+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

"Гра на 12! Правопис числівників і займенників. Картка 14”.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • 08.08.2019
  • Українська мова
  • 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 57
  • 0
  • 15
  • Стежити
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Гра на 12! Чи знаю я граматику?

Це – п’ятихвилинка: її чекають всі. Не важливо, коли її проводять: на початку уроку після фронтального опитування, чи в кінці уроку; проте краще проводити в кінці уроку (після вивчення і закріплення нового матеріалу, проте не завжди є час на таку гру) – веселіший настрій. Умови: повна тиша; на парті – одна картка (є відповідальні, які роздруковують); у картці ряд завдань на одну тему або різні; виконує один учень одне завдання – усно або письмово біля дошки (всі пишуть в зошиті, бо на наступному уроці може бути повторення на це ж правило). Оцінку ставить сусід по парті, затверджує вчитель.

Картка 14

Написання слів разом, окремо, через дефіс

Правопис числівників і займенників

  1. Спишіть текст, записавши числівники словами. Поясніть їх правопис.

Набрав 189 балів, на 27 поверсі; мандати були вручені 687 делегатам; їхати до 130 кілометра; народився в 1998 році; київське метро налічує 47 станцій; бібліотека збагатилась 26 науковими працями і 12 атласами.

  1. Запишіть займенники разом, окремо або через дефіс. Поясніть їх правопис.

Ні/хто, будь/який, де/який, казна/чий, будь/хто, хтозна/який, казна/що, хтозна/чий, який/сь, який/небудь, казна/з/ким, будь/на/чому, чий/небудь, ні/що, аби/хто, де/хто, хто-
зна/хто, аби/з/ким, де/в/чому, де/який, будь/що, хто/будь, хто/небудь, будь/у/кого, казна/при/кому, будь/котрий, ні/до/чого, ні/при/кому, що/небудь.

  1. Спишіть займенники, виправляючи, де треба, допущені орфографічні помилки. Навести відповідні правила правопису заперечних і неозначених займенників.

Де-який, хтозна-в-кому, будь-заким, ніскільки, аби-який, аби-хто, щонебудь, нізчим, скількись, девчому, з чимось, казнащо, невідь-який, де-що, будь-з чим, хто зна-який, нівякому, абищо, ні-чий.

  1. Диктант (робота в парах). Написане учні перевіряють один в одного або звіряють з надрукованим чи з екраном.

А) Ніхто й не чув, як комар чхнув. Хтозна в кого не проси, будь-кого не перепрошуй. Без здоров'я ніщо людині не миле. Не бери нічого чужого – не будеш боятися нікого. Хочеш собі добра — не роби нікому зла. Своїх багато, а як прийшлось топитися, то ні за кого й вхопитися. Будь-хто собі не ворог. Не завдавай нікому шкоди будь-якої, щоб не плакати. Дурний, хто не знається ні з ким. Не здався ні до чого: ні за ним, ні перед ним. Ходи тихо, як лин по дну, що ні до кого не доторкається. Мовчок: розбив тато горщок, а мати два, та ніхто не зна!

Б) Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Що тобі до того, що розуму нема ні в кого. Ніщо так не пече, як ганьба. Казна-кому щодня неділя. Тільки той не помиляється, хто ні до чого не торкається. Чудний бублик: кругом об'їси, а всередині нема нічого. І сам не гам, і нікому не дам. Гарна година, та ні з ким полаятись. Рідні — крий Мати Божа, та ні в кого переночувати. Бідаку не первина, що ні з чим до млина. Без науки нічого не прийде в руки. Ні до чого те добро, що запізно прийшло.

Народна творчість

Відповідь.

2) Ніхто, будь-який, деякий, казна-чий, будь-хто, хтозна-який, казна-що, хтозна-чий, якийсь, який-небудь, казна з ким, будь на чому, чий-небудь, ніщо, абихто, дехто, хтозна-хто, аби з ким, де в чому, деякий, будь-що, хто-будь, хто-небудь, будь у кого, казна при кому, будь-котрий, ні до чого, ні при кому, що-небудь.

3) Деякий, хтозна в кому, будь за ким, ніскільки, абиякий, абихто, що-небудь, ні з чим, скількись, де в чому, з чимось, казна-що, невідь-який, дещо, будь з чим, хтозна-який, ні в якому, абищо, нічий.

Опис документу:
"Гра на 12! Правопис числівників і займенників. Картка 14”.Це – п’ятихвилинка: можна провести на початку уроку після фронтального опитування, краще – в кінці уроку після вивчення і закріплення нового матеріалу. Умови: повна тиша; на парті – одна картка; у картці ряд завдань на одну тему або різні; виконує один учень одне завдання. Оцінку ставить учень, затверджує вчитель.
  • 08.08.2019
  • Українська мова
  • 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 57
  • 0
  • 15
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн