Година спілкування з елементами тренінгу до Дня Гідності і Свободи «Війна і мир – два кулаки. Удар тримає Україна...»

Опис документу:
Війна – це кулак, але в ньому втрати, біль, сльози й ще багато негативу, а в кулаці миру – радість, посмішки, майбутнє. Усе – у наших руках, адже вибір між війною та мирним життям робимо ми самі. Це є головною думкою даного заходу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«Війна і мир – два кулаки. Удар тримає Україна...»

(Година спілкування до Дня Гідності і Свободи)

Мета: розширити поняття учнів про єдність і незалежність нашої держави, навчити проявляти свою громадянську позицію; сприяти формуванню національної самосвідомості учнів; виховувати почуття патріотизму та гідності, поваги до Батьківщини, її минулого та сучасності як найважливіші духовно-моральні й соціальні цінності; формувати у школярів професійно значущі якості й уміння до їх активного прояву в різних сферах життя суспільства, вірності конституційному й військовому обов’язку в умовах мирного й воєнного часу, відповідальність та дисциплінованість, потребу вносити особистий вклад у збереження миру та творення добра на Землі.

Обладнання: мультимедійне обладнання, кульки, жовто-блакитне полотно для драпірування дошки, калинове листя, червоні кружечки для калинового Ґрона, маркери, ватмани.

Хід години спілкування:

Вступна частина

Учитель. Доброго дня, шановні учні! Сьогодні за планом ми проводимо годину спілкування, тема якої «Війна і мир – два кулаки. Удар тримає Україна...». Як ви гадаєте, про що піде мова? Як ви розумієте ці слова?

( учні висловлюють думки)

Дійсно, можна сказати, що й війна – це кулак, але в ньому втрати, біль, сльози й ще багато негативу, а в кулаці миру – радість, посмішки, майбутнє. Усе – у наших руках, адже вибір між війною та мирним життям робимо ми самі.

Які асоціації у вас викликає слово «Україна», що слова є візитною карткою нашої держави?

(учні будують асоціативний ряд)

Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю й найменше її знали, країна гарячої любові до народу й чорної зради йому.

Там, де море є глибоке,

Де заквітчані Карпати,

Де степи такі широкі,

Що очима не обняти, -

Там є наша Батьківщина -

Рідна серцю Україна!

(Демонстрація відео «Одна єдинаУкраїна!»)

Основна частина

Учитель. Сенека говорив: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона своя». Насправді, складно осмислювати такі абстрактні поняття як любов, чесність, відданість, патріотизм. Патріотизм – величний вияв нескінченної любові до рідного краю. Патріотизм, як і честь, виховує великих, сильних людей, що не рахуються з ціною свого життя й здатні пожертвувати ним заради рідної землі. Патріотизм породжує впевненість у собі, волю в перемогу, віру у свою націю, народ.

А що ж для вас означає поняття «патріотизм»? Якими ж рисами повинен володіти справжній патріот?

Вправа «Патріотичне Ґроно»

Учитель. Я повністю погоджуюсь із вашими твердженнями. А які приклади прояву патріотизму українців ви можете назвати?

( учні висловлюють думки)

21 листопада розпочалася страшна боротьба за Україну, за право гідно жити. Нині прийшов час – час вибору між свободою та рабством, світлим майбутнім та темним минулим, справедливістю та тиранією. Історія повторюється. Усе, до чого прагнули наші предки на початку ХХ століття, є актуальним і сьогодні.

Історії ж бо пишуть на столі,

ми ж пишем кров'ю на своїй землі.

Ми пишем плугом, шаблею, мечем,

піснями і невільницьким плачем.

Могилами у полі без імен...

Ліна Костенко

Важкі випробування переживає зараз Україна. Події останніх місяців примусили кожного українця відчути причетність до своєї країни, а також зрозуміти, що ми господарі на власній землі. Сьогодні, захищаючи власну гідність і незалежність, ми, українці, знайшли себе, показали всьому світові, що Україна – це не просто точка на карті світу, Україна – це демократична, європейська країна.

Герої сучасності в нашій памяті…

(Демонстрація відео «Мамо, не плач...» (Тіана Роз)

Учитель. Усі ми розуміємо, що мир – це важливо, це необхідно… А що ж для вас воно означає ?

( учні висловлюють думки)

Діти, кожен із вас може зробити свій внесок у мирне життя нашої країни. Можливо, заклики дітей почують ті, хто робить усе, щоб у людських очах був лише страх і тривога.

Вправа «Кулька»

(Учні в групах готують кульки із закликом до миру,

потім презентують їх)

(Демонстрація відео «Нам потрібне мирне небо!»)

Заключна частина

Учитель. Мир на землі — це затишок і тиша,

Це сміх дитячий і душі політ,

Коли поет чарівні вірші пише

Про незвичайний, дивовижний світ.

Мир на землі — це росяні світанки,

Краса і творчість, пісня у гаях.

Мир на землі — це вечори і ранки

Із радістю і щастям у серцях.

Мир на землі — це дім і мама, й тато,

Й любові стільки — просто через край!

Це та земля, де щастя є багато

І в кожній хаті — хліба коровай.

Це та земля, де сміх і пісня лине,

А діти йдуть до школи знов і знов.

Й ніколи у боях ніхто не гине,

Бо там господар — щастя і любов.

Діти, скажіть, а що вважається символом миру? (голуб)

Голуб миру – вираз, що отримав популярність після закінчення Другої світової війни у зв'язку з діяльністю Всесвітнього конгресу прихильників миру.

Перший Всесвітній конгрес прихильників миру проходив у 1949 році в Парижі та Празі. Емблема цього конгресу була намальована Пабло Пікассо. На ній намальований білий голуб, що несе у дзьобі оливкову гілку. Це один із найбільш відомих символів миру, що обійшов усю планету.

Зараз я пропоную вам усім разом створити спільний колаж, на якому будуть намальовані нашими долонями голуби

(діти фарбують долоні, ставлять відбиток на ватмані й домальовують голуба, пишуть свої побажання)

Учитель. Нашу годину спілкування хочеться завершити словами Ліни Костенко: «А ви думали, що Україна так просто. Україна – це супер. Україна – це ексклюзив. По ній пройшли всі катки історії. На ній відпрацьовані всі види випробувань. Вона загартована найвищим гартом. В умовах сучасного світу їй немає ціни».

(Демонстрація відео «Хай буде воля Твоя, Україно!»)

Література

  1. Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх

навчальних закладів. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://galvo.ucoz.ua/Dok/2011.10.31-osnovni_orientiri_vikhovannja.pdf

  1. Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Додаток до наказу Міністерства освіти і науки України від 16. 06. 2015 р. № 641.

  2. Указ Президента України від 13.11. 2014 № 872 "Про День Гідності та Свободи".

  3. Афанасьєв А. Проблеми формування ідеалів патріотичного виховання та ціннісних орієнтацій студентів на сучасному етапі / А. Афанасьєв,

Н. Щук // Рідна школа. – 2009. – № 12. – С. 18-21.

  1.  Бабич О. В. У рідному краї серце співає – одна Україна – і двох не буває! : (виховний захід, 9-11 класи) / О. В. Бабич // Виховна робота в школі. – 2012. – № 7. – С. 21-22.

Інтернет-ресурси

  1. http://www.youtube.com

  2. http://dovidka.biz.ua

  3. www.ukrlib.com.ua

  4. www.rozumnadytyna.com.ua

  5. https://uk.wikipedia.org/wiki

  6. http://moippo.mk.ua/index.php/vixovna-robota

  7. http://library.ippro.com.ua

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!