+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Година спілкування "Скарби моєї читацької родини "

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мета :

формувати читацькі смаки,розширювати знання учнів про історію друкування книги, ознайомити з поняттям «народна казка» та «літературна казка» класифікацією казок за сюжетом.

Виховувати любов до української літератури та рідного слова, повагу до книги, шанобливе ставлення до неї.

Розвивати творчі здібності й культуру читання.

Методичне забезпечення:

джерело мудрих висловлювань про книги, дидактичний матеріал «Чарівний світ казковий», костюми для інсценізацій казок, роздатковий матеріал для конкурсів, плакати – звернення книги до читачів та 10 золотих правил читання книг, заборонні знаки, мультимедійні презентації.

Інноваційні форми роботи:

інтегрована ілюстративно – книжкова виставка «Родина з книгою в руках»,

конкурс – захист презентацій « Скринька батьківського досвіду сімейного читання», інсценізації українських казок, пам’ятки батькам, дітям, колективна справа збір «Мої перші сімейні казки», оформлення фотоальбому «Царство української казки», гра «Турнір – пазли».

Очікувані результати:

сформованість основ читацьких інтересів, виникнення книги, любов і пошана до української літератури та рідного слова, підвищення рівня культури читання.

Вчитель:

Бачить – не бачить,

Чути – не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує;

Кривду соромить,

Правди навчає,

Часом жартує,

Смішки справляє, -.

Люба розмова;

Дай,Боже,дiти,

З нею довiку

Знаться-дружити !

Хто ж то такая

В свiтi щаслива,

Мудра, правдива

I жартівлива ?

Як не вгадали,

Стану в пригодi:

Рiч коротенька -

КНИЖКА та й годi.

Леонід Глібов

Бібліотекар.

Книги... Сила книг безмежна ! Вони потрібні нам, як вода і повітря і, як тепло і світло. Протягом усього життя ми звертаємось до них. Вони допомагають нам зрозуміти світ, що нас оточує, відкривають небачені обрії, розкривають таємниці природи, життя, збагачують знаннями, пробуджують мрію. Книга веде у цікавий світ казок. Книги – мудрі друзі, які, вчать розуміти і цінувати працю людей, часто допомагають обрати шлях у житті.

Шановні родини, вболівальники, гості, вчителі сьогодні ми зібралися в бібліотеці, щоб провести конкурсну програму «Скарби моєї читацької родини». Посміхайтеся, вболівайте, жартуйте.

Команди займіть свої місця.

Дозвольте познайомити вас із найправдивішим, наймудрішим, найдотепнішим,

найуважнішим журі:

Голова журі – директор школи Саричева С.І.

Члени журі – заступник директора з виховної роботи Команенкова Т.П.,

старший вчитель початкових класів Лісецька О. П.

В конкурсній програмі беруть участь і підтримують команди учителі та однокласники це ваші вболівальники. Тож будьте уважні, зосереджені, швидкі, але водночас веселі, кмітливі, радісні.

І КОНКУРС. ПРИВІТАННЯ КОМАНД.

Кожна команда представляє свою візитку: назву, привітання. На виконання завдання дається 3 хвилини. Журі оцінює всі конкурси за трибальною системою.

ПЕРША КОМАНДА «ЗНАЙКИ»

Ми знайки невеличкі

Гарненькі й чепурненькі.

Ставимо цікаві запитання:

Де, коли, чому та як

У світі все стається?

ДРУГА КОМАНДА «КАЗКОЗНАВЦІ»

Казкознавці – кличуть всіх!

Казкознавці – ключ до казки!

Всіх ми перемагаємо,

Тому що ми все знаємо!

ІІ КОНКУРС. «З НАРОДНОГО НАПИВШИСЬ ДЖЕРЕЛА» Літературна розминка «Розплутай прислів’я».

Кожна команда отримує по п’ять прислів’їв. Завдання команд – поєднати частини, щоб утворилися прислів’я про книги.

Вчитель. Шановні вболівальники! Поки команди складають прислів’я ви здобудете додаткові бали для них,відгадавши загадки.Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. На це відводиться 2 хвилини.

Загадки вболівальникам команди «Знайки»:

Ні в лісі, ні в саду

Корінці на виду,

Гілля немає,

тільки саме листя.

Чорні,криві,

від роду німі,

а стануть в ряд –

враз заговорять.

Паперовий кораблик щодня

Перевозить у трюмах знання.

Після плавання цей корабель

Повертається в рідний портфель.

Поля письменник - агроном

Засіяв буквами - зерном.

Отож, читачу, поспішай

Зібрати мудрий урожай.

Загадки вболівальникам команди «Казкознавці»:

Букви всі – від А до Я, -

Як одна міцна сімя.

Варто всіх у цій родині.

Знати грамотній дитині.

Білі поля, чорні орачі.

Хочеш розумним бути -

Бери та вчи.

Біле поле, чорне насіння;

Хто його вміє, той розуміє,

Хто його знає, той позбирає.

Завжди можу стати в пригоді,

І кажуть про мене в народі:

Мовчить, а сто дурнів навчить.

Бібліотекар. Існує вираз: «Скажи мені, з ким ти дружиш, і я скажу, хто ти». З таким же правом можна сказати: «Скажи мені, що ти читаєш, і я скажу тобі , хто ти».

Людина, яка любить і вміє читати, — щаслива людина. Круг неї завжди багато розумних, добрих і вірних друзів. Ці друзі — книги.

Читайте не поспішаючи, щоб не втратити жодної краплі дорогоцінного змісту книг. Людина, що «ковтає» книги, схожа на мандрівника, який знайомиться з країною з вікна вагона.

У кожного з нас є улюблені книжки – і у дорослих, і у дітей.

Ми так часто спілкуємося з книгою, що навіть не замислюємося – яке це чудо.

Дружіть із книжкою – усі скарби знань розкриває вона перед вами. Це найбільше чудо з усіх чудес, створених людством. А як же зараз виготовляють книги? Повідомлення про це у віршованій формі зробить нам група «Смайлики – читай лики», які вивчили вірш Самуїла Маршака «Як друкували вашу книгу».

До мене у житті не раз

Зверталися малята:

  • Ми просимо мерщій для нас

Свій вірш надрукувати!

Малята любі, я писать

Для вас готовий вірші,

Та я не вмію друкувать,-

Друкують люди інші.

. Я був на фабриці такій,

Де вам готують книжки.

Там у майстерні чарівній

Єсть ящики без кришки.

Складач же знає, де який

Друкарський знак у схові,

Він ставить їх у ряд стрункий -

І от рядки готові.

Рядок лягає до рядка

Легенько так і гінко,

І з металевого станка

Виблискує сторінка.

Вже час набір віддрукувать,

В машину піде скоро.

Та слід відбиток спершу взять

З готового набору.

Пішла, пішла машина вмить

Безшумним кроком скорим.

Папір у ній іде – спішить,

Щоб стрітися з набором.

З папером стрінеться на мить

Свинцевий лист набору, —

Сторінка ціла враз лежить,

Що ти побачиш скоро.

Взяла машина аркуш той

І фарбу накладає, —

І от письменник Лев Толстой

Казки розповідає.

Хоч розуму в машин нема,

Машина знає діло:

Поріже аркуші сама

І їх складе уміло.

А палітурник зшиє враз,

Обріже їх ножами,

Оправить в найкоротший час —

І книга перед нами!

Книжки приємно почитать,

А спробуй їх створити!

Тонке мистецтво — друкувать,

Якого треба вчити.

Папір нам комбінат зробив,

Що паперовим зветься.

Але у нас про друкарів

Розмова нині йдеться.

Складна робота — друкувать.

І друкарям з любов 'ю

Ми мусим щастя побажать,

І успіху, й здоров 'я!

Ведучий

Щоб книги з року в рік

В пригоді нам ставали,

Потрібно, друзі, нам їх оберігати.

Заборонні знаки книжкові вчи

І про них ти другові своєму розкажи.

Група «Смайлики - читайлики» демонструють заборонні знаки, які ілюструють те, чого не можна робити з книгою.

  1. Не можна читати книгу лежачи!

  2. Не можна малювати у книгах!

  3. Не можна читати книги під час вживання їжі!

  4. Не можна читати книги за поганого освітлення!

  5. Не можна читати книгу й одночасно дивитися телевізор!

  6. Не можна зберігати книги там, де є гризуни!

  7. Не можна кидати портфелі з книгами та підручниками !

Вчитель.

Тож, дай Боже нам усім бажання зберігати та примножувати ці скарби і вміння йти вірним шляхом мудрості та добра.

Бібліотекар.

А зараз пропоную усім зробити ковток із мудрого джерела висловлювань про книгу. Ми скуштуємо його по краплинці, не поспішаючи, щоб збагнути і замислитися над глибиною висловів знаменитих людей. Ось ці краплини:

"Люди перестають мислити, коли перестають читати" (Д.Дідро).

"Книги - діти розуму" (Джонатан Свіфт).

"Книжки - кораблі думки, що мандрують хвилями часу" ( Френсіс Бекон).

"Завдання книг - полегшити, прискорити пізнання життя, а не замінити його" (Я.Корчак).

"Без пристрасті до книжки людині недоступні культура сучасного світу, інтелектуальне і емоційне вдосконалення" (В.Сухомлинський).

"Людина, для якої книжка уже в дитинстві стала такою необхідною, як скрипка для музиканта, як пензель для художника, ніколи не відчує себе обділеною, збіднілою, спустошеною" (В.Сухомлинський).

"Дім, в якому немає книг, подібний до тіла, позбутого душі" (Цицерон).

"...Дивною і ненатуральною здається людина, яка існує без книги"

(Т.Г.Шевченко).

"Бібліотеки - це скарбниці всіх багатств людського духу" (Г.Лейбніц).

"Читайте! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги.

(К.Паустовський).

Вчитель.

Найкращі книжки у світі – це казки.

Казка – наче той горіх.

Ти попробуй розкуси –

Знайдеш стільки в нім краси,

Стільки мудрої поради,

Стільки вигадки і правди! Бичко В.

Казка – розповідний твір про вигаданих осіб і подій, переважно з участю фантастичних сил. Казки близькі до сказань, легенд, переказів. Відомі з найдавніших часів. За змістом і формою народні казки можна поділити на такі групи:казки про тварин ( «Півник і двоє мишенят», «Солом’яний бичок», «Лисичка та журавель»), чарівні казки ( «Телесик», «Кривенька качечка», «Котигорошко»), соціально побутові ( «Правда і кривда», «Язиката Хвеська», «Названий батько» ).Крім народних казок, є казки, створені письменниками. Їх називають авторськими або літературними. Літературна казка має свого автора. Вона написана прозою або віршами. Збагатили світову скарбницю авторських казок українські письменники: Іван Франко «Коли ще звірі говорили», «Ріпка», «Лис Микита», «Фарбований лис»; Михайло Коцюбинський «Дідова дочка і бабина дочка», «Брати - місяці»;Юрій Федькович «Від чого море солоне»; Олена Пчілка «Сосонка»; Марко Вовчок «Кармелюк»; «Дев’ять братів і десята сестриця Галя»; Леся Українка «Біда навчить», «Лелія», «Казка про Ох чародія»; Дніпрова Чайка «Казка про сонце та його сина»; Панас Мирний «Казка про Правду та Кривду»;Михайло Стельмах, Всеволод Нестайко, Василь Сухомлинський. Казки – це добро та милосердя,людяність та мудрість. У казках висміюють жадібних,злих людей, боягузів, а прославляють сміливих, добрих, справедливих. Добро породжує добро – так вчать казки.

ІІІ КОНКУРС. ПРЕЗЕНТАЦІЯ МАЛЮНКІВ, УЛЮБЛЕНОЇ КАЗКИ МОЄЇ РОДИНИ, та власної казки.

Кожний член команди поділиться враженням про свою улюблену казку так,щоб всі присутні забажали її прочитати та презентує свій малюнок до неї. Із власних казок створили збірку «Мої перші сімейні казки» та провели акцію «Подаруй власну казку учаснику конкурсної програми».

Ведучий. Журі підбиває підсумки конкурсів.

ІV КОНКУРС. ВІКТОРИНА «Рюкзачок дідуся Казкаря». З якої казки вони прийшли?

Завдання команді «Знайки»:

От вона їде та все приказує:

Битий небиту везе! Битий небиту везе!

Що ти там, лисичко-сестричко, кажеш?

Та то я кажу: битий биту везе.

(Лисичка – сестричка і вовк – панібрат)

Притомився я сяду, одпочину трохи.

От сідає на пеньок та:

Ох! Як же я втомився! – каже.

Тільки це сказав - аж з того пенька — де не взявся — вилазить такий маленький дідок, сам зморщений, а борода зелена аж по коліна.

(Ох)

Гуси,гуси, гусенята!

Візьміть мене на крилята

Та понесіть до батенька,

А в батенька їсти, й пити,

Ще й хороше походити!

(Телесик)

А дівчина їм відказує:

- Не полечу я з вами:

Як була я в лужку,

Виломила ніжку,

А ви полинули,

Мене покинули!

(Кривенька качечка)

Пішов батько, купив живого зайця. А Маруся одну ногу вбула в драний черевик, а друга боса. Тоді піймала горобця, взяла ґринджоли, запрягла в них цапа. От узяла зайця під руку, горобця в руку, одну ногу поставила в санчата, а другою по шляху ступає — одну ногу цап везе, а другою йде.

(Мудра дівчина)

Завдання команді «Казкознавці»:

Лис Микита в своїм замку

По обіді меду склянку

Преспокійно спорожнив,

В кріслі з люлькою дрімає,

Суму – горенька не знає,

Зла мов зроду не чинив.

(Лис Микита.І.Франко)

Лелія торкнула його квіткою, потім нахилилася, поцілувала, кивнула голівкою і зникла. Павлусь простяг до неї руки, хотів голосно гукнути і… прокинувся.

(Лелія. Леся Українка)

Спасибі тобі, сосонко! — каже Івась. — Адже якби не ти, то я був би замерз!

А бач, — каже сосонка, — а ти казав, щоб мене на дрова порубали! А от якраз я тобі в пригоді стала!. (Сосонка. Оленка Пчілка)

Крап... крап... крапотня,

Плюсь... дзюрр... метушня...

Ми бризочки-крапляточки,

Води-неньки дитяточки,

Ми чистенькі,

Веселенькі,

Хоч і схожі ми до сліз —

Не журись!

Ми співаємо, жартуємо,

Проте добре працюємо.

(Краплі мандрівниці. Дніпрова Чайка)

Підняв камінь, кинув його в криницю. Булькнуло та ще й дуже. Хлопчик засміявся, побіг і забув про свої пустощі.

Камінь упав на дно криниці й закрив джерело.

Вода перестала прибувати.

Криниця засохла.

Засохла трава навколо криниці, і дуб засох, бо підземні струмки потекли кудись в інше місце. (Камінь. Василь Сухомлинський)

V КОНКУРС. ЛІТЕРАТУРНА ГРА «ІНІЦІОЛОГІЯ».

Шановні учасники програми, ось казкова скринька. Капітани дістають із скриньки завдання для своїх команд. Для кожної команди записані по 5 прізвищ ініціалів письменників. Вам потрібно відгадати ім’я та прізвища казкарів.

(Звучить пісня «Книга – друг і порадник»)

Команда «Знайки»

Л. У. (Леся Українка)

О. П. (Олена Пчілка)

В. Н. (Всеволод Нестайко)

П. М. (Панас Мирний)

М. В. (Марко Вовчок)

Команда «Казкознавці»

І. Я. Ф. (Іван Якович Франко)

В. О. С. (Василь Олександрович Сухомлинський)

І. П. К. (Іван Петрович Котляревський)

М. М. К (Михайло Михайлович Коцюбинський)

М. П. С. (Михайло Панасович Стельмах)

Бібліотекар.Шановні вболівальники ! Поки команди працюють, ми з вами проведемо гру «Казкова Лелія». На казковій квіточці – «Лелії» висять макети книг – казок українських та літературних. На обкладинці цих книг малюнок частково стерся . Спробуйте відгадати назву казки:

ВЕДУЧИЙ. Надаємо слово журі.

VІ КОНКУРС. «Маленькі актори».

Кожна команда показує інсценізацію української казки. Команда суперника повинна відгадати цю казку.

Ведучий. Команди, вам потрібен час для підготовки?

Поки команди готуються, працює група підтримки.

Вікторина «Кошик із загубленими речами» Відгадайте з яких казок ці предмети?

Завдання групі підтримці «Знайки»:

1.Рукавичка («Рукавичка»)

2.Сосна («Сосонка» Олена Пчілка)

3.Камінь («Камінь » Василь Сухомлинський)

4.Булава («Котигорошко»)

5.Яйце («Яйце – райце»)

Завдання групі підтримці «Казкознавці»:

  1. Горобець («Біда навчить» Л. Українка)

  2. Лис («Лис Микита» І. Я. Франко)

  3. Кіт («Пан Коцький»)

  4. Веретенце («Кривенька качечка»)

  5. Зайчики («Заячий секрет» М. П. Стельмах)

VІІ КОНКУРС. КОНКУРС КАПІТАНІВ. «СКЛАДИ КАЗКУ ІЗ ПАЗЛІВ».

Перемагає той капітан, який швидше виконає завдання.

VІІІ КОНКУРС. Мультимедійна презентація «Родинна скарбничка сімейного читання».

Батьки діляться родзинками родинного читання.

БІБЛІОТЕКАР. До нас завітала «жива» виставка, їй слово.

ЖИВА ВИСТАВКА. Я, «жива» книжкова виставка, називаюсь «Родина з книгою в руках» і маю розділи:

  1. «Українські народні казки»

  2. «Українські літературні казки»

Я також маю висловлювання видатної людини за темою виставки:

Книги – морська глибина:

Хто в них пірне аж до дна,

Той, хоч і труду мав досить,

Дивнії перли виносить.

Іван Франко

Тепер я ознайомлю вас із книгами – казками.(Знайомство з казками супроводжується демонстрацією книг.)

Шановні діти! Запрошую вас до шкільної бібліотеки. Прочитайте ці прекрасні казки – і вам не доведеться сумувати! До зустрічі.

ЧИТАЦЬКИЙ «МІКРОФОН»

Учасники конкурсної програми передаючи мікрофон,відповідають на запитання:

1.Що таке усна народна творчість? (казки, пісні, загадки, прислівя)

2.Хто є творцем народних казок? (народ)

3.Казка складена однією людиною? (літературна)

4.Хто з українських письменників писав казки для дітей? (І. Франко , Панас Мирний, Леся Українка, Марко Вовчок, Олена Пчілка, Михайло Стельмах, Василь Сухомлинський)

5. Автор збірки казок про тварин «Коли ще звірі говорили».(І. Франко)

6. Чому вчать казки?

7. Хто вибрав псевдонім для Лесі Українки? (мати – Олена Пчілка)

8.Чи сподобалась вам конкурсна програма?

Вчитель. Ось і закінчився конкурс. Надаємо слово нашому наймудрішому журі для підбиття підсумків.(Голова журі нагороджує переможців)

Бажаю вам стати справжніми казкознавцями,адже з казками цікавіше жити!А для цього треба більше читати в родині , в бібліотеках.

Казки, казки... У світі їх багато.

В них мрія людства, мудрість поколінь.

То ж розгорніть сторінку в будень чи у свято

І почерпніть наснагу і глибінь

Казок народних, щоб душа прозріла

І повернулась у дитячий вік.

Всі співають пісню «Гімн книзі»

Подарунки дітям та батькам : «Грамотки – памятки»

Опис документу:
Формувати читацькі смаки,розширювати знання учнів про історію друкування книги, ознайомити з поняттям «народна казка» та «літературна казка» класифікацією казок за сюжетом. Виховувати любов до української літератури та рідного слова, повагу до книги, шанобливе ставлення до неї. Розвивати творчі здібності й культуру читання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн
590 грн