і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Година спілкування " Спілкування хлопчиків та дівчаток" в 3 класі

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема Мета

Обладнання

Спілкування хлопчиків і дівчаток.

показати цінність добрих стосунків між ровесни­ками, між хлопчиками та дівчатками; дати учням уявлення про вплив поведінки та відносин у сім'ї на власне здоров'я та здоров'я інших членів роди­ни; формувати уявлення про специфічні якості, характерні для хлопчиків і для дівчаток; виробляти вміння проявляти ввічливість, тактовність, повагу, чесність, порядність; сприяти встановленню по­зитивних стосунків між дітьми різної статі; вчити проявляти взаємну повагу; виховувати в хлопців на­вички шанобливого ставлення до жінок і дівчаток, сприяти формуванню рис характеру відповідно до статі.

назва теми уроку, таблиці до теми, частини розрі­заного паперового серця, паперові голубки, смужки білого і сірого кольорів, маркери, конверт із завдан­ням, мікрофон, магнітофон, записи мелодій.

I. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя.

Кожен із нас мріє мати багато друзів, ніжні і довірливі стосунки у родині, досягати взаєморозуміння з іншими людьми. Але, на жаль у житті бувають прикрі моменти, коли люди ображають одне одного, ведуть себе грубо, некоректно. Як такі вчинки впливають на здоров'я оточуючих і як уникнути подібних ситуацій, ми й спробуємо сьогодні з'ясувати.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Отже, в ефірі ток-шоу «Я все про вас знаю» і я, його постійна ведуча, Світлана Вікторівна. Як ви вже здогадалися, тема нашої передачі — «Стосунки між людьми. Спілкування хлопчиків і дівчаток». У залі присутні експерти з різних галузей: правознавець –Вячеслав, журналіст –Олександр і тренер з гімнастики Ілля.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вправа «Мозковий штурм».

  • Я хочу звернутися до присутніх у залі із запитанням: Якими повинні бути стосунки між людьми?

(Відповіді учнів: дружніми, добрими, чемними, ввічливими, міцними, доброзичливими і т. д.)

IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Обговорення проблемної ситуації.

Ведуча:

— Дивимось наш перший сюжет — «Чемний герой».

Вітько-третьокласник крокує додому

Героєм таким, що не снилось нікому.

Аж раптом Вітькові назустріч — першак.

Всміхнувся Вітько і промовив: «Так-так!»

І, випнувши груди, підходить до нього.

— Гей, ти! Треба старшим давати дорогу!

-І хлопця малого портфелем як лясне!

Аж всівся на землю малий першокласник.

Вітько реготнув: «Так і треба, щоб знав!»

І далі по вулиці покрокував.

Ведуча: Отже, зал, як ви ставитесь до побаченого?

Я хочу звернутися до наших експертів. Спочатку до правознавця: як закон нашої країни ставиться до таких вчинків?

Правознавець: Хлопець Вітько вчинив правопорушення: він порушив закон про охорону дитинства.

Стаття 6. Кожна дитина має невід'ємне право на життя. (Ад­же цей удар міг завдати шкоди здоров'ю, а можливо, навіть життю першокласника.)

Стаття 10. Кожній дитині гарантується право на свободу, осо­бисту недоторканність та захист гідності.

За скоєння таких злочинів хлопцем його батьки можуть бути притягнуті до кримінальної відповідальності.

Ведуча: Погляньте, скільки людей могли постраждати у цій ситуації: і першокласник, і його батьки, які б дуже непокоїлися за здоров'я та життя свого сина, і батьки Вітька, і сам Вітько. А тепер слово надається .журналісту.

Журналіст: Учені дослідили, що за останні десятиріччя у сві­ті зросла агресія не тільки серед дорослих, а й серед школярів. І, як наслідок,— жорстокі злочини. Звідки ж беруться агресивні діти? Найчастіше — це діти з психічними захворюваннями, діти з низькими моральними якостями, а також діти з неблагополучних родин.

Ведуча: Отже, як я розумію, від сім'ї значною мірою залежить фізичний і психологічний стан дитини? Після паузи ми повернемося до цієї теми. Пауза на нашому ток-шоу.

2. Психологічна пауза.

Злість, образи, спрямовані на оточуючих, змушують серце люди­ни стискатися, колотитися сильніше — це може призвести до захво­рювань. Щоб перебороти в собі ці негативні почуття, виконайте таку вправу.

Заплющте очі. Зробіть глибокий вдих. Стисніть пальці в кулак із загнутим всередину великим пальцем. Роблячи видих спокійно, не кваплячись, стискайте кулак із зусиллям. Потім, послаблюючи кулак, зробіть вдих. Повторіть вправу п'ять разів. (Учні виконують вправу під музику.)

3. Бесіда.

Ведуча: За темою «Сім'я» глядачі двох секторів підготували за­вдання одне для одного. Отже, почнуть хлопці.

Хлопці: Дівчата, скажіть, що таке сім'я? (Це найближчі, кровні родичі.)

Часто можна почути такий вислів: Здоров'я починається в сім'ї. Що ви можете сказати з цього приводу? (Це дійсно так. Життя дитини починається в сім'ї. Тут про неї піклуються, доглядають, виховують, дбають про її здоров'я. Батьки забезпечують необхідне харчування, одяг, шкільне приладдя, турбуються про безпеку дити­ни вдома, на вулиці, в громадських місцях, створюють певні умови для гарного настрою та самопочуття.)

4. Обговорення проблемної ситуації за допомогою технології «Акваріум».

Ведуча: Слово надається дівчаткам.

Дівчата: Хлопці, прогляньте сюжет і дайте оцінку поведінці героїні.

