Іценко Ірина Олександрівна Василь Скуратівський „Благослови, мати, весну закликати!”

Опис документу:
Розробка містить матеріали до першого уроку розділу "Прийди, весно, з радістю". Урок спрямований на розвиток навичок читання, розвиток мовлення та засвоєння учнями знань про звичаї українського народу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Літературне читання (група Іценко Ірини Олександрівни)

8 квітня

Доброго дня, мої любі діти! Починаємо урок літературного читання.

1.Прочитайте казку

За синіми морями, за високими горами, в густому лісі на узліссі стоїть хатинка. А ліс цей незвичайний. У ньому і птахи, і звірі, і навіть дерева розмовляють. Ось і розповіли вони, що живе в цій хатинці старий, але дуже мудрий дідусь. Є в нього чарівна палиця. Стукне він нею об землю і дива творяться: то сніг іде, то квіти розпускаються, то яблука достигають. А звати того дідуся — Рік. Є у нього чотири доньки. Та такі гарні, що й очей не можна відірвати: добрі, швидкі, ласкаві, але між собою не схожі. Найстарша сестра мете хуртовинами, полюбляє будувати чарівні снігові палаци і дарує дітлахам сніговиків. Це — Зима. Добра і весела, завжди з квітами і ягодами — це щедре Ліго. Золотокоса красуня, в золотому намисті, що без пензля і без фарб скрізь малює золотом листя — це Осінь.

Відгадайте загадку й скажіть, як звали наймолодшу Рокову доньку.

І весела, яснолиця

наймолодшая сестриця.

Роботящу вдачу має —

землю в зелень одягає.

Заквітчала луг, діброву,

принесла у ліс обнову.

Відгадали, хто вона?

Ну, звичайно, це ...!

Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ «Прийди, весно, з радістю!»

2.Прочитайте слова, букви яких переплутав весняний вітерець. Які слова, на вашу думку, зайві?

івкенть

тивік

еберзень

тімельаз

ісечнь

езелнь

артньев

мостурк

3.Доповніть речення «весняними» словами.

Багато ознак у красуні Весни. Усе вище над горизонтом піднімається ... . Тануть .... На водоймах скресає ... . На деревах і кущах з'являються ... . З вирію повертаються ... . У лісі розквітають такі первоцвіти: ... .

4.Спробуйте дібрати 5 прикметників, які характеризують весну.

5.Прочитайте текст:

Навесні природа пробуджується від зимового сну. Поступово сходить сніг, та земля недовго лишається чорною та голою. Тільки-но теплішає, звідусіль починає пробиватися молода яскраво-зелена трава, на деревах набухають бруньки та згодом перетворюються на маленькі листочки. На водоймах швидко тане лід. Крига гойдається на воді, доки зовсім не перетвориться на неї. Весняне небо зазвичай чисте, блакитне, і но ньому швидко пливуть сніжно-білі хмаринки, схожі на тварин — лева, черепаху, різні предмети, навіть обличчя людей.

А згодом починається справжня краса. Усюди розпускаються квіти — проліски, фіалки, кульбабки... Весняний сад — це чарівне місце! У дрібних ароматних квіточках стоять дерева, аж здається, що вони закутані в легкий пахучий туман. Особливо красиво, коли розквітають персики та груші — їхні квітки рожеві, і вони виділяються з-поміж інших дерев. Звідусіль лунає спів та щебет птахів, які повернулися з далеких країв і тепер, здається, розповідають одне одному про свої пригоди. Навесні все навколо наповнюється кольорами, звуками, запахами, усім стає весело на душі.

Саме тому люди з давніх-давен з нетерпінням чекали весну, закликали її у веснянках і закличках. Адже оновлення природи пробуджувало радість, нові почуття і спонукало до праці.

Тема уроку. Про звичаї, пов'язані з весною, ми дізнаємося з твору Василя Скуратівського „Благослови, мати, весну закликати!”

6.Зверніть увагу на складні слова з тексту:

Тужавіти – тверднути

Символічний птах – образ птаха

Пращури – далекі предки

7. Прочитайте текст на ст.160-161 мовчки.

— Про що йдеться у творі?

— Коли наші пращури святкували Новий рік?

8. Дайте відповіді на запитання, зачитуючи уривки з твору.

— Коли діти просили дозволу у неньок зустрічати весну?

— Що випікали мами й бабусі?

— Що діти робили з цими символічними птахами?

— Прочитайте пісню, яку виконували діти.

— Коли співали веснянки й гаївки?

— Які сценки ставили дівчата?

— Прочитайте опис масового хороводу.

9.Пропоную швидко відшукати й прочитати речення зі словами пращури, смаковите печиво, на околицю, буй-зелень, дійств, на розлогій луці, подоляночка.

10.Якими словами з тексту можна підписати малюнок на ст. 161.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»