Інтерактивний урок образотворчого мистецтва для 4 класу

Опис документу:
Конспект інтерактивного уроку з образотворчого мистецтва для 4 класу на тему "Ритм як засіб організації композиції. Збагачення силуетної форми декором. Розпис посуду за допомогою рослинного орнаменту".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку. Ритм як засіб організації композиції. Збагачення силуетної форми декором. Розпис посуду за допомогою рослинного орнаменту.

Мета уроку. Ознайомити з народним глиняним посудом; з поняттям про рослинний орнамент.

Розвивати уміння узгоджувати декор з силуетною формою виробу.

Виховувати художнє сприйняття світу, вміння передавати враження і почуття прекрасного у своїй роботі.

Тип уроку. Інтерактивний урок.

Обладнання уроку. Глиняний посуд, зразки розписаних силуетних форм, довідники, «глечик» очікувань, фарби, пензлі, аудіо запис української народної музики.

Хід уроку.

1. Мотивація

Зовсім скоро настане свято Стрітення (25 лютого) – час, коли зима зустрічається з весною. Зовсім скоро прийде кінець зими, зовсім скоро завітає до нас весна, на душі стане тепліше і радісніше. Хоча зима теж порадувала нас святами: День Святого Миколая, Новий рік, Різдво.

Але нам вже час готуватися до свята Масляної, найвеселішого свята проводів зими. Триває це свято цілий тиждень, який має назву масляничний тиждень. В цей час влаштовують яскраві народні вистави, концерти, гуляння та ярмарки.

1.1 «Мозковий штурм»

- Яким же повинен бути справжній ярмарок? Виберіть із запропонованого списку.

Ярмарок

святковий

суворий

гомінкий

закритий

веселий

різнобарвний

розкішний

помилковий

- А який товар можна побачити на ярмарку? Виберіть зі списку «Товари».

Товари

літаки

одяг

прикраси

будинки

ласощі

дерева

овочі

посуд

- Ось ви вибрали посуд. А з чого його виготовляють? І з чого виготовляли посуд наші предки?

- Хто такий гончар?

1.2 Демонстрація зразків

- Ви бачите, що весь посуд різного розміру, різної форми, а отже – різного призначення.

- Подивіться на цю пару глечиків. Чим вони відрізняються?

- Який з них ви купили б з більшим задоволенням?

- Завдяки чому він такий красивий?

- Люди яких професій приймали участь у створенні цього глечика?

2. Оголошення теми та очікуваних результатів.

Уявіть, що ми з вами фахівці з розпису посуду і отримали замовлення розписати різні види глиняного посуду для продажу на ярмарку.

Отже, тема нашого уроку: «Розпис посуду за допомогою рослинного орнаменту».

В кінці уроку ви повинні:

знати:

- види різного посуду;

- призначення певного виду посуду.

вміти:

- розрізняти види посуду;

- створювати візерунок з рослинного орнаменту для оздоблення ескізу глиняного посуду;

- зробити рекламу своїй продукції.

- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Оберіть той елемент рослинного орнаменту, який вам подобається і напишіть свої очікування.

(Діти пишуть, я зачитую, а наклеюю пізніше)

- В кінці уроку ми повернемось до наших очікувань і подивимось чи справдились вони.

3. Надання необхідної інформації.

Дуже давно жили не землі первісні люди. Вони нічого не вміли робити, а повчитись їм було ні в кого. Замість тарілок вони використовували шкаралупу з горіхів або висушені гарбузи. Але куховарити в такому посуді було неможливо. На вогні він згоряв. Жінки плели горщики з гілля дерев і обліплювали їх глиною, щоб зберігати в них їжу. Одного разу потрапив горщик у вогонь. Гілля згоріло, а глина спеклася і затверділа. Це і був перший глиняний посуд.

Де і коли, як і ким було зроблено перший глиняний горщик, де й коли навчилися обпалювати глину, невідомо. У ті часи не вміли записувати найважливіші події в житті людства. З тих пір минуло багато тисячоліть, але люди досі роблять посуд з глини. І цей посуд дуже різноманітний.

Сьогодні ми познайомимось з такими видами посуду як: баклага, куманець, глечик, барильце.

У вас на партах є короткий довідник.

- прочитайте в групах що таке баклага.

Для всього класу прочитає…

(аналогічна робота проводиться з іншими словами)

4. Групова робота

А тепер переходимо до нашого практичного завдання. У нас в класі чотири майстерні. Працівники кожної розписують певний вид глиняного посуду рослинного орнаменту.

Пам’ятайте, що в групі працювати слід дружно, тихо, злагоджено. Тепер виберемо вид посуду, який ви будете розписувати. Звичайно на ярмарок можуть потрапити лише красиві, охайні яскраві роботи.

Після роботи підготуйте рекламу вашим виробам. Оберіть учня, який відповідатиме за групу.

Щоб працювалось веселіше, вашу роботу супроводжуватиме українська народна музика. Сподіваюсь, що це надихне вас на створення справжніх шедеврів.

5. Підбиття підсумків, оцінювання результатів.

5.1 Рекламна презентація груп.

5.2 Оцінка на групу

Розподіліть бали між учнями своєї групи.

5.3 Повернімося до наших очікувань

«Продовжіть речення» (на дошці)

Новим для мене було…

На уроці у мене був настрій…

Працювалось в групі…

Повернімося до нашого глечика. Чи справдились наші очікування?

Вашим домашнім завданням буде: дібрати прислів’я і приказки про роботу Гончара.

На цьому наш урок закінчено.

Дякую вам за роботу.

Довідник

Баклага – невеликий плоский посуд для зберігання води в поході.

Барильце – посуд для рідини з двома днищами й опуклими стінками.

Глечик – глиняний посуд для зберігання молока і приготування кисляку та сиру.

Куманець – глиняний посуд у формі колеса для спиртних напоїв, який надягається на руку.

Довідник

Баклага – невеликий плоский посуд для зберігання води в поході.

Барильце – посуд для рідини з двома днищами й опуклими стінками.

Глечик – глиняний посуд для зберігання молока і приготування кисляку та сиру.

Куманець – глиняний посуд у формі колеса для спиртних напоїв, який надягається на руку.

Ярмарок

Святковий, суворий, гомінкий, закритий, веселий, різнобарвний, розкішний, помилковий.

Ярмарок

Святковий, суворий, гомінкий, закритий, веселий, різнобарвний, розкішний, помилковий.

Ярмарок

Святковий, суворий, гомінкий, закритий, веселий, різнобарвний, розкішний, помилковий.

Ярмарок

Святковий, суворий, гомінкий, закритий, веселий, різнобарвний, розкішний, помилковий.

Товари

Літаки, одяг, прикраси, будинки, ласощі, дерева, овочі, посуд.

Товари

Літаки, одяг, прикраси, будинки, ласощі, дерева, овочі, посуд.

Товари

Літаки, одяг, прикраси, будинки, ласощі, дерева, овочі, посуд.

Товари

Літаки, одяг, прикраси, будинки, ласощі, дерева, овочі, посуд.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!