Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Формування психологічної готовності працівників закладів освіти до конструктивної поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
»
Взяти участь Всі події

Інтегроване заняття для дітей 5-го життя "Подорож до осіннього лісу."

Дошкілля

02.02.2020

489

9

0

Опис документу:
Заняття сплановане для дітей 5-го року життя у вигляді прогулянки до осіннього лісу. Діти знайомляться! із поняттям "ліс" ,із назвами дерев. Вправляються на занятті у дихальній гімнастиці. А також розвивається у ході заняття почуття прекрасного.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Інтегроване заняття у групі 5-го року життя з розвитку мовлення та ознайомлення із природним довкіллям на тему: «Осінні дарунки лісу».

Вихователь дошкільного відділу

Зміївського НВК

Л.М.Шинкаренко

1

Освітні лінії: мовлення дитини, гра дитини, дитина у природному довкіллі.

Програмовий зміст:

  • формувати поняття про ліс та його значення у житті людини, про дерева: сосна, липа, береза, клен;

  • звуковимова: вчити дітей вслухатися в звучання звуків у словах, вправляти у звуконаслідуванні: скре-ке-ке, крап-крап, курли- курли;

  • лексика: активізувати у словнику дітей слова -ознаки: жовті, багряні, різнокольорові, слова-дії: гладити, нюхати, дмухати , танцювати, слова –явища: листопад, дощ; слова-назви : винтокрил; адреса, лист;

  • розвивати увагу, слух, зір, уяву, логічне мислення, мовленнєве дихання;

  • виховувати культуру слухання та розуміння української мови, організованість,

  • дисциплінованість, кмітливість, почуття прекрасного, емоційно-позитивне ставлення до природи.

Обладнання: засушене листя, аудіозаписи: «Жовтень» П.І.Чайковського та пісня гурту «БеZ обмежень» « Листопад», торбинка-цікавинка, лист від Лісу;

2

Попередня робота: слухання музики, екскурсії навколо школи та до лісу біля школи, бесіди про ліс, дерева, будову дерева, читання віршів, казок та оповідань про ліс та осінь, розучування ритмічних фізхвилинок, ігор на формування координації рухів та орієнтації у груповій кімнаті та на майданчику.

Хід заняття.

Психогімнастика. Звучить музика П.І. Чайковського «Жовтень».

Вітання: «Доброго ранку, сонцю в віконці!

Доброго ранку, веселці в долонці!

Доброго ранку, дорослим та дітям!

Доброго ранку, мирному світу!

Усмішок, радості на віки!

Доброго ранку мені та тобі!»

  1. Організаційний момент.

Вихователь:

- Діти, зі мною вранці, коли я дуже рано йшла на роботу, трапилося диво. А ви щось помітили сьогодні , йдучи до садочку? У кого дорога до садочку веде через ліс? (Відповіді 2-3 дітей).

Так от: іду я до садочку. Зненацька дмухнув вітер.

Вгадайте, як він подув?( Діти виконують дихальну вправу: у-у-у-у-у.)

Зашелестіло листя на деревах. ( Діти виконують дихальну вправу: шшшш-шиии.) Листя почало

3

падати та зашурхотіло. (Діти виконують дихальну вправу: вшу, вша.)

Потім вітер підняв листя догори та поклав мені на долоню ось цей конверт. Це що? (Діти:- Це лист!) Правильно. Це лист для вас, малята, від…. Прочитаю та взнаю, кому він адресований.

Вихователь дістає із конверта кленовий лист та запитує у дітей: - З якого дерева листок? Якого кольору? Відповіді дітей.

Листочок різнокольоровий: жовтий та зелений.

  1. Основна частина. Вихователь читає лист-загадку.

Вихователь читає:

«Взимку- чорний та сумний.

Навесні- він голосний.

Влітку він нам тінь дарує

Восени звірят годує.»

Діти думають та відгадують. Це – ліс.

Вихователь: - Діти , що росте у лісі? (дерева)

Що є у дерев ? (стовбури, гілки та листя). Дерева восени нам дарують свої плоди.

Дидактична гра «Що у торбинці?»(Діти на дотик описують плоди лісу. )

Вихователь: – Діти, а тепер уявимо, що ми - дерева.

4

Емпатія «Ми - дерева».

«Діти-дерева» обирають місця на килимку. Заплющують очі. Звучить пісня гурту «БеZ обмежень » «Листопад». «Дерева» колишуть гілочками, шелестять листочками, кружляють у таночку.

Вихователь:

- Як затишно у лісі, дихати вільно, радісно Раптом подув вітер та листочки відірвалися від гілочок закружляли, замахали, мов птахи, крилами: «діти-дерева» виконують мовленнєві вправи: «курли-курли», «скреке-ке», а потім полетіли на землю, немов крапельки дощу :»крап-крап-крап»

- Що робить вітер із листочками? (колише, зриває, гонить). -А що трапляється із листочками, коли вони падають на землю? (ЛИ-СТО-ПАД). «Діти-дерева» 3-4 рази чітко та виразно артикулюють слово «листопад».

Вихователь пропонує закріпити слово:

«Листопад, листопад!

Листочки падають, летять».

Вихователь:- Заплющіть очі! Ми знову діти! Сядьмо, відпочиньмо!

Мовленнєва вправа: «Що можна робити з листочком?»

5

Відповіді дітей:

-Листочки можна гладити (діти виконують дію),нюхати (нюхають),лічити (лічать.),танцювати.

Фізхвилинка. Листочки вирішили попустувати.

«Ми –листочки, ми-листочки (гойдають руками,

Дерева- сини та дочки. - кружляють у таночку,

На гілочках ми сиділи, - присісти,

Дмухнув вітер- полетіли. – побігати,

Ми летіли винтокрилом. – кругові рухи,

Утомилися- спочили. - присісти

Знову вітерець дмухнув, діти щосили дмухають

Всі листочки геть він здув.» - один на одного та сідають на місця.

3.Підсумок.

Вихователь:

  • Сьогодні ми подорожували у осінній ліс.

Що цікавого взнали про ліс,дерева? Чому навчилися? Як треба ставитися до природи до лісу? (оберігати, не шкодити, любити все, що нас оточує.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.