Група: старша. Вид заняття: інтегроване. Тема: «В пошуках чарівного ключа»

Опис документу:
Вдосконалювати навички володіння мовленнєвим етикетом. Розвивати фонематичний слух, вміння чітко звуконаслідувати голоси птахів і тварин. Збагачувати лексичний запас, вдосконалюючи активне мовлення словами-ознаками. Розвивати граматичну правильність мовлення в словотворчості, будуючи поширені речення з утворенням іменників жіночого і середнього роду від чоловічого, а також складні слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата: 27.02.2014 року.

Група: старша.

Вид заняття: інтегроване.

Місце проведення: групова кімната.

Тема: «В пошуках чарівного ключа»

Програмовий зміст: Вдосконалювати навички володіння мовленнєвим етикетом.

Розвивати фонематичний слух, вміння чітко звуконаслідувати голоси птахів і тварин.

Збагачувати лексичний запас, вдосконалюючи активне мовлення словами-ознаками.

Розвивати граматичну правильність мовлення в словотворчості, будуючи поширені речення з утворенням іменників жіночого і середнього роду від чоловічого, а також складні слова, відрізняючи реальних тварин від фантастичних.

Покращувати зв’язне мовлення під час діалогу та полілогу.

Вдосконалювати активне мовлення використовуючи художній фольклор: вірші, загадки, лічилки, скоромовки, казки, ігри з елементами ТРВЗ, мовні ігри та вправи.

Активізувати знання з граматики під час розгадування ребусу.

Збагачувати кількісний склад лексики новими, раніше невідомими словами, словами – назвами фантастичних тварин.

Розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, увагу, пам'ять, креативність, художні здібності, фізичні якості.

Виховувати доброзичливість, позитивне емоційне ставлення до дорослих і одне до одного.

Матеріал: фланелеграф, наочний матеріал до ігор «Розфарбуй словами», «Незвичайні тварини», «Пари слів», «Закодована казка», ребус, картинки птахів та тварин. Кругла форма з картинкою весни, картинки з весняною символікою для колажу, віночок для Весни, 2 корзинки з подарунками для дітей і гостей, ключі: червоний, блакитний, жовтий, зелений; лист від Весни,елементи театральних костюмів: шапочки зайчика, ведмедя; мякі іграшки, віночок.

Хід заняття:

Діти заходять до групової кімнати, вітаються з гостями з дотриманням мовленнєвого етикету.

Вихователь звертає увагу дітей на барвистий конверт:

Вихователь: Діти, погляньте, який барвистий конверт з листом. Вам цікаво, хто прислав нам цей лист? Як ви думаєте, хто це може бути?

Діти висловлюють свої припущення.

Вихователь читає лист.

Вихователь: Ну що, діти, допоможемо Весні?

Діти: так.

Вихователь: Будемо боротися із злими чарами Зими силою знань і розуму. Попереду в нас багато цікавих завдань, які потрібно виконати, щоб отримати чарівний зелений ключ. Ось і перше завдання.

Пропонує всім підійти до столу.

Вихователь: Як, на вашу думку, якими звуками та співом зустріли б Весну лісові мешканці?

Відповіді дітей:

Птахи: -Горобці – цінь – цвірінь, цінь – цвірінь;

-Ворони – кар – кар – кар;

-Дятел – тук – тук, тук – тук;

-Соловейко – тьох – тьох, тьох – тьох;

-Зозуля – ку – ку, ку – ку, ку – ку;

-Голуби – вур – вур, вур – вур.

Тварини: -Зайчик – ай, ай, ай!

-Лисичка – о – о – о!

-Вовк – вау! Вау!

-Їжачок – фр – фр – фр!

-Білочка – ах! ах! ах!

Вихователь: То як вітають Весну птахи?

Відповіді дітей:

- Горобці – цвірінькають.

- Ворони – каркають.

- Соловейки – тьохкають.

- Зозулі – кують.

- Голуби – воркочуть.

Вихователь: Що ж говорять тварини в захваті від Весни?

Відповіді дітей:

- Зайчик айкає.

- Лисичка окає.

- Їжачок фиркає.

- Білочка ахкає.

Вихователь: Давайте пограємо в гру «Розфарбуй словами»: покажіть на фланелеграфі силуети білочки, зайця, лисиці, вовка. Щоб розчаклувати цих лісових мешканців, потрібно їх розмалювати не фарбами, а словами.

Відповіді дітей:

- Білочка – маленька, руда. Пухнаста, спритна, пишно хвоста, працьовита.

-Зайчик – сірий, маленький, косоокий, куцохвостий, довговухий, спритний, боязкий, довгоногий, швидкий.

-Лисичка – хитра, руда, злодійкувата, пухнаста, довгохвоста, розкішна.

- Вовк – сірий, хижий, великий, злий, худий, страшний, обережний.

Вихователь: Злі чари зникають.( Силуети тварин перевертає на розфарбовану сторону.)

Вихователь: Лісові мешканці зраділи і усміхнулись так весело, що навіть сонечко засвітило ясніше. Пропоную вам покращити свій настрій, уявляючи себе сонечком.

Психогімнастика « Я сонечко»

Я – маленьке сонечко (присідають повільно).

Я прокидаюсь (труть легенько пальчиками оченята)

Я розчісую свої промені (розчісують волоссячко).

І піднімаюсь повільно,урочисто (повільно піднімаються,стають струнко)

Я – велика куля ( показують руками).

В мене багато тепла (обіймають себе руками).

І світла ( піднімають руки перед собою).

Я дарую ( дмухають на долоньки, виставлені вперед).

Своє тепло і світло всім: небу, хмаринкам, рікам, полям, людям.

( показують руками вперед, в сторони, вгору).

Вихователь показує по черзі дітям картинки із зображенням зайця, вовка, лисиці, ведмедя, їжака, оленя, борсука.

Вихователь: А скажіть- но мені, діти, хто з цих тварин з ким живе?

Відповіді дітей:

В лісі живуть: - Зайці із зайчихами і зайченятами.

- Вовки із вовчихами і вовченятами.

- Лиси з лисицями і лисенятами.

- Ведмеді з ведмедицями і ведмежатами.

- Олені з оленицями і оленятами.

- Борсуки з борсучищами і борсучатами.

Вихователь виставляє на фланелеграф картинки з зображенням птахів.

Вихователь: А з ким же на галявину прилетіли ці пташки?

Відповіді дітей:

На галявину прилетіли:- Горобці з горобчичками.

- Ворони з воронами.

- Снігурі з снігурихами.

- Шпаки з шпачихами.

Діти з вихователем підходять до столу, де розміщені картинки з незвичайними тваринами.

Вихователь:- А це що за диво-тварини?

- Скажіть, чи існують такі тварини насправді?

- Що в них незвичного?

- Придумайте цим тваринам назви.

Відповіді дітей:

  • Таких тварин насправді не буває.

  • Це нереальні тварини, вигадані, або фантастичні.

  • Зображення цих тварин складається з двох різних тварин,тобто з їх половин, або з двох половин птахів.

  • Зайцекінь, свиноїжак, собаколис, лебедечерепаха, слонокорова, тигролось.

Вихователь: Так, ви все правильно пояснили і справились з даним завданням. У кожного лісового мешканця є своя таємниця: сороки при зустрічі з непроханими гостями голосно скрекочуть, зайці, рятуючись від небезпеки, заплутують сліди. А які таємниці лісових мешканців знаєте ви?

Відповіді дітей:

  • Дятел – санітар лісу.

  • Горобці перед дощем збираються в зграї, голосно кричать.

  • Ворони тягнуть все, що блищить. Зайці на гору біжать швидше, чим вниз.

  • Самець білої куріпки гавкає.

  • Сова вдень спить, а вночі полює.

  • Лисиця замітає хвостом сліди.

Вихователь: Діти, а я також хочу з вами поділитися таємницею – щоб трішки відпочити, фізкультхвилинку слід зробити.

Фізкультхвилинка:

Хмарка сонечко закрила, (піднімання рук угору)

Слізки срібні обронила. (присідання)

Ми ці слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм. (нахили тулуба вперед)

Пострибаєм, як зайчата, (підстрибування)

Полетимо, як пташенята, (рухи руками)

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки й ніжки. (пружинка)

Ви веселі? От чудово! А тепер до праці знову!

Вихователь: Діти! Давайте передамо розмову Весни з зайчиком. Хто хоче вести діалог?

Діалог Весни з зайчиком (діти):

Весна: Зайчику, ти чекаєш на мене?

Зайчик: Так,дуже.

Весна: Тобі холодно в лісі?

Зайчик: Не дуже, бо мене захищають дерева, кущі, сніг.

Весна: А чому ти хочеш, щоб я прийшла?

Зайчик: Я люблю сонечко, тепло.

Вихователь: - Що турбує ведмедя весняної пори?

  • Чому йому не хочеться спати?

  • Про що він думає?

  • Чому його називають ласунчиком?

Діти дають відповіді.

Вихователь: Зайчик чекає на тепло, сонечко. Ведмедик хоче медку, малинки. А чого ви чекаєте від Весни?

Діти виконують колаж «Що я чекаю від весни?»

Вихователь (показує мяку іграшку зайчика): Всі ми любимо зайчика.

А за що? (відповіді дітей).

Вихователь: Хто ще хоче розповісти про зайчика?

Діти розповідають лічилки, загадки, вірші про зайчика.

Вихователь: А які казки про зайчика ви знаєте?

Діти називають казки про зайчика.

Вихователь: Я заховала героїв казки за геометричні фігури.

  • Назвіть цих героїв.

  • Порахуйте, скільки їх.

  • Як називається казка?

  • Хто її автор?

Діти називають, рахують героїв, називають казку Лесі Українки «Біда навчить»

Вихователь: А тепер ще одне завдання для вас: виберіть кожен собі картинку, назвіть те, що на ній зображено і скажіть, з чим ви повязуєте це слово? (картинки: сонечко, струмок, кит, кішка, іграшка, трактор, дерево, метелик, вербові котики,річка, хмара, бджола).

Діти відповідають.

Вихователь: Щоб одержати чарівний зелений ключ, потрібно розгадати ребус. З кожного слова назвати перший звук і літеру вписати в клітинки. Коли прочитаєте ключове слово , тоді на вас чекає сюрприз.

Діти читають слово «Весна»

Вихователь: А ось і такий потрібний чарівний зелений ключ.

Звучить музика, до зали заходить Весна співаючи, з подарунками.

Весна: Добрий день, малята і шановні дорослі! Я рада, що ви силою свого розуму і знань справилися з чарами Зими і здобули для мене чарівний зелений ключ. Я з радістю допоможу лісовим мешканцям. А вам, малята, дарую ось цей кошик із смачним печивом.

Діти вручають Весні ключ, дякують за подарунки.

Весна: Вам,шановні гості, хочу подарувати обереги «жіноча радість». Нехай в кожного з Вас буде щастя, міцне здоровя, жіноча радість і весняний настрій.

Разом з Весною діти танцюють «Веселий хоровод»(муз. А. Філіпенка) і виходять з зали, прощаючись з гостями.

ДОБРИЙ ДЕНЬ, МОЇ МАЛЕНЬКІ

ДРУЗІ!

ПРОШУ У ВАС ДОПОМОГИ.

ЗИМА ЗАЧАКЛУВАЛА ЛІС ТА ЙОГО

МЕШКАНЦІВ.

МЕНІ ПОТРІБНИЙ ЧАРІВНИЙ ЗЕЛЕНИЙ КЛЮЧ, ЩОБ ДОПОМОГТИ ЇМ.

АЛЕ ЗИМА ЗАХОВАЛА ЙОГО.

ЯК МЕНІ ЙОГО ЗНАЙТИ?

СПОДІВАЮСЬ НА ВАШУ ДОПОМОГУ.

ВЕСНА.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»