Сьогодні о 11:00
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 6 класу (за підр. Железняк С. М.) 35 год.

Образотворче мистецтво

Для кого: 6 Клас

29.08.2021

387

79

1

Опис документу:
Розроблено згідно затвердженої МОНУ від 07.06. 2017 р. № 804 Програми «Образотворче мистецтво у 5-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів», за редакцією Л. Масол, провідного наукового співробітника лабораторії естетичного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. Підручник: Железняк С. М. Образотворче мистецтво : підручник для 6 класів загальноосвітніх навчальних закладів. С. М. Железняк, О. В. Ламонова. Київ, Генеза, 2014. 192 с.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Узгоджено: Затверджено:

Заст. директора_______________ Директор ______________



Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 6 класу на 2021/22 н.р.


Розроблено згідно затвердженої МОНУ від 07.06. 2017 р. № 804 Програми «Образотворче мистецтво у 5-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів», за редакцією Л. Масол, провідного наукового співробітника лабораторії естетичного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України.

Підручник: Железняк С. М. Образотворче мистецтво : підручник для 6 класів загальноосвітніх навчальних закладів. С. М. Железняк, О. В. Ламонова. Київ, Генеза, 2014. 192 с.


Дата запл.

Дата фак..

Тема

Тема уроку

Практична робота на уроці

Матеріали, наочні посібники, техніки

Домашнє завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Примітки

1.



Жанри образотворчого мистецтва (2 год.)

Жанри образотворчого мистецтва.

Класифікація жанрів в образотворчому мистецтві. Історія виникнення та розвитку жанрів.


Створення ескізу майбутньої композиції на вільну тему.

Аркуш паперу, гуаш/акварель, пензлі, олівець, гумка.

Створити композицію на вільну тему в обраному жанрі.

Знаннєвий компонент

  • знає жанри образотворчого мистецтва; класифікацію та історію виникнення та розвитку жанрів;

  • розуміє передумови виникнення та розвитку новаторських жанрів в образотворчому мистецтві.

Діяльнісний компонент

  • створює ескізи композицій на вільну тему; абстрактні композиції;

  • дотримується законів композиції під час виконання творчих робіт.

Ціннісний компонент

  • висловлює й аргументує своє ставлення до творів абстрактного мистецтва та музичних жанрів.



2.




Новаторські жанри в образотворчому мистецтві.

Створення абстрактної композиції під враженням від прослуховування музики.

Аркуш паперу, гуаш, пензлі.

Створити абстрактну композицію під враженням від прослуховування музики А. Вівальді «Пори року: Зима»

https://youtu.be/ZPdk5GaIDjo

3.



Анімалістика. Пейзаж.

(8 год).

Анімалістичний жанр.

Створення композиції із зображенням представника фауни.

Аркуш паперу, гуаш, пензлі, олівець, гумка.

Створення композиції із зображенням представника фауни.

Знаннєвий компонент

  • знає особливості анімалістичного і пейзажного жанрів; види пейзажів; елементарну будову тварин;

  • розуміє закони лінійної та повітряної перспективи; послідовність зображення тварин та пейзажу

Діяльнісний компонент

  • створює художні образи тварин на площині та об’ємні, у статиці та динаміці;

  • передає простір засобами лінійної та повітряної перспективи;

  • дотримується законів композиції під час виконання творчих робіт

Ціннісний компонент

  • усвідомлює відповідальність людини за збереження природного середовища свого краю, України й планети;

  • висловлює й аргументує своє ставлення до творів анімалістичного та пейзажного жанрів


4.




Особливості зображення тварин. Начерк. Матеріали та техніка начерків.


Створення зображень тварин за покроковою технікою.

Аркуш паперу, олівці.

Створення зображення тварини за покроковою технікою.


5.




Анімалістика в скульптурі. Особливості анімалістичного жанру в скульптурі. Етапи створення скульптури тварини..

Створення фігурки свійської тварини з пластиліну.

Пластилін, дошка для ліпки, ніж для пластиліну.

Створення фігурки тварини з пластиліну.


6.




Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені форми.

Узагальнення, площинність. Площинний і глибинно-просторовий способи зображення.


Створення площинної композиції використовуючи різні фактури.

Пластилін, ніж для пластиліну, дошка для ліпки.

Створення площинної композиції з використанням різних фактур.


7.




Фантастичні тварини.

Створення зображення будь-якої фантастичної тварини.

Фарби, аркуш паперу, пензлик.

Створення зображення будь-якої фантастичної тварини.


8.




Пейзаж. Історія виникнення та розвитку жанру.

Створення зображення зимового українського пейзажу.

Фарби, аркуш паперу, пензлик, олівець, гумка, парафінова свічка.

Створення зображення зимового українського пейзажу.


9.




Настрій у пейзажі. Повітряна перспектива.

Створення пейзажної замальовки.

Фарби, аркуш паперу, пензлик, олівець, гумка.

Створення пейзажної замальовки.


10.




Спостережна перспектива.

Створення зображення пейзажу з різних точок спостереження.

Аркуш паперу, олівець, гумка, пензлі, акварель.

Намалюйте інтер’єр своєї оселі.


11.



Створеня образу людини. Побутовий жанр.

(6 год)

Портрет. Історія виникнення та розвитку жанру. Типи портретів. Пропорції голови людини.

Аналіз портретів відомих художників.

Аркуш паперу, олівець, гумка, фарби, пензлі.

Намалюйте портрет знайомої вам людини.

Знаннєвий компонент

  • знає види портрету й особливості портретного жанру;

  • розуміє елементарну будову та пропорційні особливості голови та фігури людини

Діяльнісний компонент

  • створює образи людини на площині та в обємі;

  • зображує фігуру людини у статиці та динаміці;

  • відтворює міміку, емоційні стани людини;

  • застосовує художні прийоми для створення шаржів, карикатур

Ціннісний компонент

  • висловлює судження щодо творів портретного жанру різних видів, стилів, епох;

  • висловлює ціннісні ставлення щодо ролі портретів як культурного надбання людства;

  • усвідомлює цінність поваги, розуміння, шанобливого ставлення до людини.





Знаннєвий компонент

  • знає закони зображення інтер’єру

  • розуміє особливості побутового жанру й натюрморту;

Діяльнісний компонент

  • виконує пошукові ескізи варіантів композиції натюрморту;

  • дотримується послідовності зображення натюрморту;

  • зображує натюрморти в різних видах образотворчого мистецтва;

  • відтворює сцени з повсякденного життя людей у сюжетно-тематичних і декоративних композиціях;

  • застосовує різні техніки та матеріали у процесі виконання творчих робіт

Ціннісний компонент

  • висловлює ціннісні ставлення щодо творів образотворчого мистецтва, які відображають життя та побут різних верств населення минулого й сучасності;

  • усвідомлює загальнолюдські, естетичні та художні цінності, транслятором яких є образотворче мистецтво.


12.




Образ у портреті.

Створення автопортрету.

Акварель, олівець, гумка, папір, пензлики.

Створіть свій автопортрет в історичному костюмі попередніх епох.


13.




Історія вивчення пропорцій людини. Канон. Пропорції тіла людини.


Замальовки схем побудови постаті людини з підручника зі с.90.


Олівець, папір, гумка.

Створення начерків постаті людини.


14.




Як робити начерки.


Начерк постаті людини з натури.

Олівець, папір, гумка.

Створення начерків за поданими схемами.


15.




Лялька – уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок.


Створення ляльки-стовбушки.

Картон, тканина, нитки, вата, ножиці.

Створення ляльки-стовбушки.


16.




Мистецтво оформлення театральної вистави. Різдвяний вертеп.


Створення різдвяного вертепу (шопки).

Тканина, нитки, пластилін, картон, папір, ножиці, фарби, папір.

Створення шопки.


17.



Натюрморт. Сюжетно-тематична картина (4 год).

Натюрморт. Художники-натюрмоністи.


Зображення натюрморту у теплому або холодному колориті.

Фарби, пенлі, аркуші паперу.

Зображення натюрморту у теплому або холодному колориті.


18.




Тематичний натюрморт. Натюрморт у різних видах мистецтва.


Створення тематичного натюрморту. Створення натюрморту в одному із видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульптура).

Фарби, пензлі, аркуші паперу.

Техніка і матеріали на вибір учня.

Створення тематичного натюрморту. Створення натюрморту в одному із видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульптура).


19.




Сюжетно-тематична картина. Побутовий жанр.


Створення композиції спогаду у теплому або холодному колориті.

Техніка та метеріал на вибір учня (фарби/олівці).

Створіть композицію спогаду в теплому чи холодному колориті (протилежному до того, над яким ви працювали на уроці).


20.




Побутовий жанр у народному мистецтві.


Створення композиції на тему народної пісні.

Аркуші паперу, фарби, пензлі, олівець, гумка.

Створення композиції спогаду у теплому або холодному колориті.


21.



Жанрове різномаїття в образотворчому мистецтві (14 год).

Український народний одяг.


Створення ескізів сучасного жіночого, чоловічого одягу з елементами народної традиції.

Олівці, гумка, папір, фарби, фарби, пензлики.

Створіть ескіз фантазійного вечірнього/весільного/кінематографічного образу з елементами народної традиції.

Знаннєвий компонент

  • знає і розуміє особливості історичного, міфологічного, релігійного, батального жанрів

Діяльнісний компонент

  • уміє виділяти композиційний центр у сюжетно-тематичній композиції;

  • використовує різні техніки для створення сюжетно-тематичні композиції в історичному, батальному, релігійному, міфологічному жанрах

Ціннісний компонент

  • усвідомлює роль образотворчого мистецтва як засобу збереження історичної пам’яті людства;

  • висловлює судження щодо творів мистецтва вітчизняного і світового значення


22.




Український народний одяг в системі міської культури.

Ознайомлення з розвитком національної ноші на етапі розбудови незалежної України.

Створення ескізу сучасного одягу з елементами національного вбрання.

Олівці, гумка, аркуші паперу, фарби, пензлики.

Створіть ескіз сучасного одягу для українських спортсменів-олімпійців з елементами національного вбрання.


23.




Шевченко -художник.


Віртуальна екскурсія експозицією Національного музею імені Тараса Шевченка.

Презентація, відео, ноутбук.

Оберіть вірш Т. Шевченка, над ілюстрацією до якого ви будете працювати на наступному уроці. Створіть ескіз, що б ви хотіли зобразити.

https://www.facebook.com/watch/?v=792270548380789

24.




Шевченко-художник.

Створення ілюстрацій до творів Шевченка.

Олівці, гумка, аркуші паперу, фарби, пензлики.

Допрацюйте ілюстрацію до твору Т. Шевченка.


25.




Біблійна тема в мистецтві. Подорож у світ ікони. Мова іконописного мистецтва.


Знайомство учнів з iконою як священним предметом, об`єктом молитви і

мистецьким твором, з найпопулярнiшими iконографiчними сюжетами та варiантами

зображення святих. Дiти дiзнаються про матерiал і технiку написання ікон. Діти знайомляться з іконою, відкривають для себе її незмінні атрибути,

символіку кольору, жестів, призначення і значення зображуваного.

Фарби/олівці, аркуші паперу, олівець, гумка.

Аналіз зображення з біблійним мотивом за шаблоном.


26.




Біблійна тема в мистецтві.

Створення зображення янгола в техніці витинанки чи іншій на вибір учня.

Презентація, відео, ноутбук.

Створення зображення янгола в техніці витинанки чи іншій на вибір учня.

http://volyn-museum.com.ua/index/muzej_volinskoji_ikoni/0-11

27.




Міфологічний жанр.

Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису.

Кольоровий папір, ножиці, клей, олівець, гумка.

Намалюйте композицію-силует в стилі грецького вазопису.


28.




Міфологічна тема. Міфи рідного краю.


Створення ескізу зображення героїв української (волинської) міфології.

Папір, фарби, олівець, гумка, пензлі.

Створіть ескіз зображення героя української міфології.

https://vseosvita.ua/library/mifologicnij-zanr-u-mistectvi-mifi-ridnogo-krau-339913.html

29.




Історичний та батальний жанри.


Створення композиції на історичну тематику.

Відео, презентація, папір, олівці, гумка.

Створення композиції на історичну тематику.


30.




Історична спадщина.


Створення ескізів костюмів до казки про Кирила Кожум’яку.

Папір, олівець, гумка, фарби, пензлі.

Підготувати проєкт (презентацію, повідомлення) про один із художніх музеїв України/світу на вибір учня.


31.




Ознайомлення з музеями


Віртуальна екскурсія. Ознайомлення з музеями України та світу (Дрезденською галереєю, Лувром, Галереєю Уффіці, Ермітажем). (Презентації)


Презентації проектів (плакати, cтінівки, виступи, презентації PowerPoint – на вибір учня).

Підготувати проєкт (презентацію, повідомлення) про один із художніх музеїв України/світу на вибір учня.


32.




Ознайомлення з музеями


Віртуальна екскурсія. Ознайомлення з музеями України та світу (Дрезденською галереєю, Лувром, Галереєю Уффіці, Ермітажем). (Презентації)


Презентації проектів (плакати, cтінівки, виступи, презентації PowerPoint – на вибір учня).

Продумування та підготовка до створення образу з полотна українського чи зарубіжного митця для фотопроєкту «Мистецтво, що оживає».


33.




Створення фотопроєкту «Мистецтво, що оживає»

Створення фотографії у яких діти виступатиму в образах людей з відомих полотен світових та українських митців.




34.

Резерв часу.

35.




Повторення і систематизація вивченого навчального матеріалу за рік.

Проведення навчальної вікторини між учнями з метою узагальнення та перевірки здобутих знань з курсу образотворчого мистецтва упродовж навчального року.

Ноутбук, картки із завданнями для вікторини, маленькі призи для учасників вікторини.


Наприкінці 6 класу учень / учениця виявляє здатність:

  • інтерпретувати твори образотворчого мистецтва різних жанрів;

  • виконувати творчі роботи в різних жанрах образотворчого мистецтва;

  • розуміти зв’язок образотворчого мистецтва з предметами інших освітніх галузей, застосовувати міжпредметні компетентності в зображальній і виражальній діяльності;

  • висловлювати оцінні судження щодо творів образотворчого мистецтва різних жанрів, виявляти естетичне ставлення до художньої діяльності, брати участь у дискусіях з приводу мистецтва, аргументувати власну думку, поважати думки інших;

  • проявляти активність у процесі пізнання образотворчого мистецтва, використовувати в пошуковій діяльності різні джерела інформації



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.