Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 2 клас

Опис документу:
Складено відповідно до Навчальної програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. Образатворче мистецтво/Укл. Р.Т. Шмагало, Ж.С. Марчук, І.Б. Вачкова, О.В. Чорний, М.В. Гнатюк К.: «Освіта». – 2012. Трач С. К. Образотворче мистецтво: підручник для 2 кл. загальноосвіт.навч.закл./ С. К. Трач, М. І. Резніченко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 128 с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Повхан Маріанна Василівна

вчитель – методист образотворчого мистецтва

Худлівської загальноосвітньої школи І – ІІІ

Ужгородської районної ради

Закарпатської області

Календарно – тематичне планування

2 клас

Мова образотворчого мистецтва

( 35 годин, 1 год. на тиждень)

Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи. Образатворче мистецтво/Укл. Р.Т. Шмагало, Ж.С. Марчук, І.Б. Вачкова, О.В. Чорний, М.В. Гнатюк К.: «Освіта». – 2012. (Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України (наказ від 12.09.2011 № 1050)

Трач С. К. Образотворче мистецтво: підручник для 2 кл. загальноосвіт.навч.закл./ С. К. Трач, М. І. Резніченко. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 128 с.

п/п

Дата

Тема уроку

Навчальні завдання

Практичні завдання

Рекомендовані техніки та матеріали

Рекомендований матеріал для сприймання

Тема 1 . Мова живопису та графіки ( 8 годин )

1.

Мистецтво у нашому житті.

Вступний урок - бесіда «Мистецтво у нащому житті». Види образотворчого мистецтва та засоби виразності.

«Сонячний день у моєму місті

( селі )»

«Сяє сонечко високо».

Малювання (акварель, кольорові олівці)

Б. Щербаков

« Незабудки»,

А. М. Кашшай «Пізня осінь»,

І.Шишкін «Дубовий гай»,

М. Манізер «Пам´ятник Т.Г.Шевченку в Харкові тощо.

2.

Графіка.

Початкові уявлення про графіку як вид образотворчого мистецтва. Основні графічні матеріали та інструменти.

«Мова графіки»

«Дивакуваті лінії»

Малювання (кольорові олівці, фломастери).

Г. Верейський « У майстерні»,

С. Конончук «Дерево кричить»,Р. Бригарь «Песик»,

П. Пікассо «Вершник».

3.

Хто у що вдягнений?

Засоби виразності графіки. Елементарні та професійні засоби передавання поверхні предмета.

«Яка кора у дерева?.

«Пір'ячко пташки».

«Луска у рибки».

Малювання ( графічні матеріали ).

А. Дюрер «Заєць»,

Є Чарушин «Білий ведмідь»,

Я. Манухін «Риби».

4.

Дивна ляпка.

Уявлення про симетричну форму та роль осі симетрії в її побудові. Техніка «акватипія».

«Сонечко».

«Метелик».

Акватипія з подальшим доопрацюванням

(акварель).

Таблиці з зображенням комах,

Д. Полєнов «Метелики».

5.

Живопис як вид мистецтва.

Живопис як вид образо -творчого мистецтва. Засоби виразності живопису. Художні матеріали та інструменти художника- живописця.

«Осінні квіти».

«Барвиста квітка».

Малювання (акварель, гуаш, воскові олівці).

В. Габда «Цінії у синьому глечику», І.Падалка «Натюрморт».

6.

Барви осені.

Колір в живописі. Основи кольорознавства. Основні , похідні, теплі та холодні кольори

(актуалізація знань).

«Осінь в Карпатах».

«Карнавал осінніх барв».

Малювання ( акварель, гуаш, пензлі, палітра).

З. Шолтес «Дорога на перевал»,

Н. Пономаренко

« Тополина алея», А. Кашшай

« Осінній пейзаж».

7.

Синій вечір.

Поняття про хроматичні та ахроматичні кольори. Композиція в пейзажі

«Вже за

обрієм …»

«Синій вечір».

Малювання (акварель, гуаш),

Аплікація (кольоровий папір)

А. Лаптєв «В'яз»,

І. Шишкін «На Півночі дикій».

8.

Пейзаж.

Палітра колірних відтінків.

«Котик мій сіренький»,

«Гарячі піски пустелі».

Малювання (акварель, гуаш) за вибором учнів.

Тема 2. Мова скульптури , архітектури й декоративно – прикладного мистецтва (7 годин )

9.

Поняття про скульптуру

Елементарне поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва, її основні ознаки, розміри, матеріали для роботи художника – скульптора.

«Чарівна істота»,

«Гарбузові родичі».

Ліплення

( пластилін, дощечка, стеки).

Зразки народних іграшок (з різних регіонів України).

10.

Зображення тварин.

Поняття про об'єм і фактуру як засоби виразності скульптури. Порівняльний аналіз.

«Лісові звірята».

«Руда лисичка».

Ліплення

( пластилін, дощечка, стеки ).

Пластика малих форм (єгипетська пластика, І. Єфімов « Ведмідь», Є, Тарнавський «Журавель» тощо. В. Ватагін (скульптурні зображення тварин).

11.

На морському дні.

Поняття «рельєф». Види рельєфу ( опуклий і заглиблений ). Композиція в рельєфному зображенні.

«Мешканці моря».

«Золота рибка».

«Світ Чорного моря».

Ліплення (картонна основа, пластилін, стеки).

І. Несторенко «Юрій Змієборець»( рельєф ), рельєфні скульптурні твори стародавнього світу.

12.

Поняття про архітектуру

Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Складові архітектурних споруд (фундамент, стіни, стеля, дах, вікна, двері, куполи, шпилі, арки, брами).

«Архітектурні споруди».

( старовинний будинок),

«Хатинка Бабусі – Ягусі», «Казкові будиночки».

Малювання (акварель, гуаш).

Музеї народної архітектури та побуту. М. Вламінк

« Архітектурний пейзаж».

13.

Замкова фортеця.

Силуетне зображення будівель. Спроби передавання просторового явища загороджування у зображенні архітектурних об'єктів.

«Замкова фортеця»,

«Чарівні куполи».

Аплікація (кольоровий папір,ножиці, клей). Колективна робота.

Фотоальбоми із зображенням замків Закарпаття.

І. Беклемішева «Кам'янець – Подільська фортеця».

А. Ерделі «Мукачівський замок».

14.

Декоративно – прикладне мистецтво.

Загальні елементарні поняття про декоративно – прикладне мистецтво.

Засоби виразності

(декоративні форми, колір, орнамент).

«Розмалюю хатку»,

«Глиняний посуд».

Малювання

( гуаш, шаблони хаток, посуду).

Прийоми пензлевого та пальцевого розпису.

Зразки творів декоративно – прикладного мистецтва

(твори народних майстрів Закарпаття).

П. Хома «Півник», «Горлиця»,

Г. Собачко – Шостак (народний розпис).

15.

Новорічна сніжинка.

Розширення уявлень про симетричну форму. Роль вісі симетрії в її побудові. Доповнення силуетної форми декором.

«Новорічна сніжинка».

«Квіточка зими»,

«Янголятко».

Аплікація в поєднанні з витинанкою

(білий або кольоровий папір, ножиці, клей).

В. Мельник»Мистецтво витинанок та аплікації»,

Зразки витинанок .

16

Узагальнення – 1 година

II-семестр 19 годин 1 год.на тиждень

Тема 3. Композиційні прийоми у графіці та живописі (9 годин)

17.

Чарівний світ казки.

Композиційні засоби досягнення художньої виразності зображення

(вибір формату, розміру зображення).

«Котик та півник»,

«Курочка ряба»,

«Заєць та їжак».

Малювання (кольорові олівці, фломастери).

Зразки дитячих робіт до українських казок.

М.Тимченко «Півень і метелик», І. Франко «Заєць та їжак».

18.

Казковий персонаж.

Пропорції та масштаб. Елементарні поняття про будову людини, її складові частини.

«Мій улюблений казковий герой».

Малювання (акварель, гуаш, пензлі, палітра).

Ілюстрації українських народних казок.

В. Васнєцов «Богатир», «Іван Царевич на сірому вовку»,

М. Врубель «Царівна – Лебідь», «Пан».

19.

Рівновага у композиції.

Поняття врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги шляхом розташування на площині великих та малих елементів.

«Зимові розваги»,

«Кораблик»

Аплікація

( кольоровий папір, ножиці, клей).

Малювання (акварель, гуаш).

О. Дейнека «Лижники»,

Р. Гутузо «Пляж»,

І. Шишкін «Піщаний берег».

20..

Композиці-йний центр.

Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції.

«Смачні фрукти».

Малювання (гуаш, пензлі, палітра).

І.Хруцький «Квіти та плоди», П. Кончаловський «Зелена рюмка».

К. Білокур «Натюрморт з колосками та глечиком».

21.

Статика та динаміка.

Статична та динамічна композиції. Елементарне передавання динамічного стану об'єктів ( вітер).

«Хуртовина»,

«Холодний вітер».

Малювання (тонований папір синього або блакитного кольору, гуаш, пензлі, палітра).

О. Кульчицька «В обіймах снігу», Т. Яблонська «Зимовий день в Седневі», Д.Золан «На риболовлі»,

В. Зарецький «Зима».

22.

Перспектива в пейзажі.

Способи передавання глибини простору за принципом «ближче – нижче», «ближче – більше», «далі – вище», «далі – менше».

«Зимова ніч»,

«Симфонія зими»,

«Українська хата»

Малювання (гуаш, тонований папір, пензлі, палітра) .

Д. Добровольський «Морозний ранок», М. Глущенко «Зимовий день», І. Шишкін «На Півночі дикій», В. Микита «Зимовий мотив».

23.

Світ живої природи.

Симетрія як найпростіший композиційний засіб організації площини. Досягнення рівноваги в асиметричній композиції.

«Країна метеликів»,

«Букет».

Монотипія

(з графічним доопрацюванням), акварель, пензлі, палітра.

Витинанка.

Г. Кузнєцов «Метелик», Н. Пайпер «Балерини».

24.

Колірні асоціації.

Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації.

«Світає. Край неба палає…»,

«Настроєвий пейзаж»,

«Танок метеликів».

Малювання (акварель,пензлі, палітра).

В. Габда «Співають весняні струмки», Ю. Кулішенко «Весна», Т. Яблонська «Свіже повітря», фотоальбом з зображенням метеликів.

25.

«Весняний пейзаж».

Відтворення глибини простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану та методу загороджування.

«Весна прийшла!»,

«Весняний пейзаж».

Малювання (акварель, пензлі, палітра).

А. Коцка «Весна в Ясенях»,

М. Ромадін «Рання весна»,

І. Левітан «Весна. Велика вода».

Тема 4. Композиційні прийоми в скульптурі та декоративно – прикладному мистецтві ( 8 годин )

26.

Що таке скульптура?

Розширення поняття про пропорції тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду об'єкта під час ліплення.

«Дельфін»,

«Сім'я пінгвінів».

Ліплення (пластилін, дощечка, стеки).

Рельєфні твори стародавнього світу, рельєфні твори скульпторів А. Марца, І.Ватагіна.

27.

Скульптурне зображення тварин.

Формування художньо – конструктивних навичок створення статичного чи динамічного образу в скульптурі (круглій або рельєфі).

«У зоопарку»,

« Вірний друг»,

Герої казки «Пригоди Буратіно».

Ліплення (пластилін, дощечка, стеки).

Ілюстрації до казки Л. Толстого «Буратіно»,

Пластика малих форм,

В. Ватагін (скульптурні зображення тварин).

28.

Паперові перетворення.

Декоративна стилізація форми (рослини, птахи). Створення декоративних образів в об'ємі.

«Чарівний птах» ,

«Подивись, яка чудова квітка!».

Аплікація(кольоровий папір , ножиці, клей).

Т. Пата «Птах на калині»,

М. Приймаченко «Пава на хмелю», «Павичі».

29.

Народна іграшка

Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин.

«Дивовижні баранці та коники»,

«Диво – звір».

Ліплення (пластилін, глина, стеки, дощечка).

Зразки глиняної іграшки,

О. Желізняк .Свищики. Опішня.

30.

Писанка.

Ознайомлення з традиціями писанкарства в Україні. Колірна гама, символіка писанок різних регіонів України.

«Намалюю писанку, намалюю…»,

«Великодні писанки»,

«Великодні листівки».

Малювання (гуаш, пензлі, палітра, картонні шаблони форми писанок).

Зразки закарпатських писанок, М. Пимоненко «Пасха».

31.

Орнамент.

Використання стилізації та ритму як засобів створення орнаменту. Види орнаменту.

«Чудові візерунки»,

«Закарпатські мотиви»,

«Вишиванка».

Аплікація (кольоровий папір, ножиці, клей).

Малювання (гуаш).

Зразки закарпатського орнаменту, твори І. Сколоздри, П. Глущенка.

32.

Декоративна композиція.

Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції.

«Квітучий рай»,

«Пташка у мереживі з квітів».

Малювання (гуаш, пензлі, палітра).

П. Хома «Пісня квітучої землі»,

Г. Павленко – Черниченко «Блакитні квіти та птахи»,

М. Тимченко «Птахи між калиною».

33.

Обробка та різання паперу.

Розширення уявлень про симетричну форму. Ознайомлення з різноманітними прийомами обробки паперу: складанням, вирізуванням, гофруванням, прорізуванням, скручуванням.

«Панно з квітами»,

«Диво – квіти».

(колективнвна робота).

Паперопластика (картонна основа, кольоровий папір, ножиці, клей).

Зразки паперопластики,

П. Пікассо «Голуб миру».

34.

35. Узагальнення – 2 години.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!