ІНСТРУКЦІЯ з безпечної поведінки під час занять в кабінеті фізики

Опис документу:
ІНСТРУКЦІЯ з безпечної поведінки під час занять в кабінеті фізики. 1. Загальні вимоги безпеки 1.1. До роботи в кабінет (лабораторію) фізики допускаються учні (далі – заклад), які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання з безпеки життєдіяльності, інструктажі з техніки безпеки про безпечні методи виконання навчально-практичних робіт.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ІНСТРУКЦІЯ

з безпечної поведінки під час

занять в кабінеті фізики

1. Загальні вимоги безпеки

1.1. До роботи в кабінет (лабораторію) фізики допускаються учні (далі – заклад), які пройшли медичний огляд, спеціальне навчання з безпеки життєдіяльності, інструктажі з техніки безпеки про безпечні методи виконання навчально-практичних робіт.
- вступний інструктаж (раз на рік перед початком навчальних занять в кабінеті інформатики );

- первинний інструктаж (три рази на рік – на початку навчального року, перед зимовими канікулами та перед початком літніх канікул). Результати вступного та первинного інструктажів заносяться в спеціальний журнал, після проходження інструктажу повинен бути підпис вчителя, яки здійснював інструктаж та учнів (для учнів після 14 років).

- інструктажі з безпеки по темі практичного заняття (досліду). вступний інструктаж (раз на рік перед початком навчальних занять в кабінеті фізики);

- інструктаж з безпеки по темі практичного заняття (досліду).

Результати інструктажів заносяться в класний журнал на сторінці реєстрації інструктажів, після проходження інструктажу повинен бути підпис вчителя, яки здійснював інструктаж та учнів (для учнів після 14 років).

1.2. Проведення інструктажів та перевірка знань з безпеки життєдіяльності та техніки безпеки здійснюється у межах навчальних програм і оформляється відповідно у журналах , де кожен учень ліцею ставить особистий підпис про проходження інструктажу.

1.3. Виконання даної інструкції є обов'язковим для всіх учнів закладу, які знаходяться в кабінеті фізики.

1.4. До загальних вимог техніки безпеки відносяться:

- сумлінне дотримання учнями правил особистої гігієни і санітарних норм на місці праці;

- проведення експериментів, тільки передбачених навчальними програмами.

- виконання лише тієї навчально-практичної роботи, яку доручив вчитель.

2. Вимоги безпеки перед початком занять

  1. Учні закладу перед початком навчання чи навчально-практичних робіт в кабінеті фізики-хімії:

- одягнути спецодяг та застебнути його на всі ґудзики, а волосся сховати під головний убір.

- звільніти робоче місце від усіх непотрібних для проведення навчально-практичної-роботи предметів і матеріалів.

- перевірити наявність і надійність посуду, приладів, інструментів, матеріалів, необхідних для виконання завдання.

- розмістити прилади, матеріали, обладнання на своєму учбовому місці так, щоб запобігти їх паданню або перекиданню;

- перед виконанням навчально-практичної роботи необхідно уважно вивчити її зміст і хід виконання.

2.2 Щоб запобігти, під час проведення навчально-практичних робіт (дослідів), паданню скляних посудини (пробірок, колб) їх необхідно обережно закріплювати в лапках штативів.

2.3. Всі важкі прилади та обладнання повинно бути закріплене на лабораторних столах.

2.4. Забороняється починати виконувати завдання без дозволу вчителя.

3. Вимоги безпеки під час занять

  1. Необхідно бути уважними і дисциплінованими, точно виконувати вказівки вчителя.

  2. Користуючись спиртівкою, забороняється задувати полум'я, його треба гасити його, накриваючи спеціальним ковпачком.

  3. Забороняється виймати із спиртівки після її запалювання пальник з ґнотом та запалювати одну спиртівку від іншої. Все це загрожує виникненням пожежі.

  4. Нагріваючи рідини у пробірці, необхідно користуватися тільки спеціальним тримачем для пробірок, а не паперовою смужкою. Щоб уникнути отримання опіків заборонено спрямовувати отвір пробірки на себе та на оточуючих.

  1. Користуючись кислотами або лугами необхідно наливати їх тільки у скляний посуд. Кислоту вливають у воду, а не навпаки.

3.6. При використанні порошкоподібних хімічних речовин необхідно набирати їх тільки спеціальною ложечкою (не металевою), не доторкаючись до порошків руками. Пам'ятайте, що багато з речовин, які можуть використовуватися у опитах є отруйними.

3.7. Усі рідини, що залишаються після проведення лабораторних занять з використанням хімічних речовин необхідно зливати у скляні чашки або склянки, спеціально виставлені з цією метою. Заборонено зливати їх у водопровідну раковину.

3.8. Необхідно обережно поводьтеся із скляним посудом. У випадках, якщо скляний посуд все-таки розіб'ється забороняється збирати осколки руками. Останні збираються шляхом змітання їх щіточкою у призначений для цього совок.

3.9. Для виконання завдання користуйтесь посудом, приладами і реактивами, які вам дав вчитель. Брати посуд, реактиви з інших столів не дозволяється.

3.10. Необхідно усі роботи, пов'язані з виділенням газів і пари, проводити при справно діючій вентиляції.

3.11. При наливанні рідини, необхідно тримати посудину (колбу, пробірку) отвором від себе і не спрямовуйте її на оточуючих.

3.12. При нагріванні рідини, не дозволяється залишати їх без нагляду навіть на короткий час.

3.13. Нагрівання легкозаймистих і горючих органічних розчин проводиться тільки на водяній або повітряній бані.

3.14. Необхідно виконувати правила користування газовими пальниками. Щоб запалити пальник, необхідно піднести запалений сірник до верхнього отвору пальника і відкрити газовий кран. Також необхідно стежити за. тим, щоб горіння було нормальним. Забороняється залишати ввімкнені газові пальники без нагляду.

3.15. Необхідно уважно слухати пояснення і указівки вчителя. до навчального матеріалу, щодо проведення дослідів з використанням електричних схем

    1. Не дозволяється включати самостійно (без дозволу вчителя) прилади, що використовують електричне живлення.

3.17. Не дозволяється переносити з місця на місце прилади і електричне устаткування та прилади.

3.18. Забороняється виймати термометри із пробірок із затверділою речовиною.

3.19. Необхідно уважно стежити за справністю усіх кріплень у приладах і пристроях.

3.20. Забороняється доторкатися до обертових частин обладнання і нахиляйтесь над ними.

3.21. Для складання експериментальних установок необхідно користуватися проводами (з наконечниками і запобіжними чохлами) з міцною ізоляцією, без видимих пошкоджень.

3.22. Складаючи електричні схеми необхідно уникати перетину проводів.

3.23. Забороняється користуватися електричними провідниками із спрацьованою ізоляцією і вимикачами відкритого типу (при напрузі понад 42В).

3.24. Необхідно вмикати джерело струму в електричну схему в останню чергу.

3.25. Складні електричні схеми дозволяється вмикати тільки після перевірки і з дозволу учителя, керівника навчально-практичних робіт.

3.26. Наявність напруги в електричних схемах необхідно перевіряти тільки приладами або покажчиками напруги.

3.27. Забороняється доторкатися до елементів не ізольованих електричних схем, які перебувають під напругою. Не дозволяється робити додаткових з'єднань у електричних схемах до вимикання джерела електроживлення.

3.28. Необхідно стежити за тим, щоб під час навчально-практичної роботи стало випадкове доторкання до обертових електричних машин.

3.29. Забороняється виконувати нове під’єднання електричних схем живлення машин чи механізмів до повної зупинки якоря або ротора.

3.30. Необхідно уникати доторкання до металевих корпусів спеціального електрообладнання та до затискачів ввімкнених конденсаторів, приладів опору тощо.

3.31. При виконанні навчально-практичних робіт із використанням електричного струму необхідно користуватися інструментом з ізолюючими ручками.

3.32. Для приєднання споживачів електричної енергії до мережі необхідно використовувати штепсельні з'єднання.

4. Вимоги безпеки після закінчення занять

  1. Після закінчення навчально-практичної роботи потрібно вимкнути джерело електроживлення, а потім розбрати електричну схему, яка використовувалась у досліді..

  2. Прилади складають у відповідне для них місце.

  3. миють скляний посуд з милом або порошком. Необхідно бути обережним при митті, посуд стає слизьким, і його легко впустити і розколоти;

  4. ретельно вимийте руки з милом

  5. прилади складають у відповідне для них місце.

4.6. Заборонено залишати учбове місце без дозволу вчителя.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. При виявленні несправності в приладах, пристроях та обладнанні, що використовується при проведенні навчально-практичних роботах і які перебувають під напругою, негайно вимкніть джерело електроживлення.

5.2. При виявленні пожежі, порушенні норм техніки безпеки та травмуванні учасника навчально-виховного процесу негайно повідомте про це учителя.

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ самостійно без дозволу вчителя усувати несправності в електричних мережах механізмах, які мають чистини, що обертаються та у електрообладнанні..

5.3.При опіках хімічними речовинами попечене місце заливається сильним струменем води протягом 10-15 хв. і потім накладається на нього пов'язку, змочену розчином соди (при опіках кислотами) чи розчином оцтової кислоти (при опіках лугами).

4

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»