ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАНЯТТЯ З ФОРМУВАННЯ ВИМОВИ. ТЕМА ПОСТАНОВКА ЗВУКУ Ж

Інклюзивна освіта

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

12.09.2019

566

20

0

Опис документу:
Дане заняття може бути використано в інклюзивних класах при проведенні корекційно-мовних занять. При формуванні правильної вимови звуку Ж. А також при проведенні індивідуальних заняттях по формуванні вимови в школах для дітей з вадами слуху.На заняттях з розвитку мовлення та логопедичних заняттях.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ІНДИВІДУАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ

З ФОРМУВАННЯ ВИМОВИ НА ТЕМУ:

,,ПОСТАНОВКА ЗВУКА [ Ж ] ’’.

Тема . Постановка звука [ Ж ] .

Мета . Вчити вимовляти звук Ж, дотримуючись правильної

артикуляції.та правильного наслідування вимови вчителя.

Формувати знання про артикуляцію та профіль звука [ Ж ]

. Розвивати навички вироблення правильного

мовленнєвого дихання , розрізняти та контролювати

зміну гучності власного голосу.

Виховувати бажання розпізнавати. звук [ Ж ] в

оточуючому середовищі , вимовляти звук [ Ж ] ,

використовуючи набуті на занятті знання .

ЗАНЯТТЯ З ФОРМУВАННЯ ВИМОВИ

-Як працює твій слуховий апарат ? Ти мене чуєш ? Зараз буде заняття з формування вимови. На занятті будемо вчитися привильно вимовляти звуки,склади,слова…

1. ВПРАВИ ДЛЯ ГОЛОСУ , ЯЗИКА , ГУБ .

Артикуляційні вправи :

-вправа для губ<< БУБЛИК>>

- вправа для язика<< ЧАШЕЧКА>>

- вправа для язика <<МАЛЯР>>

- вправа для язика<< СМАЧНЕ ВАРЕНЯ>>

Голосові вправи :

Гра " Заспівай, як лялька"

- Пограємося в гру. Візьми ляльку і заспівай її пісеньку :

а ---у --- а --- у – а -- у

Дитина тримає ляльку на руках, вимовляючи в такт : а --- у -- а --- у -- а -- у.

Зміна гучності голосу.

Два песика-: великий і маленький.

- Говори , як великий пес - голосно. Говори , як маленький песик -

тихо.

та___ та ___ татата....татата....

та ___ а ___ А ___ а ___ А

а. а. а. а. а.

2. ДИХАЛЬНІ ВПРАВИ

- Дихаємо на ватні кульки , паперові смужки , іграшки …Забий мяч у ворота..

- Робимо короткі і довгі видихи повітря. - Робимо легкі та сильні потоки струменів повітря при видосі. при цьому тримаємо долоньку біля губ. щоб відчути рух повітря.

" Листочки" . У вчителя на долоні декілька сухих осінніх листочків.

- Подуй щоб листочки злетіли з долоні.

" Кораблик" . На столі, в мисочці з водою, плаває невеличкий паперовий кораблик.

- Подуй на кораблик спочатку довго і безперервно , наче вимовляючи звук

[ Ф ] , а потім уривчасто , ніби вимовляючи п --- п --- п --- п.

3. ВПРАВИ НА ВІДПРАЦЮВАННЯ СЛУХОВИХ ДИФЕРЕНЦІЙОВОК .

- Пограємо в гру << Знайди жука , який співає [ ж—ж—ж ] >>.

Вчитель імітує різних тваринок , а коли звучить .як великий жук літає і дзижчить- учень плескає в долоні .

- МУ -МУ -МУ

- Ж – Ж – Ж - Ж

- НЯВ - НЯВ - НЯВ

- Ж – Ж – Ж - Ж

- МЕ - МЕ - МЕ

- Ж – Ж – Ж - Ж

-- З - З - З - З - З

4. РОБОТА З ПРОФІЛЕМ ЗВУКУ [Ж] .

- Звук [ ж] - приголосний , дзвінкий . При вимові візуально бачимо - губи

витягнуті вперед зімкнені різці.як під час вимовляння Ш.за рпивідкритого рота бачимо положення язика

- Розглянемо профіль звуку [ Ж ] .

Вчитель демонструє профіль звуку і і описує його артикуляцію .звертає увагу на положення мовних органів. голосових звязків і інтенсивність струменя повітря при видосі.

- Робимо легкі та сильні потоки струменів повітря при видосі. при цьому тримаємо долоньку біля губ. щоб відчути рух повітря.

" Листочки" . У вчителя на долоні декілька сухих осінніх листочків.

- Подуй щоб листочки злетіли з долоні.

" Кораблик" . На столі, в мисочці з водою, плаває невеличкий паперовий кораблик.

- Подуй на кораблик спочатку довго і безперервно , наче вимовляючи звук

[ Ф ] , а потім уривчасто , ніби вимовляючи п --- п --- п --- п.

3. ВПРАВИ НА ВІДПРАЦЮВАННЯ СЛУХОВИХ ДИФЕРЕНЦІЙОВОК .

- Пограємо в гру << Знайди жука , який співає [ ж—ж—ж ] >>.

Вчитель імітує різних тваринок , а коли звучить .як великий жук літає і дзижчить- учень плескає в долоні .

- МУ -МУ -МУ

- Ж – Ж – Ж - Ж

- НЯВ - НЯВ - НЯВ

- Ж – Ж – Ж - Ж

- МЕ - МЕ - МЕ

- Ж – Ж – Ж - Ж

-- З - З - З - З - З

5. ПОСТАНОВКА ЗВУКУ [ Ж ] .

- Сьогодні на занятті ми будемо вчитися вимовляти звук [ Ж ] .

- В оточуючому середовищі звук [ Ж ] можна почути , коли дзижчить великий

жук ,. Послухай , як дзижчить жук .

Вчитель пояснює учневі правильну артикуляцію звуку [Ж] і паралельно демонструє положення мовних органів при вимові звуку [ Ж ] , пропонуючи дитині наслідувати педагога.

Вчитель підносить одну руку учня до свого рота, а другу –до гортані,спочатку вимовляє протяжно звук Ш і пропонує учневі зробити те саме. Потім,вимовляючи протяжно звук Ш ,переходить до вимови звука Ж

Ш____Ж____ .

Вчитель вимовляє звук [ Ш ] . Вчитель вимовляє звук [ Ж ] . Учень наслідує вимову.

-Cлідкуй за положенням мовних органів , вібрацією гортані і грудної клітки , струменем видихуваного повітря .Уважно послухай як я вимовляю Ж___ і вимовляй зі мною а потім сам…

Ізольована вимова звука [ Ж ] .

Ж__

Ж____

Ж______

Ж_________

6. ВПРАВИ ПО ВІДПРАЦЮВАННЮ АРТИКУЛЯЦІЙНИХ ДЕФЕРЕНЦІЙОВОК

ж________а

ж_________о

ж_________у

ж_________е

ж_________и

ж_________і

- Прочитай склади

Аж__а

Аж__о

Аж__у

Аж__и

Аж__е

- Прочитай склади

Жа жо жу жи же жа жо жу

- Прочитай склади . Знайди малюнок .

ЖА : ЖАБА

ЖУ : ЖУК .

ЖИ : ЖИТО

- Прочитай склади , .знайди звук [ Ж] на початку слова .

Ж_____А І ЖАРКО

Ж_____О І ЖОЛУДЬ

Ж_____У І ЖУРНАЛ 7. ВПРАВИ ІЗ ЗАКРІПЛЕННЯ ВИМОВИ ЗВУКА [ Ж ] БЕЗ ОПОРИ НА ЗВУКОПІДСИЛЮВАЛЬНУ АПАРАТУРУ.

-Який звук ми вчилися вимовляти?

- Зніми слуховий апарат . Уважно слухай. Я буду говорити різні звуки. Коли ти почуєш звук Ж – підніми руку вгору.

П ___ Ж____Т____Ж____М____Ж ; С_____Ж____З____Ж_____Ш____Ж

ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ .

ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ УЧНЯ НА ЗАНЯТТІ .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.