Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Календарно – тематичне планування з трудового навчання для розумово відсталих дітей 6 клас 2 семест

Опис документу:
Задачі з трудового навчання у 6 класі. Об’єкти навчальних робіт. Правила поведінки та техніка безпечної роботи з інструментами. Значення праці в житті людини. Безпечне користування інструментами: ножицями, голкою, шилом, шпильками.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Календарно – тематичне планування з трудового навчання 6 клас (3,5 год. на тиждень)

уроку

Кільк.год

Дата

Корекція

Тема

Навчальні досягнення учнів

Спрямованість корекційно-розвивальної роботи

Розділ. Технологія ручної обробки матеріалів

Тема 8 . Художня обробка тканини ( 10 год)

Технологія виготовлення вишитих виробів

55

14.01

Українська вишивка – традиційний вид оздоблення виробів.

має уявлення про професії пов’язані з виробленням і обробкою тканини;

визначає результати праці людей, професія яких пов’язана з тканиною;

визначає основне призначення тканин;

розрізняє види тканин з волокон рослинного походження;

розрізняє тканини за товщиною, кольором, малюнком, лицьової і виворітної сторонни;

перевіряє відомостей про отримання тканини з ниток; визначає напрям нитки основи розтягуванням;

називає види конструкційних матеріалів для виготовлення аплікації;

орієнтується у способах розмічання;

характеризує матеріали, інструменти для роботи;

здійснює механічне з’єднання деталей в аплікації різними способами;

виготовляє аплікацію з тканини та нетканих матеріалів;

організовує робоче місце;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог.

Пізнавальний розвиток:

формування уявлень про роботу з текстильними матеріалами, формування мислення на основі розвитку вмінь порівнювати види стібків за зовнішнім виглядом, за способом виконання, розширення уявлень про професії, розвиток загально трудових умінь, удосконалення пізнавальної активності й самостійності шляхом поступового скорочення педагогічної допомоги.

Мовленнєвий розвиток: розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами стібків, розвиток зв’язного мовлення на основі формування вмінь описувати зображені об’єкти діяльності

Сенсомоторний розвиток:

розвиток почуття ритму, гармонії через застосування попередньої переробки реальних форм на декоративні, розвиток кольорочутливості ока, просторових уявлень, здатності до розпізнавання колірних станів середовища, емоційного сприймання навколишнього світу кольорів, розвиток дрібної моторики в процесі виконання трудових операцій ручним способом.

Особистісний розвиток: формування охайності, розвиток емоційно-естетичного сприймання, відчуття кольорової гами, уміння працювати самостійно й у колективі, формування інтересу до українського народного мистецтва, поваги до культурної спадщини України, її традицій.

14.01

Види виробів, оздоблених вишивкою.

56

15.01

Знайомство з українським одягом.

15.01

Тканина для вишивання (бавовняна, лляна).

57

17.01

Поняття про ткацьке переплетення.

17.01

Полотняне переплетення.

58

17.01

Інструменти, матеріали та пристосування для вишивання - п’яльця, наперсток, голка, ножиці, тканини, нитки для вишивання.

21.01

Правила безпечної праці з інструментами, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця.

59

21.01

Практична робота. Виконання швів “вперед голку ”, “через край”, “ назад голку ”, тамбурний, петельний (повторення).

22.01

Види художніх швів.

60

22.01

Традиційні художні образи місцевих вишивок.

24.01

Графічне зображення швів. Особливості перенесення малюнка для вишивання на різні види тканин.

61

24.01

Технологія виконання ручних з’єднувальних та оздоблювальних швів (штапівки, стебловий і тамбурний шви, косий хрестик, козлик, проста гладь).

24.01

Практична робота. Виконання швів штапівки, стебловий і

тамбурний шви, косий хрестик, козлик, проста гладь на готовій закладці, рушничку, носовій хустинці, комірці, сумці.

62

28.01

Монохромна вишивка. Особливості вишивки.

28.01

Читання схем вишивки.

63

29.01

Правила безпечної роботи з інструментами.

29.01

Практична робота. Виконання вишивки косим хрестиком на канві за схемою.

64

31.01

Остаточне оформлення та оздоблення виробу.

31.01

Остаточне оформлення та оздоблення виробу.

Тема 9. Робота з текстильними матеріалами (7 год.)

Технологія виготовлення аплікації з різаних ниток

65

31.01

Вироби виготовлені в техніці аплікації з різаних ниток.

має уявлення про професії пов’язані з виробленням і обробкою тканини;

визначає результати праці людей, професія яких пов’язана з тканиною;

визначає основне призначення тканин;

розрізняє види тканин з волокон рослинного походження;

розрізняє тканини за товщиною, кольором, малюнком, лицьової і виворітної сторонни;

перевіряє відомостей про отримання тканини з ниток; визначає напрям нитки основи розтягуванням;

називає види конструкційних матеріалів для виготовлення аплікації;

орієнтується у способах розмічання;

характеризує матеріали, інструменти для роботи;

здійснює механічне з’єднання деталей в аплікації різними способами;

виготовляє аплікацію з тканини та нетканих матеріалів;

організовує робоче місце;

дотримується правил безпечної праці, санітарно-гігієнічних вимог.

Пізнавальний розвиток:

формування уявлень про роботу з текстильними матеріалами, формування мислення на основі розвитку вмінь порівнювати види стібків за зовнішнім виглядом, за способом виконання, розширення уявлень про професії, розвиток загально трудових умінь, удосконалення пізнавальної активності й самостійності шляхом поступового скорочення педагогічної допомоги.

Мовленнєвий розвиток: розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами стібків, розвиток зв’язного мовлення на основі формування вмінь описувати зображені об’єкти діяльності

Сенсомоторний розвиток:

розвиток почуття ритму, гармонії через застосування попередньої переробки реальних форм на декоративні, розвиток кольорочутливості ока.

04.02

Підготовка ниток до роботи (нарізання, зберігання кожного кольору окрему).

66

04.02

Інструменти, матеріали та приладдя для роботи: ножиці, клей ПВА, нитки для в’язання, картон для основи.

05.02

Правила безпечної праці з інструментами, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця.

67

05.02

Практична робота. Нарізання в’язальних ниток ножицями довжиною 0,5 см.

07.02

26.02

Складання заготовок для зберігання.

68

07.02

26.02

Техніка виконання аплікації з різаних в’язальних ниток.

07.02

26.02

Вміння орієнтуватися в завданні за зразком.

69

11.02

Складання плану роботи.

11.02

Практична робота. Виготовлення сюжетної чи предметної аплікації ( по можливості та бажанню учня) з ниток на картонній основі.

70

12.02

Вибір малюнка і перенесення його на основу.

12.02

Вибір кольору ниток за зразком.

71

14.02

Виконання аплікації.

14.02

Остаточне оформлення та оздоблення виробу.

Тема 10. Технологія виготовлення аплікації з тканини та нетканих матеріалів ( год.)

72

Професії пов’язані з виробленням і обробкою тканини: ткаля, швачка, закрійник, вишивальниця, модельєр.

73

74

Результати праці людей, професія яких пов’язана з тканиною.

Основне призначення тканин - виготовлення одягу, предметів побуту.

Види тканин з волокон рослинного походження: бавовняні (ситець, сатин, байка), лляні (полотнина).

Розрізнення тканини за товщиною, кольором, малюнком, лицьової і виворітної сторони.

Перевірка відомостей про отримання тканини з ниток.

Визначення напряму нитки основи розтягуванням.

Види конструкційних матеріалів для виготовлення аплікації: тканина для основи, тканина для деталей, нитки, пряжа, неткані матеріали.

Способи розмічання (за шаблоном, через копіювальний папір, способом перенесення).

Особливості вирізування деталей з тканини.

Матеріали, інструменти для роботи: олівець, гострі ножиці, клей для тканини, тканина, неткані матеріали.

Правила безпечної праці з інструментами, санітарно-гігієнічні вимоги та організація робочого місця.

Основи технології виготовлення аплікації з тканини та нетканих матеріалів.

Способи механічного з’єднання деталей в аплікації (зв’язування, зшивання, пришивання, склеювання).

Практична робота. Виготовлення аплікації з тканини та нетканих матеріалів (фантазійні орнаменти, пейзажі, сільські пейзажі, абстракція).

Планування роботи з виготовлення виробу.

Складання послідовності технологічних операцій.

Добір матеріалів та інструментів.

Підготовка тканини-основи до аплікації (розмічання потрібного формату, вирізання, прасування).

Копіювання малюнка на основу.

Розмічання деталей на тканинах для аплікації за допомогою шаблону,

Вирізування деталей з тканини, виготовлення аплікації.

Закріплення деталей аплікації швами «уперед голку», «назад голку», петельний, через край тощо.

Приклеювання необхідних деталей

Оздоблення аплікації іншими матеріалами (ґудзики, камінці, блискітки, пайєтки, бісер тощо).

Закріплення тканини-основи на картоні за допомогою ниток та клею.

Остаточне оформлення та оздоблення виробу.

Виготовлення комбінованого виробу-сувеніру з використанням вивчених технік роботи з текстильними матеріалами за вибором і смаком учнів.

Самостійна робота.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.