Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Гурткова робота в період дистанційного навчання

Дистанційне навчання

Для кого: Дошкільнята (3-4 роки), Дошкільнята (4-5 років), Дошкільнята (5-6 років)

12.06.2021

67

0

0

Опис документу:
« Краєзнавча робота з дошкільниками – Львів моє рідне місто»Карантин не час для нудьгування. Ми дальше можемо подорожувати нашим рідним містом та взнавати багато нового про нього. Тому не зупиняємось та робимо крок в історичне минуле Львова. Авторська розробка під час дистанційного навчання вихователя закладу дошкільної освіти №75 Ратушної Оксани Мирославівни – «Як ми Львовом мандрували та різні історії взнавали» з елементами театру тіней.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

1


Львівська міська рада Департаменту гуманітарної політики Управління освіти

Відділу освіти Шевченківського та Залізничного районів

ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ № 75





Гурткова робота в період дистанційного навчання на тему « Краєзнавча робота з дошкільниками – Львів моє рідне місто»





















Карантин не час для нудьгування. Ми дальше можемо подорожувати нашим рідним містом та взнавати багато нового про нього. Тому не зупиняємось та робимо крок в історичне минуле Львова.

Авторська розробка під час дистанційного навчання вихователя закладу дошкільної освіти №75 Ратушної Оксани Мирославівни – «Як ми Львовом мандрували та різні історії взнавали» з елементами театру тіней.













































Перша зустріч. Тема « Як постало моє місто»

Мета: ознайомити дітей з історичним минулим нашого міста, з історією його виникнення; засвоювати нові поняття: театр тіней, князь; вчити переказувати почуте та побачене; виховувати інтерес до історії міста Львова.

Словник: князь – людина, що керує даною їй територією.

Театр тіней - використовує напівпрозорий екран і кольорові плоскі маріонетки, якими керують на тонких паличках. Маріонеток доторкають до екрану ззаду і вони стають видимими для глядача.

Підготовча робота. Було запропоновано перегляд презентації Анни Ткачук «Lego - конструктор» ( діти з батьками )

Перегляд мультфільма «До Львова» https://www.youtube.com/watch?v=nO4_WA_U4KE

Мета: уважно слухати літературний твір та дивитися театр

План.

Сьогодні ми з вами будемо дивитися театр тіней. Це один з найстаріших театрів у світі. Зародився він дуже давно, головне у ньому – це ролі, які грають не люди, не ляльки, а тіні від постатей фігур героїв.

Як постало місто Львів.

До одного чудового місця де завжди було сонячно, де співали птахи, росли міцні дуби, водилася усяка звірина, текла глибока річка , під назвою Полтва, в якій плавали казкові та великі риби – саме сюди підїхав вершник.

Коли він оглянув цю місцевість та гору біля неї, все це йому дуже сподобалось. І він промовив: - Тут буде місто! Я сюди повернуся!

І він повернувся.

Це був могутній князь Галицько- Волинських земель – Данило Романович.

Невдовзі князь одружився з молодою принцесою на імя Анна, у них народився син, якого назвали Лев.

І саме тоді князь повернувся в ці чудові місця, де обіцяв збудувати місто. І князь Данило це зробив. Над назвою міста довго думати не треба було, князь вирішив назвати в честь свого сина Льва і в майбутньому подарувати його синові, щоб він став найкращим у ньому правителем. Так і сталося. На високій горі, що зветься Замкова, князь збудував свою резиденцію (місце де постійно перебував та правив князь), а допомагав йому різний люд, що закликав сюди Данило, це були – греки, італійці, поляки, що мали потрібні для розбудови міста будівельні та ремісничі професії. Ви вже здогадалися, що мова йде про Львів. Місто стало популярним і до нього почало зїжджатися багато людей і заселяти його новими домівками. Людям тут завжди було добре і затишно, бо князь правив справедливо.







Дидактична гра. « Перемішались цифри та фігури».



Дидактична гра «Створи Львів з даних фігур»

3



2

1





5

4







Завдання: діти називають геометричні фігури їх значення для математики, можна ототожнити геометричні фігури з будівельним матеріалом: наприклад прямокутники – цеглинки, квадрати та кола – архітектурні оздоблення, трикутники- дахи; закріпити рахунок до 5, визначати суміжні цифри та вчити називати знайомі цифри.













