До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
6
міс.
1
0
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

"Гра на 12! Чергування приголосних звуків при словотворенні. Картка 9”.

Опис документу:
"Гра на 12! Чергування приголосних звуків при словотворенні. Картка 9”. Це – п’ятихвилинка: можна провести на початку уроку після фронтального опитування, краще – в кінці уроку після вивчення і закріплення нового матеріалу. Умови: повна тиша; на парті – одна картка; у картці ряд завдань на одну тему або різні; виконує один учень одне завдання. Оцінку ставить учень, затверджує вчитель.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Гра на 12 балів! Чи знаю я граматику?

Це – п’ятихвилинка: її чекають всі. Не важливо, коли її проводять: на початку уроку після фронтального опитування, чи в кінці уроку; проте краще проводити в кінці уроку (після вивчення нового матеріалу, проте не завжди є час на таку гру) – веселіший настрій. Умови: повна тиша; на парті – одна картка (у картці ряд завдань на одну тему або різні; виконує один учень одне завдання. Оцінку ставить сусід по парті, затверджує вчитель.

Картка 9

Чергування приголосних

звуків при словотворенні.

  1. Доберіть до поданих слів спільнокореневі слова із чергуванням приголосних і запишіть їх. Обґрунтуйте правопис чергувань.

Рука, дорога, поріг, муха, горох, молоко, втіха, сніг, книга, око, берег, крига, лопух, друг, вовк.

Зразок: луг – у лузі, лужок.

2) Поставте дані дієслова у формі першої особи однини; поясніть чергування приголосних.

Зразок: водити – воджу, просити – прошу.

Сказати, лазити, міси­ти, котити, спекти, губити, бігти, місити, нагородити, радитися, мостити, їздити, пестити, водити, берегти, ладити, ухопити, вразити, пустити, мазати, любити, ловити, робити, писати, мовити, виростити, садити, родити, крутити, возити, носити.

  1. Утворіть від іменників, поданих у дужках, прикметники за допомогою суфікса -ськ- і запишіть їх, узгодивши з іменниками. Обґрунтуйте звукові зміни і позначення їх на письмі; згадайте правила написання великої букви.

(Луганськ) область, (Брест) фортеця, (Карпати) гори, (Золотоноша) музей, (Одеса) спуск, (Маріуполь) порт, (Острог) академія, (Прилуки) фабрика, (Черкаси) університет, (Гадяч) школа, (Вінниця) фонтан, (Гаага) конвенція, (Дніпро) схили, (Запоріжжя) Січ, (Мена) зоопарк, (Умань) дендропарк, (Хмельницьк) базар, (Суми) завод ім. Фрунзе, (Чернівці) вишивка, (Донецьк) кряж, (Овруч) бібліотека, (Онега) озеро, (Гамбург) виставковий зал, (Карабах) події, (Кременчук) море, (Сталінград) битва, (Артемівськ) шампан, (Бориспіль) аеропорт, (Збараж) вокзал, (Іловайськ) котел, (Київ) міськрада, (Керч) протока, (Красний Лиман) санаторій.

  • 07.08.2019
  • Українська мова
  • 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас
  • Інші методичні матеріали
  • 79
  • 0
  • 18
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Сучасні проблеми адаптації та соціалізації особистості»
Левченко Вікторія Володимирівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.