Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Тема:Рухливе коло дружби.
Цілі і завдання.
Сформувати в дітей чіткі уявлення про незалежність дружніх взаємин від другорядних речей;форми,величини,кількості іграшок.
Практикувати дітей у розв’язанні проблемно-пошукових ситуацій моральної тематики.
Вчити визначати причинно-наслідкові зв’язки у вчинках,моральність/аморальність вчинків.
Формувати звичку аргументовано доводити власну думку.
Визначити головні ознаки дружніх взаємин.
Матеріал:обручі;бубен;довга мотузка;музичний супровід до пісні «Це зовсім не важливо»;фломастери ;аркуші паперу;геометричні фігури;загадка;д/вправа «Квітка»;д/гра «З ким дружить предмет ?»;чарівний мішечок ;текст оповідання «Синє листя» В.Осєєвої. ;пучечок прутиків,;«Книга дошкільника»№2 за програмою «Впевнений старт».
Хід заняття
Вихователь:Діти,а у вас все добре?
Діти:У мене все добре! І у мене все клас!Я радий сьогодні прийти у дитсад!
Вихователь:Осінній промінчик заглянув до нас
І в коло велике зібрав усіх нас.
(Діти утворюють коло)
Вихователь:Діти давайте подаруємо тепло своїм друзям.
Діти:Тепло своїх долоньок
я друзям віддаю
День новий,цікавий
Я з радістю почну
Вихователь:Я пропоную пограти в гру «Друзі в коло»
Нагадаю правила гри. Ви за сигналом повинні об’єднатися в підгрупи і кожна підгрупа має зайняти місце в обручі і рухами,жестами довести,що ви друзі.
Проводиться гра .(Сигналом буде звучання бубна.)
Вихователь:Молодці,сподобалась гра?
Пропоную присісти на килимок.
Вихотель:Віка хоче загадати вам загадку.
Всім вона нам дорога
Вона жити помага
Коли вона у тебе є
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити
Тож без неї не прожити . (Дружба)
Вихователь: Діти,як ви думаєте,що підтримує дружбу?(хороші відносини,увага,допомога,надійність,чуйність,вірність,милосердя,підтримка,піклування)
Вихователь:Запам’ятайте,нічим не підтримана дружба живе рівно стільки ,скільки не полита кімнатна рослина ,дружбу постійно потрібно підтримувати,щоб вона міцніла .
Вихователь:А що є небезпечним для дружби?(сваритися,ображати,битися,казати не правду)
Вихователь:Поміркуйте,чи можна купити дружбу за цукерки чи інші подарунки? (Дружбу не можна купити ні за які гроші,дружити потрібно вміти).
Вихователь:А зараз виконаємо вправу «Квітка».
Пропоную поділитися на дві команди,
1 команда- виложить квітку «Друга».( Потрібно зібрати у квітку тільки ті пелюстки на яких на вашу думку зображені добрі риси характеру друга)
2 команда- виложить квітку «Правила дружби». (Потрібно зібрати в квітку пелюстки ,які символізують правила дружби)
(Діти виконують)
Вихователь:Молодці,справилися з завданням.
А зараз давайте трішки відпочинемо.
(Діти проспівують пісеньку «А це зовсім не важливо» )
Вихователь:А дошкільнята групи №8 ДНЗ №6 дружні?(так)
Тож давайте візьмемось за мотузку та утворимо «Коло дружби»
Коло повинно бути рівне,у кожного з друзів все гаразд,всі в рівних умовах,все по справедливості,по-чесному. Подивіться ,яке велике коло утворилося у нас, і в ньому опинилися усі ми,отже ми друзі.
-Мар’янка,потягни мотузку на себе.
-Що сталося?
-Наше коло дружби порушено. У когось тепер місце біля мотузки,а в когось місця не стало.
-Отже,давайте зробимо висновок:В дружбі не можна весь час привласнювати всі блага й думати лише про себе.
-«Дружньо»- означає «почесному».
-Чим нас більше, тим дружба міцніша.
-Пропоную в цьому переконатися. Ось у мене руках оберемок тоненьких прутиків.
-Максим,спробуй їх зламати.
-Чи вдалося це зробити?
-Чому?
(Вихователь розв’язує оберемок і кожному дає одну паличку і запропоновує дітям її зломати)
-Діти,вам вдалося зломати прутик?
-Чому?
-Який висновок можна зробити?
Вихователь:Так люди повинні дружити,перебувати разом,взаємодіяти .
-А зараз пропоную взяти подушечки,і сісти як вам буде зручно.
-Я хочу прочитати вам оповідання В.Осєєвої «Синє листя».
-Приготувалися,будьте уважні(Читання оповідання)
Запитання до дітей
Чому листя в Оленки вийшло синє?
За щоб ви похвалили Катю?
Як би в вчинили на місці Каті?
Чому Оленка не захотіла брати олівець?
(Дзвенить дзвіночок)
-Хто це до нас завітав?
Діти:Завітали геометричні фігури.(коло-веселе,жовте),(квадрат-синій,здивований)(трикутик-зелений,сумний)(прямокутник-червоний,сердитий)
Вихователь:Діти зверніть увагу на їхні обличчя.
-Так,вони різні.
Давайте в них запитаємо ,що сталося?
Трикутник каже,що в нього не має друзів,тому він сумний.
Квадрат каже,що і справді в них не має друзів,тому він здивований.
Прямокутнику,дуже не подобається ця ситуація,тому він сердитий.
А коло каже,що воно радіє ,тому що знає хто їм може допомогти.
-Діти,як ви думаєте,хто їм допоможе?
Ми допоможемо їм?!
Вихователь:Геометричні фігури принесли з собою чарівний мішечок,а в ньому різні предмети.
Потрібно на дотик впізнати,що це за предмет,та з якою геометричною фігурою він може дружити.
Гра «З ким дружить предмет?»(Діти по черзі просовують руку та на дотик впізнають предмет,потім дитина дістає й показує цей предмет,називає на що він схожий,і ложить біля тієї геометричної фігури та яку він схожий)
-Молодці всі фігури знайшли друзів,погляньте на них,вони навіть розвеселилися.-Який у них тепер вираз обличчя?
-Давайте ще один зробимо сюрприз для наших геометричних фігур.
-Потрібно об’єднатися в пари та намалювати одним олівцем,одну з геометричних фігур.
-Ви самі домовтеся яку фігуру будете малювати.
(Діти малюють)
Вихователь:Розумнички ! Ось уже скільки друзів є в наших фігур.
Вихователь:А зараз запрошую всіх на килимочок. Давайте перевіримо,чи важливо для дружніх взаємин,дружньої розмови як стояти,як сидіти?У якому випадку краще одне одного бачити та чути.
Давайте переконаємся у цьому у грі «Рухлива форма»
Діти давайе об’єднаємось у дві команди(діти об’єдналися)
1 команда утворіть коло
2 команда утворіть колону
Запитання до команд чи зручно вам так спілкуватися?(шеренга,трикутник)
Давайте зробимо висновок,що форма має значення для дружніх взаємин.
А зараз потребує нашої допомоги Олексійко.
Вихователь:Прошу взяти «Книгу дошкільника» та сісти за столики.
(Вихователь пояснює завдання,діти виконують).
Вихователь:А зараз підійдіть будь ласка до мене.
-Пригадайте,що сьогодні приємного і корисного сьогодні відбулося?
-Що вам найбільше запам’яталося?(відповіді дітей)
Вихователь:
Стали знову ми у коло-стільки друзів глянь навколо
Попрощатись не забудем.
Дружно гратися ми будем.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»