Хроматичні та ахроматичні кольори

Образотворче мистецтво

Для кого: 6 Клас

09.09.2020

657

14

0

Опис документу:
Поняття про хроматичні, головні та другорядні кольори, учити вільно володіти прийомами роботи з фарбами; - розвивати асоціативне мислення, здібності емоційно сприймати красу природи; виховувати естетичний смак
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Хроматичні та ахроматичні кольри

Мета: - дати поняття про хроматичні, головні та другорядні кольори, учити вільно володіти прийомами роботи з фарбами;

  • розвивати асоціативне мислення, здібності емоційно сприймати красу природи;

  • виховувати естетичний смак;

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання: акварельний живопис.

Обладнання: таблиці «види та жанри живопису», таблиця «хроматичні та ахроматичні кольори», альбом, акварель, пензлі, склянка з водою, палітра, гумка.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Актуалізація опорних знань і вмінь.

    • Який жанр сьогодні будемо зображувати (Пейзаж)

    • Які жанри, крім пейзажу вам відомі? (Портрет, натюрморт, анімалістичний, батальний, історичний, побутовий.)

    • Яким видом образотворчого мистецтва будемо зображувати пейзаж? (живописом)

    • Які види образотворчого мистецтва, крім живопису вам відомі? (Графіка, скульптура, архітектура, дизайн, декоративно-ужиткове мистецтво)

    • Який засіб виразності живопису? (Колір, мазок)

    • На які групи поділяються кольори? (хроматичні та ахроматичні)

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Слово учителя. Природа подарувала нам багато різних кольорів, і це велике щастя, що ми можемо їх бачити. Наше око, так створене Творцем, що розрізняє 10 мільйонів кольорових відтінків. Із величезної групи виділяють три головні, як ви вже знаєте, сьогодні ми спробуємо отримати другорядні кольори.

  1. Пояснення нового матеріалу.

Учитель пропонує учням за допомогою фарб, як формуються хмари, що несуть дощ. Як будь-яке явище природи, має початок і кінець. Спочатку може бути повільним, але може починатися з грому і блискавки і бути грізним. Нам необхідно розвивати у цій темі асоціативне мислення. Асоціація являє собою зв'язок між певним уявленням, один образ тягне слідом інший образ (поняття)

Наприклад слово «блискавка» викличе асоціацію «грім», а слово «грім» швидше викличе асоціацію «дощ».

Дощ може бути не тільки «веселим», «теплим», а й «холодним», «грізним». Якого кольору в цей період небо? Колір предметів не є постійним, він залежить від освітлення. Чим менше світла, тим темніше його забарвлення. Тут ми можемо скористатися другорядними фарбами. Так, змішуючи червоний і синій, у нас вийде фіолетові ультрамаринові, пурпурові кольори, в залежності які барвники змішувати і в яких пропорціях.

  1. Практична творча робота.(проводиться під супровід музики Федеріка Шопена та Франса Шуберта.

Учні зображують дощ, хмари темні, навислі, нагнітаючі, світа обмаль. Сонячних променів немає, отже кольори тьмяні, насичені, холодні. Для підсилення негоди можна показати рух в одному напрямку гілок дерев.

Колір для художника є виразником змісту його твору, що передає певний настрій.

  • Аналіз творів І. К. Айвазовського.

  • Проміжний аналіз (творів) робіт учнів.

  1. Закріплення нових знань і вмінь.

Чого навчилися на уроці й про що довідалися?

Про якого художника йшла мова на уроці?

Розв’яжіть приклади на дошці.

Ч+Ж=? (оранжевий)

Ж+С=? (зелений)

Ч+С=? (фіолетовий)

  1. Підсумок уроку.

Учитель аналізує учнівські роботи, називає найактивніших, у кого роботи завершені. Виставляє оцінки.

  1. Домашнє завдання.

Поспостерігати за заходом сонця, за кольорами на небосхилі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.