Фізкультхвилинка «князь Данило містом йде»

На коні Данило їде ( діти скачуть, як на коні по колу)

Князь земель він Галицьких

Оглянувся вправо, вліво (повороти тулуба з піднятою рукою, ніби дивляться в далечінь)

Ворогів не видно тут

Гарно навкруги, чудово (руки в сторони розводять )

Будем місто будувати (імітація руками кладки цеглинок)

Люд міський тут заселяти (крокують по колу)

Майстер клас « Будуємо з Lego»

Дидактична гра «Львівські мури»

Домашнє завдання Складаємо з Lego – конструктора –













Друга зустріч. Історія від Кафки «Як постала Львівська Ратуша»

Мета: уважно слухати одну з історій нашого міста; запамятовувати зміст та нові поняття; вчити відповідати на запитання по темі театру; розуміти текст вірша та переказувати його; викликати бажання творчо працювати під час виконання домашнього завдання.

Словник: флюгер – прилад для вимірювання напрямку вітру

Ратуша – будинок міської адміністрації

Райці – в минулому, люди, що управляли містом

Прихід пані Оксани, екскурсоводу по місту Львову. Вона розповідає про тему сьогоднішньої зустрічі.

Історія від Кафки «Як постала Львівська Ратуша»

В славетному місті Львові, що знаходиться в Галицьких землях України жив хлопець на імя Кафка. У цього хлопця була велика та щаслива родина. Його старенький дідусь був давнім знавцем міста Львова, всі свої історії він занотовував у старенький записничок. І саме його дідусь подарував онукові.

І одну з таких історій нам сьогодні розкаже Кафка.

Ринкова площа міста Львова є її серцем, але посеред неї стоїть чотирикутна фігура, яка називається Ратуша. Що означає цей будинок?

( будинок радників, а ще їх називали райці). В давнину тут сиділи заможні чоловіки і вирішували, як управляти містом так от.

Сьогодні ми почуємо історію про Львівську Ратушу.

Перша ратуша у місті Львові повстала в далекому чотирнадцятому столітті і навколо неї не було будинків. Але в місті сталася пожежа, вогонь перекинувся аж на середину міста, згоріло багато будинків і разом з ними Ратуша.

Та була збудована третя ратуша – польським архітектором Андрієм Бемером, на гроші олігарха (багатого містянина Мартина Кампіана – 1619року). Саме на цій ратуші встановили флюгер (це засіб який мав вказувати напрямок вітру), що був у вигляді лева – герба Львова.

Під час сильної бурі 1672 року флюгер зірвало донизу, але лев затримався на даху і впав мордочкою на схід, що вказувало на напрямок небезпеку для міста, але місто не постраждало. В знак цього, що лев відвернув біду його позолотили.





















Потім багаті люди з міста почали прибудовувати до ратуші різні приміщення і вона дала тріщину. Комісія що зібралася, в це не повірила і в один прекрасний день до зали ратуші забіг хлопчина звали його Кафка, він закричав: - «Мої панове, ратуша валиться». Його ніхто не послухав, але вона таки впала, під нею загинуло восьмеро людей, серед них був сурмач, що кожен день сповіщав на чотири сторони Львова про пожежу чи іншу небезпеку, а свою сурму він клав в пащу кам’яного леву.

Нова ратуша яку ми бачимо сьогодні коштувала місту півмільйона крон (крона – гроші якими користувалися в місті раніше). Тут колись була школа, банк, архів і встановили годинник про який ми розкажемо в іншій історії.

Бесіда по темі театру.

Про що був театр? Хто розповів нам цю історію? Хто подарував Кафці записничок? Чому цей будинок називається Ратуша? Скільки Ратуш було у Львові? Чому дала тріщину попередня Ратуша? Що знаходиться на самому вершечку львівської Ратуши? У вигляді кого флюгер у нашому місті? За, що львівяни позолотили лева? Чи стоїть у нашому місті сьогодні міська Ратуша? Чи знаєте де саме?







Фізкультхвилинка.

На площі Ринковій у Львові я стою

Повітря набираю

І швидко видихаю

Раз, два – вправо покручуся

Три, чотири – вліво покручуся

Вітер флюгером хитає (руки в сторони)

Сторону світу вибирає ( руки вверх, вниз)

Читання та обговорення вірша.

