Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Гостра травма та посттравматичні стресові розлади: особливості роботи з дітьми
»
Взяти участь Всі події

Інклюзивна освіта - це не мода, а вимога часу

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Інклюзивна освіта

Для кого: Дорослі

18.01.2022

148

9

0

Опис документу:

Педагогічне есе про те, що руйнувати стереотипи сьогодні покликана й інклюзивна освіта, яка є однією з найскладніших змін в сучасному освітньому процесі, але інклюзивна освіта – це не мода, а вимога часу.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Інклюзивна освіта - це не мода, а вимога часу

Педагогічне есе


На роздуми мене надихнула стаття про Олександру Кутас, яка в 2011 році зацікавилася світом моди. Її надихнули роботи британського дизайнера Олександра Маккуінна. Здавалося, світ фешн сфери, що ж тут особливого? Зачепили слова Олександри: «Найстрашніше для мене – бути в сфері моди недоречною. Своєю діяльністю хочу доводити: я  професіонал, а не соціальний проект». Вразило те, що Олександра Кутас при народженні внаслідок лікарської помилки отримала травму спинного мозку й з раннього віку пересувається за допомогою інвалідного крісла, але це не завадило їй стати однією з найкращих юних журналістів, закінчити університет з червоним дипломом, бути волонтером у військовому шпиталі більше 3 місяців. І справді, особлива…, бо саме їй, дуже красивій дівчині, у 1999 р. Олександр Маккуінн зробив неймовірний протез і запросив на подіум. Саме вона взяла участь у фотовиставці «Розірви свої кайдани», який був також представлений в межах Ukrainian Fashion Week і мав зламати стереотипи суспільства щодо людей з інвалідністю. У результаті Олександра Кутас є невід'ємною частиною реформ в індустрії моди, спрямованих на руйнування стереотипів щодо людей з особливими потребами.

Руйнувати стереотипи сьогодні покликана й інклюзивна освіта, яка є однією з найскладніших змін в сучасному освітньому процесі. Найважче усвідомити, що люди з особливими освітніми потребами, найперше є людьми, у яких значно більше спільного з усіма, ніж відмінного, а подекуди їх вирізняє лише глибока людяність, талант, потреба в спілкуванні. Вони «особливі», бо іноді допомагають нам, здавалось б, звичайним, зрозуміти прості речі, побачити цінність життя, здоров’я або поглянути на наші проблеми й зрозуміти, що ми щасливі люди, бо маємо для цього все – можливість рухатися, бачити, чути.

Інклюзивна освіта – це й процес, і політика, і переконання. Переконання, перш за все, у тому, що відмінності між учнями – це саме той ресурс, який сприяє освітньому процесу, а не перешкоджає. Цей ресурс необхідно використовувати, робити мотивацією до навчання, мети, цінностей, що є найпершою життєвою компетентністю.

Чого прагнуть люди з особливими потребами? Найперше, щоб їх не жаліли, а розуміли; не співчували, а сприймали такими, які є; не виокремлювали, а бачили й рахувались із їхніми потребами, згадаймо слова Олександри: «Найстрашніше для мене – бути в сфері моди недоречною. Своєю діяльністю хочу доводити: я  пофесіонал, а не соціальний проект». Тож варто за реформуванням не загубити головне й пам’ятати: інклюзія в освіті – це інклюзія в суспільстві. Вона повинна сприйматися й утілюватися в життя й освіту як постійний нескінченний пошук якнайкращих способів реагування на людську різноманітність. Це навчання тому, як жити, приймаючи всі відмінності, і вчитися виходячи з них,  бо інклюзивна освіта – це не мода, а вимога часу.


Грицай Любов Володимирівна,

заступник директора з навчально-виховної роботи,

учитель української мови і літератури

Великописарівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

імені І.М. Середи

Великописарівської селищої ради Сумської області







Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.