Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Figma – сучасний інструмент для створення якісних методичних матеріалів. Від ідеї до реалізації
»

Календарне планування з образотворчого мистецтва 6 клас на 2020-2021 н.р.

Опис документу:
Календарне планування з образотворчого мистецтва 6 клас на 2020-2021 н.р. складене згідно усіх вимог міністерства освіти, зручне у використанні, яскраве. користуйтеся із задоводенням. творіть дива на уроці
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Шевчук О.О.

Календарно – тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас

Дата

Тема уроку

Основні поняття

Сприйняття та інтерпретація творів мистецтва

Художньо-творча діяльність

(техніка, матеріали)

І - семестр

Тема 1: Анімалістичний жанр. Пейзаж

1

Анімалістичний жанр в образотворчому мистецтві

Народження анімалістичного жанру. Зображення тварин у різних видах образотворчого мистецтва у мистецтві давніх цивілізацій: Асирії, Вавилона, Давнього Єгипту, Індії, доколумбової Америки, острова Крит, Скіфський звіриний стиль (оглядово).

Зображення тварин у епоху Відродження, ХVІІ ст

Творчість художників-анімалістів ХХ ст.

Зразки наскельного живопису: печера Ласко (Франція), Шакал Анубіс (Єгипет),

Шеду брама палацу СаргонаІІ (Ассирія), Зішестя Ганги (наскельний рельєф, Індія),

Ігри з биком (фреска Кносського палацу), Капітолійська вовчиця, Я.Боутс. «Райський сад»,

Я.Савері ІІ. «Тварини на шляху до Ноєвого ковчега», Ганс Хоффман «Білочка»,

Є.Чарушин. «Тигреня», Франц Марк, «Синій кінь», В.Ватагін «Їжачки», «З життя тварин»

Сприймання мистецтва.

Замальовки тварин

2

Анімалістичний жанр у графіці

Тон і тональні співвідношення для виявлення особливостей форми та передача об’ємності у графіці.

Аналіз будови тіла тварин.

Зображення тварин в статиці та динаміці

І Юаньцзи, «Мавпочки і кішки» Альбрехт Дюрер, «Заєць», В.Шухаєв «Антилопа», М.Купріянов «Собака»,

фотокомпозиції із зображенням тварин, схеми поетапної побудови тварин

Побудова двофігурної композиції (одна тварина у статиці, друга рухається) з теми

«Мешканці біозаповідника Асканії-Нової»,

(кольорові олівці)

3

Анімалістичний жанр у живописі

Роль основних властивостей кольору у живопису: колірний тон, світлота і насиченість. Способи і прийоми зображення домашніх тварин, особливості будови, форм, колірного вирішення, варіанти колірних гам і сюжетів

Герард Доу. «Сонний пес у коморі», Роннер-Ніп Генріетта «Час ігор», «Мамина гордість»,

Пимоненко М.К. «Віл», «Квочка»

Створення образу із передачею власного ставлення до об’єкта, зображення з теми «Пустотливі тигренята, вовченята, лисенята»

(акварель, гуаш)

4

Анімалістичний жанр у скульптурі

Композиційні прийоми в скульптурі: динаміка, фактура, матеріал. Способи і прийоми зображення диких тварин в об’ємі; анатомічні особливості будови тварин, пластика форм, принципи рухів

Скульптурні твори В.Ватагіна «Ведмідь»,

І.Єфімова. «Кішка на кулі», П.-Ж. Мен. «Собаки на стійці», П.Клодта. «Коні»

Творча розробка скульптурної композиції з передачею характеру, краси і вишуканості домашньої тварини (кішки, собаки, коня)

(ліплення, пластилін)

5

Анімалістичний жанр у декоративному мистецтві

Узагальненість форми, локальний колір, орнаментація особливості анімалістичний жанр у декоративному мистецтві.

Творчий підхід у виконанні декоративної анімалістичної композиції

Африканський живопис Тінга-Тінга, Р.Мангула «Жирафи»; зразки декоративного живопису Далекого Сходу в жанрі «квіти й птахи»;

декоративні образи тварин М.Приймаченко,

живописна серія Пасічної З.С.

«Підводне царство»,

Творча розробка декоративного образу птаха або тварини

(декоративний розпис, гуаш)

6

Пейзаж як жанр мистецтва

Історія пейзажного жанру у світовій культурі. Види пейзажів

Фудзі Хокусай серія «Тридцять шість видів Фудзі», фрески вілли Лівія (Стародавеій Рим), Момпер. Пейзаж з печерою, Левітан І.І., «Осінь. Садиба», Крижицький К.Я. «Захід сонця», Їжакевич І.С. «Володимирська Гірка»

Сприймання мистецтва.

Створення ескізів пейзажу

7

Пейзаж у графіці

Перспектива, закони лінійної перспективи. Особливості зображення об’єктів переднього і дальнього планів, що допомагають передати глибину простору. Точка зору, лінія горизонту, точка сходження, їхня роль у створення ілюзії глибини в графічних пейзажах

І.Гаврильченко «Садок вишневий»,

Шевченко Т.Г. «Мангишлацький сад», «Вечір в Альбано поблизу Рима (Ліс)», О.Хейлік, О.Шаповал «Михайлівський Золотоверхий монастир», М.Дерегус «Вітер», Г.Остроумова-Лєбедєва «Ранок», «Верби поблизу Новосільвійського мосту»

Зображення вулиці свого міста (села) з урахуванням законів лінійної перспективи

8

Пейзажний живопис

Закономірності повітряної перспективи. Роль кольору та його відтінків у зображенні природи. Види колоритів за різних кольорових сполучень. Послідовність побудови живописного пейзажу

Б.Щербаков «Сороть блакитна»,, «Межа «володінь дідівських»», А.Куїнджі «Березовий гай», «Захід у степу на березі моря», «Крим. Південний берег», І.Левітан «Вечірній дзвін», «Сутінки. Стоги», Ю.Волков «Осінь»

Створення живописної композиції пейзажу-спогаду (вечір, ранок, день) на тему «Краєвиди рідної землі»

9.

Декоративні мотиви у зображенні пейзажу

Особливості декоративного пейзажу: умовність кольору, узагальненість природних форм, колірна гармонія, площинність зображення

І.Склоздра «Ранок у селі», «Веснянки»;

К.Білокур «Колгоспне поле», Тимченко М.Т. «Над річкою», Федір Панко «Реве та стогне Дніпр широкий»

Створення декоративного пейзажу-фієрії «Пори року»

10

Творчий пейзаж

Ліричний, романтичний героїчний пейзажі.

Різновиди пейзажів за способом виконання: реалістичний, декоративний, абстрактний. Індивідуальний стиль митця, манера писання пейзажу

Пейзажі Ван Гога, Н.Пусена, І.Айвазовського, І.Шишкіна, В.Бауера, М.Реріха

Створення творчого пейзажу «Краєвиди моєї планети»

(техніка на вибір)

11

Міський і фантастичний пейзаж

Виразні можливості поєднання кольорів. Контраст кольору, форм, розмірів. Передача об’єму, простору

Оперний театр (м.Дертмунд, Німетчина), житловий будинок (м.Монреаль, Канада),

Павільйон «Золотий місяць» (м.Гонконг, Китай), Артур Скіжалі-Вейс «Авіаготелі з поверхами автостоянок», Я.Черніхов з циклу «Місто»,

І.Гендельман серія робіт «Місто казка, місто мрія», серія робіт Роберта Мак Колла «Місто майбутнього»

Створення фантастичного міського пейзажу

«Місто майбутнього»

12

Особливості живопису морського пейзажу. Марина. Перевір себе

Марина – різновид пейзажу. Творчість художників-мариністів. Стилізація пейзажних мотивів та їхнє декоративне трактування.

марини І.Айвазовського, Е. Мане. «Морський пейзаж у Аркашоні», Л.Ковалевська «Радуга на морі», Ю.Волков «Море», У Мьон Кіль «Хвилі східного моря», Ю.Петушинська «Море.Човни»

Стилізоване зображення морських хвиль

Тема 2. Портретний жанр

13

Портрет як жанр в образотворчому мистецтві

Історія виникнення портрету. Види портретів. Аналіз схеми зображення голови людини в різних положеннях.

Послідовність ведення роботи над портретом

В.Тропінін. «Праля», «Українська дівчина», «Портрет О.С.Пушкіна», Огюст Ренуар «Портрет актриси Жанни Самарі».

Сприймання мистецтва.

Виконання замальовки схеми голови людини в одному з положень (фас, анфас, профіль).

