Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості адаптації та модифікації освітнього процесу в контексті інклюзивного навчання
»

Інтегрований урок образотворчого мистецтва : "Біле вітрило"

Образотворче мистецтво

Для кого: 2 Клас

23.03.2019

697

11

0

Опис документу:
На уроці учні знайомляться з різними техніками виконання пейзажів, напередодні проводиться дослідження , яке поглиблює знання учнів з історії мореплавства, походженням слів: корабель, мариністика, тощо. Синтез музики, поезії та живописних творів відомих марінистів надихає учнів до створення власних маленьких шедеврів. В кінці матеріалу мною надано зразки кращих робіт учнів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Запорізька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 14

Підготувала і провела

учитель 2 -А класу

Леонова Н. А.

2019рік

Тема. Білі вітрила .

Мета. Вчити учнів передавати на малюнку чарівний світ природи засобами

кольору і техніки, передавати стан природи, враження від

спостережень навколишнього світу.

Розвивати спостережливість, творчу уяву, розширити кругозір учнів,

розвивати полікультурні, мовленнєві та діяльнісні компетенції учнів.

Удосконалювати зорову пам'ять, образне мислення, фантазію, технічні

навички роботи з матеріалом.

Виховувати почуття прекрасного, акуратність у роботі.

Обладнання: ілюстрації моделей кораблів з музею Морського флоту,

репродукції картин К. Моне "Човни" та Є. Лансере "Кораблі

часів Петра І", слайд шоу «Серед хвиль»

плакати з віршами, таблиці з термінами

"Образотворче мистецтво", кольоровий папір, клей, ножиці,

фарби, олівці, шаблони.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

Продзвенів дзвінок

Розпочався урок .

Ми часу не гаймо -

До роботи приступаймо.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Вступна бесіда.

- Ця пора року приваблює нас розмаєм барв, звуків, пахощів. Вона напрочуд дзвінка, голосиста, духмяна і "смачна".

Що це за пора — ви дізнаєтеся, відгадавши загадку.

Теплий, довгий-довгий день,

Повна миска черешень.

Достигає жовтий колос,

Демонструє коник голос,

І суничка дозріває —

Тож коли це все буває?

- Так, усе це буває лише влітку. Адже тільки літо залишає на згадку про себе чудові спогади. Уявіть собі ліс і поле, луки і гай, озеро та річку і, звичайно ж, море. Синє, як небо, і тепле, як сонце. Та нехай навіть не щодня воно було таким, але все ж таки подарувало стільки приємних вражень і відчуттів тим, кому випало щастя відпочивати на морському узбережжі. Можливо, там, далеко у хвилях синього моря, вам також довелося побачити кораблі, пароплави, вітрильники.

- Адже саме таку тему ми маємо звати розкрити на уроці.

- Ви отримали завдання попередньо дізнатися про історію кораблебудування. Про це ви прозвітуєте. І звичайно створимо морську композицію «Біліє парус одинокий»

ІІІ. Робота над темою уроку.

1. Декламування вірша Я. Сачка "Відкриття" Вперше побачила море

щебетлива Марічка.

Гляньте, яке неозоре!

І не таке, як річка.

А море зливається з небом,

і вдалині по ньому

пливе кораблик, як лебідь,

пливе по шляху морському...

2. Звіт «юних дослідників».

- Перший у світі пароплав збудував у 1807 р. американський винахідник

Р. Фултон.

- В Україні перший пароплав збудували в 1825 р. в Черкаській області, у селі Мошнак. Використовували його на Дніпрі як буксирний.

- 3 1958 р. з'явилися теплоходи. Вони економічніші, бо обладнані двигуном внутрішнього згоряння, як у автомобілях.

- Триста років тому, за наказом царя Петра І, в Петербурзі створено Морський музей, де зберігаються маленькі моделі кораблів.

- Такі музеї є в Швеції та Норвегії.

В Україні їх два: у Миколаєві та Одесі.

- Миколаїв — місто корабелів. За двісті років там побудовано стільки кораблів, що якби якимось дивом всі вони зібралися разом і один за одним попливли на південь, то перші були б у Туреччині, а останній — ще біля рідного заводу.

- Деякі з кораблів "загинули" у боях; інші — давно "відплавали" свій вік, їх моделі прикрашають Миколаївський музей. Тут і вітрильні, і підводні човни, і величезні лінкори. А ще в залах стоять гармати, торпеди, ракети, які знято зі списаних кораблів.

- В Одеському музеї є рибальські, пасажирські, вантажні трудівники моря, а також і військові кораблі.

3. Перегляд макетів кораблів, ілюстрацій із зображенням різних ко-раблів.

  • Вимовляючи слово «корабель», ми уявляємо собі море. Це правильно, бо корабель означає морський рак, краб, а ще човен, шлюпка.

Корабель — дуже давнє слово, прийшло воно з грецької мови: слово карабос — означало морський рак, краб. Так греки називали вантажні судна, які мали круглу форму, неначе тіло краба. Швидкохідні ж кораблі мали видовжену форму й називалися човен, шлюпка.

Утворіть слова: ПАРА + ПЛАВАТИ = (ПАРОПЛАВ)

Самохідне судно, яке рухає парова машина чи парова турбіна.

ТЕПЛО + ХОДИТИ = (ТЕПЛОХІД)

Навіть у наш час техніки, автоматики ще є кораблі, які плавають за допомогою вітрил. Ось тут ви бачите маленький вітрильник, а коли корабель рухається за допомогою пари — це вже пароплав. У нього немає вітрил, як у теплоходів та електроходів. Але в кожного корабля є корпус, на ньому — палуба, по якій можна ходити.

4. Декламування вірша Я. Сачка "Чим пахне море?" (з плакату на дошці)

Море пахне галькою мені,

Рибою, піском і кораблями,

Тайною, яка живе на дні,

Водоростями і маяками.

Хвилі напливають на буйки,

Лащаться до ніг моєї мами.

З піску будую маяки, —

Буду керувати кораблями.

5. Перегляд картин

- Подивіться на картини відомих художників

Це картина Євгена Лансере "Кораблі часів Петра І" та Клода Моне "Парусні човни"

Айвазовський І. К.. «Кораблі»

6. Словникова робота.

Картина, що зображує морський краєвид, називається мариною.

Художники, які зображають море, називаються мариністи.

Найбільш відомим нашим мариністом був Айвазовський І. К , перегляд слайд шоу « Серед хвиль» (за репродукціями картин Айвазовського)

ІV. Фізкульт хвилинка.

Всі ми мріємо завжди

Десь знайти собі скарби,

Тож, сідаймо, в корабель,

До нових, гайда, земель!

Мчать по морю хвилі дужі,

Корабель хитає дуже,

Обірвало всі вітрила,

Щогла компас придавила.

Раптом сонце засвітило,

Шторм на морі припинило.

В нас по курсу - острівець,

Мандрам нашим тут кінець!

Всі на землю поспішайте,

І скарби хутчіш шукайте!

Довго яму ми копали,

Доки скарб з землі дістали…

І відкрила нам земля, що найбільший скарб - знання !!!

V. Практична діяльність учнів.

1. Коментар учителя.

- Отже сьогодні ми станемо художниками - мариністами.

Працюватимемо у змішаній техніці.

Море ми виконаємо у техніці рваної аплікації, деталі кораблика і, за бажанням, дельфіна виріжемо за шаблонами. небо. хмаринки та сонечко намалюємо фарбами або кольоровими олівцями за вашим вибором.

3. Створення композиції

- Зверніть увагу, що у вітрильника є корпус, щогли, вітрила.

4. Опрацювання акрозагадки .

- Що зупиняє корабель?

Я залізний і рогатий,

Корабель спиняю раптом.

І за ним, спочивши скоро.

Рвуся у морські простори.

VI. Підсумок уроку.

Перегляд і оцінювання робіт. Демонстрування завершених композицій.

Найкращі роботи:

Хохлов Богдан

Мілюсєв Єгор

Купченко Кирило

Бут Данило

Рудік Марія

Кулік Поліна

Проскурня Ліза

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.