«Хвороба геніїв». Що потрібно знати про аутизм?

Опис документу:
Статистично відомо, що кількість дітей, з розладом аутичного спектру зростає з кожним роком. Це відбувається з одного боку тому, що в цілому зростає число психічних патологій у дітей, а з другого - тому , що, все більше уваги приділяється діагностиці цього розладу. Сьогодні аутизм сміливо можна назвати одним з найбільш «загадкових» психічних розладів в дитячому віці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

КНП «Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. О.І.Ющенка ВОР»

Обласний дитячий центр психічного здоров’я

з консультативним прийомом, з ліжками денного перебування та цілодобового стаціонару

відділення №16, дитяче психіатричне

Хранітель Аліна Вікторівна – практичний психолог вищої категорії

«Хвороба геніїв». Що потрібно знати про аутизм?

Аутизм – розлад, що виникає внаслідок порушення розвитку головного мозку й характеризується вираженим, всебічним дефіцитом соціальної взаємодії і спілкування, а також обмеженими інтересами та стереотипними діями. Аутизм є невиліковною хворобою, що зумовлює значні обмеження соціального функціонування та працездатності.

Статистично відомо, що кількість дітей, з розладом аутичного спектру зростає з кожним роком. Це відбувається з одного боку тому, що в цілому зростає число психічних патологій у дітей, а з другого - тому , що, все більше уваги приділяється діагностиці цього розладу.

Сьогодні аутизм сміливо можна назвати одним з найбільш «загадкових» психічних розладів в дитячому віці:

  • до цього часу достеменно невідомо, що є причиною його виникнення. Існують різні теорії, але, жодна з них не може цілком і повністю пояснити природу даного розладу.

  • світова медицина не винайшла ліків від аутизму! Але, медикаментозна терапія при РАС застосовується, оскільки більшість дітей з РАС мають порушення травлення, уваги, хворіють на епілепсію, схильні до депресії та мають імпульсивну та агресивну поведінку.

  • дитина з аутизмом може народитись у будь-якій сім'ї – раса, місце проживання, соціальний статус, спосіб життя, звички на це не впливають!

В світовій практиці роботи з РАС вважається, що найкращого результату в адаптації, розвитку і соціалізації можна досягнути, якщо почати працювати з дитиною до 6 років, коли мозок активно засвоює інформацію. Прогноз залежить від ступеня тяжкості аутистичних розладів, наявності чи відсутності органічних уражень, розвитку інтелекту, мови та своєчасності лікувально-реабілітаційних міроприємств. Відомо, що за відсутності корекційної допомоги майже 70% дітей з аутизмом мають надалі тяжкі інвалідизуючі порушення та потребують постійного догляду сторонніх осіб. Своєчасне лікувально-корекційне втручання значно покращує прогноз. Рання діагностика та ранні інтервенції можуть змінити ситуацію на краще.

Симптоми аутизму, як правило, маніфестують у дітей віком від 6 до 24 місяців життя. Вже у цьому віці у дитини можливо верифікувати затримку розвитку мови, недостатність соціального контакту дитини з дітьми такої ж вікової категорії.

Як можна запідозрити РАС в 6 місяців:

  • дитина не реагує на наповнення підгузка, (не демонструє емоціями, рухами відчуття дискомфорту);

  • дитина не реагує на посмішку матері, не посміхається у відповідь;

  • дитина не концентрує погляд на іграшці, якою водять у неї перед очима.

Найтиповіші симптоми у віці 12 – 24 місяців:

  • Дитина рідко встановлює зоровий контакт або ж встановлює його в незвичний спосіб (дивиться скоса на Вас, чи наче крізь Вас);

  • Виявляє значно менше цікавості до навколишнього світу, ніж від неї сподіваються;

  • Переважно грається сама, перебуває наче у своєму власному світі;

  • Не наслідує в іграх інших дітей, поведінку батьків;

  • Зовсім не виявляє зацікавленості до гри з однолітками;

  • Дитина почала говорити, а потім перестала;

  • Розвиток мовлення дитини не відповідає її вікові;

  • Повторює у відповідь останні слова, з якими до неї звертаються;

  • У мовленні виділяються аграматизми, невідповідність вживання займенників, змазаність мови;

  • Механічно повторює почуті слова, висловлювання з телепрограм; повторює їх багаторазово;

  • Не використовує вказівний палець для демонстрації бажаного;

  • Не реагує на прості вказівки, на звертання до неї, хоча її поведінка в інших ситуаціях свідчить про те, що у дитини немає проблем із слухом;

  • Надмірно боїться різких звуків, часто затуляє при цьому долонями очі, вуха (пилосос, блендер);

  • Не хоче, щоби її торкалися, обіймали, гладили по голові;

  • Має стереотипні рухи (крутить головою, погойдується);

  • Протестує проти змін у середовищі довкола неї, чи у способі її життя (проти змін меблів у помешканні, маршруту);

  • Надмірно захоплюється числами, датами, поодинокими предметами, якоюсь однією темою;

  • Їй подобається крутитися на місці, або вона захоплюється предметами, що крутяться;

  • Має обмежене коло уподобань, грається лише одним (часто незвичним) предметом, часто і багаторазово складає в ряд свої іграшки;

  • Спостерігається зайнятість не функціональними властивостями ігрового матеріалу: його смаком, запахом, текстурою. При обстеженні нових предметів намагається перевірити їх на смак, нюх;

  • Дитину важко спинити в повторюванні стереотипних дій чи фраз, відвернути увагу на щось інше;

  • Наявний надмірний зв'язок з матір’ю, неможливість відлучення від неї навіть на короткий час;

  • Емоційні реакції не пропорційні ситуації або зовсім їй не відповідають;

  • Емоційні реакції затримані в часі або надмірні і не відносяться до ситуації;

  • Емоційні реакції ригідні, не проявляє нічого по відношенню до об’єктів і того що відбувається.

Для того щоб зрозуміти що відбувається з аутичною дитиною - уявіть собі, що все, що ви відчуваєте - збільшилось чи зменшилось стократ. Легкі дотики викликають у Вас біль або, навпаки, сильний удар – залишається непоміченим. Яскрава речі, раніше звичні звуки – стають страшними... Звичайно, доросла людина могла б якось пристосуватися навіть до таких труднощів, але дитина- аутист відчуває їх з самого народження. Мозок аутичної дитини просто нe встигає аналізувати всe тe, що дитина бачить, чує, відчуває на дотик. Для того, щоб справлятися з сeнсорним пeрeвантажeнням, у дітeй з аутизмом з’являються стeрeотипні рухи. Вони заспокоюють та дають їм відчуття бeзпeки і впевненості. Важко це уявити, але можна зрозуміти, що, в такому випадку світ людей і світ речей сприймаються інакше. Але як це «інакше» ми можемо тільки здогадуватися, припускати ...

Обласний дитячий центр психічного здоров’я з консультативним прийомом, з ліжками денного перебування та цілодобового стаціонару, 16 відділення, КНП «ВОКПЛ ім. акад. О. І. Ющенка ВОР» особливу увагу приділяє ранній діагностиці розладів спектру аутизму.

Якщо, прочитавши перелік характерних симптомів аутизму, переважна більшість тверджень характеризують Вашу дитину, не зволікайте, звертайтесь для професійної діагностики до спеціалістів Центру - дитячих психіатрів, психологів, логопедів!

Телефон для запису до спеціалістів Центру: 50-79-37

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00