З подальшим перетворення намальованої схеми на портрет казкового героя, додаючи характерні деталі, наприклад довгий ніс, блакитне волосся, довгу бороду…, або перетворюючи на дружній шарж

14

Портрет в графіці

Види портретів за композицією:

погрудні, поясні, поколінні, на повний зріст. Роль ракурсу в портреті. Аналіз схеми способів зображення голови людини в різних ракурсах. Послідовність побудови голови людини на площині. Виконання вправ на замальовування частин обличчя

П.Рубенс «Камеристка», автопортрет Леонардо да Вінчі, Г.Якутович «Дочки Ярослава Мудрого, А.Ватто «Дев’ять голів», В.Сєров «Портрет балерини Т.Карсавіної»

Створення графічного портрету однокласника з натури

15

Портрет в живописі

Особливості образу та настрою

(емоційного стану) героя засобами портретного жанру та засобами виразності. Послідовність виконання портрету у живописі

Сєребрякова З.Є. «Учениця», ілюстрації із зображеннями портретів літературних героїв

Створення портрету літературного героя з передачею емоційного настрою

16

Портрет у скульптурі

Перевір себе

Різновиди скульптурних портретів. Співвідношення частин і цілого, пропорціональність. Особливості створення образу людини в рельєфній композиції у статиці та динаміці

     

Скульптурні портрети цариці Нефертіті, Мирон «Дискобол»,«Вершники» рельєф західного фризу з Парфенона, Огюст Роден «Мислитель»,

М.Антокольський «Нестор-літописець»,

Пінзель «Святий Флоріан»

Створення скульптурного (рельєфного) портрету спортсмена з передачею руху

ІІ - семестр

Тема 3. Побутовий жанр. Натюрморт

17

Побутовий жанр у різних видах образотворчого мистецтва

Побутовий жанр в образотворчому мистецтві. Тематика побутового жанру:

події із повсякденного життя людини, її професійної діяльності, дозвілля тощо.

Багатофігурна композиція та її особливості. Зображення фігури людини в інтенсивному русі

М.Пимоненко «Святочне ворожіння», Т.Яблонська «Весілля»

Виконання творчих сюжетних композицій

з таких тем: «Захоплююча гра», «На спортивному майданчику»,

(акварель з графічним доопрацюванням»

18

Побутовий жанр.

Праця в мистецтві різних народів

Праця людей – основний сюжет побутових картин. Основні елементи композиції, які організовують простір – формат і розмір зображення, сюжетно-композиційний центр, рівновага, симетрія й асиметрія, контрасти й зіставлення, ритм, точка зору, освітлення та колір. Послідовність роботи над створенням жанрової картини

Збирання врожаю. Єгипетський розпис, К.Утамаро «Сушіння шовку», К.Малевич «Жниці», Т.Бойчук «Біля Яблуні», С.Глущук «Збір винограду», Пластов А.А. «Жнива»

Виконання роботи з тем «Польові роботи», «Професія, яка мені подобається»

19

Побутовий жанр.

Свято мого народу

Сюжетно-тематичні композиції

в живописі та декоративно-прикладному мистецтві

О.Юркіна «Хоровод на Трійцю», В.М. Семенюк «Свято на Івана Купала», «Ярмарівка»,

Марфа Тимченко «Я з мамою прикрашаю хату»,

Ірина Вапнярской-Кудас «Колядники», Д.Нарбут «Масляна»

Створення сюжетно-тематичної декоративної композиції «Свято»

20

Побутовий жанр та інтер’єр

Інтер’єр – документ певної епохи. Використання правил лінійної перспективи у побудові інтер’єру

Ф.Славянський «Сімейна картина», .Хенкс «Початок», В.Сержент «Концерт», Пимоненко М.К. «Свати», Т.Яблонська «Ранок»

Зображення інтер’єра у тематичній композиції «Родинний вечір», «В гостях у бабусі»

21

Натюрморт.

Про що може розповісти світ речей?

Становлення жанру натюрморту. Різновиди натюрмортів. Натюрморт у роботах художників. Передача духу епохи, специфіка предметів національних культур

М.Караваджо «Натюрморт», Де Хем Ян Давідс «Десерт», П.Сезанн «Натюрморт з яблуками»

Створення творчого натюрморту певної епохи

(аплікація)

22

Графічні засоби виявлення об’ємної форми.

Світлотінь та її основна градація: полиск, світло, напівтінь, рефлекс, падаюча тінь. Перспектива кола, куба. Способи і послідовність побудови геометричних тіл

В.Вазарелі «Натюрморт», графічне зображення геометричних форм (куб, циліндр, куля, конус)

Складання та зображення натюрморту з двох-трьох геометричних тіл, передаючи об’єм за допомогою світлотіні

(штрихування або грезаль)

23

Натюрморт у графіці

Композиція в натюрморті. Засоби художньої виразності в графічних натюрмортах. Послідовність виконання графічного натюрморту

Н. Машкова. «Натюрморт з листям»,

М.Куприянов «Лампа»

Зображення графічного натюрморту з натури в одній із технік: пуантипія, штрихування (фломастери, кольорові олівці)

24

Натюрморт у живописі

Живописні засоби виявлення об’єму форми. Поняття про рівновагу. Колірні та світлотіньові відношення, особливості передачі матеріальності предметів

Левітан І. І.«Волошки», Кончаловський П.П. «Бузок», Поль Гоген. «Настурції та жоржини в кошику», Вінсент Ван Гог. «Соняшники», Ф.Шишин «Букет квітів»

Зображення натюрморту по пам’яті «Квіти увазі»

(акварель, гуаш)

25

Натюрморт у декоративному виконанні

Різновиди натюрмортів у декоративному виконанні за техніками створення (графічні, живописні, вітраж, розпис, колаж…). Прийоми які використовують для виконання декоративних натюрмортів (контраст, нюанс, спрощення форми)

І.Василевська «Декоративний натюрморт»,

О. Писін. «Соняхи»

Створення декоративного натюрморту

(імітація вітража, мозаїки)

26

Творчий натюрморт.

Перевір себе

Світ речей як втілення духовного світу людини.

Роль освітлення, колориту в натюрморті.

Способи створення натюрморту в різних техніках і стилях

К.Брюллов «Сніданок аристократа»,

Б.Кустодієв «Купчиха за чаєм»,

Вільям Майкл Харнетт «Натюрморт»,

Євгеній-Адольф Шевальє «Натюрморт з квітами та фруктами», Ж.Шарден «Натюрморт з атрибутами мистецтва»

Створіть за уявою композицію «Світ моїх речей» або «Світ речей мого улюбленого літературного героя»

(техніка і матеріали виконання за вибором учня)

Тема 4. Жанри: історичний, міфологічний, релігійний, батальний

27

Історичний жанр

Поняття про історичний жанр та його різновиди.

Специфіка компонування елементів сюжетно-тематичних композицій.

А.Русін «За святу Русь», М.Дерегус «Тарас Бульба на чолі війська», І. Рєпін. «Запорожці пишуть листа турецькому султану», М.Івасюк «В’їзд Богдана Хмельницького в Київ»

Створення тематичної композиції

(силует)

28

Історичний жанровий портрет

Вивчення канонів краси та пропорцій людини в різних історичних епохах образотворчого мистецтва України. Створення образу, характеру, свого власного ставлення до об’єкта зображення.

Портрети історичних постатей: Ярослава Мудрого, гетьмана Сагайдачного, Богдана Хмельницького, А.Монастирський «Запорожець», С. Якутович. «Іван Мазепа», А.Оленов. «Іван Богун»

Створення тематичної композиції за вибором сюжету «Ярослав Мудрий», «Козаки» тощо

29

Батальний жанр

Батальний жанр – різновид історичного жанру. Сюжетний задум. Робота художника над твором у процесі від задуму до втілення – спостереження, етюди, начерки з натури, пам’яті.

М.Самокиш. «Битва Максима Кривоноса з Єримією Вишневецьким»

Створення тематичної двофігурної композиції «Бій лицарів»,

«Козаки»

30

Міфологічний жанр

Мистецька подорож по античних міфах. Особливості костюмів давніх греків

Есташ Лесюєр «Три музи»,

М.Врубель «Демон»

Створення ілюстрації до міфів Стародавньої Греції

31

Релігійний жанр (біблійна картина)

Побудова біблійної картини. Традиції та особливості біблійного жанру іконопису. Композиція за біблійним сюжетом

Я.Йорданс «Чотири євангелісти»,

О. Новаківський «Хрещення Русі»,

М.Врубель «Богоматір з немовлям», Покрова Святої Богородиці

Створення тематичної композиції за біблійним сюжетом: «Різдвяні свята», «Водохреща», «Великдень», «Чарівні куполи соборів»

32

У художньому музеї

Віртуальні подорожі до художніх музеїв

Національний художній музей України (Київ) [Електронний ресурс].- Режим доступу: http://namu.kiev.ua/,

Віртуальна екскурсія по музеях світу [Електронний ресурс].- Ррежим доступу: http://lib.if.ua/publish2009/1249300238,

Український освітній простір » Віртуальні музеї

[Електронний ресурс].- http://uop.net.ua/virtualni-muzeji/

Сприймання мистецтва. Віртуальні екскурсії

33

Перевір себе. Повторення вивченого за 2 – семестр.

Вільна тематика

34

Відвідування галереї

35

Урок узагальнення. Повторення вивченого матеріалу за рік

Дитячий вернісаж

32

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.