Зараз в ефірі:
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

Інтегрований урок " Ліс- наче дім рідний", 2 клас для спеціальної загальноосвітньої школи.

Екологія

10.02.2020

528

3

0

Опис документу:
Інтегрований урок " Ліс- наче дім рідний" для учнів 2 класу спеціальної загальноосвітньої школи. Урок формує "екологічну" відповідальність, сприяє вихованню бережливого ставлення до природи, вчить учнів усвідомлювати своє призначення на землі. Зінтегровано зміст навчальних предметів: читання, я досліджую світ, образотворче мистецтво. Багато різноманітних вправ на уроці дозволяють узагальнити та систематизувати інформацію про "ліс", природу, правила поведінки у лісі.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Маріупольська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат № 37

Донецької обласної ради

Конспект інтегрованого уроку у 2 класі

« Ліс- наче дім рідний »

Підготувала вчитель-дефектолог :

Гакало Ірина Борисівна

2019-2020 н. р.

Зінтегровано зміст навчальних предметів; читання, я досліджую світ, образотворче мистецтво.

Дидактичні цілі: узагальнити та систематизувати знання про чарівну пору року – осінь, значення лісу у житті людини; удосконалювати навички виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти формуванню уміння аналізувати та робити висновки з прочитаного, прослуханого, розвивати вміння користуватися різними джерелами інформації.

Виховні цілі: виховувати вміння вислуховувати думки, бути терпимими до інших; виховувати бережне і розумне ставлення до природи; вчити учнів усвідомлювати своє призначення на землі.

Обладнання ( наочність): ілюстрації «Ліс», « Осінь», грамзапис П.І. Чайковський « Пори року», заготовки до « тематичної павутинки», тексти віршів для індивідуального читання , малюнки дітей ( шаблони розмальовки) « Осінній ліс», приказки, ілюстрації до правил поведінки у природі.

Хід уроку

І. Організація класу

Створення психологічного настрою для сприйняття теми уроку (прослуховування запису музики П. І. Чайковського « Пори року») – додаток 2

Ранкове вітання:

Діти – в колі. Учитель пропонує привітатися віршем (імпровізація вірша.)

Я усміхаюсь сонечку:

  • Здрастуй, золоте!

Я усміхаюсь квіточці:

  • Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

  • Лийся, мов з відра!

  • Усміхаюсь людям,

Зичу їм добра!

ІІ. Повідомлення теми та задач уроку

  • Сьогодні ми узагальнимо свої знання про чарівну пору року – осінь, значення лісу у житті людини, правила поведінки у природі, лісі. На уроці ми виступимо у ролі дослідників і перегорнемо сторінки нашої дослідницької книги.

  • Отже, кому доводилося бути в осінньому лісі?

  • Яке враження у вас залишилося?

  • Висловіть свої думки, почуття…

  • Сьогодні ми помандруємо до осіннього лісу, спробуємо побачити та відчути його красу, з’ясувати його значення для людини. А результатом нашої роботи буде створення вами тематичної павутинки значення лісу для людини. Тому спостерігайте за роботою класу та поступово складайте свою павутинку. – (додаток 3.)

Ліс

ІІІ. Актуалізація опорних знань .

Літературна сторінка. Поетична хвилинка.

  • Прочитайте напівголосно вірші поетів, приготуйтесь до виразного читання поетичних рядків, які вам сподобались. ( додаток 4)

Цей ліс живий. У нього добрі очі.

Шумлять вітри у нього в голові.

Старезні пні, кошлаті поторочі,

літопис тиші пишуть у траві.

( Л. Костенко)

Ліс, наче терем- дивосвіт,

Ліловий, золотий, багряний

Стіною весело стоїть...

( І. Бунін)

Прикмети осені скрізь погляд може стріть.

Там зблисне на осонні павутина,

Там видно скригу в полі, а на пліт

Червоні грона виснуть горобини.

( А. Греков)

  • Що саме вам сподобалось в цих поетичних рядках? ( відповіді дітей)

Вправа « Збери слова у речення» ( робота з приказками ) (додаток 5)

Вчитель пропонує дітям попрацювати в парах – скласти окремі слова , утворити приказки.

Природне ліс багатство ( Ліс- природне багатсво)

Прийде коли осінь літо хвали ( Хвали літо, коли осінь прийде)

Бережи лісу не губи багато лісу мало (Багато лісу – не губи, мало лісу – бережи.)

  • Як можна пояснити значення останньої приказки? ( висновки дітей : не можна вирубувати дерева у лісі, треба бережливо ставитися до природи).

Сторінка з образотворчого мистецтва

  • Особливо восени ліс чарує нас своєю красою. Не тільки словами можна передати красу природи а й барвами. Пропоную вам діти доповнити нашу виставку « Осінній ліс». Передайте свій настрій використовуючи яскраві, барвисті кольори…. Працюємо з розмальовками ( розмальовки на тему « Осінній ліс») – ( додаток 6)

Фізхвилинка – руханка ( додаток 7)

  • На своїх малюнках ви зобразили дерева, кущі, трави, навіть тварин. Зробіть висновки: ліс- це природне багатство, до якого належать дерева, кущі, трави, звірі. А щоб такою красою милуватися треба всім людям дбати про охорону та збереження лісу. На основі цих висновок не забувайте заповнювати свої тематичні павутинки.

Дослідницька сторінка

Діалог- бесіда:

  • То що ж таке « ліс»? ( думки дітей)

  • Ліс – це велика площа землі, поросла деревами та кущами, це дім для тварин. Не тільки краса лісу приваблює людину. А й бажання використовувати дарунки лісу для особистих потреб (дає гриби, ягоди, деревину).

  • А от до чого може привести бездумне використання лісу? ( думки дітей).

  • Так! Якщо людина бездумно буде використовувати природні ресурси

( деревину, папір), забруднювати чи знищувати їх – ліс може загинути.

  • Отже, ліс – це наш рідний дім, який дарує нам красу, зігріває нас промінцями своєї любові, пестить і нежить нас своїми дарунками, оберігає від хвороб, захищає від злої сили. Тому треба захищати та зберігати ліс, природу навкруги.

Вправа « Правила поведінки у природі, лісі»

Діти отримують картки на яких зображені правила поведінки у природі, в лісі – називають їх.

  • Діти давайте назвемо правила поведінки у природі, лісі, заповнимо картки. ( додаток 8)

  • Що може трапитися, якщо не дотримуватися правил поведінки у лісі, природі? (відповіді дітей).

  • Для закріплення знань про правила поведінки у природі , лісі, пограємо з вами.

Гра « Можна – не можна!» (додаток 9)

ІV Закріплення та підсумок уроку

  • Отже, сьогодні ми закриваємо з вами останню сторінку нашої Книги про природу. Чому вона була присвячена? (Лісу.)

  • За допомогою багатьох вправ та завдяки дослідам ми змогли поглибити знання про прекрасну пору року – осінь, про ліс як частину природи. Завершим наш урок таким висловом:( діти стають у коло, беруться міцно за руки і разом з вчителем повторюють рядки з вірша) Посадіть, діти, дерево, виростіть квіти,
    І ліси посадіть на глухім пустирі.
    І Земля вам подякує, буде радіти
    Щедро вам усміхнеться і сонце вгорі…

Додатки до уроку :

  1. Титульний малюнок https://images.wallpaperscraft.ru/image/osen_les_derevya_peyzazh_86224_2357x1898.jpg

  2. Музика П.І. Чайковського « пори року» https://mp3top.top/song/92855917/Chajkovskij_P_I_Pori_roku_Zhovten_Osnnya_psnya/

  3. Тематична павутинка

Ліс

  1. Поетична хвилинка

Цей ліс живий. У нього добрі очі.
Шумлять вітри у нього в голові.
Старезні пні, кошлаті поторочі,
літопис тиші пишуть у траві.

( Л. Костенко)

Ліс, наче терем- дивосвіт,

Ліловий, золотий, багряний

Стіною весело стоїть...

( І. Бунін)

Прикмети осені скрізь погляд може стріть.

Там зблисне на осонні павутина,

Там видно скригу в полі, а на пліт

Червоні грона виснуть горобини.

( А. Греков)

  1. Приказки http://doshkolenok.kiev.ua/poslovicy-i-pogovorki/505-pryslivjya-ta-prykazky-pro-osin.html

  1. Розмальовки «Осінній ліс»

https://mini-rivne.com/wp-content/uploads/2017/10/romalovku-dla-ditej-2-1024x730.gif

https://i.pinimg.com/originals/02/1e/c3/021ec3350e6e811347edfc6a4ef5fe8c.jpg

https://i.pinimg.com/736x/2b/bd/4a/2bbd4a431a9ae08c7166055e6ec51bd5.jpg

https://img2.postila.ru/storage/8544000/8536134/3785bfdb5bf147c0d75bc60f195659f1.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/2DSmhZ_Upg5fpKGbhLhhZF32RrDLIQGaVNaGFXLFMBSIaDiWZQNZbTc9BI7-Kv9cYJT4Kxdx7Z-96-rAmtlFQs55EirEexWKjvi2SvXs02XxyXuDjVq_b6nqrR9khkEcyF_xEIQjVJY3SSyL0pRCoWWzdzmVwaQnIn61c9OUUiub48ybZ_J96m2u2Zw152Iq

  1. Фізкультхвилинка – руханка https://naurok.com.ua/uploads/files/58520/19115/19380_images/4.jpg

  2. Правила поведінки у природі, лісі https://naurok.com.ua/uploads/files/48451/25762/25856_html/images/25762.002.jpg https://nuschool.com.ua/textbook/world/1klas_12/1klas_12.files/image179.jpg

https://fc.vseosvita.ua/000pdj-9a7d/014.jpg

https://school.home-task.com/images/image073_66.jpg

  1. Гра « Можна- не можна» https://youtu.be/qu6UR5MfnX8

  2. Екологічні гасла https://krasotkina.com

9

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.