і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Гуманно-особистісна технологія Ш.Амонашвілі

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Тема уроку. Культура спілкування. Конфлікти

Мета уроку. Показати учням значення добрих відносин, їх перевагу над конфліктами;розвивати вміння володіти собою, збагачувати словниковий запас учнів;виховувати культуру спілкування

Наочність. Комп’ютерна презентація, пам’ятки для учнів, стрічки.

Очікуваний результат. Розуміти значення слова «конфлікт», правила спілкування з оточуючими

Хід уроку

І.Організація класу. Створення психологічного настрою на урок.

- Пролунав дзвінок,

Починається урок,

Будемо працювати старанно,

Щоб почути у кінці

Щоб у нашому 4-а класі

Діти – просто молодці

На нашому уроці присутні гості. Привітайтеся з ними.

  • Добрий день, у добрий час

Всіх гостей вітаємо!

Здоров’я й творчих успіхів

Усім ми вам бажаємо!

Вправа «Кубування»

Куб має шість граней. Назвіть 6 слів ,що спадають вам на думку при слові «урок» (навчання, школа, домашнє завдання, вчитель….)

ІІ. Перевірка домашнього завдання

На попередньому уроці ми говорили про культуру поведінки та правила поведінки в гостях.

Що таке культура поведінки? Які правила поведінки в гостях ти знаєш? Які з них є для тебе основними?

( двоє учнів працюють письмово)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Спілкування – це найбільша розкіш на світі. Так висловився відомий французький письменник Антуан де сент Екзюпері. Кожен вчиться цьому все своє життя. Дуже часто ми здобуваємо досвід спілкування за рахунок помилок і розчарувань. І ,нажаль, доволі часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як суперечки. Непорозуміння. Це – конфлікти.

Що таке конфлікт? Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті?Як розпізнати та попередити конфлікт? Про це ми поговоримо на сьогоднішньому уроці.

Чи потрібно нам це знати. Звичайно так. Тому що від цього залежить наше вміння спілкуватися з оточуючими(з батьками, однокласниками. друзями)

А урок наш буде не звичайний, а урок-дослідження. Наше завдання – дослідити поняття «конфлікт». Результатом нашої роботи буде пам’ятка для учнів «Як уникнути конфлікту»

ІV. Робота над темою уроку

1.Словникова робота

Конфлікт – слово латинського походження, що в перекладі означає «боротися разом». Це суперечність, що виникає між людьми внаслідок невміння спілкуватися.

2. Асоціативна павутинка

Конфлікт

сварка ворожнеча суперечка зіткнення безлад

3. Вправа «Зустріч з казкою »

Ми недаремно звертаємося до казки, адже казка — це душа українського народу. Почуті у ранньому дитинстві, вони протягом усього життя супроводжують нас і, безперечно, впливають на світогляд кожного з нас.

Пригадайте що стало причиною конфлікту між героями ваших улюблених казок ( «Два цапки» та «Івасик-Телесик»)

Герої казки «Два цапки» зустрілися на кладці і ніяк не могли її перейти. Пригадайте чому?(Ні один не хотів поступитися другому.)І чим усе закінчилося?(Цапки упали в воду.) Що стало причиною конфлікту? (Впертість цапків.) Що вчить нас ця казка? ( Вміти поступитися один одному.)

Пригадаємо казку «Івасик -Телесик». Що викликало суперечку між Котигорошком та змієм? ( Жорстокість змія, небажання жити в злагоді з людьми)

4.Вправа «Гронування»

Складання переліку причин конфлікту

- впертість

- жорстокість

- небажання слухати один одного

- невміння товаришувати

- невміння прощати

- невміння визнавати власні помилки

Хвилинка відпочинку

Вправа «Палмінг»

5.Робота над притчею.

- Що таке притча?

- Слухання притчі

Притча

Жив на світі хлопець. Він дуже часто сварився з людьми,мав мало друзів. Якось батько дав йому мішок із цвяхами і сказав по одному забивати їх у паркан щоразу, коли хлопець втратить терпіння і посвариться з кимось. Першого дня хлопець забив аж 37 цвяхів. Згодом він навчився володіти собою і кількість забитих цвяхів щодня зменшувалася. Хлопець зрозумів, що легше навчитися володіти своїми емоціями, ніж забивати цвяхи.

Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав йому про це. Тоді батько наказав синові витягати з паркана по одному цвяху в той день, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться. Минали дні і згодом син міг сказати батькові, що в паркані не залишилося жодного цвяха. Батько підвів сина до огорожі та сказав: «Ти добре поводишся, синку, але подивися, скільки дірок залишилося... Огорожа вже ніколи не буде такою, як колись...»

- Обговорення змісту

-Як ви зрозуміли слова батька?

-Коли ви з кимось сваритеся й кажете йому щось неприємне, ви залишаєте в ньому такі рани, як ці діри. І рани залишаються, незважаючи на те, скільки разів потім ви попросите вибачення. Словесні рани заподіюють такий самий біль, як і фізичні.

Друзі, якщо можете, пробачте мені ті діри, що я, можливо, залишила у вашій огорожі. І якнайменше самі залишайте їх на своєму шляху. Не забиваймо цвяхи ворожості, нерозуміння й жорстокості в душі людей. Будьмо толерантними, а отже, розуміймо один одного!

6. Вправа «Чарівна скринька»

Ви щодня спілкуєтеся з ровесниками. Перед кожним з вас лежить стрічка. Напишіть на ній пораду як зробити ваше спілкування приємним. «Чарівна скринька» допоможе вам в цьому, для цього кожен покладе свою стрічку в скриньку.(Діти складають стрічки в скриньку,вчитель зачитує)

Фізкультхвилинка

(звучить спокійна музика)

- Уявіть ,що від вашого теплого подиху з зернини,яку ми посіяли на уроці, у ваших долонях з’явився маленький паросток Доброти. Він зростає і стає гарною квіткою на чарівній галявині, і всі , хто її торкнулися,стають добрими. Відчуйте аромат цієї квітки,вас сповнює почуття доброти , миру, спокою. Пригорніть квітку до серця. Збережіть її там. Доброта – це тепло і ласка. Це найкраща у світі музика, від якої стають спокійними і сильними. Подивіться один на одного і подаруйте щиру посмішку і від неї станемо ще добрішими.

V. Робота з підручником

1.Рубрика «Повтори те, що знаєш»

Дібрати синоніми до слова «сваритися»

2.Рубрика «Ознайомся з думкою інших людей»

- Хвилинка історії

Ще велика увага давні часи велика увага приділялася вихованню дітей. Про це писалося багато книг. Але не всім їм судилося дійти до наших часів. Зараз ми з вами ознайомимося з висловлюванням, яке міститься в одному з таких творів. Автором є Київський князь Володимир Мономах і називається вона «Повчання Володимира Мономаха дітям»

Князь Володимир Мономах був внуком Ярослава Мудрого. Від дідуся він перейняв бажання вчитися, любов до книги, до освіти. Своє повчання він написав уже в доволі зрілому віці, бо дуже хвилювався про виховання наступних поколінь.

  • Читання висловлювання

  • Обговорення змісту

Як ви розумієте слова « при старших мовчати» ( вміти дослухати слова дорослих до кінця)

Що означає «з рівними,молодими мати згоду» ( всі питання вирішувати спокійно, без суперечок)

Що означає «бесіду вести без лукавства»(лукавити - лицемірити, обманювати)

Як ви розумієте «очі тримати донизу, а душу доверху» ( бути скромним, з щирою відкритою душею)

  • Слова, які м прочитали є актуальними для кожного покоління. Я впевнена, що ви їх також запам’ятаєте.

VІ. Психологічне дослідження

VІІ. Підсумок уроку

1.Читання пам’ятки.

2. Рефлексія

Сьогодні на уроці я дізнався(лась) про…

Найбільш цікавим було …

Я намагався(лась)…

Я зрозумів(ла,) що…

Урок запам’ятається мені тим, що…

VІІІ. Домашнє завдання.

с.52-55,розповідати
*вивчити вірш про дружбу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
конспект уроку Я у світі на тему " Культура спілкування. Конфлікт""
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Я і Україна
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    97
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    MO012732
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання