Календарний план. Англійська мова

Опис документу:
Календарний план для проведення 2 уроків англійської мови на тиждень в I семестрі за навчально-методичним комплексом видавництва OXFORD UNIVERSITY PRESS "Family and Friends-1" by Naomi Simmons, 2nd Editions, 2014

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата

Сфера спілкування. Тема. Підтема

Мовленнєва компетенція

Мовна компетенція

Письмо

Аудіювання

Мовленнєві функції

Приклади функціональних показників

Лексика

Граматика

Фонетика

I term

Starter: Hello!

1

Lesson 1

Starter. Words

Class Book p.4

Привітання. Знайомство з героями

Вітаємося. Знайомимося з героями

Hello! Rosy. Tim. Billy.

Miss Jones. Good Bye!

- What`s your name?

- My name`s…

Everyone

Fun

Chant

CD1 Listen &Point

CD2 Listen &Chant

CD3 Listen &Read

2

Lesson 2

Starter. Grammar

Class Book, p.5

Як справи?

Читаємо, граємо в ролях, слухаємо

- What`s your name?

- I`m Tom.

-How are you?

-I`m fine, thank you! And you?

-I`m fine too. Thank you!

Present Simple questions

Unscramble game

CD3 Act the Story

CD4 Listen. Sing the Song

3

Lesson 3

Starter. Song

Class Book, p.6

Числівники 1-10

Дні тижня

Ставимо запитання і відповідаємо

How old are you?

How old is she?

One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday

Verb be present simple: is, he`s

CD5 Listen, Point &Repeat

CD6 Listen &Tick

CD7 Listen &Point

Listen &Chant

4

Lesson 4

Starter. Reading and Speaking

Class Book, p.7

Кольори

Читаємо, говоримо за зразком, пишемо

Red, yellow, green, pink, purple, orange, blue

Rainbow

Matching

CD8 Listen, Point &Repeat

CD9 Listen. Sing the Song

Unit 1: What`s this?

5

Lesson 1

Unit 1. Words. CB, p.8

Шкільне приладдя

Розпізнаємо та називаємо назви предметів

- What`s this?

-It`s a…

A book, a pen,

a pencil, a rubber,

a ruler

Prepositions: in, on, under

Song & Chant

CD10 Listen, Point &Repeat

CD11 Listen &Chant

CD12 Listen &Read

6

Lesson 2

Unit 1. Grammar. CB, p.9

Що це?

Запитуємo і даємо відповідь на запитання

-Is it a book/pen/ pencil/rubber/ruller?

-Yes/No

-It`s a…

Matching

CD12 Listen &Act

Дата

Сфера спілкування. Тема. Підтема

Мовленнєві функції

Приклади функціональних показників

Лексика

Граматика

Фонетика

Письмо

Аудіювання

7

Lesson 3

Unit 1. Song. CB, p.10

У класі

Сприймаємо читання на слух, читаємо самостiйно

Bag, door, widows

Open - close

Unscramble game

CD13 Listen, Point &Repeat

CD14 Listen &Sing the Song

8

Lesson 4

Unit 1. Phonics. CB, p.11

Пташка, Кіт і Пес

Розрізняємо і вживаємо в мовленні речення з конструкцією It`s got…

apple, bird, cat, dog

here, like (v)

-What has the dog got?

-It`s got…

/æ/, /b/, /k/,/d/ at the beginning of words

CD 15 Listen, Point &Repeat

CD16 Listen &Chant

CD17 Listen &Join the letters

9

Lesson 5

Unit 1. Reading. CB p.12

Емма розповідає про свої шкыльні речі

Розпізнаємо, пишемо речення з конструкцією She`s got…

-What has Emma got?

-She`s got…

school bag

pencil case

see

-What is in her school bag?

-I think it is name of the thing

Writing tick or cross

CD18 Listen &Read

10

Lesson 6

Unit 1. Skills Time! CB p.13

Шкільні речі. Тест

Слухаємо, говоримо і пишемо тест

CD19 Listen &Tick

Unit 2: Playtime!

11

Lesson 1

Unit 2. Words. CB p.14

Іграшки

Називаємо іграшки

doll, ball, teddy, puzzle, car

Song & Chant

Matching

CD20 Listen, Point &Repeat

CD21 Listen &Chant

CD22 Listen &Read

12

Lesson 2

Unit 2. Grammar. CB p.15

Мої іграшки і твої іграшки

Запитуємо і відповідаємо на запитання

This is my bag.

This is your ball.

Is this your teddy? Yes, it is. / No, it isn't

my / your

Connectives: and, or

Yes/No questions and short answers

Unscramble game

CD22 Listen &Act

13

Lesson 3

Unit 2. Song. CBp.16

Червоний повітряний змій

Слухаємо і співаємо пісню.

Використовуємо вивчену лексику в пісні

kite, bike, train

big, love

CD23 Listen, Point &Repeat

CD24 Listen, Point &Sing

14

Lesson 4

Unit 2. Phonics. CB p.17

Граємо в гру зі словами

Розрізняємо і вимовляємо звуки

/e/, /f/, /g/, /h/ на початку слів

-What has the goat got?

-The goat has got a fig.

egg, fig, goat, hat

/e/, /f/, /g/, /h/

CD25 Listen, Point &Repeat

CD26 Listen &Chant

15

Lesson 5

Unit 2. Reading. CB p.18

Моя улюблена іграшка

Читаємо і розуміємо вірш

favourite, furry, fat, lovely, colour (n), animal

Complete sentences about favourite things

Read and listen to the poem (СD 28)

16

Lesson 6

Unit 2. Skills Time! CB p.19

Яка твоя улюблена іграшка? Тест

Перевіряємо вивчене.

Формуємо цінності

-What `s your favourite toy (colour/ animal)?

- My favourite toy (colour/ animal) is…

Circle the words

Listen and match (CD29)

Unit 3: This is my nose!

17

Lesson 1

Unit 3. Words. CB, p.20

Частини тіла

Вчимо нові слова

What`s this?

arms, nose, face, legs, ears

Song & Chant

Matching

Listen, point and repeat -30

Listen and chant -31

Listen and read -32

18

Lesson 2

Unit 3. Grammar. CB p.21

Один – більше, ніж один

Запитуємо і відповідаємо на запитання

This is my nose.

These are my arms.

this and these

difference between singular and plural

forms of nouns

Complete sentences with this and these

Listen to the story again and repeat. Act. CD32

19

Lesson 3

Unit 3. Song CB, p.22

Десять пальців

Слухаємо і співаємо пісню.

Використовуємо вивчену лексику в пісні

Ten fingers on my hands

fingers, hands, eyes

all

This is?

or These are?

Unscramble game

Listen, point and repeat -33

Listen and sing -34

20

Lesson 4

Unit 3. Phonics CB, p.23

Лев і чорнило

Вчимося висловлювати свої смакові уподобання

Ink, jam, kite, lion

Do you like…?

/i/, /d/, /k/,/l/

Read and circle

Listen, point and repeat -35

Listen &chant -36

Listen to the sounds &join the letters -37

21

Lesson 5

Unit 3. Reading& Making

CB, p.24 Частини тіла тварини. Лев

Читаємо і виконуємо інструкцію

It is instructions for how to make a paper lion

make, body, cut (v), fold (v), paper, paw, stick (v),

colour (v), then, tail

Listen and read -38

22

Lesson 6

Unit 3. Skills Time! CB, p.25

Rewiew 1. CB, p.26-27

Опис тварини. Тест

Читаємо і виконуємо інструкцію

Перевіряємо вивчене.

It's brown. The nose is

black. The tail is brown.

Long

Instructions. E.g.:

-Point to your eyes/nose/legs/hand.

-Now You are lions. Point to your legs/tail. Where are your paws?

identify full sentences

Listen and number 39

Unit 4: He`s a Hero!

23

Lesson 1

Unit 4. Words. CB p.28

Професії

Вчимо нові слова

Who's this?

Teacher, pupil, housewife, fireman, pilot

Grandma, Grandpa, meat, hero

Song & Chant

Listen, point and repeat -40

Listen and chant -41

Listen and read -42

24

Lesson 2

Unit 4. Grammar. CB p.29

Моя бабуся - домогосподарка

Запитуємо і відповідаємо на запитання

Is she a teacher?

No, she isn't. She's a housewife

He's /She's a teacher. Is he/she a teacher?

Yes, he is./No, she isn't.

Matching

Listen to the story again and repeat. Act -42

25

Lesson 3

Unit 4. Song. CB p.30

Два добрих лікаря…

Слухаємо і співаємо пісню.

Використовуємо вивчену лексику в пісні

doctor, policeman, farmer, kind, meet, lane, again

Present Continuous

Writing the sentences

Listen, point and repeat -43

Listen and sing - 44

26

Lesson 4

Unit 4. Phonics. CB p.31

Моя мама - медсестра

Розрізняємо, пишемо і вживаємо в мовленні

mum, nurse, orange (n), pen

eat, write

/m/, /n/, /D/ and /p/

Unscramble game

Listen, point and repeat -45

Listen and chant -46

Listen to the sounds and join the letters- 47

27

Lesson 5

Unit 4. Reading and Writing

CB,p.32

Наша сім'я!

Практикуємо читання і письмо

brother, family, happy, uncle

Formulaic expression: Good idea!

Writing the sentences

Listen and read-48

28

Lesson 6

Unit 4. Reading and Writing

CB, p.33 Професії в нашій сім'ї. Тест

Практикуємо читання і письмо

Перевіряємо вивчене

ask and answer questions about jobs

identify capital letters and full stops; write about

your family

Listen and number -49

Дата

Сфера спілкування. Тема. Підтема

Мовленнєві функції

Приклади функціональних показників

Лексика

Граматика

Фонетика

Письмо

Аудіювання

Unit 5: Where's the ball?

29

Lesson 1

Unit 5. Words

CB,p.34

На дитячому майданчику

Вчимо нові слова

What's this? Where's the ball?

What game are Tim and his dad playing?

seesaw, slide, net, swing, tree

goal, good try, under, on, In, where

Present Continuous

Song & Chant

Listen, point and repeat -50

Listen and chant -51

Listen and read -52

30

Lesson 2

Unit 5. Grammar

CB,p.35 Наш шкільний майданчик

Запитуємо і відповідаємо на запитання

ask questions with Where's...

Where's the ball?It's in/on/under the bag

Modals: must, mustn`t

Matching

Listen to the story again and repeat. Act - 52

31

Lesson 3

Unit 5. Song CB,p.36

Наш парк

Слухаємо і співаємо пісню.

Використовуємо вивчену лексику в пісні

pool, ice cream, Frisbee

cool, nice, park (n), play (v)

Imperative: Don`t run! Keep quiet!

Listen, point and repeat -53

Listen and sing -54

32

Lesson 4

Unit 5. Phonics CB,p.37

Граємо зі словами, вчимо звуки

Розрізняємо, пишемо і вживаємо в мовленні

queen, rabbit, sofa, teddy, umbrella

Imperatives

/kw/, /r/, /s/, /t/, and /A/

Unscramble game

Listen, point and repeat -55

Listen and chant -56

Listen to the sounds and join the letters -57

33

Lesson 5

Unit 5. Reading and Writing

CB,p.38

Діти у парку

Практикуємо читання і письмо

What can you see in the park?

boy, girl, football, help (v)

Formulaic expression: Sorry!

Match the children and toys

Listen, read and point - 58

34

Lesson 6

Unit 5,Class Book, p.39

Розважаємось у парку

Повторюємо лексику, граючи в Scrambled word game, читаємо і працюємо з текстом в групах

Where's Tim? He's under the seesaw.

Where's the

ball? It's on the slide/It's in the net.

capital letters at the start of names

Listen and number -59

35

Lesson 7

Project. Making a My Favourite poster.

Проектна робота. Виготовляємо плакат.

Тренуємо вживання лексики, беремо участь у проекті

ПОГОДЖУЮ ЗАТВЕРДЖУЮ

Заступник директора з навчальної роботи Директор НВК «Школа Iст. – гімназія імені В.Т. Сенатора» __________________________ Л.І. Бондар ___________________________________О.О. Дзевульська

Календарний план

2018-2019 навчальний рік

АНГЛІЙСЬКА МОВА

2 клас

I семестр, 2 години на тиждень

за підручником Family and Friends 1

Вч. Н.О. Бондаренко

«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи, Київ, 2016 рік»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
1
міс.
2
9
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!