть псує його;

5) абсолютно не піклується про те, щоб утримувати свої речі в належному порядку, завжди неохайний, неохайний. Принагідно, не замислюючись, псує шкільне майно.

В. Ставлення до людей.

  • Згуртованість:

1) завжди проявляє турботу по відношенню до знайомих і незнайомих людей, намагається будь-кому надати допомогу і підтримку; .

2) схильний проявляти турботу до незнайомих людей, якщо це не заважає його особистим планам і справам;

3) нерідко виявляє байдужість до чужих справ і турбот, якщо це не зачіпає його особисто;

4) як правило, байдужий до турбот інших, зі своєї ініціативи нікому не допомагає;

5) вважає зайвим проявляти турботу до незнайомих членів суспільства, живе під девізом: «Не лізти не в свою справу».

  • Чесність, правдивість:

1) завжди правдивий зі батькам, вчителям, товаришам;

2) майже завжди правдивий зі батькам, вчителям, товаришам;

3) часто говорить неправду заради власної вигоди;

4) майже завжди говорить неправду, якщо йому це вигідно;

5) схильний завжди говорити неправду.

  • Справедливість:

1) активно бореться з тим, що вважає несправедливим;

2) не завжди бореться з тим, що вважає несправедливим;

3) рідко виступає проти того, що вважає несправедливим;

4) не добивається справедливості;

5) абсолютно байдужий до проявів несправедливості.

  • Безкорисливість:

1) в своїх вчинках завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей, а не власної вигоди;

2) майже завжди керується міркуваннями користі справи або інших людей;

3) рідко керується в своїх вчинках міркуваннями користі справи, а не власної вигоди;

4) у вчинках часто керується міркуваннями власної вигоди;

5) як правило, завжди керується міркуваннями власної вигоди.

  • Товариськість;

1) завжди охоче вступає в контакт з людьми, любить працювати і відпочивати з іншими;

2) як правило, із задоволенням спілкується з людьми;

3) прагне спілкуватися з обмеженим колом людей;

4) надає перевагу індивідуальні форми роботи і відпочинку;

5) замкнутий, мовчазний.

  • Почуття товариськості:

1) завжди допомагає товаришам у важкій роботі і у важкі хвилини життя;

2) як правило, допомагає товаришам;

3) допомагає товаришам, коли його просять;

4) дуже рідко допомагає товаришам; якщо його попросять, може відмовити в допомозі;

5) ніколи не допомагає товаришам у роботі, у важкі хвилини життя.

  • Чуйність:

1) завжди співчуває іншим, товариші часто діляться з ним своїми турботами;

2) щиро співчуває іншим, якщо не занадто поглинений своїми думками;

3) поглинений власними почуттями настільки, що це заважає розділити почуття інших людей;

4) майже не вміє співчувати іншим;

5) зовсім не вміє співчувати іншим, товариші не люблять «позичати» у нього.

  • Ввічливість, тактовність:

1) всі його вчинки і слова свідчать про повагу до інших людей;

2) майже завжди проявляє належну повагу до інших людей;

3) часто буває нечемним і нетактовний;

4) часто неприпустимо різкий, грубий. Нерідко затіває сварки;

5) завжди різкий, невитриманий як в поводженні з ровесниками, так і зі старшими. У сварці ображає інших, грубить

Г. Ставлення до себе.

  • Скромність:

1) ніколи не виставляє напоказ своїх переваг, заслуг;

2) іноді на прохання товаришів розповідає про свої дійсні досягнення, переваги;

3) сам розповідає про свої дійсні досягнення, переваги;

4) часто хвалиться ще не зробленим або тим, у чому він приймав дуже малу участь, до чого має мало відношення;

5) хвалиться навіть незначними досягненнями, перебільшеними перевагами.

  • Впевненість в собі:

1) ніколи не радиться з іншими, не шукає допомоги, навіть тоді, коли це було б зробити;

2) всі завдання, доручення виконує без допомоги інших. Звертається за допомогою тільки в разі потреби;

3) часом, виконуючи важку задачу, звертається за допомогою, хоча міг би впоратися сам;

4) часто при виконанні завдань, доручень просить допомоги, підтримки інших, навіть якщо сам може впоратися;

5) постійно, навіть в простих справах, потребує схвалення і допомоги інших.

  • Самокритичність:

1) завжди з увагою вислуховує справедливу критику і наполегливий у виправленні власних недоліків;

2) в більшості випадків правильно реагує на справедливу критику, прислухається до добрих порад;

3) часом прислухається до справедливих зауважень, намагається їх враховувати;

4) до візиту, порад відноситься неуважно, не намагається виправляти недоліки;

5) відкидає будь-яку критику, відмовляється визнавати свої очевидні промахи, нічого не робить для їх виправлення.

  • Уміння розраховувати свої сили:

1) завжди тверезо оцінює власні сили, вибираючи задачі та справи по плечу, не дуже легкі і не дуже важкі;

2) як правило, вірно порівнює свої можливості і труднощі завдання;

3) іноді бувають випадки, коли учень погано порівнює свої сили та труднощі дорученої справи;

4) в більшості випадків не вміє порівнювати свої сили і труднощі справи;

5) майже ніколи не вміє правильно порівнювати свої сили і труднощі завдання, справи.

  • Прагнення до успіху, першості:

1) завжди і в усьому прагне бути першим (у навчанні, спорті тощо), наполегливо цього домагається;

2) прагне бути в числі перших у багатьох областях, але особливу увагу приділяє досягненням в якій-небудь одній області;  

3) прагне в чомусь одному, особливо його цікавить, домогтися визнання, успіху;

4) дуже рідко прагне до успіху в будь-якої діяльності, легко задовольняється становищем «середняка»;

5) ніколи не прагне в чому-небудь бути першим, отримує задоволення від самої діяльності.

  • Самоконтроль:

1) завжди ретельно зважує свої слова і вчинки;

2) не завжди ретельно контролює свої слова і вчинки;

3) здебільшого діє необдумано, розраховує на «везіння»;

4) майже завжди поступає нерозважно, недостатньо ретельно контролює себе;

5) постійно діє необдумано, в розрахунку на везіння.

Д. Вольові якості.

  • Сміливість:

1) завжди вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший за нього;

2) в більшості випадків вступає в боротьбу, навіть якщо супротивник сильніший за нього;

3) не завжди може змусити себе вступити в боротьбу з противником сильніше його самого;

4) в більшості випадків відступає перед силою;

5) завжди відступає перед силою, трусить.

  • Рішучість:

1) завжди самостійно, без коливання приймає відповідальне рішення;

2) в більшості випадків без коливання приймає відповідальне рішення;

3) іноді коливається перед відповідальнім рішенням;

4) Рідко вирішується приймати будь-яке відповідальне рішення;

5) не в змозі самостійно Прийняти будь-яке відповідальне рішення.

  • Наполегливість:

1) завжди домагається виконання наміченого, навіть якщо потрібні додаткові зусилля, не відступає перед труднощами;

2) як правило, намагається виконати намічене, навіть якщо при цьому зустрічаються труднощі;

3) доводить до кінця задумане, лише якщо труднощі його виконання незначні чи потрібні короткочасні зусилля;

4) дуже рідко доводить до кінця задумане, навіть якщо стикається з незначними труднощами;

5) зіткнувшись з труднощами, відразу ж відмовляється від спроб виконати намічене.

  • Самообладання:

1) завжди вміє придушити небажані емоційні прояви;

2) як правило, вміє дати собі раду зі своїми емоціями; .

3) часом не вміє дати собі раду зі своїми емоціями;

4) часто не може придушити небажані емоції,

5) погано володіє своїми почуттями, легко впадає в стан розгубленості, пригніченості тощо.

Е. Положення дитини в дитячому колективі.

  • Авторитет в класі:

1) користується безумовним авторитетом практично серед усіх своїх однокласників: його поважають, рахуються з його думкою, довіряють відповідальні справи;

2) користується авторитетом серед більшості однокласників;

3) користується авторитетом тільки у частини однокласників.

4) користується авторитетом в окремих учнів;

5) в класі авторитетом не користується.

  • Симпатії:

1) є улюбленцем класу, йому прощаються певні недоліки;

2) в класі діти ставляться до нього з симпатією;

3) користується симпатією тільки у частині однокласників;

4) користується симпатією в окремих дітей;

5) в класі його не люблять

  • Авторитет у позашкільних об'єднаннях:

1) є визнаним авторитетом в будь-якому позашкільному об'єднанні (спортшкола, музшкола, дворова компанія);

2) користується авторитетом у більшості дітей будь-якого позашкільного об'єднання (спортшкола, музшкола, ...);

3) користується авторитетом у окремих членів позашкільних об'єднань (у спортшколі, в клубі);

4) є членом позашкільного об'єднання, але авторитетом там не користується (спортшкола, клуб ...).

  • Прояви агресії:

1) використовує фізичну силу проти однолітків та інших осіб (постійно, ситуативно, рідко);

2) характеризується вибухами люті, що проявляється в крику, тупання ногами та ін.. (Постійно, ситуативно, рідко);

3) злобно жартує, зло бреше (постійно, ситуативно, рідко);

4) при найменшому порушенні проявляє грубість, різкість (постійно, ситуативно, рідко);

5) агресивність проявляється через погрози, лайку, ворожі вигуки (без застосування фізичної сили) (постійно, ситуативно, рідко)

  • 20.11.2019
  • Психологія
  • 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 216
  • 0
  • 34
  • Стежити
  • Поскаржитись

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»