Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Інтерактивна вправа «СИЛА ЗВИЧКИ»

Психологія

Для кого: 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас, Дорослі

13.01.2020

929

64

0

Опис документу:
П’ятсот років тому німецький гуманіст Еразм сказав «Ми сіємо наші думки і пожинаємо наші вчинки; ми сіємо вчинки і пожинаємо характер; ми сіємо характер і пожинаємо долю». Ви можете обирати свою подальшу долю, коли обираєте, які звички в собі виховувати, а з якими боротися.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Бутмарчук С.В.

практичний психолог

КЗ КОР «Фастівський ліцей-інтернат»

ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНА ВПРАВА «СИЛА ЗВИЧКИ»

Мета: демонстрація сили звички.

Психолог. П’ятсот років тому німецький гуманіст Еразм сказав «Ми сіємо наші думки і пожинаємо наші вчинки; ми сіємо вчинки і пожинаємо характер; ми сіємо характер і пожинаємо долю». Ви можете обирати свою подальшу долю, коли обираєте, які звички в собі виховувати, а з якими боротися. Ми вже побачили (пригадайте наш мозковий штурм «Звички, які допомагають, здійсненню мрії. Звички, які перешкоджають здійсненню мрії»)*, які звички заважають людині, а які навпаки роблять її сильнішою. Деякі люди можуть бути зв’язані фатальними звичками. Знаходячи виправдання своїм згубним звичкам, а не борячись з ними, вони самі обирають своє майбутнє.

  • Я прошу вийти найміцнішого хлопчину з групи і стати перед учасниками, склавши руки по швах.

Психолог обв’язує його однією ниткою (десь на рівні ліктів), зав’язує вузлик і просить його розірвати нитку, просто розвівши руки в сторони. Це хлопчина зробить досить легко.

  • Дослідження показали, що більшість звичок можна з легкістю прищепити протягом трьох тижнів. Якщо ви будете робити одне й те саме 21 день підряд, то у вас з’явиться досить сильна звичка.

Для того щоб проілюструвати сказане психолог обв’язує хлопчину ниткою 21 раз (так щоб утворилася міцна мотузка) та просить його розірвати мотузку (навіть якщо йому це вдасться, то доведеться дуже постаратися, аби вивільнитися).

  • Існують речі, які можуть завдати нам набагато більше шкоди за набагато коротший проміжок часу. Частина з них (наприклад, наркотики) може викликати у нас залежність уже після першого або другого разу. Ці «звички» більше схожі на ланцюг, ніж на нитку (піднімає в гору міцний ланцюг).

Психолог просить учасників обрати одну позитивну звичку, яку вони хотіли б виховати в собі за наступні 21 день; звичку, що допоможе їм досягти їх мрії/мети.

  • Які саме зміни ви можете зробити в своєму розкладі протягом наступних 21 днів, щоб прищепити собі цю хорошу звичку?

  • Пам’ятайте, що хороших звичок, так само важко позбутися! Успішні люди так само прив’язані до хороших звичок, як неуспішні до поганих, тільки результат у них різний. Хороші звички – нам допомагають, а погані – лише шкодять.

  • Засоби досягнення повинні відповідати меті! Від тих рішень, які ми приймаємо, залежить наше майбутнє !!! Рішення повинні бути обдуманими і усвідомленими !!!

Психолог. Формування звичок можна порівняти з роботою в саду або на городі. Існують три закони отримання врожаю:

  1. Що людина сіє, те й пожинає. (Якщо ви посіяли моркву, то й збирати будете моркву).

  2. Врожай отримують не одразу, а через деякий час. (Врожаю не буде на наступний день, не через декілька днів після того, як посіємо).

  3. Пожинають більше, ніж сіють. (З декількох насінин отримують кілограми врожаю).

Обговорення:

  • Поясніть, як ви розумієте кожен із цих законів.

  • Чи реально такі ж правила застосувати і до наших звичок?

  • Якщо ви хочете, щоб люди були з вами привітні, люб’язні, які звички мусимо розвивати в собі?

  • Якщо ми почнемо насміхатися, або ображати людей, вони будуть деякий час терпіти таке відношення, а потім будуть відповідати так само. Погоджуєтесь?

  • Посіявши трошки зневаги, в кінці кінців ви отримаєте набагато більше. На щастя, ці ж правила діють і стосовно корисних звичок.

  • Як в майбутньому нам можуть нашкодити погані звички?

  • Як стануть у пригоді корисні звички?

________________________________________________________________________________________________

* Мозковий штурм «Звички, які допомагають, здійсненню мрії. Звички, які перешкоджають здійсненню мрії»

Учасники об’єднуються у групи. Працюючи у групах, визначають звички, які допомагають, здійсненню мрії, а також звички, які перешкоджають здійсненню мрії (учасники свої варіанти записують на плакатах, потім презентують)

Обговорення:

  • Для чого ми виконували дану вправу?

  • Що ви зрозуміли виконуючи цю вправу?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.