«Формування життєвих компетенцій школярів на основі духовно-моральних цінностей»

Психологія

Для кого: Дорослі

07.04.2020

169

2

0

Опис документу:
На сучасному етапі розвитку наша держава визначає важливим і невідкладним завданням – виховання всебічно та гармонійно розвиненої, національно свідомої, життєво компетентної особистості, здатної до самовдосконалення та інтеграції у європейський простір. Ми живемо у час глобальних суспільних змін, глибокого осмислення життя.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

На сучасному етапі розвитку наша держава визначає важливим і невідкладним завданням – виховання всебічно та гармонійно розвиненої, національно свідомої, життєво компетентної особистості, здатної до самовдосконалення та інтеграції у європейський простір.

Ми живемо у час глобальних суспільних змін, глибокого осмислення життя. Педагог у стінах навчального закладу моделює майбутнє суспільства, а ми прагнемо до суспільства успішних, творчих людей, тому метою діяльності справжнього педагога є виховання Благородної Людини, Благородної Особистості, Благородного Громадянина. Саме він веде дитину через осягнення цінностей свого народу, своєї нації, своєї країни до осягнення загальнолюдських цінностей. Тому особливої актуальності набуває завдання виховати молоде покоління на засадах моральності й духовності.

За словами В. Сухомлинського : "Бути справжньою людиною – означає віддавати сили своєї душі в ім’я того, щоб у кожній людині, з якою ти зустрічаєшся в житті, залишилося щось хороше від тебе…". Саме ці слова мають бути дороговказом , тому намагаюся докласти всі зусилля для того, щоб із моїх учнів виросли справжні люди.

Працюючи класним керівником ,використовую всі можливості виховного простору нашого навчального закладу для створення комфортних умов, що сприятимуть всебічному розвитку учнів. Особливо це важливо для нашої сільської школи, де малочисельний учнівський колектив, де тісно переплетені зв’язки й відносини між класом і шкільною спільнотою в цілому. Тому при побудові виховної системи, визначенні виховної мети я враховую тенденції цих відносин та спрямовую свою діяльність на створення у класі сприятливого середовища для формування особистості дитини, пошук найбільш ефективних прийомів і методів здійснення виховного впливу, адже взаємодія з дітьми – це справа душі і серця, яка крок за кроком веде до загального успіху.

Пріоритетними напрямами моєї роботи є розвиток життєвих компетенцій учня: "Я – громадянин", "Я – патріот", "Я - гуманіст", "Я – сім’янин", "Я – друг природи", "Я – здорова особистість", "Я – висококультурна і високодуховна особистість".

Усвідомлюючи, що класний керівник є для підростаючого покоління духовним посередником між суспільством і дитиною, прагну створити сприятливі умови для формування особистості, внести необхідні корективи у процес виховання, скоординувати зусилля педагогів, сім’ї, соціуму. Проблема, над якою я працюю: «Формування життєвих компетенцій школярів на основі духовно-моральних цінностей».

Які ж моральні цінності домагаюсь виховати у своїх учнів:

Абсолютні

  • любов

  • честь

  • гідність

  • краса

  • добро

  • справедливість

Національні

  • патріотизм

  • почуття гідності

  • історична память

  • збереження традицій

  • громадянська активність

Сімейні

  • піклування

  • обовязки

  • стосунки поколінь

  • поступливість

  • співпереживання

Особистістні

  • терпеливість

  • оптимізм

  • мудрість

  • наполегливість

  • чесність

  • благородство

Свою роботу з колективом я розпочала з вирішення виховних завдань:

  • продовжити діяльність із згуртування колективу;

  • організувати виховний процес в класному колективі та з батьками на засадах проектної педагогіки;

  • розпочати втілення в практику програми виховання «Прийшли ми в цей світ, щоб творити добро» ;

  • реалізувати у процесі роботи особистісно орієнтований, діяльнісний, системний, творчий та компетентнісний підходи до організації виховного процесу в класному колективі;

  • оптимально поєднувати форми організації виховної роботи: індивідуальної, групової, масової;

  • створювати належні умови для особистісного зростання кожного вихованця , його психолого-педагогічний супровід;

  • інтегрувати зусилля батьківської громади, представників державної влади, правоохоронних органів та медичних установ .

Розуміючи важливість виховної діяльності класного керівника, відповідально виконую свої обов’язки, докладаю всіх зусиль, щоб виховання підлітків відбувалося в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, доброзичливості та толерантності.

Використовую різноманітні традиційні та інноваційні форми виховної діяльності — головне, щоб вони давали бажаний результат.

Особливого значення надаю співпраці з батьками моїх учнів.

Сім’я – клітинка соціального організму, яка живе з ним у єдиному ритмі, відображає у своєму складі, мов краплинка води, і великі ідеї, і велику загальну мету.

Головним результатом упровадження моєї моделі виховної системи мають стати наступність і безперервність змісту освітньої та виховної діяльності класу щодо формування ініціативної, здатної жити в умовах свободи, приймати відповідальні рішення, робити самостійний життєвий вибір особистості; виховання свідомого громадянина України на основі дієвого підходу до організації виховної роботи.

Це сприятиме набуттю учнями соціального досвіду, успадкуванню ними духовних надбань народу, формуванню особистісних ознак громадян своєї держави.

Виходячи з мети і завдань, у класі організоване таке виховне середовище, яке надає кожному учню можливість вибору різних видів творчої діяльності, що відповідають особистим потребам.

Створена система виховання дала позитивні результати :

• зріс рівень згуртованості колективу;

• покращились результати особистісного розвитку дітей;

• учні готові до самореалізації;

• сформувалося більш свідоме ставлення до державних законів і вимог суспільного життя;

Учні із задоволенням беруть участь у конкурсах, вікторинах, акціях, що сприяють вихованню таких загальнолюдських цінностей як справедливість, патріотизм, гідність, толерантність, працелюбність, готовність допомогти іншим, розвивають моральну активність особистості.

Мої вихованці - переможці та учасники багатьох конкурсів. Вони є лідерами шкільного життя. Учні 8 класу - учасники військо-патріотичної гри «Сокіл»("Джура"). Діти із задоволенням беруть участь у розробці сценаріїв до шкільних свят.

Я задоволена наслідками своєї роботи і щаслива, що обрала саме професію педагога. З радістю віддаю всі свої ідеї дітям, пам’ятаючи , що кожна дитина обирає свою власну стежину, і радію, коли бачу, як вони активно й творчо співпрацюють зі мною.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.