Вірш «Мій Львів»

Стоїть посеред площі – одиноко

Будинок камяний – чотирикутний

Він, має історію і власну

Розкажу зараз Вам про неї

Колись давно

Для потреб міста

Багатії та можновладці

Для себе збудували

Цей будинок

Назвавши Ратуша його

Він став для міста Львова

Найголовнішим

Бо пильнував його

Маленький гордий лев

Здалеку оглядавсь на місто

Щоб зберегти у ньому спокій

Всіх людей

Тому Він вірно служить

Ї до нині

А люд міський вшановує його

Ратушна О.М.

А тепер ми робимо флюгер. Майстер клас від вихователя.

Діти виконують завдання дома та пересилають на імейл або вайбер.



Третя зустріч. «Пригоди їжачка, Юрка, у Стрийському парку»

Мета: ознайомити дітей з мешканцями парку; дати знання , що природа пробуджується весною; вчити рахувати в межах 5 та ознайомлювати з суміжними числами; закріпити назву геометричних фігур, вміти їх складати в одне ціле ( дорога)

Попередня робота: створення дидактичних ігор для проведення зустрічі, фізкультхвилинка, ілюстрації Стрийського парку.

План.

Розгляд ілюстрацій Стрийського парку весною. Опис дітьми.

У Стрийському парку міста Львова весною завжди прокидаються його мешканці – це їжачки. І ось один з них маленький їжачок Юрко, прокинувся, потягнувся, але поряд нікого не було. І він вирішив піти шукати свою сім’ю.

Перша перепона на його шляху ялинковий ліс. Завдання: маємо ялинки порахувати, назвати цифри – суміжні та порядкові, поставити ялинки від найбільшої до найменшої.



Молодець їжачок але у нього друга перепона. Львівська бруківка.

Завдання: треба скласти геометричні фігури так, щоб вийшла справжня дорога. Їжачок теж справився з цим завданням.

Третя перепона пішов дощик і треба виконати завдання пісеньки

( пальчикова гімнастика «Дощик»)

Дощик і травичка росте

Дощик і рибка пливе

Дощик і чисте віконце

Умивається природа, всміхається сонце.

І коли на небо високо піднялось сонечко, їжачок зустрів свою родину.

Завдання: кого першого зустрів їжачок, другого третього та четвертого визначаємо по буквам.

І всі вони щасливі пішли шукати свою домівку у Стрийському парку. Молодці, діти , що допомогли Їжачкові і його родині зустрітися.

А тепер для вас завдання. Створити свою родину.

Майстер клас від вихователя. Пальчикова гра - вправа « Сімя»

Оцей пальчик – мій дідусь,

Оцей – моя бабуся,
Оцей пальчик – мій татусь,
Оцей – моя матуся,
А цей пальчик – оце я!
А це вся моя рідня!

( діти загинають пальчики в долоньку, утворюючи долоньку)
Домашнє завдання. Долонькографія. Малюємо свою сімю.











































Четверта зустріч. Казка «Пригоди двох львівських діток у пошуках писанки»

Підготовча робота: Створення нових ляльок для тіньового театру та львівської панянки ( гід по місту Львову пані Оксана)

Казка «Пригоди двох львівських діток у пошуках писанки»

В чудовому старовинному місті Львові, де живе багато різних людей, що переміщаються по місту на машинах та автобусах, проживають у багатоповерхових будинках , сталась наша історія.

В одному з таких будинків , на вулиці Садовій, жило двоє дітей, братик та сестричка, Юрчик та Даринка.

Їх мама , Оксана , поралася по господарству, діти спитали її: - Мамо, а яке свято наближається? Великдень – відповіла мама. Юрчик спитав у мами: - А що є символом Великодня?

Великдень або Паска має багато символів, один з них це писанка. А де живе писанка - спитав Юрчик?

На це запитання відповідь ви маєте відшукати самі. І діти не знайшли нічого кращого, як піти шукати писанку. Взяли з собою все необхідне, вони вирушили у дорогу.

Першою перепоною на їхньому шляху став Темний ліс, але треба було йти. В лісі вони зустріли Ведмедика, він був зовсім не агресивний, а навпаки приязно поставився до дітей. Йому стало цікаво , нащо діти зайшли в Темний ліс. І Юра з Даринкою сказали , що шукають , де живе писанка.

Ведмедик розповів, що на іншій стороні лісу живе грізний Дракон, який у себе в замку тримає Великоднього кролика, який точно знає де живе писанка. Але Дракон не відпустить Кролика, бо не хоче , щоб прийшов Великдень. Та наші друзі були налаштовані рішуче. Юрчик відповів. Що він має справжній меч і зможе перемогти Дракона.

Замок був неприступний .тільки з одним вікном для польотів Дракона. Підійшовши ближче, діти, почули сильний гуркіт. Це хропів Дракон, він спав. Діти веселою піснею розбудили його. Дракон дуже розсердився і вилетів з Замку. Коли він побачив дітей , то одразу для чого вони прийшли у його володіння

Юрчик гордо відповів: Ми прийшли визволити Великоднього Кролика і за нього буду битися, у мене є справжній меч . Дракон розсміявся йому у відповідь.

Поряд з Драконом діти були дуже маленькими, але вони мали силу і сміливість щоб битися за великоднього Кролика. Десь далеко в душі Дракона, ще залишилася згадка про Великдень і він відпустив дітей зі свого полоненого.

Щасливі діти, Кролик вирушили назад до міста Львова. Йшовши через Темний ліс вони забрали із собою свого нового друга Ведмедика. Коли підійшли до міста , наші мандрівники, то зрозуміли , що так і не взнали ,де живе Писанка. Відповідь знав Великодній Кролик: в кожного своя писанка , яку він створить сам а Великдень кожна людина носить у своєму серці. Так закінчилась наша історія . І звичайно вона про нову дружбу, між дітьми, Кроликом та Ведмедиком. Про те, як злий Дракон виявився добрим та милосердним.





























Завдання для дітей : створити свою писанку ( малюнок, аплікація чи інша творча робота )









Пята зустріч. «Казка від Кафки або історія появи Львівського трамвая»

План

Перегляд та слухання ролика пісні – «На трамвайній зупинці»

Медікус – «На трамвайній зупинці»

https://www.youtube.com/watch?v=Ue9sttOFSoE

Бесіда про електричний транспорт у місті Львові. Про те яким він був колись і став тепер.

Відгадування загадок про трамвай

Маленькі будиночки по місту біжать,

Хлопчики й дівчата в будиночках сидять ( трамвай)

Дзінь, дзінь, дзінь, дзінь

Я бю на сполох

Ви звільніть мені дорогу

Нікуди мені звернути

Бо по рейках іду я (трамвай)

В місті він по рейках ходить

Він народ з роботи возить

На дорозі не зівай

Їде часто тут ……..( трамвай)

Прихід пані Оксани. Повідомлення про перегляд театру.

Казка від Кафки або історія Львівського трамвая

Ми вже знаємо цього приятеля і жителя Львова хлопця Кафку, якому в спадок дістався кишеньковий записничок свого дідуся з історіями Львова.

Тож починаємо.

В старовинному місті Львові зібралися в Ратуші ( міському управлінні) – райці ( це люди, що керують містом і вирішують у ньому важливі питання)

Зібралися вони і думають.

  • Наше місто стає надто великим, люди у ньому вже не встигають добратися до школи, магазину, на базар, до аптеки, що ж робити?

Треба придумати такий транспорт, що вмістив би багато людей і швидко їх віз по місту.

І придумали.

Ним став львівський трамвай. Так, як Львів мав тісні та дружні звязки з далекою країною Італією назву нового транспорту запозичили саме з відти.

Трамвай в перекладі з італійської означає «вагон» і «шлях»

Для того, щоб він поїхав, спочатку з дерева зробили і оббили бляхою (металом) рейки –деревяні палиці по яких мав поїхати трамвай. Потім змайстрували вагончики «теж з дерева», але перші вагончики були без даху. Проклали перший маршрут. Він проходив від Залізничного вокзалу до Митної площі.

Хто ж мав вести чи тягнути вагони ? Звичайно коні ! І трамвай поїхав 5 травня 1880 року. Людям у місті він дуже сподобався і маршрути почали розширювати. Влітку трамвай тягнуло двоє коней , а взимку чотири.

Для трамвая придумали домівку, під назвою «Депо», де їх мили і лагодили, а поряд були стійла для коней. Саме такий кінний транспорт проіснував у місті майже 30 років.

Але місто росло, людей у ньому більшало і треба було сучасної техніки, яка б возила людей швидше у різні його куточки.

Для цього двох львівських вчених Юліана та Романа відрядили далеко в інші країни, щоб вони взнали , як саме створити новий сучасний трамвай – електричний (бо рухатися він мав завдяки зєднанню дротів трамвая з електрикою, що на той час вже проводилась у місті). Коли вчені повернулись, то про те, що взнали та побачили написали цілу книгу.

І звичайно електричний трамвай поїхав у місті Львові. Для цього по маршрутах трамвая поставили деревяні стовпи, провели електрику та розширили маршрути.

Але кінний трамвай однаково курсував у місті. Одного разу сталася дорожня пригода, де кінний трамвай зіткнувся з електричним. І саме з цього часу кінний заборонили.













З часом вагончики мінялися, ставали сучаснішими, бо мінялося і саме місто. Але, які б зміни у ньому не відбувалися ми не уявляємо Львів без рідного трамвая.

Запитання до дітей по темі переглянутого театру.

Фізкультхвилинка під пісню групи «Піккардійська терція» - Старенький трамвай - https://www.youtube.com/watch?v=QOWM4XNEcHg

Розгляд зразків зображень трамваю.

Дидактична гра «З яких фігур створений трамвай»

Майстер клас «Львівський трамвай» (аплікація)

Домашнє завдання. Створити свій львівський трамвай.



Шоста зустріч. «Ми розкажемо вам про Львів»

Попередня робота: написання загадок про наше місто, виготовлення атрибутів для театру, написання історії для театру

Мета: закріплення знань та навичок про рідне місто Львів; розвивати бажання передавати в творчій роботі своє враження про почуте та побачене про Львів.

Словник: логотип – емблема або символ території (міста)

Матеріал: тіньовий театр, загадки про Львів, олівці, фарби, матеріал для творчості.

Ми розкажем вам про Львів

У нашому місті в минулому і тепер, завжди було багато дітей. На вулиці

Виговського є дитячий садок номер сімдесят пять є група Соняшник до неї ходять ….( тут можна назвати свій садок і прізвища своїх діток). Наші діти вже багато знають про своє місто, що самі вже можуть бути гідами по ньому.

Отже, логотип нашого міста – будинки площі Ринок. А в центрі площі стоїть міська Ратуша. Колись вона була негарною і квадратною, але на ній завжди сторожував лев, що оберігав місто.

А, ще через центр Львова сто років тому текла річка Полтва. Один з мерів міста частину річки осушив, а іншу сховав під місто і на цьому місці збудували Львівську Оперу.

Людей у Львові ставало все більше і більше, тому і місті поїхав перший трамвай, який везли коні. З часом, з появою електрики, зявився електричний трамвай, який їхав швидше кінного і перевозив більше людей.

Та не забуваємо завжди наше місто оберігав грізний і могутній пан Лев в пащу якого сурмач з Ратуші клав свою інструмент.

Отак наше місто росло, ставало модним та сучасним, бо завжди над ним світило ясно сонечко і діти, що тут ростуть – це ясні промінчики майбутнього міста Львова.



































Вікторина «Моє місто Львів»

Є місто в Україні старовинне

Де площа Ринок

Лев, сурмач сурмить

Туристів тут багато і щоденно

Це місто – наше місто ……(Львів)

Площа ця у центр міста

Старовинна й гарна (площа Ринок)

Міський голова

В цій збудові сидить

Вирішує питання і важливі

На башті будинку

Годинник тук – тук

Він вказує час

Саме той, що нам треба

Як зветься збудова – ця, ти – скажи?( Львівська Ратуша)

Де росте дерев багато

Різних цінних та великих

Люди люблять тут відпочивати та гуляти

І на лавці посидіти ( Стрийський парк)

До нашого міста йшли вороги

Та зовсім не знали вони

Що гордо на сторожі

Щоденно звір сидить

Скажіть но хто він..? ( лев)

Чути здалеку усім

Як тут стукає - по рейках

старовинний львівський наш……(трамвай)

Звідтіля все місто видно

Якщо зможеш ти піднятись (Високий Замок)

В ньому опери звучать

Завісу відкриваємо

Та гарно виступаємо ( оперний театр)

Зображувальна діяльність. Тема « Я люблю своє місто», «Я у місті Львові»

Майстер клас від вихователя, зразок –допомога виконання творчої роботи. Завдання діти виконують у вільний час.

Підсумок. Діти розповідають, що найбільше сподобалось в онлайн зустрічах по темі « Львів – моє рідне місто»









Р оботи дітей



























23


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.