Індивідуальне логопедичне заняття "Автоматизація звука [Р]"

Опис документу:
Індивідуальне логопедичне заняття для дітей з загальним недорозвиненням мовлення старшого дошкільного віку. Автоматизація звука [Р] з використанням мовних технік: мнемотехніка, коректурні табдиці, скоромовки, чистомовки, вірші.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Індивідуальне логопедичне заняття

для дітей з ЗНМ старшого дошкільного віку

Тема. Автоматизація звука [Р]

Мета. Закріпити артикуляцію та ізольовану вимову звука [Р];

продовжувати автоматизувати звук [Р] в складах, словах, чистомовках, скоромовках ;

визначати місце звука в словах;

розвивати фонематичний слух, артикуляційний апарат та дрібну моторику,

виховувати позитивне ставлення до заняття, самостійність, контроль за власною мовою.

Матеріал: картки для складання артикуляційного портрету, артикуляційних вправ, коректурна таблиця, мнемодоріжки, дидактичний матеріал до гри « Квіткова галявина», кольорові камінці, м'яч.

Хід заняття

Послухай вірш і скажи, який звук найчастіше зустрічається в словах.

Варить борщ Борис - моряк:

Морква, помідор, буряк.

"Вийде борщ смачний у нас,

Пригощу я, друзі вас!"

Так звук [Р]. На занятті ми будемо говорити про звук[Р].

1.Артикуляційний «портрет» звука [Р]

Артикуляційні вправи по картинкам: «Усмішка», «Лопатка» , «Чашечка», «Смачне варення», «Маляр», «Лоша», «Грибок», «Гармошка», «Барабан»

2.Чистомовки по картинкам (мнемодоріжки).

Ра - ра - ра - в лісі нора.

Ру - ру - ру - їжачок забіг у нору.

Ре - ре - ре - мама одяг пере.

Ро - ро - ро - у Роми морозиво.

Ри - ри - ри - біля річки бобри

Ар - ар - ар - летить комар.

Ур - ур - ур - на дереві снігур.

Ир - ир - ир - миші з’їли сир.

Ір - ір - ір - Іра п’є кефір.

Ор - ор - ор - росте мухомор.

3. Вправа «Назви предмет та визнач місце звука у слові» (робота з коректурною таблицею).

1. Назви предмет у пешому ряду, четвертому квадраті. (рукавиці)

2. Назви предмет у третьому ряду, другому квадраті.(риба)

3. Назви предмет у трерьому стовпчику, першому квадраті.(корова)

4. Назви предмет у пятому стовпчику, четвертому квадраті.(хмара)

5. Назви предмет предмет у квадраті під коровою.(вареники)

6. Назви предмет предмет у квадраті над хмарою.(кенгуру)

7. Назви предмет предмет у квадраті під рибою.(перецець)

8. Назви предмет предмет у квадраті ліворуч відвареників.(ромашка)

9. Назви предмет предмет у квадраті праворучвідрукавиць.(барабан)

10. Назви предмет предмет у квадраті між кенгуру та барабаном.(черепаха)

4.Гра із м’ячем "Я знаю п’ять слів..."

Дитина промовляє слово й одночасно вдаряє м’ячем об підлогу на кожне слово:

  • вправа виконується правою рукою

  • вправа виконується лівою рукою

  • вправа виконується обома руками

« Я знаю п’ять слів зі звуком [р]: рак - один, риба - два, ранок - три …»

5.Дидактична гра« Квіткова галявина» (Прикрасити галявину квітами, вимовляючи чітко кожне слово).

Ромашка, горобець, помідор, черепаха, краб, гарбуз, рак, груша, парасолька,корова.

6.Скоромовки по картинкам ( мнемодоріжки)

  • Три синички, три сестрички прали в річці рукавички.

  • Борщик у горщику, морква у горщику.

  • На дворі трава, на траві дрова, не рубай дрова на траві двора.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.