• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Медицина
  • Грудний вік. Роль рухів у розвитку дитини. Особливості взаємодії матері та дитини в цей період. Харчування, тренування терморегуляції та імунітету. Ускладнення при штучному харчуванні.

Грудний вік. Роль рухів у розвитку дитини. Особливості взаємодії матері та дитини в цей період. Харчування, тренування терморегуляції та імунітету. Ускладнення при штучному харчуванні.

Опис документу:
Грудний період ( розвиток дитячого організму в цей період) Роль рухів у розвитку дитини Особливості взаємодії матері та дитини в цей період Харчування, тренування терморегуляції та імунітету Ускладнення при штучному харчуванні

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Міністерство освіти і науки України Центральний Державний Педагогічний Університет імені Володимира Винниченка факультет психології та педагогіки к...
Слайд № 1

Міністерство освіти і науки України Центральний Державний Педагогічний Університет імені Володимира Винниченка факультет психології та педагогіки кафедра корекційної освіти та здоров’я людини Індивідуальне науково дослідницьке завдання на тему: Грудний вік. Роль рухів у розвитку дитини. Особливості взаємодії матері та дитини в цей період. Харчування, тренування терморегуляції та імунітету. Ускладнення при штучному харчуванні. Кропивницький 2017 Виконала студентка групи №14 Довгополова Марина Перевірила к.б.н. Бармак І.М.

План Грудний період ( розвиток дитячого організму в цей період) Роль рухів у розвитку дитини Особливості взаємодії матері та дитини в цей період Ха...
Слайд № 2

План Грудний період ( розвиток дитячого організму в цей період) Роль рухів у розвитку дитини Особливості взаємодії матері та дитини в цей період Харчування, тренування терморегуляції та імунітету Ускладнення при штучному харчуванні

Грудний період триває від 29-го дня життя до 1 року.Основні процеси адаптації до позаутробного життя вже завершені, сформовано механізм грудного ви...
Слайд № 3

Грудний період триває від 29-го дня життя до 1 року.Основні процеси адаптації до позаутробного життя вже завершені, сформовано механізм грудного вигодовування, налагоджується найбільш тісний контакт матері з дитиною, відбувається інтенсивне фізичне, психомоторне, інтелектуальний розвиток.

У перший рік життя закладається фундамент, в значній мірі визначає рівень фізичного розвитку та стану здоров'я в наступні вікові періоди.
Слайд № 4

У перший рік життя закладається фундамент, в значній мірі визначає рівень фізичного розвитку та стану здоров'я в наступні вікові періоди.

Організм дитини знаходиться у процесі постійного розвитку і зросту, проходить через складні зміни. Атмосфера, в якій росте малюк, грає важливу роль...
Слайд № 5

Організм дитини знаходиться у процесі постійного розвитку і зросту, проходить через складні зміни. Атмосфера, в якій росте малюк, грає важливу роль в його розвитку. Дитина, у свою чергу, вчиться у того, з ким вона постійно спілкується. Як правило, це мама й тато. Нормальний розвиток і формування особистості дитини можливі лише тоді, коли режим дня, програма, форми та методи виховно-оздоровчої роботи відповідають її віку. Тому батьки повинні мати необхідні знання, ясно уявляти собі теперішню і кожну подальшу ступінь розвитку малюка.

Характеристика грудного періоду Дитина має швидкий темп розвитку. До моменту народження в дитини ще не закінчено морфологічне і функціональне дозрі...
Слайд № 6

Характеристика грудного періоду Дитина має швидкий темп розвитку. До моменту народження в дитини ще не закінчено морфологічне і функціональне дозрівання жодної з систем організму. Розвиток йде гетерохронно, у міру дозрівання функціональних систем і механізмів їх саморегуляції. Факт триваючого розвитку і дозрівання свідчить про високу пластичності організму дитини, що дозволяє відповідними впливами швидко ліквідувати з'явилися відхилення в розвитку та стані здоров'я. 

Максимальний в постнатальному періоді темп фізичного розвитку припадає на 2-4-й міс життя. Він забезпечується високим рівнем обміну речовин з перев...
Слайд № 7

Максимальний в постнатальному періоді темп фізичного розвитку припадає на 2-4-й міс життя. Він забезпечується високим рівнем обміну речовин з переважанням анаболічних процесів, а відносна енергетична потреба дітей цього віку в 3 рази перевищує таку у дорослої людини. У той же час у функціональному відношенні органи травлення ще недостатньо зрілі, чим і пояснюються часті шлунково-кишкові захворювання у грудних дітей. Тому в перший час єдиною їжею для дитини є грудне молоко.

За перший рік довжина тіла збільшується на 50%, маса тіла - втричі. У перші місяці життя також помітно збільшується підшкірний жировий шар, який до...
Слайд № 8

За перший рік довжина тіла збільшується на 50%, маса тіла - втричі. У перші місяці життя також помітно збільшується підшкірний жировий шар, який досягає максимуму до 9 міс.

Працездатність нервової системи у дітей 1-го року життя ще мала. Тривалість неспання збільшується повільно - від 30-40 хв в 1 міс до 2-3 год до 1 р...
Слайд № 9

Працездатність нервової системи у дітей 1-го року життя ще мала. Тривалість неспання збільшується повільно - від 30-40 хв в 1 міс до 2-3 год до 1 року. До 1 міс у дитини формується добовий ритм неспання і сну, а до 2-3 міс - денний ритм і правильна послідовність сну, годування і неспання. У однорічної дитини загальна тривалість сну становить 15-16 год на добу. 

Формування хребта Інтенсивне зростання скелета обумовлює підвищену його вразливість і робить зрозумілою більшу частоту рахіту у дітей цього віку. Д...
Слайд № 10

Формування хребта Інтенсивне зростання скелета обумовлює підвищену його вразливість і робить зрозумілою більшу частоту рахіту у дітей цього віку. Джерельця (тім’ячка) поступово замінюються хрящем мале до 2-3 міс, а велике – до 1,5 р. Кількість кісткової і хрящової тканини в 1-і роки життя майже однакова. 

У грудних дітей видбувається інтенсивний ріст і скостеніння скелета, утворюються шийний і поперековий вигини хребта, розвиваються м'язи тулуба та н...
Слайд № 11

У грудних дітей видбувається інтенсивний ріст і скостеніння скелета, утворюються шийний і поперековий вигини хребта, розвиваються м'язи тулуба та ніг. До кінця 1-го року здорова дитина добре сидить, час від часу встає біля опори, може пройти не сідаючи кілька кроків самостійно, проте рухи її ще не досить координовані. Для цього періоду дуже важливим є стан психомоторного розвитку дитини.

Формування вигинів хребта 1)2 міс. 2)6 міс. 3)1 рік 1)-шийний лордоз дитина може тримати голову 2)-грудний кифоз дитина може сидіти 3)-попериковий ...
Слайд № 12

Формування вигинів хребта 1)2 міс. 2)6 міс. 3)1 рік 1)-шийний лордоз дитина може тримати голову 2)-грудний кифоз дитина може сидіти 3)-попериковий лордоз дитина навчається ходити

Формування серцево-судинної системи
Слайд № 13

Формування серцево-судинної системи

Слайд № 14

Слайд № 15

Функціональні особливості органів дихання Частота дихання тим більша, чим молодша дитина (таким шляхом організм компенсує малий об’єм вдиху вальног...
Слайд № 16

Функціональні особливості органів дихання Частота дихання тим більша, чим молодша дитина (таким шляхом організм компенсує малий об’єм вдиху вального повітря і забезпечення киснем);     Глибина дихання та об’єм даного дихального акту у дитини значно менші, ніж у дорослого.  Це пояснюється невеликою масою легенів і особливостями будови грудної клітки. У дітей грудного віку інтенсивніший газообмін із-за багатої васкуляризації легенів і високої дифузійної здатності.

 Грудна клітка у дітей 1-го року життя як би знаходиться в стані вдиху у зв'язку з тим, що передньозадній її розмір приблизно рівний бічному, ребра...
Слайд № 17

 Грудна клітка у дітей 1-го року життя як би знаходиться в стані вдиху у зв'язку з тим, що передньозадній її розмір приблизно рівний бічному, ребра від хребта відходять майже під прямим кутом. Це обумовлює діафрагмальниий характер дихання в цьому віці. Переповнений шлунок, здуття кишківника обмежують рухливість грудної клітки. З віком вона з інспіраторного положення поступово переходить в нормальне, що є передумовою для розвитку грудного типу дихання.

Травна система Гортань у грудних дітей має воронкоподібну форму і розташовується інакше, ніж у дорослих. Вхід в гортань знаходиться високо над ніжн...
Слайд № 18

Травна система Гортань у грудних дітей має воронкоподібну форму і розташовується інакше, ніж у дорослих. Вхід в гортань знаходиться високо над ніжнезаднім краєм піднебінної фіранки і з'єднаний з порожниною рота. Їжа рухається по сторонам від виступаючої гортані, тому дитина може одночасно дихати і ковтати, не перериваючи смоктання.

У дітей грудного віку шлунок розташований горизонтально, але, як тільки дитина починає ходити, він поступово приймає щодо вертикальне положення. У ...
Слайд № 19

У дітей грудного віку шлунок розташований горизонтально, але, як тільки дитина починає ходити, він поступово приймає щодо вертикальне положення. У міру росту і розвитку дитини шлунок опускається У подальшому ємність шлунка щомісяця збільшується на 25 мл і до кінця першого року життя становить 250-300 мл.

Протягом перших 3 місяців життя поверхню слизової оболонки збільшується в 3 рази, що сприяє кращому перетравленню молока. До 15 років вона збільшує...
Слайд № 20

Протягом перших 3 місяців життя поверхню слизової оболонки збільшується в 3 рази, що сприяє кращому перетравленню молока. До 15 років вона збільшується в 10 разів за рахунок збільшення складок слизової оболонки, це веде до підвищення здатності підлітка до перетравлювання їжі. З віком збільшується кількість шлункових ямок, в які відкриваються отвори шлункових залоз. Секреторний апарат шлунка у дітей першого року життя розвинений недостатньо, функціональні здатності низькі. Шлунковий сік дитини грудного віку містить ті ж складові частини, що і шлунковий сік дорослого. Для дітей перших тижнів життя характерна дуже низька концентрація соляної кислоти в шлунковому соку і його низька загальна кислотність. Вона значно зростає після введення прикорму, тобто при переході з молочного харчування до звичайного.

Низькі концентрації соляної кислоти і пепсину в шлунку у новонароджених і дітей грудного віку обумовлюють знижену захисну функцію шлункового соку, ...
Слайд № 21

Низькі концентрації соляної кислоти і пепсину в шлунку у новонароджених і дітей грудного віку обумовлюють знижену захисну функцію шлункового соку, але разом з тим сприяють схоронності імуноглобулінів, які надходять з молоком матері. У перші місяці життя моторна функція шлунку знижена, перистальтика млява, газовий міхур збільшений. Частота перистальтичних скорочень у новонароджених низька, потім активно наростає і після 3 років стабілізується.

У дітей перших 2 місяців життя рівень кислотності шлункового соку в основному визначається водневими іонами молочної кислоти, а в подальшому - соля...
Слайд № 22

У дітей перших 2 місяців життя рівень кислотності шлункового соку в основному визначається водневими іонами молочної кислоти, а в подальшому - соляної. Здатність виробляти соляну кислоту розвивається у дитини в період від 2,5 року до 4 років. Низький вміст соляної кислоти в шлунковому соку в дітей дошкільного віку обумовлює його низькі бактерицидні властивості і проявляється підвищеною вразливістю дошкільнят до шлунково-кишкових захворювань.

У грудних дітей тривалість проходження харчової кашки по кишечнику становить від 4 до 18 год Активна перистальтика кишечника в поєднанні з недостат...
Слайд № 23

У грудних дітей тривалість проходження харчової кашки по кишечнику становить від 4 до 18 год Активна перистальтика кишечника в поєднанні з недостатньою фіксацією його петель визначає схильність до виникнення інвагінації. У грудних дітей дефекація відбувається рефлекторно, без участі волі. З кінця першого року життя у здорової дитини дефекація стає довільним актом. Цей вік найбільш сприятливий для привчання дитини до горщика

теплообмін
Слайд № 24

теплообмін

Нервова система В цьому віці інтенсивно відбуваються процеси обміну речовин, що приводить до збільшення росту і маси дитини, йде активне становленн...
Слайд № 25

Нервова система В цьому віці інтенсивно відбуваються процеси обміну речовин, що приводить до збільшення росту і маси дитини, йде активне становлення функцій травного апарату, але цей процес ще далекий від завершення, що є однією з причин частих шлунково-кишкових розладів у дітей грудного віку.

У зв’язку з імунітетом, набутим від материнського організму, до 3-місячного віку діти, як правило, на інфекційні хвороби не хворіють. В цьому періо...
Слайд № 26

У зв’язку з імунітетом, набутим від материнського організму, до 3-місячного віку діти, як правило, на інфекційні хвороби не хворіють. В цьому періоді (до 2,5…3 місяців) дитина набуває здатності утримувати голівку в вертикальному положенні. В період від 2,5…3 до 5…6 місяців дитина починає сидіти, харчування материнським молоком вже поєднують з підгодовуванням.

В 6…7 місяців починається прорізування перших молочних зубів. З 5…6 і до 11…12 місяців відбувається реалізація пози стояння і поступовий перехід на...
Слайд № 27

В 6…7 місяців починається прорізування перших молочних зубів. З 5…6 і до 11…12 місяців відбувається реалізація пози стояння і поступовий перехід на харчування змішаною їжею. Протягом перших 3…4 тижнів життя більшу частину часу дитина спить, утворення умовних рефлексів обмежене коротким часом неспання і потребує великої кількості поєднань з безумовним рефлексом.

Умовні рефлекси, вироблені протягом 1-го місяца життя, нестійкі. Умовні рефлекси на харчові подразники виробляються раніше і виявляються міцнішими,...
Слайд № 28

Умовні рефлекси, вироблені протягом 1-го місяца життя, нестійкі. Умовні рефлекси на харчові подразники виробляються раніше і виявляються міцнішими, ніж на захисні і на подразнення екстерорецепторів. Дитина реагує «комплексом пожвавлення» на вигляд матері, кричить і відвертається, якщо бачить ложку з ліками.

Підвищена активність нервової системи швидко призводить до гальмування, що, поширюючись по корі й інших відділах головного мозку, викликає сон. Уже...
Слайд № 29

Підвищена активність нервової системи швидко призводить до гальмування, що, поширюючись по корі й інших відділах головного мозку, викликає сон. Уже на першому році життя у дитини починає формуватися мова. Поступово склади замінюють недиференційоване агукання. До кінця року здорова дитина досить добре розуміє мову дорослих, сама вимовляє 5–10 простих слів («мати», «тато», «баба», «дай», «бай-бай» тощо).

В грудному віці всі аналізаторні системи дитини досягають уже значної досконалості і включаються в утворення умовнорефлекторних зв’язків. У зв’язку...
Слайд № 30

В грудному віці всі аналізаторні системи дитини досягають уже значної досконалості і включаються в утворення умовнорефлекторних зв’язків. У зв’язку з низькими функціональними можливостями нервових клітин діти цього віку легко поринають у позамежне гальмування і сон. Безумовне гальмування виявляється уже в перші дні життя дитини (дитина не бере грудей, якщо в неї є болісний осередок). Чітке диференціювання штучних зорових і слухових умовних подразників спостерігається в 3…4 місяці.

У другій половині першого року життя неспання дитини зростає до 10 год на добу. Це приводить до вироблення значної кількості нових умовних рефлексі...
Слайд № 31

У другій половині першого року життя неспання дитини зростає до 10 год на добу. Це приводить до вироблення значної кількості нових умовних рефлексів (як позитивних, так і негативних). Уже порівняно рано (з 1, 5 місяця) дитина реагує на слова, вимовлені оточуючими. При цьому реакція виникає на людину, її міміку, а не тільки на звуки слова. Якщо до дитини цього віку звертатися із словами так, щоб вона не бачила артикуляційної міміки дорослого, то вона не реагує на них.

Роль рухів у розвитку дитини На перший погляд, життя немовляти доволі одноманітне. Здається, що воно лише спить і п’є молочко. Але дитя відчуває ці...
Слайд № 32

Роль рухів у розвитку дитини На перший погляд, життя немовляти доволі одноманітне. Здається, що воно лише спить і п’є молочко. Але дитя відчуває цікавість до всього і починає пізнавати світ з перших днів. Ваш малюк вчиться бачити, чути, торкатися, відчувати запах і смак. На цьому етапі немовля припиняє безладно рухатись, а маленьке тіло, ручки, ніжки і навіть ротик допомагають пізнавати довколишній світ. Крихітка просто хоче задовольнити свою природну цікавість. Її надихають приємні враження, в тому числі голоси, музика, дотики, людські обличчя та яскраві кольори, які вона почне розрізняти не одразу, а пізніше.

Види рухової активності в грудному віці Зникає надмірний тонус. Утримувати предмет протягом 20-30 секунд, намагається покласти їх у рот. Рухи петле...
Слайд № 33

Види рухової активності в грудному віці Зникає надмірний тонус. Утримувати предмет протягом 20-30 секунд, намагається покласти їх у рот. Рухи петлеподібні, неточні. При підтримці може стояти. Може самостійно повертатися зі спини на живіт і назад. Сидить протягом 1 хв. Починає повзати. Більше рухається. Пізнає навколо себе навколишній світ. 1 місяць 2 місяць 3 місяць 5 місяць 6 місяць

7 місяць 8 місяць 9 місяць 10 місяць 11-12 місяць
Слайд № 34

7 місяць 8 місяць 9 місяць 10 місяць 11-12 місяць

Починаємо більше рухатися Із трьох місяців у дітей особливо активно розвиваються м’язи, а ви можете їм допомогти. Користуйтесь будь-якою можливістю...
Слайд № 35

Починаємо більше рухатися Із трьох місяців у дітей особливо активно розвиваються м’язи, а ви можете їм допомогти. Користуйтесь будь-якою можливістю, щоб ворушити ніжками свого малюка щоразу, приміром, коли міняєте підгузник. Крім гімнастики для зміцнення ніг, це буде ще й чудовий спосіб розважитися разом.

У вашого малюка вдвічі зросла вага. Він став активнішим та сильнішим. Починаючи з цього періоду (3 міс.) діти стають більш жваві. Це добре впливає ...
Слайд № 36

У вашого малюка вдвічі зросла вага. Він став активнішим та сильнішим. Починаючи з цього періоду (3 міс.) діти стають більш жваві. Це добре впливає на розвиток мозку. Значним прогресом є те, що діти контролюють рухи своїх ніжок. Крім того, ваша дитина стає більш комунікабельною та залюбки спілкується. Діти посміхаються, белькочуть та вимовляють різні звуки до тих, хто грає з ними. Вони також слідкують поглядом за людьми та різними предметами. Крихітка вже багато розуміє.

Діти живуть у щасливому світі, сповненому спокою та добра. Для того, щоб дитина досягла в ньому успіхів, дуже важливо гратися з нею. Малюк пізнає щ...
Слайд № 37

Діти живуть у щасливому світі, сповненому спокою та добра. Для того, щоб дитина досягла в ньому успіхів, дуже важливо гратися з нею. Малюк пізнає щось важливе, коли він тримає іграшки та інші предмети, навіть коли плаче або посміхається. Тому починайте більше рухатися разом зі своєю дитиною та її новими іграшками.

Особливості харчування, імунітет Разом із цим травний тракт у цьому віці недостатньо розвинений, і у разі щонайменшої зміни режиму харчування або з...
Слайд № 38

Особливості харчування, імунітет Разом із цим травний тракт у цьому віці недостатньо розвинений, і у разі щонайменшої зміни режиму харчування або зниження чи зменшення кількості їжі у дітей можуть виникнути як гострі, так і хронічні розлади травлення, авітамінози, аномалії конституції розвитку (неправильна реакція організму на нормальні умови життя та харчування), що виявляються найчастіше у вигляді ексудативного діатезу.

Материнське молоко у перші 4–5 місяців життя дитини є основною їжею. Тканини у грудних дітей тонкі та ніжні, не досить розвинені еластичні (пружні)...
Слайд № 39

Материнське молоко у перші 4–5 місяців життя дитини є основною їжею. Тканини у грудних дітей тонкі та ніжні, не досить розвинені еластичні (пружні) волокна, унаслідок цього вони легкоуразливі. Разом із тим через наявність у тканинах малої дитини великої кількості молодих клітинних елементів і кровоносних судин, що добре живлять їх, будь-яке ушкодження тіла у дітей гоїться значно швидше, ніж у дорослих.

Захисна (запальна) реакція організму на проникнення хвороботворних мікробів у дітей грудного віку слабка, майже відсутня захисна реакція з боку рег...
Слайд № 40

Захисна (запальна) реакція організму на проникнення хвороботворних мікробів у дітей грудного віку слабка, майже відсутня захисна реакція з боку регіонарних (периферичних) лімфатичних вузлів, тому на будь-яке місцеве захворювання організм дитини дуже часто відповідає загальною реакцією. У дітей цього віку шкіра схильна до гнійничкових висипань, які у разі поганого догляду за дитиною можуть спричинити загальне зараження крові.

Інфекційні захворювання, такі як кір, краснуха, скарлатина у грудних дітей, особливо в перші місяці їх життя, бувають рідко, а дифтерія, вітряна ві...
Слайд № 41

Інфекційні захворювання, такі як кір, краснуха, скарлатина у грудних дітей, особливо в перші місяці їх життя, бувають рідко, а дифтерія, вітряна віспа, дизентерія розвиваються своєрідно – здебільшого не мають характерних для цих хвороб симптомів. Це залежить, з одного боку, від імунітету, придбаного дитиною через плаценту ще в період її утробного життя або отриманого з молоком матері, з іншого – від незавершеності будови багатьох органів і систем, особливо центральної та периферичної нервової системи.

Особливості взаємодії матері та дитини У процесі тривалого й найтіснішого фізичного й емоційного контакту при годуванні розвивається психоемоційний...
Слайд № 42

Особливості взаємодії матері та дитини У процесі тривалого й найтіснішого фізичного й емоційного контакту при годуванні розвивається психоемоційний зв’язок між матір’ю і дитиною. Поступово цей зв’язок трансформується в постійну й незалежну від годування реакцію на матір як джерело та символ спокою й захисту. Взаємодія у парі «мати — дитина» є взаємною, але з активною роллю матері.

Дослідження останніх десятиліть, проведені в багатьох країнах світу, показали, що природне вигодовування є головною умовою, яка визначає здоров’я с...
Слайд № 43

Дослідження останніх десятиліть, проведені в багатьох країнах світу, показали, що природне вигодовування є головною умовою, яка визначає здоров’я сучасних і майбутніх поколінь, фізичне і психічне здоров’я суспільства. Природне вигодовування позитивно впливає на здоров’я матері. Годування груддю є одним з етапів реалізації фертильної функції для жінки і надає процесу народження дитини певної фізіологічної завершеності.

Нервово­психічний розвиток дітей на природному вигодовуванні, навпаки, може бути випере­джаючим. Показано, що навіть із перших днів життя діти, які...
Слайд № 44

Нервово­психічний розвиток дітей на природному вигодовуванні, навпаки, може бути випере­джаючим. Показано, що навіть із перших днів життя діти, які отримували грудне молоко, були більш активними і емоційно, і рухомо. Важливим компонентом ранньої соціалізації є звукова сигналізація взаємного пристосування: певні типи звуків із боку дитини — сигнали голоду, насичення, комфорту, дискомфорту, а з боку матері — слова, інтонації заспокоєння, підтримки, допомоги. Це в подальшому сприяє формуванню особистості дитини.

Тренування терморегуляції Рух є для дитини основним засобом підтримки температури тіла. Справа в тому, що м'язи людини до 80% вироблюваної енергії ...
Слайд № 45

Тренування терморегуляції Рух є для дитини основним засобом підтримки температури тіла. Справа в тому, що м'язи людини до 80% вироблюваної енергії трансформують аж ніяк не в рух, а в тепло, причому чим менше координовані скорочення м'язів, а тим більше - м'язових елементів, тим більша частина енергії перетворюється на тепло (зокрема, при тремтіння через роз'єднаність скорочень м'язових волокон ця величина наближається до 100%).

Ось чому у немовляти, у якого узгоджена робота м'язів дуже низька, м'язове теплоутворення є основним умовою забезпечення термостабільності. Остання...
Слайд № 46

Ось чому у немовляти, у якого узгоджена робота м'язів дуже низька, м'язове теплоутворення є основним умовою забезпечення термостабільності. Остання ж можлива тільки за умови, що тонус м'язів дитини і його можливість рухатися відповідають тій температурної обстановці, в якій він знаходиться в даний час.

З коштів фізичного виховання немовляти основним є його власні рухи, що реалізують генетично обумовлену рухову активність. Зрозуміло, це умова несум...
Слайд № 47

З коштів фізичного виховання немовляти основним є його власні рухи, що реалізують генетично обумовлену рухову активність. Зрозуміло, це умова несумісне з тугим сповиванням, про який вже йшла мова раніше. Для батьків основним критерієм пошуку засобів фізичного виховання дитини має бути використання вроджених рефлексів і особливостей м'язового тонусу малюка.

Загартування Загартовування грудних дітей потрібно починати c перших днів життя для підвищення стійкості організму новонародженого до зміни темпера...
Слайд № 48

Загартування Загартовування грудних дітей потрібно починати c перших днів життя для підвищення стійкості організму новонародженого до зміни температур, сонячного опромінення і зміни атмосферного тиску. Поступове підвищення опірності організму малюка призводить до зміцнення імунітету та створює можливості для формування активної відповіді збудників різних інфекцій.

Доглядаючи за немовлям і загартовуючи його, завжди слід орієнтуватися на стан носа малюка, його ручок і ніжок. Якщо вони теплі, значить немовляті к...
Слайд № 49

Доглядаючи за немовлям і загартовуючи його, завжди слід орієнтуватися на стан носа малюка, його ручок і ніжок. Якщо вони теплі, значить немовляті комфортно і добре. Це дозволяє тренувати механізми терморегуляції, створені для попередження перегріву тіла або переохолодження. Для тренування цих механізмів при загартовуванні використовують воду, повітряні ванни і ультрафіолетові промені, що сприяють зміцненню імунної системи.

Правила загартовування малюків сон на свіжому повітрі; обтирання і обливання прохолодною водою; організація повітряних ванн для немовляти під час п...
Слайд № 50

Правила загартовування малюків сон на свіжому повітрі; обтирання і обливання прохолодною водою; організація повітряних ванн для немовляти під час переодягання і годування.

Слід пам’ятати!!! Мікроклімат квартири і вулиці різний, і організм при постійній зміні місця положення вчиться швидко перебудовуватися в змінюваних...
Слайд № 51

Слід пам’ятати!!! Мікроклімат квартири і вулиці різний, і організм при постійній зміні місця положення вчиться швидко перебудовуватися в змінюваних умовах існування. Малюка слід одягати по погоді. У жарку пору року дитині підходять легкі бавовняні одягу. Восени і навесні досить трьох шарів одягу, взимку малюка одягають так, щоб налічувалося п`ять шарів одягу. Температура води при купанні спочатку не повинна бути нижче температури тіла. Поступово її знижують, доводячи до кімнатної. Обливання і обмивання можна проводити теплою водою, що має температуру близько 26 . Поступово в процесі загартовування температуру води знижують до кімнатної. Новонароджені повинні перебувати під постійним наглядом дорослих людей.

Слайд № 52

Організація прогулянок в літку Літо - найсприятливіша пора для загартовування. Педіатри стверджують, що немовлята, народжені в теплу пору року і от...
Слайд № 53

Організація прогулянок в літку Літо - найсприятливіша пора для загартовування. Педіатри стверджують, що немовлята, народжені в теплу пору року і отримали можливість тривалий час перебувати на свіжому повітрі, міцніше дітей, що народилися взимку.Якщо малюк у віці від місяця поводиться на прогулянці спокійно, його можна залишити спати під навісом, прикривши пелюшкою, не більше ніж на годину.

При жарі сплячого на вулиці дитини вносять у будинок, якщо він уві сні покривається потом. Це вказує на те, що він сильно перегрівся.У місячному ві...
Слайд № 54

При жарі сплячого на вулиці дитини вносять у будинок, якщо він уві сні покривається потом. Це вказує на те, що він сильно перегрівся.У місячному віці і старше на прогулянки виходять два рази в день. Загальна тривалість прогулянок повинна бути не менше години і не більше 8 годин на добу.

Прогулянки і сон на вулиці в холодну пору року Захисна і дихальна функції носа немовляти ще не розвинені до кінця. Гратчастий лабіринт порожнини но...
Слайд № 55

Прогулянки і сон на вулиці в холодну пору року Захисна і дихальна функції носа немовляти ще не розвинені до кінця. Гратчастий лабіринт порожнини носа вже сформований при народженні, а нижній його розділ, представлений підрядними пазухами, призначений для зігрівання потоків холодного повітря, формується до двох років. Цю особливість потрібно враховувати, виходячи з дитиною на прогулянки в холодну пору року.

У віці від 5 місяців дитини можна залишати спати на вулиці при температурі не нижче -12 С при відсутності вітру. Слід пам`ятати, що дві години - це...
Слайд № 56

У віці від 5 місяців дитини можна залишати спати на вулиці при температурі не нижче -12 С при відсутності вітру. Слід пам`ятати, що дві години - це максимально допустимий час сну на вулиці у малюків. Навіть якщо дитина продовжує спати, його слід внести в тепле приміщення і розгорнути, щоб переконатися, що з ним все в порядку.

Повітряні ванни будинку і водні процедури Загартовування новонародженої дитини проводять і в закритих приміщеннях. При температурі повітря в приміщ...
Слайд № 57

Повітряні ванни будинку і водні процедури Загартовування новонародженої дитини проводять і в закритих приміщеннях. При температурі повітря в приміщенні + 18 С під час сповивання, переодягання або годування груддю слід залишати дитину оголеним на деякий час. Це корисна процедура для немовляти.

Перший раз досить 2 хвилин. Час повітряних ванн поступово збільшують до 10 хвилин, і проводять їх два рази в день. У цей період слід спостерігати з...
Слайд № 58

Перший раз досить 2 хвилин. Час повітряних ванн поступово збільшують до 10 хвилин, і проводять їх два рази в день. У цей період слід спостерігати за реакцією дитини. Якщо він плаче, тремтить, покритий гусячою шкірою або почав гикати, його швидко одягають, скорочуючи час процедури.

Причини недосконалості терморегуляції у грудних дітей 1. незавершеність розвитку центрів терморегуляції; 2. відносно велика поверхня тіла; 3. слабк...
Слайд № 59

Причини недосконалості терморегуляції у грудних дітей 1. незавершеність розвитку центрів терморегуляції; 2. відносно велика поверхня тіла; 3. слабкість потовиділення у перші 2-3 місяці життя; 4. недосконалість вазомоторних механізмів; 5. недостатній розвиток м′язів шкіри і підшкірного жирового шару; 6.густа сітка кровоносних судин шкіри.

Ускладнення при штучному вигодовувані Сучасними науковими дослідженнями доведено, що ризик розвитку в майбутньому ожиріння, атеросклерозу, цукровог...
Слайд № 60

Ускладнення при штучному вигодовувані Сучасними науковими дослідженнями доведено, що ризик розвитку в майбутньому ожиріння, атеросклерозу, цукрового діабету, хронічних захворювань органів травлення, стоматологічних порушень значно нижчий, ніж у дітей, яких годували штучними сумішами. Певний інтерес становить гіпотеза про те, що при штучному вигодовуванні спостерігається раннє ураження судинної стінки на рівні мікроциркуляторного русла імунними комплексами, що формуються під впливом харчових антигенів.

У літературі є відомості про зв’язок раннього штучного вигодовування з різними захворюваннями, у патогенезі яких домінують імунні реакції. Так, шту...
Слайд № 61

У літературі є відомості про зв’язок раннього штучного вигодовування з різними захворюваннями, у патогенезі яких домінують імунні реакції. Так, штучне вигодовування є фактором ризику розвитку хвороби Крона і виразково­некротичного ентероколіту в дорослому віці, сприяє розвитку целіакії, інсулінозалежного цукрового діабету. Доведено, що штучне вигодовування збільшує ризик алергічних захворювань у дітей першого року життя, які не мають атопічних захворювань у сімейному анамнезі. Особливо різко збільшується частота бронхіальної астми й алергічного бронхіту.

Епідеміологічні дослідження, які включали обстеження 930 дітей, показали, що алергічні реакції на медикаменти та харчові продукти є поширеним стано...
Слайд № 62

Епідеміологічні дослідження, які включали обстеження 930 дітей, показали, що алергічні реакції на медикаменти та харчові продукти є поширеним станом серед обстежених дітей. Так, серед дітей, які були переведені на штучне вигодовування на першому місяці життя, алергічні реакції спостерігались у 21,7 % — у два рази частіше, ніж серед дітей, які отримували грудне молоко більше ніж 6 місяців (10,9 %).

При вивченні поширеності алергічних реакцій на медикаменти та продукти з’ясувалося, що дана патологія частіше спостерігається в дітей, які вигодову...
Слайд № 63

При вивченні поширеності алергічних реакцій на медикаменти та продукти з’ясувалося, що дана патологія частіше спостерігається в дітей, які вигодовувалися коров’ячим молоком. Крім того, дані алергічні стани виникають частіше в дітей при введенні їм коров’ячого молока на першому місяці життя дитини. За даними зарубіжних і вітчизняних учених, діти, які вигодовуються грудним молоком, дуже рідко мають анемії, у той час як у 30 % дітей, які вигодовуються сумішами, спостерігаються анемії різного ступеня тяжкості.

На підставі багаторічного вивчення епідеміології гострих лейкозів сформульована концепція зв’язку появи лейкозу з темпами росту й розвитку. Установ...
Слайд № 64

На підставі багаторічного вивчення епідеміології гострих лейкозів сформульована концепція зв’язку появи лейкозу з темпами росту й розвитку. Установлено, що серед дітей, рано переведених на штучне вигодовування, захворюваність на гострі лейкози вища. Відносний ризик розвитку злоякісних новоутворень через порушення в імунній системі в дітей, яких вигодовували штучно, вищий, особливо при відлученні від груді в перші 6 місяців життя.

У дослідженнях, присвячених впливу природного вигодовування на розвиток дітей, вказується, що фізичний розвиток дітей, які отримують грудне молоко,...
Слайд № 65

У дослідженнях, присвячених впливу природного вигодовування на розвиток дітей, вказується, що фізичний розвиток дітей, які отримують грудне молоко, відбувається за іншими закономірностями, ніж у дітей, які отримують штучні суміші. Так, у перші 2–3 місяці життя повноцінне природне вигодовування забезпечує більш інтенсивну прибавку маси тіла. При цьому відбувається й домінуючий ріст жирової тканини. А при штучному вигодовуванні переважає утворення нежирових компонентів.

Починаючи з 4–5 місяців життя в дітей на природному вигодовуванні починають переважати процеси росту й дозрівання. При штучному вигодовуванні зменш...
Слайд № 66

Починаючи з 4–5 місяців життя в дітей на природному вигодовуванні починають переважати процеси росту й дозрівання. При штучному вигодовуванні зменшення швидкості приросту маси тіла відбувається повільніше, ніж при природному вигодовуванні, а подвоєння маси тіла відбувається швидше при вигодовуванні сумішами.

Природне вигодовування є єдиною формою харчування людини, що була сформована під час її біологічної еволюції. Воно є фізіологічно адекватним способ...
Слайд № 67

Природне вигодовування є єдиною формою харчування людини, що була сформована під час її біологічної еволюції. Воно є фізіологічно адекватним способом харчування новонароджених і дітей першого року життя. Природне вигодовування слід розглядати як феномен найбільшої мудрості еволюції життя, загальнобіологічного впливу на безпосереднє та віддалене здоров’я дитини й дорослої людини, включаючи й основи її духовності. Природне вигодовування виконує широке коло життєво важливих функцій не лише харчового та захисного характеру, але й найтоншої регуляції — управління розвитком і диференціюванням.

Висновок Радість батьків у щасті їхніх дітей. Тому кожний з нас хоче бачити свою дитину здоровою і життєрадісною. Але, як відомо, дарма в житті ніч...
Слайд № 68

Висновок Радість батьків у щасті їхніх дітей. Тому кожний з нас хоче бачити свою дитину здоровою і життєрадісною. Але, як відомо, дарма в житті нічого не дається. За все треба платити. Всьому необхідно навчатись, щоб не платити потім двічі. Навіть дорослим людям з деяким життєвим досвідом, а тим більше молодим батькам-початківцям, слід вчитися правильно виховувати дітей, ставитися до них з увагою та повагою.

Список використаної літератури http://neolivetoday.ru/diti/7614-dihalna-sistema-novonarodzhenogo.html http://stud.com.ua/26904/meditsina/travna_sis...
Слайд № 69

Список використаної літератури http://neolivetoday.ru/diti/7614-dihalna-sistema-novonarodzhenogo.html http://stud.com.ua/26904/meditsina/travna_sistema_travlennya_lyudini_ontogenezi http://sporuda.com/?p=10099 http://pidruchniki.com/18320126/meditsina/anatomo-fiziologichni_osoblivosti_dihalnoyi_sistemi_ditey_metodika_doslidzhennya_semiotika_urazhen http://ua-referat.com/Роль_терморегуляції_в_загартуванні_організму_дитини http://psychologia.ucoz.org/index/rozvitok_nervovoji_sistemi_ta_vishhoji_nervovoji_dijalnosti_ditini/0-12#.WP4bZqVSC1t http://pidruchniki.com/11570606/meditsina/anatomo-fiziologichni_osoblivosti_nervovoyi_sistemi_ditey_nervovo-psihichniy_rozvitok_ditini_metodika_d http://ukrreferat.com/chapters/rizne/vikovi-osoblivosti-rozvitku-nervovoi-sistemi.html http://ua-referat.com/Дитина_грудного_віку https://familytimes.com.ua/doglyad-za-ditmy/osoblyvosti-rozvytku-ditey-grudnogo-periodu http://www.mif-ua.com/archive/article/36194 http://intranet.tdmu.edu.ua/data/kafedra/internal/pedistrics/lectures_stud/uk/med/lik/ptn/Пропедевтика%20педіатрії/17.%20Тепловий%20баланс%20дитячого%20організму.htm http://loveginka.xyz/zdorov-ja-ta-krasa/zmicnennja-imunitetu/15901-zagartovuvannja-grudnih-ditej.html http://шпаргалки.com/fiziologiya-cheloveka/grudniy-vik-rol-ruhiv-rozvitku-ditini-52091.html

Слайд № 70

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.