Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»

Календарно-тематичне планування 6 клас

Основи Безпеки Життєдіяльності (ОБЖ)

Для кого: 6 Клас

17.08.2018

970

57

0

Опис документу:
Планування в рамках проекту «Вчимося жити разом»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Календарно-тематичне планування 6 клас

Проект «Вчимося жити разом»

Дата

Тема

Практичні вправи

Тема 1. Психічна і духовна складові здоров’я (7 год.)

1

Психічний розвиток підлітка. Ознаки гармонійного розвитку хлопчиків і дівчаток.

2

Звички і здоров’я. Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички). Аналіз грошових витрат, пов’язаних з курінням.

3

Самооцінка і здоров’я людини. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

Тренінг 1 з проекту «Вчимося жити разом». Види самооцінки; недоліки завищеної і заниженої,

переваги адекватної самооцінки; вплив самооцінки на поведінку і здоров’я людини;Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети). Тренування навички постановки і досягнення мети. Підвищення самоповаги завдяки вибору і досягнення цілей.

4

Критичне мислення та уміння приймати рішення. Вчимося приймати рішення. Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень.

Тренінг 2 з проекту «Вчимося жити разом». Прості, щоденні і складні рішення; алгоритм прийняття зважених рішень за правилом «світлофора»; чинники, що впливають на прийняття рішень.

Рішення, важливі для здоров’я.

Моделювання ситуації аналізу проблеми і прийняття зважених рішень.

5

Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами.

Аналіз соціальної і комерційної реклами.

6

Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. Як протидіяти тиску однолітків.

Тренінг 3 з проекту «Вчимося жити разом». Позитивні й негативні соціальні впливи. Згубний вплив вживання психоактивних речовин на здоров’я підлітків; необхідність відмови від пропозицій їх вживання; поширені міфи про психоактивні речовини; відмова від небезпечних пропозицій сторонніх людей, друзів, протидія тиску компанії.

Моделювання ситуації відмови від вживання психоактивних речовин. Розпізнавання причин, з яких деякі люди пропонують щось небезпечне іншим. Розпізнавання маніпуляцій інших та протидія їм.

7

Вплив ВІЛ-інфекції на організм людини. Поняття про СНІД. Як ВІЛ не передається. Толерантне ставлення.

Створення соціальної реклами з профілактики ВІЛ-інфекції.

Тематична

Тема 2. Соціальна складова здоров’я. Соціальне благополуччя (8 год.)

8

Спілкування і здоров’я. Спілкування людей. Засоби комунікації.

Тренінг 4 з проекту «Вчимося жити разом». Ознаки вербальної і невербальної комунікації, активного і пасивного слухання; толерантне ставлення до поглядів і переконань, з урахуванням інтересів і потреб інших. Уміння уникати непорозумінь.

Дослідження існування швидкого прогресу у розвитку засобів комунікації. Розвиток навичок спілкування: уміння говорити, слухати, встановлювати контакти з іншими людьми.

9

Стилі спілкування. Переваги і недоліки різних стилів спілкування. Значення впевненої поведінки для здоров’я.

Тренінг 5 з проекту «Вчимося жити разом». Стилі спілкування; переваги і недоліки різних стилів спілкування; розпізнавання пасивного, агресивного та упевненного стилів спілкування за вербальними і невербальними ознаками; ознаки і наслідки різних стилів спілкування; упевнена поведінка в різних життєвих ситуаціях.

Розвиток уміння просити про послугу та висувати справедливі вимоги. Аналіз переваг і недоліків пасивної, агресивної і впевненої поведінки. Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.

10

Навички спілкування. Доброзичлива, чемна і впевнена манера спілкування.

Тренінг 6 з проекту «Вчимося жити разом». Рівень своєї упевненості у спілкуванні з незнайомими людьми; як може зашкодити сором'язливість; правильне знайомство, як починати, підтримувати і завершувати розмову, робити компліменти.

Відпрацювання навичок своєї упевненості у спілкуванні з незнайомими людьми. Демонстрація умінь правильно знайомитися, починати, підтримувати і завершувати розмову, робити компліменти.

11

Види стосунків. Стосунки і здоров'я. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.

Тренінг 7 з проекту «Вчимося жити разом». «Стосунки». «Види стосунків», «здорові і нездорові стосунки», методи покращення стосунків; дії, які сприяють зміцненню стосунків, і дії, що псують їх; стосунки в родині та з однолітками; особливості спілкування з дорослими й однолітками.

Складання плану покращення міжособистісних стосунків. Оцінювання своїх стосунків з іншими людьми. Демонстрування переваг кооперації та здатності працювати в команді.

12

Конфлікти і здоров’я.

Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Види і наслідки конфліктів.

Тренінг 8 з проекту «Вчимося жити разом». «Конфлікт». Конфлікти поглядів і конфлікти інтересів; толерантне розв'язання конфліктів поглядів, чотири способи розв'язання конфліктів інтересів; вплив конфліктів на здоров’я.

Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок запобігання, аналізу і конструктивного розв’язання конфліктів. Розпізнавання конфліктних ситуацій та визначення мети учасників конфлікту.

13

Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Як залагодити конфлікт.

Тренінг 9 з проекту «Вчимося жити разом». Термін «конфліктоген». «Я-повідомлення», «Ти-повідомлення». Способи та етапи конструктивного розв’язання конфліктів; чинники розпалювання конфліктів; необхід-ність конструктивного розв’язання конфліктів. Шість кроків розв’язання конфліктів. Розв’язування конфлікту, уникнення ескалації конфліктів, контролювання емоцій у конфліктних ситуаціях.

Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях. Демонстрування здатності контролювати себе у конфліктних ситуаціях.

14

Стосунки з однолітками. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній

Тренінг 10 з проекту «Вчимося жити разом». Дружні, недружні і небезпечні компанії; негативні наслідки приналежності до небезпечних компаній; обирання кола спілкування, яке сприяє здоров’ю; приклади фізичного і психологічного насилля.

Відпрацювання навичок аналізу соціальних груп, до яких вони належать. Демонстрування здатності припиняти агресію і насилля у своєму середовищі.

15

Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі.

Тематична

Тема 3. Здоров`я людини (4 год.)

16

Життя і здоров’я людини. Здоров’я і благополуччя. Життєві навички, сприятливі для здоров’я.

17

Ризики й небезпеки.

Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації.

Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні в екстремальну ситуацію.

18

Навколишнє середовище і здоров’я.

Небезпеки природного середовища.

Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов. Добір одягу за несприятливих погодних умов (ожеледиця, хуртовина, спека).

19

Техногенне середовище. Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек.

Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек.

Відпрацювання навичок захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)

Тема 4. Фізична складова здоров’я (5 год.)

20

Харчування і здоров’я. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці. Харчові звички. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізнавантажень.

Визначення збалансованості харчового раціону.

21

Профілактика йододефіциту і діабету

22

Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях.

Аналіз маркування харчових продуктів.

23

Особиста гігієна.

Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом

Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни».

24

Гігієна ротової порожнини.

.

Тематична

Тема 5. Соціальна складова здоров’я. Безпека в побуті й навколишньому середовищі (10 год.)

25

Безпека в побуті.

Правила користування газовими приладами, електроприлада-ми, водогоном, тепловими мережами.

26

Безпека при користуванні засобами побутової хімії.

Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії.

27

Пожежна безпека оселі. Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку.

Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі.

28

Засоби пожежогасіння Гасіння невеликої пожежі. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу.

Виготовлення ватно-марлевої пов’язки.

29

Проживання у промисловій зоні. Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту.

30

Безпека руху велосипедиста. Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки.

31

Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді.

32

Поведінка в екстремальних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками

Моделювання ситуації виклику рятувальних служб.

33

Перша допомога при ураженні електричним струмом, при попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні.

Моделювання допомоги при ураженні електричним струмом.

Моделювання допомоги при попаданні на тіло хімічних речовин.

Моделювання допомоги при отруєнні хімічними речовинами.

34

Перша допомога при ДТП.

Вивчення вмісту автомобільної аптечки.

35

Підсумковий урок. Узагальнення знань

Тематична.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.