Індивідуальне корекційне заняття "Розвиток слухового сприймання"

Психологія

01.04.2020

348

0

21

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас
Опис документу:
Мета заняття: вчити вслуховуватися в інтонації дорослого, реагувати на гучність звучання, із закритими очима визначати місце знаходження джерела звуку; закріплювати вміння співвідносити предмет, що видає звуки з його назвою; тренувати вміння відтворювати рухи за словесною інструкцією.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Розвиток cлухового сприймання.

Мета: вчити вслуховуватися в інтонації дорослого, реагувати на гучність звучання, із закритими очима визначати місце знаходження джерела звуку; закріплювати вміння співвідносити предмет, що видає звуки з його назвою; тренувати вміння відтворювати рухи за словесною інструкцією.

Вітання

Вправа «Скоромовка»

Психолог один раз промовляє скоромовку, а учень має повторити. Скоромовки повинні мати різну довжину і починати треба з найкоротших.
• Наш садівник розсадівникувався. ( 3 слова)
• Росте липа біля Пилипа. (4 слова)
• Ходить Прокіп — руками тіп. (4 слова)
• Пік біля кіп картоплю Прокіп. (5 слів)
• Раз — дрова, два — дрова, три — дрова. (6 слів)
• Ходить квочка коло кілочка, Водить діточок коло квіточок.(8 слів)

Вправа «Слухай уважно»

Треба познайомити дитину з назвами парних картинок:

дим — дім

кит — кіт

сук — сік

лис — ліс

шубка — шибка

куля — коля

село — сало

горох — горіх

бант — бинт

голка — галка — гілка

син — сон

ручка — річка

булка — білка

мило — мила

раки — руки

мишка — мушка

шашки — шишки

суничка — синичка

лійка — лайка

сонечко — сонечка

салат — салют

Треба знайти картинки по парах.

Вправа «Що зайве?»

Психолог називає ряд складів, наприклад: «на-на-на-па». дитина визначає, який склад був зайвий — (па), потім складові ряди ускладнюються, наприклад: «на-но-на», «ка-ка-га-ка», «та-та-па-та», «ма-ма-ме-ма».

Розминка пальчиків:

- стискаєм кулачок – виправляєм;

- двома пальцями - вказівним та середнім «ходити» по столу, спочатку повільно, а потім швидко, наче вони біжать;

- барабанити, стукати пальцями по столу;

- махати в повітрі пальцями;

- плескати в долоні тихо і голосно з різним темпом.


Вправа «Звуки»

Дитина отримує кружечки різного кольору: жовті, зелені, червоні. Психолог пояснює, що червоний кружечок позначає звук «а», зелений — звук «о», жовтий — звук «і». Потім вимовляє різні звукосполучення — спочатку по два звуки: ау, у і, у а, аі, потім по три звуки: ауі, аіу, уіа, уаі, іуа, іау. Дитина розкладає на столі кружечки у відповідному порядку.

Вправа «Виправ казку»
Ішов піп гуштим лішом та й жігубив лукавичку. От біжить миска. Побачила рукавичку та й казе: Тут я буду шити.
Коли це скаче шабка й питає:
Хто, хто в рукавичці живе?
Це я, – миска. А ти хто?
А я – шапка. Пусти й мене до себе шити! …

***
Було в одного царя три шини: два розумних, а третій дурень. Прийшли до патька свого вони та плосять, щоб відпустив їх поїздити по цвіту, подивитись на інші чарства. Батько вислухав їх та й казе: “Витирайте собі коней та їдьте…”
***
Жили собі дід та папа, і була в них кулочка ряба. Знешла курочка яєчко. Не просте, а жолоте. А тут миска, бігла, хвостиком зачепира, яєчко впало і рожбилося. Дід плаче, баба плаче, а курочка кудкудаче: “Не плачте, діду й бабо, я знесу вам яєчко не просте, а жолоте…" 

Вправа “Ехо”. 

Дитина сидить в кімнаті. Ви пропонуєте їй слухати уважно, та повторювати за вами слово. Важливо навчити дитину вслуховуватися в звучання слів, тому намагайтеся говорити слова неголосно, пошепки. Необхідно дотримуватись принципу від простого до складного: насамперед добирати слова, не схожі за звуковим складом (Аня, кіт, стрибай, веселий, швидко), а потім – близькі за звучанням, але різні за змістом (Оля, Коля, сам, там, син, лин).

Фізкульт-хвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся.

Руки в сторони розвів,

Ключик, видно, не знайшов.

Щоби ключик нам дістати

Потрібно на носочки встати.

Вправа «Естафети слів»

Психолог називаєте одне слово, дитина називає слово, яке сказали, і додає своє слово. Психолог повторює своє слово, слово, яке сказала дитина, і додаєте третє. Потім естафета переходить знову до дитини. Вона має повторити 3 названих слова і додати ще одне і т. д. Для «Естафети слів» краще вибрати яку-небудь тему, наприклад: «Природа», «Погода», «На вулиці», «Спорт», «Фрукти».

Можна проводити заняття і по-іншому. Ви вимовляєте коротке речення, дитина повторює його, додаючи ще одне слово. Ви робите те ж саме і т. д. Наприклад, ви говорите: «Я малюю». Дитина додає: «Я малюю в альбомі». Ви говорите: «Я добре малюю в альбомі». Дитина додає: «Я добре малюю в альбомі фарбами». Ви говорите: «Я добре малюю в альбомі фарбами квіти». Дитина додає: «Я добре малюю в новому альбомі фарбами квіти» і т. д.

Вправа «Склади»

Психолог називає дитині склад, наприклад: та, то, ти, ту, те. далі пояснює, що слід придумати слово, яке починається на цей склад: тато, товар, ти, туман, телефон. (Ка, ко, ку, ки, ке; Ва, ве, ви, ву, во).

Вправа «Де дзвіночок?»

Дитина заплющує очі, психолог тихенько стає осторонь від дитини (справа, зліва, позаду) та дзвенить у дзвіночок. Дитина не відкриваючи очі, повинна рукою показати напрямок, звідки лунає звук.

Вправа «Що якого кольору?»

Дитині дається інструкція прослухати текст і запам'ятати, якого кольору іграшки на ялинці , потім розказати.

ЯК МИ НАРЯДЖАЛИ ЯЛИНКУ

Перед новим роком тато приніс додому велику зелену ялинку. Ми з сестричкою дуже зраділи, адже ще тиждень тому були приготовані красиві ялинкові іграшки. Швидше, швидше будемо наряджати нашу ялинку! Спочатку ми повісили яскраву гірлянду з червоних цукерок. Два веселих грибка-рижика теж прикрасили ялинку, їх яскраві помаранчеві капелюшки так і світилися на її зелених лапах. Потім ми дістали великі кулі. На верхніх гілках ми розвісили жовті кулі. Вони загорілися, як маленькі сонечка. А червоними кулями ми прикрасили нижні лапи ялинки. Посередині сестричка повісила цілу гірлянду синіх зірочок. А велику синю зірку тато надів на верхівку ялинки. Ми всі милувалися красунею ялинкою.

Вправа «Слухаємо слова»

Домовляємося з дитиною, що їй треба плеснути в долоні тоді, коли зустрінеться слово, що позначає, наприклад, рослину. Називаються різні слова: стілець, сосна, тарілка, ромашка, лисиця, картопля,верба, носок, вилка, дуб, книжка, молоко, пролісок, дім, береза, кіт, пластир, трава, школа, масло, мак, ялина, сон.

Вправа «Слухаєм звуки»

Дитина із зав’язаними очима слухає звуки музичних інструментів і називає сам

інструмент. Використовуємо барабан, кастаньєти, губну гармошку, гітару.

Рефлексія

Прощання

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Психологія

01.04.2020

348

0

21

Для кого: Дошкільнята (5-6 років), 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас