Інтегрований урок образотворчого та музичного мистецва. 2 клас

Опис документу:
Тема: Образ птаха в образотворчому та музичному мистецтвах. Узагальнення знань з графіки, живопису та скульптури. Показати взаємопроникнення музики та образотворчого мистецтва. Узагальнити знання про основні види мистецтва: графіку, живопис, скульптуру й музичне мистецтва. Ознайомитись з малюнком П.Пікассо «Голуб миру» та піснями І.Дунаєвського «Голуб миру», А.Островського, Л.Ошаніна «Хай завжди буде сонце».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Інтегрований урок образотворчого та музичного мистецтва.

Топчій В.В., Сидоренко Л.О., 2 клас.

Тема: Образ птаха в образотворчому та музичному мистецтвах. Узагальнення знань з графіки, живопису та скульптури.

Мета: показати взаємопроникнення музики та образотворчого мистецтва. Узагальнити знання про основні види мистецтва: графіку, живопис, скульптуру й музичне мистецтва. Ознайомитись з малюнком П.Пікассо «Голуб миру» та піснями І.Дунаєвського «Голуб миру», А.Островського, Л.Ошаніна «Хай завжди буде сонце». Розвивати творчу уяву, дрібну моторику руки, зорову і емоційну чутливість, самостійність, вокально-хорові навички, музичний слух та почуття ритму. Формувати практичну діяльність. Прищеплювати любов до мистецтва. Виховувати в учнівському колективі дружні відносини, взаємодопомогу, любов до Батьківщини, інтерес до художнього бачення краси довкілля; бережне ставлення до природи, прищеплювати любов до уроків мистецтва і музики.

Зоровий ряд: презентація до уроку, малюнок голуба.

Музичний ряд: А.Островський, Л.Ошанін «Хай завжди буде сонце», І.Дунаєвський «Голуб миру».

Обладнання: музичний інструмент – фортепіано, диски з записом музичних творів, мультимедійні дошка та проектор, програвач.

Матеріали та інструменти: білий аркуш, фломастери, фарби, серветки, губки.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

Учитель образотворчого мистецтва

Шкільний дзвіночок задзвонив

Нас до праці запросив.

Любі друзі! До нас в клас завітали гості щирі.

Привітаємо ж їх у нас.

Девіз уроку:

А тепер сідаймо діти.

Домовляймось: не шуміти.

На уроці не дрімати.

Руку вчасно підіймати.

Працювати старанно.

Щоб почути у кінці

Що у нашім другім класі

Усі учні молодці.

Перед нами будуть нелегкі завдання

То ж бажаю успіху в навчанні.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Відкриваємо скарбничку

Нашу скриньку невеличку

І не гаєм часу

Дістаєм завдання для нашого класу. (Слайд № 1)

  • Діти! Які завдання у скринці?

  • Будемо їх розгадувати?

Розгадування кросвордів

1.Доповніть

Красивий, щедрий, рідний край

і мова наша солов’їна

люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … (Україна)

  • Що для вас Україна?

2.Слухаємо далі

Там де слово це існує

Там люди щасливі

Там дружба панує

там небо блакитне

земля всюди квітне. (Мир)

  • Коли люди живуть щасливо?

  • Яке друге слово? ( Мир)

  • Подивіться на карту.

  • Чи скрізь люди живуть щасливо в Україні ?

  • А де біда?

  • Чому? (Слайд № 2)

- Діти, який птах прилетів?

  • А чому він тут з’явився?

  • Про це ви дізнаєтесь коли будете уважні.

Пізнавальна сторінка

  • Щось десь шарудить. Це ж пізнавальна сторінка проситься зі скриньки і хоче розказати нам про голуба. (Слайди № 3, 4)

Хвилинка-цікавинка

Голуби дуже давно живуть біля людей. Вони мають звичку повертатися додому де б вони не були. Цінують дружбу, а значить вірні. Цю звичку примітили люди. Вони навчили голубів розносити листи. Так з’явилися поштові голуби.

У світі є 33 пам’ятники голубам. А в Литві побудовано пам’ятник поштовим голубам. (Слайд № 5)

- Пам’ятник – що це за вид мистецтва?

А ще голуба вважають птахом миру, дружби та мрії. (Слайд № 6)

У 1949 році італійський художник Пабло Пікассо намалював голуба, який став емблемою всіх борців за мир та символом миру. (Слайд № 7)

Робота з малюнком

- Подивіться на цю роботу.

- Скільки предметів намалював художник?

- Де у форматі розмістив птаха?

- Яким за розміром зобразив голуба?

- З чого складається тіло птаха?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

Сьогодні на уроці ми намалюємо силует голуба використавши елементи графіки, живопис, техніку «малювання долоньками», обов’язково заспіваємо про нього пісню, будемо фантазувати, уявляти. (Слайд № 8)

IV.РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ.

Пригадайте:

- Які елементи графіки ви знаєте?

- Чим їх малюємо?

- Живопис... Чим виконуємо роботу?

- Техніка «малювання долоньками» використовує долоньки для малювання.

План виконання силуету голуба

- Як же будемо працювати ? Послухайте уважно. (Слайд № 9 - 14)

  1. Щоб зобразити голуба в центрі аркуша проведемо лінію горизонту.

  2. До неї побудуємо похилу, щоб показати, що голуб летить.

  1. На похилій зробимо насічки, з’єднаємо їх овалом. Маємо тулуб.

  2. На верхній частині тулуба розмітимо голову.

  1. Тулуб і голову з’єднаємо легко вигнутою лінією.

  1. Нижню частину тулуба прикрашає хвіст (долонька).

  1. Аналогічно малюємо крила.

  1. Домальовуємо око, дзьоб.

  2. Наводимо контур.

  1. Тіло прикрашаємо елементами графіки.

Якщо ми виконаємо роботу, буде зображення – зразок. (Малюнок учителя)

Щоб в роботі не допустити помилки на дошці є інструкція-підказка, в яку ви можете підглянути. (Слайд № 15)

Учитель музики

Фізкульт хвилинка (з музичним супроводом)

Ану славні дітлахи

Стали струнко мов грибки

Ручки вгору піднімайте

Ними добре помахайте

Голівкою покрутіть

Ніжками потупотіть

Навкруг себе оберніться

Обережно, не лініться

Стало легко й добре враз

І тихенько сів весь клас.

Учитель образотворчого мистецтва

- Сідаємо рівненько, посміхніться сусідові і промовте слово «дружба». Гадаю, що ви працюватимете дружно, допомагаючи один одному. Розпочнемо роботу разом, а потім ви будете працювати самостійно.

  1. Покладіть формат горизонтально.

  2. Малюємо лінію горизонту через центр аркуша.

  3. Проводимо похилу. Робимо насічки, з’єднали їх овалом. Утворився тулуб.

На верху тулуба розміщуємо голову.

  1. З’єднуємо тулуб і голову злегка вигнутою лінією. Це шия птаха.

Практична діяльність учнів (робота в групах)

Творча робота

Завдання для І групи учні:

  • Уявіть, що голуб летить високо в небі.

  • Який колір використаємо для фону ?

  • До якої гами кольорів він належить?

Завдання для ІІ групи учні:

  • Уявіть, що голуб летить над полем достиглого жита.

  • Який колір використаємо для фону ?

  • До якої гами кольорів він належить? (Слайд № 16)

Учитель музики

- Майже одночасно з картиною Пабло Пікассо з’явилася пісня Ісаака Дунаєвського «Голуб миру». Давайте пригадаємо цю пісню. (Робота над мелодією, дикцією, звуковеденням).

- Який настрій пісні?

- Про що розповідається в пісні?

Виконання пісні «Голуб миру» (Слайд № 17)

(Слова пісні)

Як голуб крильцями тріпоче

Летить із заходу на схід

Так добрим людям він приносить

Послання миру наш привіт

Хай надземлею вітер стогне

Хай в темних хмарах небосхил

Ніщо в путі його не спинить

Бо він у світі не один.

Презантація робіт

- Уявіть діти, що ваші голуби, як в пісні, полетіли на Схід.

Метод емпатії

- Які побажання вони понесли на своїх крилах?

Творча робота

- Який символ України утворили наші роботи?

Учень (вірш)

Прапор – це державний символ,

він є в кожної держави,

це для всіх ознака сили,

це для всіх ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

синє небо, жовте жито;

прапор свій оберігаєм,

він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

ми з ним дужі і єдині,

ми навіки є народом

українським в Україні.

М.Поклад

- Чим прикрашений прапор?

Учитель музики

- Кожна людинапро щось мріє. А про що мрієте ви, діти?

- Всі наші мрії здійсняться, якщо на землі буде мир.

- Згадайте, в якій пісні розповідається про мир, мрії та надії.

- Ця пісня має назву «Хай завжи буде сонце». На музику Аркадія Островського та слова Льва Ошаніна.

- Якими мовами ми виконуємо цю пісню. (Російська, українська, англійська)

- А чому? (Якими б мовами люди не розмовляли, всі хочуть жити в мирі.)

- Давайте пригадаємо український варіант пісні і попрацюємо над ним.

(Слова пісні)

Проти війни, проти біди

Станем на захист Вітчизни

Сонце навік, щастя навік

Це – наш святий оберіг

Приспів: Хай завжди буде сонце

Хай завжди буде небо

Хай завжди буде мама

Хай завжди буду я.

(Робота над мелодією, звуковедення, динамікою, ритмом.)

Словникова робота

- Що таке оберіг?

- Які ви знаєте оберегі?

- Давайте наші малюнки відправимо бійцям на схід, щоб вони для них були теж оберегами.

- Запршуюдо виконання пісні дітей та гостей. (Слайд № 19 -21)

V.ПІДСУМОК УРОКУ.

Учитель музики

- Отже, сьогодні на уроці ми говорили про мир мовою мистецтва, мовою малюнку, мовою музики. Саме ця мова зрозумілаі дорослим і дітям. Саме ця мова згуртовує людей, надає сили, допомагає вірити в те, що все у нас буде добре. (Слайд № 22)

Учитель образотворчого мистецтва

- Сьогодні ми багато говорили про Україну, мир, голубів-вісників миру. Чи можна ці поняття роз’єднати?

- Це єдине ціле. Хай Україна буд єдиною державою з миром, з квітучою землею і голубами в мирному небі. (Слайд № 23)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн
395 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.