і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Ефективність методу асоціативних символів на початковому етапі вивчення англійської мови
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Година спілкування в 3 класі "Як сказати - НІ!"

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Як сказати «Ні!»

Мета: акцентувати увагу на перевагах упевненої поведінки над

поведінкою агресивною чи невпевненою; учити дітей гово-

рити «ні» всьому негативному, тому що може зашкодити їм

чи іншим; переконати учнів у шкідливості наркотиків, алко-

голю, тютюну.

Коментар: три дитини в костюмах: «Пасивна поведінка» - одягнена неохайно, «Агресивна поведінка» - одягнена, як рокер, «Упевнена поведінка» - одягнена звичайно.

Хід заняття

Вчитель. Не тільки у підлітків, але й у дорослих виникають проблеми, якщо виникає необхідність відмовитися від пропозиції випити чи вжити наркотики. Іноді люди кажуть алкоголю «так» тільки через те, що сказати «ні» їм досить складно, адже постійно відчувається тиск з боку друзів, традицій, обставин. Для того щоб сказати «ні», потребується сила волі.

А що означає мати силу волі? ( Відповіді дітей).

Мати силу волі це, насамперед, залишатися людиною впевненою в собі та власних можливостях. Тоді значно збільшуються шанси бути собою, не зрадити своїх життєвих принципів. Давайте розглянемо такі типи поведінки і спробуємо зрозуміти, який з них є найпродуктивнішим.

(Виходить дитина «Пасивна поведінка»).

Пасивна поведінка. Я – пасивна поведінка. Я завжди в усьому поступаюся іншим, нехтуючи своїми інтересами, нічого не намагаюся зробити для ствердження своїх прав, зберігаю мовчання, коли мене щось не задовольняє, часто вибачаюся, і як наслідок цього, - не отримую того, що хочу, відчуваю самотність, втрачаю самоповагу, накопичую образи та невдоволення.

(Виходить дитина «Агресивна поведінка»).

Агресивна поведінка. Я – агресивна поведінка. Я захищаю свої права, зневажаючи права інших, самоутверджуюсь за рахунок інших, пригнічую оточуючих. Це призводить до того, що я втрачаю повагу та добре ставлення до себе з боку інших, відчуваю дискомфорт у колективі, не можу розслабитися.

(Виходить дитина «Упевнена поведінка»).

Упевнена поведінка. Я – упевнена поведінка. Я не дозволяю порушувати мої права, але й не ігнорую права інших, умію не тільки говорити, але й слухати, упевнена в собі і в своїх діях, відповідаю за свої вчинки, відкрита почуттям і вмію їх висловлювати.

Вчитель. Упевнена поведінка є найефективнішою, адже здатна викликати замість агресії та нерозуміння щиру повагу та захоплення. Людина, яка впевнено відмовляється від небажаної пропозиції, спроможна бути незалежною, сильною і навіть загадковою особистістю, яка відрізняється від інших у позитивному плані. Також завжди може стати в пригоді почуття гумору. Іноді кілька дотепних слів розрядять атмосферу.

А що ж робити тим, хто хоче, але не може сказати «ні», тим, хто не почувається настільки сильним, щоб протистояти тиску з боку оточуючих? По-перше, необхідно почати працювати над підвищенням власної самооцінки. А для цього потрібно засвоїти окремі навички з першої спроби можливо не вийде повністю змінити свій стиль поведінки. Але, згодом, упевненість стане природним засобом самореалізації.

Упевнена поведінка. Існує декілька етапів набуття навичок впевненості. Якщо ви опинилися в ситуації, де необхідна відмова, спробуйте:

  • Усвідомити суть проблеми. Що вам не подобається в ситуації, яка склалася, і чого ви хочете насправді?

  • Пояснити своє ставлення до ситуації. Висловити свої думки і почуття щодо проблеми та поведінки співрозмовникові. Описати, що вас хвилює. Наприклад: «Я не люблю, коли…», «Мені не подобається…».

  • Сформулювати свою відповідь. Чітко сформулюємо, як ми хочемо бачити ситуацію. Наприклад: «Я хотів би, щоб ти…», «Будь ласка, ні…».

  • З’ясувати, як ставиться співрозмовник до вашого висловлювання. Попросити описати. Що він відчуває або якої він думки з цього приводу. Наприклад: «Ти не заперечуєш?», «Якої ти думки про це?».

  • Уважно вислухати співрозмовника. Нехай він висловить свої думки і почуття.

  • Подякувати. Незважаючи на реакцію співрозмовника, завершити розмову словами вдячності. Наприклад: «Спасибі…», «Чудово. Я дуже вдячний…», «Я щасливий, що ти не заперечуєш».

Вчитель. Зрозуміло, кожна людина в реальних життєвих ситуаціях знаходить відповіді та приймає рішення самостійно. І відповідальність за вчинки лежить, в першу чергу, на ній.

Уявіть, що ви у компанії та вам пропонують випити. Ваші варіанти відповідей.

(Діти відповідають)

  • - Ні! у мене інші плани.

  • - Ні!!!

  • - Я не пю.

  • - Сьогодні модно бути здоровим.

  • - У мене відповідальні змагання і до них готуюсь.

  • - Чому я повинен тобі пояснювати, що я не хочу?

  • - Я не дурень.

Вчитель. Тепер інша ситуація. Вам пропонують вжити наркотики.

  • - Кайф минає - проблеми залишаються.

  • - Це також як і ВІЛ – кров та біль!

  • - Наркотики рано вмирають.

  • - Я краще куплю собі подарунок.

  • - Я знаю, що навіть від одного уколу можна стати наркоманом.

  • - Мій собака мене не зрозуміє.

(Виходить Упевнена поведінка і виносить плакат: «Життя – у твоїх руках».)

Вчитель. Ти тільки починаєш повноцінно жити, попереду на тебе чекає багато приємних подій. Так багато необхідно встигнути зробити корисного, стільки необхідно побачити й пізнати. Але, насамперед, слід навчитися правильно приймати життєві рішення, не уникати відповідальності та не бути байдужим.

Ті, хто вже втягнувся, але вирішив позбавитися шкідливих звичок, потребують підтримки, а особливо в перший час, що буде найважчим.

Відмовитися від цих звичок складно, люди іноді намагаються виправдатися, чому вони не можуть або не хочуть позбутися їх. Якщо ти знаєш когось, хто намагається кинути курити, відмовитися від вживання алкоголю чи наркотиків, підтримай його і запевни в тому, що він зробив правильний вибір. Іноді добре слово та співчуття допомагають легше пережити важкі часи.

Людина в молодому віці майже не має досвіду виходу зі стресових ситуацій. У цей час вона переймається своїм визнанням серед однолітків, що не звертається за допомогу, оскільки це може бути сприйнято, як ознака слабкості. Не бійся виглядати слабким! Друзі, якщо вони справжні, завжди зрозуміють та допоможуть пережити будь-які важкі часи.

І, взагалі, якщо ти відчуваєш, що не в змозі подолати свої проблеми самотужки, звернись до людини, якій ти можеш довіритись. Також знай,що у кожному місті є спеціалізовані заклади, де тобі допоможуть.

Пам’ятай, що завжди є люди, яким ти не байдужий!

4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета цього заходу акцентувати увагу на перевагах упевненої поведінки над поведінкою агресивною чи невпевненою; учити дітей говорити «ні» всьому негативному, тому що може зашкодити їм чи іншим; переконати учнів у шкідливості наркотиків, алкоголю, тютюну.
  • Додано
    12.12.2018
  • Розділ
    Основи здоров'я
  • Клас
    4 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    675
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    PK265166
  • Вподобань
    0
Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь