Характеристика основних мовленнєвих вад

Опис документу:
Консультація для батьків - у куточок логопеда. Розкриті види дислалії, дизартрії та алалії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

« Характеристика основних

мовленнєвих вад».

У дітей дошкільного віку часто бувають порушення у мовленнєвому розвитку. У цій групі порушень спостерігаються відхилення в розвитку звукової сторони мовлення. Є діти, у яких повністю не сформована система фонем ( звуки рідної мови): вони пропускають, спотворюють, замінюють різну кількість звуків усіх фонетичних груп. В основі цього можуть лежати дефекти будови апарату артикуляції, порушення його рухливості, діяльності, порушення фонематичного сприймання: дитина не чує мовленнєвих звуків та їх послідовності в словах – який звук перший, останій; не розрізняє близькі за значенням фонеми: шиплячі – свистячі, тверді - м' які, глухі – дзвінкі звуки.

Іноді спотворена звуковимова пов' язана з дефектним мовленням оточення, дитина говорить погано, наслідуючи мовлення дорослих. Порушення звуковимови може бути наслідком педогогічної занедбаності, відсутності уваги до мовленнєвого розвитку дитини. В інших випадках порушення звуковимови може бути проявом органічного порушення, відхилень у розвитку центральної нервової системи дитини, адже мовлення – це одна з її функцій.

Порушення звуковимови бувають простими, якщо порушено один або кілька звуків однієї фонематичної групи, і складними, коли порушені звуки різних фонетичних груп.

Деякі особливості звуковимови дитини молодшого віку розцінюються як фізіологічні особливості мовлення, оскільки приблизно до 5 років у дитини ще недостатньо розвинені і рухливість апарату артикуляції, і фонематичне сприймання. Але це не вказує на те, що логопедичний вплив треба відкладати на пізніший час. Логопедичну роботу в таких випадках треба починати якмога раніше, щоб швидше усунути наявні вади.

Порушення звуковимови називається дислалією.

Механічна дислалія – коли її причини пов' язані з порушенням будови апарату артикуляції: неправильний прикус, коротка під' язикова зв'язка, надмірно великий або дуже маленький, вузький язик. У таких випадках необхідна консультація у ортодонта, стоматолога, отоларинголога.

Функціональна дислалія – спотворена звуковимова за правильної будови апарату артикуляції. У цих випадках дефект пов' язаний з порушенням функції артикуляції або з порушенням сприйняття фонем.

Часто трапляється інший тип порушення мовлення – дизартрія. У таких випадках дефект не вичерпується поганою звуковимовою. У такої дитини є порушення просодичної сторони мовлення – темпу, ритму і плавності та інтонації.

Дизартрія – це порушення звукової системи мовлення в результаті органічного ураження центральної нервової системи. З неврологічної точки зору, за місцем локалізації розрізняють дизартрії -

коркову, підкоркову, мозочкову, бульбарну та псевдобульбарну.

До тяжких випадків порушень мовлення належить ринолалія – порушення звукової і просодичної сторони мовлення – голосу, викликане неправильною будовою апарату артикуляції у вигляді незрощення губи альвеолярного відростку, ясен, твердого і м' якого піднебінь.

Іноді у дитини спостерігається ринофонія – порушення фонації і просодики при збереженій звуковимові. Голос дитини тихий, хриплий, назалізований. Мовлення монотонне, незрозуміле.

При моторній алалії несформованість усієї мовної системи, пов' язана з недорозвиненням головного мозку.

При сенсорній алалії основним симптомом є порушення розуміння зверненого мовлення. При алалії порушується не тільки мовлення, але спостерігається і порушення психічних процесів: увага, сприйняття, пам' ять, порушення емоційно-вольової сфери, поведінки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!