Сьогодні — неділя, бабуся ще спить,

Не буду я рано бабусю будить.

Насмажу картоплі сама на сніданок,

Сама підмету я і сіни, і ґанок,

Пиріг із повидлом спечу я сама,

А то ж вихідних у бабусі нема!

Картопля парує, букет на столі,

А де це бабуся? Немає її!

  • Бабусенько, де це Ви? Я Вас чекаю!

  • Лушпиння з картоплі на кухні збираю!

Змиваю повидло зі стелі, зі стін,

Змітаю розсипаний цукор і кмин;

Ще зараз з воріт повишкрябую тісто

І буду з тобою, унученько, їсти.

Дівчата: Що ви схвалюєте, а що засуджуєте в поведінці дів­чинки?

(Хлопці висловлюють думки у групі, доповідач доводить усі дум­ки до відома присутніх, дівчата аналізують роботу хлопців.)

V. ОБГОВОРЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

1. Робота зі статтею.

Ведуча: Тема стосунків між людьми хвилює не тільки нас, а й учених, журналістів. Давайте звернемося до статті «Стосунки між людьми».

2. Технологія «Дерево рішень».

Ведуча: У вас на столах лежать смужки сірого і білого кольорів. Оцініть вчинки Марини і запишіть на білих смужках позитивні мо­менти в поведінці, а на сірих — негативні моменти.

Експертна група отримує у конверті своє завдання і виконує його.

Завдання: Які б рекомендації ви дали Марині? Запишіть кож­ну рекомендацію на окремій смужці.

Перевірка: Доповідачі від груп розміщують смужки на екрані (дошці).

Ведуча: Погляньте, як багато сірих смужок і як мало білих! Ви­правити цю ситуацію нам допоможе експертна група.

(Доповідач від експертної групи замість сірих карток прикріплює білі, пояснюючи свої висновки.)

Ведуча: Я сподіваюся, що учасники нашого ток-шоу в подібній ситуації скористаються порадами експертів.

  1. Фізкультхвилинка.

Ведуча: А в нас у студії спортивна пауза.

(Ф. Ілля демонструє під музику вправи, учні повторюють за ним.)

4. Ознайомлення з проблемною ситуацією.

Ведуча: До нас надійшов лист від хлопчика Дениса. Він розповідає свою історію і просить у нас поради.

« У моєму класі вчиться дівчинка Оля. Два місяці тому їй зробили операцію, вона довго лежала в лікарні, а коли виписа­лась, стала часто пропускати заняття у школі. Я дізнався, що Оля не може носити портфель, а батьки не завжди можуть привести її до школи. Я вирішив допомогти однокласниці. Одного ранку зайшов до Олі додому і запропонував свою допомогу. Однокласниця дуже зраділа. Біля школи мене з двома портфелями в руках і Олею по­руч побачили хлопці. Вони почали сміятися над тим, що я дружу з дівчиськом. А я не знав, що їм відповісти. Порадьте, будь ласка, що мені робити?

5. Технологія «Незакінчене речення».

Ведуча: Чи схвалюєте ви поведінку Дениса? Закінчіть речення:

Я думаю, що...

Я переконаний у тому, що...

Я не сумніваюся в тому, що...

6. Виступ педіатра.

Ведуча: Я хочу запитати у нашого педіатра: з точки зору фізіо­логії, яка стать краща — чоловіча чи жіноча?

Педіатр: Після довгих роздумів і експериментів учені дійшли висновку, що:

  • у хлопців мозок важчий та більший, ніж у дівчат;

  • хлопці менше бояться болю;

  • у хлопців краще працюють легені та серце;

  • у хлопців яскравіше виражені творчі здібності. Проте:

  • дівчата починають говорити раніше за хлопців;

  • у дівчат набагато кращий музичний слух;

  • дівчата швидше опановують іноземні мови.

Усі ми різні. Тому не гайте зайвого часу на суперечки, хто кра­щий, а хто гірший. Краще дружіть і допомагайте одне одному.

7. Групова робота.


Ведуча: Хлопчики, погляньте, які наші дівчата красиві! Дівча­та, а ви помітили, які наші хлопці сильні? Знайдіть гарні риси в осіб протилежної статі і запишіть їх на смужках.

(Учні роблять записи на частинах розрізаного паперового серця, потім розміщують ці частини відповідно до номерів на дошці.)

Ведуча:

— Погляньте, що у нас вийшло! Як ми повинні ставитися одне до одного?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Ведуча: Щоб наші серця прислухалися одне до одного і ніколи не розбивалися, запишіть на голубкові, символові миру, спонукальне речення на тему нашого уроку і подаруйте особі протилежної статі.

(Після обміну голубками виходять хлопчик з дівчинкою, тримаю­чись за руки, і виконують пісню.)

Хай добро перемагає

Всюди в нашому житті,

І повсюди сонце сяє

Для всіх мешканців Землі!

Хай дзвенять пташині співи

І дзвенить гірський струмок,

А шкільний дзвінок скликає

Учнів на новий урок.

Вед у ч а: Дякую всім за увагу! До нової зустрічі! Виходячи з при­міщення, оцініть свою участь у сьогоднішній програмі, прикріпивши своє прізвище біля відповідного запису:

Непогано

Можна було б і краще.

Дуже гарно.

Урок закінчено.

8

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета цього заходу показати цінність добрих стосунків між ровесниками, між хлопчиками та дівчатками; дати учням уявлення про вплив поведінки та відносин у сім'ї на власне здоров'я та здоров'я інших членів родини; формувати уявлення про специфічні якості, характерні для хлопчиків і для дівчаток; виробляти вміння проявляти ввічливість, тактовність, повагу, чесність, порядність.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
245 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти