Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 3 клас

Опис документу:
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. Образатворче мистецтво/Укл. Р.Т. Шмагало, Ж.С. Марчук, І.Б. Вачкова, О.В. Чорний, М.В. Гнатюк К.: «Освіта». – 2012. Трач С. К. Образотворче мистецтво: підручник для 2 кл. загальноосвіт.навч.закл./ С. К. Трач, М. І. Резніченко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 128 с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Повхан Маріанна Василівна

вчитель – методист образотворчого мистецтва

Худлівської загальноосвітньої школи І – ІІІ

Ужгородської районної ради

Закарпатської області

Календарно – тематичне планування, 3 клас

35 годин (1 година на тиждень)

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. Образатворче мистецтво/Укл. Р.Т. Шмагало, Ж.С. Марчук, І.Б. Вачкова, О.В. Чорний, М.В. Гнатюк К.: «Освіта». – 2012. (Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України (наказ від 12.09.2011 № 1050)

Образотворче мистецтво: підручник для 3 кл. загальноосвіт.навч.закл./

С. К. Трач, М. І. Резніченко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2013.

п/п

Дата

Тема уроку

Навчальні завдання

Практичні завдання

Рекомендовані техніки та матеріали

Рекомендований матеріал для сприйняття

Тема 1. У майстернях графіка та живописця ( 8 годин)

1.

Яка буває графіка?

Бесіда «В гостях у художників». Матеріали, інструменти та обладнання художника – графіка. Закріплення знань про графічні техніки.

«Королівство Графіки»,

«Країна ліній»,

«Олівець – малювець».

Прості або кольорові олівці

Зразки графічних творів,

2.

Життя дерев

Вибір засобів виразності графіки для передавання характеру форми та поверхні зображувальних об'єктів та предметів. Будова дерев певної породи.

«Мої зелені друзі»,

«Які бувають дерева?»

(радісне, сумне, сердите, хворе, старе та ін.)

Простий олівець, папір, гумка.

Т. Шевченко «Дуб»,

С. Адамович «Дерева»,

С. Конончук «Дерево кричить»,

П. Мондріан «Малюнок дерева».

3.

Пейзаж у графіці.

Елементарне поняття про ритм. Передавання руху в природі графічними засобами.

Значення кольору у графічних творах.

Створення пейзажної композиції «Вітер з гаєм розмовляє»,

«Лагідний вітер».

«Море розбурхане плеще,

виє».

Кольорові олівці, фломастери.

М. Дерегус «Вітер»,

Г. Якутович «Ідуть дощі».

4.

У майстерні живописця.

Закріплення знань з основ кольорознавства

(основні та похідні кольори, кольоровий спектр). Матеріали, інструменти та обладнання художника –

живописця.

«Осінь у Закарпатті»,

«Мій рідний край»,

«Птахи відлітають»

Малювання (акварель, пензлі, палітра).

І. Левітан «Золота осінь»,

А. Ерделі «Село біля річки»,

Ф. Красицький «Етюд».

5.

Кольорові контрасти.

Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру та настрою.

Поняття «протилежні (контрастні) кольори».

«Дарунки осені».

«Серед поля мак розцвів»,

«Маки у вазі».

Малювання (акварель, пензлі, палітра).

А. Матісс «Червоні риби»,

Ю. Кулішенко «Маки в Карпатах»,

М. Приймаченко «Квіти».

6.

Споріднені кольори.

Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки, нюанси.

«Сонячні квіти»,

«Схід сонця»,

«Вечір на сопілці грає».

Малювання (тонований папір, пастель або воскові крейди).

А. Монастирський «Карпатський пейзаж»,

Ван Гог «Соняхи»,

В. Пузирков «Золотистий ранок»,

М. Левицький «Бики на заході сонця».

7.

Барви осені.

Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами.

«Осінь золотиста барвами горить»,

«Осіння палітра».

Малювання (гуаш, пензлі, палітра, папір).

І. Марчук «До сонця осінь нахилилась»,

І. Бродський «Опале листя».

8.

Осіння негода.

Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Акварель «по – мокрому». Виконання швидких колірних замальовок асоціативно- го характеру.

«Дощовий день»,

«Туман на воді».

Монотипія з графічним доопрацюванням.

А. Рилов «У голубому просторі»,

І. Айвазовський «Буря»,

У. Тернер «Етюди хмар».

Тема 2. У майстерні скульптора, архітектора й народних майстрів ( 7 годин).

1.

У майстерні скульптора.

Матеріали, інструменти та обладнання художника – скульптора.

Актуалізація знань про види скульптури (круглу, рельєф; види рельєфу). Передача основної форми будови тварин у простих позах.

«Динозаври»,

«Улюблена тварина»,

«Африканська тварина».

Ліплення (пластилін ,глина), стеки, дощечка).

Д. Горлов «Рисеня»,

А. Марц «Кабан», «Лисиця»,

В. Ватагін (скульптурні зображення тварин).

2.

Диво – птиця.

Виражальні можливості об'ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображувальної поверхні.

«Павич на гілці калини»,

«Золота рибка»,

«Запишався наш павич»

Ліплення (кольоровий картон, пластилін, стеки).

Зразки рельєфних композицій,

Ж. Брак «Журавлеподібна птаха»,

І.Єфімов «Пава».

3.

В гостях у художника – архітектора.

Матеріали, інструменти й обладнання художника – архітектора. Види архітектури.

«Палац Снігової королеви»,

«Гарна хатка».

Витинанка (картон, кольоровий папір,

ножиці, клей).

П. Левченко «Українське село», фотоальбоми з архітектурними спорудами.

4.

Створення колажу

Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель.

Колаж «Смарагдове місто»

(ескіз вишивки на папері в клітинку)

Кольоровий картон, папір, клей, ножиці, тканина, нитки, фольга і т. д.

Фотоальбом «Музеї народної архітектури та побуту»,

М. Вламінк «Архітектурний пейзаж».

5.

Чудові візерунки.

ДПМ. Матеріали, інструменти й обладнан-

ня народних майстрів.

Основні види декоратив-

но – прикладного мистецтва.

Ескіз вишивки на папері

(відповідно до регіону).

«Вишиваю рушничок»

(фрагмент).

Малювання (папір в клітинку, фломастери або гелеві ручки).

Зразки українських регіональних вишитих тканих рушників, килимів.

6.

Вироби ДПМ.

Основні види гончарно-

го посуду, різноманітні-

сть форм. Узгодженість декору з формою.

«Найкращий виріб гончара»

(глечик, декоративна тарілка),

«Куманець».

Картонна основа гончарного виробу

(кольоровий папір, ножиці, клей ),

Розпис (гуаш, пензлі, палітра).

О. Бахматюк(керамічні вироби),

Г. Собачко – Шостак(народний розпис),

Зразки виробів майстрів Закарпаття.

7.

Трансформація паперу.

Актуалізація знань про елементарну трансфор-

мацію паперу. Формува-

ння художньо – констру-

ктивних навичок роботи

в техніці паперопласти-

ки.

«Новорічний сувенір»,

«Різдв'яний янгол».

(групова або колективна форма роботи),

Паперопластика, папір, ножиці, клей.

Зразки паперопластики.

Узагальнення – 1 година.

Тема 3. В гостях у художників: пейзажиста, анімаліста, портретиста, майстра натюрморту (9 годин)

1.

Образи у творах художника – пейзажиста.

Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва( на пропедевтичному рівні).

«Зимова казка»,

«Яким буває море».

Малювання (гуаш, пензлі, палітра).

Й. Бокшай «Зима»,

Б.Щербаков «Тепла зима»,

твори живопису урізних видах живопису.

2.

Плановість у пейзажі.

Види пейзажу. Відтворення плановості розміщення об'єктів у просторі шляхом загороджування.

«Подорож у гори»,

«Краєвид міста (села)».

Малювання (акварель, пензлі, папір, палітра).

А. Коцка «Краєвид»,

С. Васильківський «Хати взимку»,І. Айвазовський «Крижані гори, М. Реріх «Гімалаї».

3.

«Дивний краєвид».

Передавання глибини простору за допомогою кольору при створенні уявного краєвиду.

«Загадкова країна»

(групова та колективна форми роботи).

«Загадковий будинок».

Колаж (з використанням різнофактурної тканини кольорових вирізок).

А. Монастирський «Карпатський пейзаж»,

А. Соколов «На планеті подвійної зірки» тощо.

4.

«Світ комах».

Анімалістичний жанр та його особливості. Розвиток навичок у малюванні тварин (звірів, птахів, комах), знання елементарної будови.

«Такий дивний світ комах»,

«Снігурі», «Папуги».

Малювання (графічна робота, пастель, воскові крейдини, папір).

Таблиці з зображенням птахів,

Графічні роботи І. Єфімова.

5.

Скульптурне зображення тварин.

Відтворення характерних особливостей силуету тварин у русі.

«Вірні друзі людини»,

«Цуценя».

Ліплення (пластилін, стеки, дощечка).

В. Ватагін (скульптурні зображення тварин),І. Єфімов «Кішка»,

С. Бей – Хун «Кінь».

6.

Портрет у мистецтві.

Портрет у різних видах образотворчого мистецтва.

«Портрет казкового персонажа»,

«Моя мама (бабуся, тато, брат та ін.)»

Малювання (гуаш, пензлі, папір, палітра).

В. Ковальчук.(ілюстрації до дитячих книжок, В. Губенко .Ілюстрація до казки «Лисичка – сестричка».

А. Коцка «Жіночий портрет»,

О. Мурашко «Портрет молодика».

7.

Малюємо людину.

Актуалізація знань про елементарну будову та основні пропорції фігури

людини. Зображення людини в русі.

«Танцівниця»,

«Спортсмен».

Малювання ( силуетне зображення людини, акварель, пензлі, палітра).

К. Мілес «Танцівниця»,

А. Матісс «Танець»,

Мирон «Дискобол»,

Е.Дега «Балерина».

8.

Натюрморт.

Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення головного в композиції.

«Натюрморт за уявою»,

«Глечик з яблуком»

Малювання (акварель, пензлі, палітра).

П. Кончаловський «Зелена рюмка», А. Ерделі «Натюрморт з бокалом і фруктами», Ж. Лінор «Китайська чаша з квітами».

9.

Весняні квіти.

Вітворення з натури композиції з неживих предметів(квіти у вазі, овочі, фрукти, шкільне приладдя тощо).

«Вербові котики»,

«Квітуча гілочка у вазі».

Малювання (акварель, пензлі, палітра).

Н. Скорубська «Весняні квіти», Ш. Петкі «Польові квіти», П. Сезан «Натюрморт»,

К. Констанді «Бузок»,

Н. Скорубська «Весняні квіти».

Тема 3. Улюблені сюжети у мистецтві. Художник і театр (8 годин)

1.

Сюжети у мистецтві.

Побутові теми в творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції.

«Веселе свято»,

«Спортивні ігри».

Аплікація (тонований папір, ножиці,клей).

Ю. Сташко «На базарі»,

А. Коцка «Розмова»,

М. Дзиндра «Музиканти».

2.

Казковий персонаж.

Зображення тварин і людей в ілюстраціях до казок. Передача індивідуальної характеристики казкового персонажа.

Ілюстрації до казок «Івасик – Телесик», «Дюймовочка»,

«Кіт у чоботях».

Малювання (акварель, пензлі, палітра).

В. Ковальчук(ілюстрації до дитячих книжок), ілюстрації до українських народних казок.

3.

Уявна подорож до театру.

Ознайомлення з роботою

художників у театрі, з елементами театру (декорації, сцена тощо) та їхнім призначенням.

«Образ дитячого театру»,

Створення декорацій, дійових персонажів

(робота в групах).

Малювання (кольорові олівці, фломастери, папір інші матеріли).

Дитяча література. Зразки ескізів художників до театральних вистав. Ескіз театральної декорації

Д. Нарбут «Ніч перед Різдвом».

4.

Театральна маска.

Значення форми, кольору, декору в створенні виразних театральних масок.

«Театральна маска»,

«Костюм до театрального героя»

Паперопластика(білий або кольоровий папір, ножиці тощо).

Аплікація у техніці колажу.

Зразки театральних масок

5.

Театральний костюм.

Роль театрального костюма в розкритті образу театрального героя. Узгодження форми (деталей одягу) з декором.

Одяг казкових героїв»,

«Костюм до образу Квітки».

Малювання (акварель з графічним доопрацюванням, лекала елементів українського костюма тощо.)

Зразки народного вбрання ,

С. Григор'єв «Олена Дорошко», А. Коцка «Веснянка».

Фотоматеріали про роботу бутафора.

6.

Казковий персонаж.

Різновиди ляльок в театрі та мультиплікації. Конструювання лялькового персонажа.

«Персонаж лялькового театру»,

«Чиполіно», «Буратіно»,

Ліплення (пластилін або солоне тісто) з подальшим розписом.

Зразки учнівських робіт.

Ілюстрації до казки Л. Толстого «Золотий ключик» та ін.

7.

Створення афіші.

Використання простої шрифтової композиції під час створення ескізу театральної афіші.

«Афіша до дитячої вистави»

Малювання (гуаш), аплікація, колаж (із використанням різнофактурної тканини, кольорових вирізок із поліграфічної продукції.

Зразки театральних афіш.

8.

Тематична композиція.

Передавання святкового настрою за допомогою кольору та декору в тематичній композиції.

«На арені цирку»,

«Веселі клоуни»,

(колективна форма роботи).

Аплікація з елементами витинанки (великого розміру кольоровий картон, ножиці, клей).

П.Пікасо « Дівчинка на кулі».

Циркові буклети.

Узагальнення – 2 години.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
4
міс.
0
9
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!