Година спілкування "Чарівні слова"

Опис документу:
Цей матеріал допоможе вихователям ГПД і класним керівникам у підготовці до виховних заходів, урізноманітнить і збагатить власну педагогічну діяльність. Запропоновано розмаїття цікавих творчих ігор - завдань.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Година спілкування

«Чарівні слова»

проведена з учнями

у ГПД

Тема: «Чарівні слова»

Мета: поповнити знання учнів про ввічливість, куль­туру поведінки. Розширити словниковий запас учнів словами ввічливості. Вправляти в куль­турному спілкуванні з дорослими, однолітками в найтиповіших життєвих ситуаціях, доречно вжи­вати слова етикету в ситуаціях вітання, прощан­ня, вибачення. Виховувати почуття поваги ,ввічливості.

Обладнання: плакат «Ввічливі слова», сюжетні малюнки, «чарівна скринька»,сигнальні картки.

Хід заняття

1. Організація

.Вихователь:

Треба всім нам привітатись:

Добрий день!

Дружно весело сказати:

Добрий день!

Вліво - вправо повернемось,

Туди-сюди усміхнемось.

Всіх гостей ми привітаєм:

І здоров'я побажаєм.

2. Слово вихователя.

Сьогодні ми і поговоримо про чемність. Адже це одна із найважливіших рис вихованої людини. З добрими, чуйними та ввічливими людьми завжди хочеться спілкуватися, бути поруч із ними. Ввічливість — це якість людини, яку вона виховує в собі сама.

 

3. Вправа «Чарівні слова»

Бути чемними, ввічливими нам допомагають «чарівні слова». Ви всі їх знаєте. Давайте пригадаємо їх якомога більше і зберемо в нашу «чарівну скриньку». Це можуть бути слова вітання вранці та ввечері, слова пошани, подяки.

(Кожна дитина підходить до скриньки і говорить свої слова ввічливості).

• Доброго ранку!

• На добраніч!

• Доброго дня!

• Щасливої дороги!

• Добрий вечір!

• Заходьте, будь ласка!

• Дозвольте вам допомогти!

• До побачення!

• Сідайте, будь ласка!

• Будьте здорові!

• Дякую! Спасибі!

• Пробачте!

• Будьте ласкаві!

 

Недарма ввічливі слова називають «чарівними». Усім, кому адресовані ці слова, стає приємно.. Поміркуйте, чому так відбувається.

 4. Читання казки «Сини феї «Ввічливості»».

–    Послухайте казку – загадку і спробуйте відгадати, як називались сини феї Ввічливості.

У феї Ввічливості було троє синів. Перший син прокидався разом зі сходом сонця, будив пташок, і ті своїм співом сповіщали, що настав ранок. Люди вставали, снідали і готувалися до трудового дня. А як сонце висушувало росу, на зміну першому братові до діла брався середульший брат. Він працював для ввічливих людей весь день, аж поки сонце не ховалося за обрій. Тоді естафету підхоплював старший син. Він зустрічав перехожих на вечірніх вулицях, дарував приязні слова й усмішки. Матуся пишалася своїми синами, тому що вони дарували радість людям, без них не обходилась жодна чемна людина.

–    Хто із вас, діти, здогадався, як звали синів? (Добрий ранок, Добрий день, Добрий вечір).

-Що означають ці слова?

 

5. Декламування напам'ять вірша

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов'язково

День тобі — веселим буде! А. Костецький

 

 Слово вчителя

Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві, звернені до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само і людям приємно почути від тебе лагідні, добрі слова.

А тепер ми відчинимо скриньку і випустимо ці слова у світ. Нехай усі люди дізнаються, як багато добрих слів ви знаєте, хай усім від цього стане приємніше, веселіше жити на землі.

 

6. Гра «Чемно-нечемно»

Якщо так поводитися чемно — діти плескають у долоні двічі, ніщо нечемно — один раз.

Привітатися під час зустрічі...

Штовхнути і не вибачитися...

Допомогти підвестися...

Підняти річ, яка упала...

Не підвестися, звертаючись до вчителя...

 

7. Робота в парах

Учні інсценізують життєві ситуації.

• Як привітатися вранці? Ввечері?

• Що можна побажати одне одному?

• Як це зробити, звертаючись до однолітків? дорослих? близь­ких?

• Якими словами можна подякувати іншим?

• Яким тоном треба вимовляти такі слова?

• Як запросити когось у гості?

• Як звернутися до продавця, щоб купити цукерки?

• Як звернутися до перехожого, щоб дізнатися, котра година?

 

-Як назвати одним словом гарні , добрі слова ,від яких у людини наче крила виростають,від яких вона радіє, усміхається та хоче зробити добро?

8. Гра «Комплімент».

9. Робота в парах

Діти обмірковують, які правила ввічливості для хлопчиків, а які — для дівчаток.

Зустрів знайомих — привітайся.

Коли вітаєшся, знімай головний убір.

Не перебивай, коли хтось говорить.

Не смикай того, з ким розмовляєш.

10. Вправа «Мікрофон»

Як ви думаєте, чи може чемна людина бути злою?

 

Слово вихователя

Чемність тоді справжня, коли щира, природня. А це означає, що вона — завжди поряд із добротою, доброзичливим ставленням до іншого. А якщо людина добра — вона спокійна, а також весела.

 

11. Гра «Словник чемної дитини»

• Ти прийшов до школи. Яке перше слово слід сказати?

• Тобі допомогли роздягтися і повісити одяг. Що треба ска­зати?

• Ти йшов коридором і випадково когось штовхнув. Що треба сказати?

• Щоб тобі із задоволенням допомогла людина, не слід забувати одне чарівне слово. Яке?

• Людина зробила добре діло і їй потрібно подякувати. Які слова ти скажеш?

• Які слова ти не забуваєш казати мамі й татові, рідним, коли йдеш спати?

• Уся сім'я сідає до столу обідати. Які слова ти скажеш усім?

• Ти був у гостях і вже йдеш додому. Які слова скажеш?

12. Вправа «Коло ввічливих».

1. Учні доповнюють речення і стають в коло «Якщо я ввічлива, то...»

Якщо я ввічлива, то знаю і використовую чарівні слова «дякую», «будь ласка»...

Якщо я ввічлива, то я гарно завжди вітаюся та ще й посміхаюся.

Якщо я ввічлива, я вмію поводити себе так, щоб іншим було приємно зі мною.

Якщо я ввічлива, то сидячи на уроці, не буду з подружкою тріскотіти як сорока.

Якщо я ввічлива, я не буду вихвалятися своїми речами, іграшками.

Якщо я ввічлива, я в розмові зі старшими їх ніколи не переб'ю.

Якщо я ввічлива, то я не сміюся над чужими помилками.

Якщо я ввічлива, я не запізнюся на урок.

Якщо я ввічлива, завжди приходжу в гості вчасно, не заставляю себе чекати.

Якщо я ввічлива, дякую за гостинність, чемно прощаюсь.

Якщо я ввічлива, вмію попросити вибачення.

Якщо я ввічлива, за столом у їдальні не вередую, не забуваю подякувати.

«Якщо я ввічливий, то...»

Якщо я ввічливий, я не буду повчати і критикувати свого товариша при свідках.

Якщо я ввічливий, то ніколи друзів своїх не кривджу,  І завжди люблю їх, поважаю!

Якщо я ввічливий, то завжди старшим і дівчаткам уступаю дорогу!

Якщо я ввічливий, поводжусь і в гостях, і в школі спокійно, тихо, стримано.

Якщо я ввічливий, на вулиці не розмовляю голосно, не галасую.

Якщо я ввічливий, завжди бабусі й дідусеві уступаю місце у трамваї.

Якщо я ввічливий, знімаю головний убір, коли заходжу в приміщення.

Якщо я ввічливий, дарую людям теплі ніжні, привітні слова.

Якщо я ввічливий, я не примушую за себе хвилюватися. Обов'язково скажу куди йду, коли повернуся.

Якщо я ввічливий, я не капризую, не бурчу. Капризування може зіпсувати настрій іншим.

13. Гра «Семафор ввічливості»

Вихователь :

Червоний колір- забороняю ,зелений –дозволяю.У вас на столі лежать сигнальні картки червоного та зеленого кольору. Я зачитую репліки ,а ви повинні сказати:де правильно поступають діти,а де ні. Якщо правильно-зелений.неправильно- червоний.

1.Дайте мені хлібину,-звертається хлопчик у магазині до продавця (червона).

2.Вибачте ,будь ласка,я штовхнула вас ненавмисно,-каже дівчинка в автобусі (зелена).

3.Покличте до телефону Марину (червона).

4.Люба бабусю!Я із задоволенням тобі допоможу (зелена).

Підсумок заняття

Вихователь:

Ось і підійшла до завершення наша година спілкування. Ввічливими не народжуються, а стають. Від вас вимагається вміння самим стежити за собою, розуміти, як необхідно поводитися в різних ситуаціях. Не ображайся на дорослих, якщо ті роблять зауваження. Адже добре слово людині, що дощ у посуху.

 

14. Декламування віршів напам’ять

Учениця

Сьогодні нас навчали

На прикладах відомих, як гарними нам бути,

Щоб ввічливі слова ми знали, пам’ятали,

Людьми росли старанними і добрими були.

 

Учень

Коли ти будеш добрим,

Про тебе люди скажуть,

Ніколи не забудуть про ввічливість твою.

У школі і удома усім давно відомо,

Що добрих не народжують, а добрими стають.

Будьте ввічливими!

Нагородження дітей медалями.

 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
2
міс.
0
1
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!