«Формування основ безпечної поведінки у дітей дошкільного віку», розділ «Протипожежна безпека»

Опис документу:
Мета роботи підготувати дітей до розв’язання складних життєвих ситуацій, навчити їх захищати себе від небезпеки, запобігати дитячому травматизму, закріплювати знання про небезпечність вогню. Змінити відношення батьків до цієї проблеми.Автор: Волощенко Надія Вікторівна, вихователь дошкільного навчального закладу №96

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

48

Oval 40

AutoShape 99

Rectangle 41

ЗRectangle 42МІСТ

Розділ I. Теоретичне обґрунтування …………………..………………………..5

Розділ II. Методичний файл……………………………………………………..11

Вимоги Базового компоненту дошкільної освіти…………………………… .12

Орієнтовний зміст роботи з дітьми різних вікових груп щодо формування

у них основ безпеки та норм поведінки під час надзвичайних ситуацій……13

Організація роботи з протипожежної безпеки…………………………………14

Організація процесу навчання. Памятка до проведення роботи…………….15

Перспективне планування роботи у повсякденні й під час занять по віковим групам………………………………………………………………………………13

Орієнтовна перспективна календарно-тематична сітка занять /для дітей старшого дошкільного віку/……………………………………………………….16

Проблемно-пошукові питання для перевірки знань дітей……………………..17

Таблиця знань старших дошкільників правил безпечної поведінки…………..18

Орієнтовні моделі занять…………………………………………………………19

Орієнтовне планування підсумкових знань дітей з протипожежної безпеки...21

Розділ III. Авторська скарбничка…………………………………………………26

Вікторина для дітей молодшого дошкільного віку «Чи знаєте ви?»…………..27

«Вогник хай творить лиш тільки добро» /заняття для дітей середнього дошкільного віку/…………………………………………………………………..28

«Вогонь- друг чи ворог?» (старша група)……………………………………..…30

Дидактичні ігри……………………………………………………………………35

Памятка для дітей …………………………………………………………………38

Розділ IV. Робота з батьками……………………………………………………...39

Памятка батьків………………………………………………………………….40

Батькам про контакт дитини з сірником………………………………………..41

Тематика консультацій для батьків……………………………………………..42

Матеріал для батьків у теках-пересувках……………………………………….42

Тематика групових батьківських зборів………………………………………...42

Практичний додаток……………………………………………………………..43Прислівя та приказки……………………………………………………………..44

Вірші «Протипожежні правила». Загадки……………………………………….45

Розмальовка дітям………………………………………………………………...46

Вірш «Його величність сірничок» Загороднюк. В………………………………47

Малюнки дітям «Пожежна безпека»……………………………………………..48

Література…………………………………………………………………………..49

Розділ

Дитина повинна самостійно вирізняти

основні небезпечні чинники довкілля,

знати правила безпечного перебування

вдома, у дитячому садку, на вулиці, на

спортивному майданчику.

(Базовий компонент дошкільної

освіти в Україні)

ВOval 29огонь здавна є другом людини. Він допомагає їй обігріватися і одягатися. З його допомогою людина готує собі їжу. Але вогонь може стати і жорстким ворогом, якщо з ним необережно поводитись, він виходить з- під контролю людини, може знищити міста і села, будинки, ліси, урожаї, все, що зустрінеться на його шляху. Приблизно кожна шоста-восьма пожежа в нашій країні виникає від пустощів дітей, від їхнього невмілого, необережного поводження з вогнем. Вогонь приваблює дітей і вони люблять з ним гратися. Коли дитина бере до рук скло , виделку, голку, ніж, це викликає переляк у дорослих, бо дитина може себе поранити. Однак, якщо в руках дитини зявились сірники, то подібну реакцію зустрінеш не завжди, оскільки дорослі часто не розуміють, яку небезпеку приховує вогонь в руках дитини. Батьки підходять до цієї проблеми недостатньо серйозно. Дозволяють дітям бавитись вогненебезпечними предметами, у багатьох запальнички є звичайною іграшкою. Щоб змінити відношення людини до цієї проблеми, потрібно в дошкільному віці займатися цією проблемою. Необхідно змінити відношення людей до протипожежної безпеки, а дитячий вік є найсприятливішим для формування правил протипожежної безпеки. Необхідна цілеспрямована робота над формуванням у дітей культури протипожежної поведінки.

Завжди і в усьому дорослі повинні бути прикладом для малюків. Необхідно ще з дитинства виробляти у дітей звичку обережно і вміло поводитися з вогнем.

Усім відомо: часто повторювані заборони на дітей не діють, адже зазвичай малята не звертають увагу на частку «не», сприймаючи заборону як керівництво до дій. Тому дорослі мають шукати інші шляхи до дитячої свідомості, щоб спонукати їх замислюватися над власними вчинками, формувати у малечі свідоме розуміння наслідків необачної поведінки, як особистої, так і оточуючих. Потрібно також мати на увазі, що кожна проблема має дві сторони.Навчаючи дітей безпечній поведінці, важливо не залякати їх, не зламати їхньої природної допитливості та зацікавленості оточуючим світом. У Законі України «Про дошкільну освіту» зазначено, що дошкільний навчальний заклад «створює безпечні та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей; формує в дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки».

Я вивчала програму Л.В.Яковенко «Формування основ безпеки та норм поведінки в над­звичайних ситуаціях у дітей дошкільного віку», Калуська Л. В. «Дивокрай»( Вибрані дидактико-методичні матеріали у 2-х книгах для працівників дошкільних закладів. Книга друга), Базовупрограму розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі», де питанню охорони життя і здоровядітей приділяється особлива увага і зрозуміла, що це цікава тема для вивчення. Ураховуючи знання дітей і їх можливості склала план на рік в різних вікових групах.

На початку року проводила обстеження дітей.

Знання дітей з протипожежноїбезпеки на початок року

Результати обстеження переконали мене, що потрібно розширяти, поповняти знання дітей з вибраної теми.

В своїй роботі я розглядаю проблему охорони життя та здоровя

дитини з розділу «Протипожежна безпека». Мета роботи підготувати дітей до розв’язання складних життєвих ситуацій, навчити їх захищати себе від небезпеки,запобігати дитячому травматизму, закріплювати знання про небезпечність вогню.Змінити відношеннябатьків до цієї проблеми.

В моїй роботі пропонується методичні розробки: конспекти занять, бесіди, дидактичні ігри, ілюстративний матеріал. Поданий матеріал може використовуватися в організації роботи з протипожежної безпеки як на заняттях, так і повсякденному житті при організації режимних моментів.

Безпека – це не просто обсяг засвоєних знань, але й уміння правильно поводитися в різних ситуаціях. Діти можуть опинитися у непередбачуваних ситуаціях на вулиці та вдома, тому головним завданням дорослих є стимулювання розвитку у них самостійності та відповідальності. Через це більше уваги варто приділяти організації різних видів діяльності, спрямованих на набуття дітьми певних навичок поведінки, досвіду. Адже все, чого навчають дітей, вони повинні вміти застосовувати в реальному житті, на практиці.

Інтеграція різних видів діяльності з безпеки життєдіяльності в дошкільному навчальному закладі

AutoShape 72

AutoShape 74

Трудова

діяльність

Прогулянка на

природі,

спостереження

AutoShape 86

AutoShape 87

AutoShape 76AutoShape 78AutoShape 80

Пожежна безпека

Бесіди,

спілкування

Художня література

AutoShape 90 AutoShape 91

AutoShape 88AutoShape 89

AutoShape 82AutoShape 84

Ігрова

діяльність

Художньо-

естетична

діяльність

дітей

РЕЗУЛЬТАТ РОБОТИ НА СЬОГОДНІ

Систематичне вивчення правил пожежної безпеки, вивчення причин виникнення пожежі привело до володіння дітьми навичками правильних дій під час пожежі, зник панічний страх перед вогнем. Діти усвідомили виконання правил протипожежної безпеки.У дітей сформоване ціннісне ставлення до особистого здоров’я та здоров’я оточуючих. Змінили відношення до цієї проблеми батьки.

Знаннядітей з протипожежноїбезпеки на кінець року

Добрий рівень знань дітей з протипожежної безпеки, охорона їх життя і здоровя стали стимулом до подальшої роботи.

Розділ 

ВИМОГИ Базового компоненту дошкільної освіти

Освітня лінія «ОСОБИСТІСТЬ ДИТИНИ»

Безпека життєдіяльності

Молодший дошкільний вік

Старший дошкільний вік

  • Ознайомлювати дитину з правилами безпечного перебування вдома, у дитячому садочку, на спортивному майданчику;

  • пояснити, що побутовими приладами, електрикою, газом, водою можна користуватися лише з дорослими чи за їхньої присутності;

  • продемонструвати на практиці небезпечність вогню, гарячих предметів, та ін.;

  • навчати доцільної поведінки в екстремальних умовах.

  • Навчати дитину орієнтуватися у безпечних та шкідливих речовинах, матеріалах, правильно користуватися ними;

  • дати уявлення про небезпечні наслідки невмілого поводження з вогнем, водою, газовими та електроприладами;

  • уважно ставитися до найменших досягнень дошкільника у фізичній сфері;

  • поважати його зусилля та вміння долати труднощі.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ РОБОТИ З ДІТЬМИ

РІЗНИХ ВІКОВИХ ГРУПП ЩОДО ФОРМУВАННЯ

У НИХ ОСНОВ БЕЗПЕКИ ТА НОРМ ПОВЕДІНКИ

ПІД ЧАС НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ

Пожежна безпека:

Друга молодша група ( четвертий рік життя)

«Поняття про користь та небезпеку від вогню»;

«Вивчення простих заборонених правил пожежної безпеки».

Середня група (п’ятий рік життя)

«Поняття про корисний вогонь»;

«Причини виникнення пожежі»;

«Елементарні дії дитини під час пожежі».

Старша група (шостий рік життя)

«Профілактика виникнення пожежі»;

«Причини виникнення пожежі (від сірників, несправного електроприладу,

бенгальського вогню тощо)»;

«Елементарні дії дитини під час пожежі»;

«Вміння користуватись доступними засобами пожежогасіння»;

«Знання правил пожежної безпеки вдома та на вулиці»;

«Знання про роботу пожежних».

Організація роботи з протипожежної безпеки

Під час занять із дошкільниками вихователеві необхідно враховувати особливості їх сприйняття. Увага дітей нестійка, вони краще сприймають невелику, але яскраву інформацію. Їм властиве наочно-образне мислення, через це кращою формою такого заняття може бути безпосереднє спостереження за діяльністю дорослого.

Під час проведення занять вихователеві необхідно за допомогою методичних прийомів активізувати невпевнених дітей.

Наприклад, під час проведення занять на тему «Ознайомлення з інвентарем протипожежного куточка» вихователь може запитати малюків: «Як ви вважаєте, чому всі предмети на пожежному щиті червоного кольору? Чому

ці предмети зібрані разом?»

Необхідно частіше створювати ігрові ситуації, у яких дитинабула б не пасивним спостерігачем, а активним діячем. Ігрові ситуації повинні супроводжуватися конкретним позитивним оцінюванням із передбаченням результату. Якщо дія неправильна, то потрібно розповісти про наслідки і пояснити як необхіднодіяти.

Вихователь повинен простежити за тим, щоб насамперед дитина зрозуміла дію, її мету і способи розв'язання, а також, якщо є така можливість, запропонувати їй самостійно шукати шляхирозвязання поставлених завдань, розвиваючи здатність дитини до творчих проявів.

Організація процесу навчання

Місто в режимі дня: як основні заняття в різних розділах програми /режимні

моменти:ранок, вечір/

Місто проведення: групова кімната, на прогулянці, ділянка д/с.

Форми організації дітей: групові, під групові, індивідуальні.

Методи і прийоми: безпосереднє керівництво, робота з батьками, пізнавальні.

завдання.

Пам'ятка до проведення роботи

-Підготовити матеріал до активного сприйняття дітьми.

-Продумати ігрові методи, мотиви, забезпечити можливість кожній дитині взяти участь в роботі.

-Використовувати досвід дітей, завдання, питання, тільки потім давати своє пояснення.

-Нову інформацію повідомляти з опорою на наочність.

-Забезпечити закріплення знань, довести знання окремих знань до автоматизму /знання домашньої адреси, телефонів служб безпеки, правила подавання першої допомоги/

-Організувати пояснювальну роботу серед батьків.

- Дотримування правил та вивчення їх з дітьми.

ПЕРСПЕКТИВНЕ ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ

У ПОВСЯКДЕННІЙ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ

Друга молодша група

Ігрова,

практична

діяльність, фізичні

вправи

Бесіди,

обгово-

рення, художнє

слово

Образотворча

діяльність, індиві-

дуальна робота

Наочність ТЗН,

перегляд ілюстрацій

Пошуково-дослідницька

діяльність

моделювання

ситуацій

Пішоходні переходи,

екскурсії,

спостере-

ження

Дидактична гра-пазл «Збери пожежну машину»: набуття дітьми знань про служ-бові машини та їх функціо-нальне призначення

(групи дітей)

Читання та гра з книжкою на колесах «Пожежна машина»: поглиблення знань про техні-ку, яка допомагає рятувати дітей (гр.. дітей)

Малювання крейдою на асфальті «Вогнище»: поповнення знань про якості та особливості вогню (індивідуальн.)

Перегляд діафільму «Кицин дім»; знайомство небезпекою від вогню та з первинними засобами пожежо-гасіння

(група повністю)

Моделювання ситуації «Заллємо вогонь водою»; опрацювання елементарних навичок первинного гасіння вогню (групи дітей)

Екскурсія до куточка безпеки старшої групи «Усе про вогонь»: ознайомлення дітей з якостями вогню-помічника, вогню-ворога

(групи дітей)

Проведення сюжетно-рольової гри «Погасимо кицин дім!»:набуття необхідних навичок у хвилину загоряння (групи дітей)

Бесіда за результа-тамиперегляду діафільму «Кицин дім»:вчити дітей вмінно робити висновки (гр. дітей)

Заняття з конструювання «Пожежна машина»: збагачення знань про машини, що працюють на допомогу людям (групи дітей)

Перегляд ілюстрацій до книжки М. Кінько «Наш номер – 01»: знайомство з роботою пожежних (групи дітей)

Моделювання ситуації «Засиплемо вогонь піском»: напрацювання необхідних навичок та реакції під час виникнення пожежі (групи дітей)

Спостереження за грою – змаганням дітей старшої групи «Юні пожежні»: розширення понять про методи бо-ротьби з ма-лим вогнем

(гр. дітей)

Дидактична гра «Що зайве»: визначення найпростіших приладів для пожежогасіння (групи дітей)

Читання творів В. Гринько «Безпека дітей» або В. Соль-

ченко «Казка про пожежу»:

набуття знань про небезпеку ігор з вогн.

Викладання казки на

фланелеграфі «Кицин дім»:поглиблення знань про небезпеку від вогню(група дітей)

Розглядання плакату

«Дітям про вогонь»:

закріплення теоре-

тичних знань про

причини виникнення

пожежі(група повн.)

Моделювання ситуації «Врятуємо ляльку»: відпрацю-

ваннясаморятівних дій-повзання підло-

гою, затуливши рота

серветкою(гр..дітей)

Екскурсія до стенду

первинних засобів

пожежогасіння, озна-

йомлення з призна-

ченням на пожежі відра, лопати,багра

(група повн)

Середня група

Ігрова,практична

діяльність, фізичні

вправи

Бесіди,обгово-

рення, художнє

слово

Образотворча

діяльність, індиві-

дуальна робота

Наочність ТЗН,

перегляд

люстрацій

Пошуково-дослідницька діяльність

моделювання ситуацій

Пішоходніпереходи, екскурсії,

спостереження

Сюжетно-рольова гра «Ми пожежні»: опанування навичками гасіння малого вогню (групи дітей)

Відгадування загадок та читання прислів’їв про вогонь, вивчення «Грицевої лічилки»: прищеплення обач-

ності в по-всякденні (група повністю)

Самостійна художня діяльність: «Розфарбуй пожежну

машину»: продовження ознайомлення із спец-транспортом та його призначенням

(індивід.)

Розгляд ілюстрацій з набору карток «Як

уникнути неприєм-

ностей»: вивчення

заборонних правил з пожежної безпеки (група повністю)

Моделюван-няситуації «Пожежа в сусідній квартирі. Твої дії?»: запам’ято-

вування телефонного номера для виклику пожежної охорони-01(групи дітей)

Спостереження за практичними заняттями дітей старшого віку з евакуації із задимленногоприміщеня: набуття теоре-

тичних навичок саморятування (гр..повн.)

Дидактична гра « На що це схоже?»: відга-

дування предметів, призначен-них для пожежо-гасіння після словесного опису (групи дітей)

Читання твору

Л.Яковенко «Маленькі пустуни» або Б.Житкова «Пожежа на морі»: обго-

вореннянебезпеч-них ситуацій (групи діт.)

Творче конструюван-

ня «Ліпимо пожежну машину»: набуття елементарних знань про пожежну техніку через мистетство (групи дітей)

Розглядання картинок на протипоже-

жну тематику: збагачення уявлень про властивості вогню та формування умінь стримувати його можливості(гр..повн.)

Моделюван-ня ситуацій «Заллємо вогонь водою», «Зібємо вогонь ки-

лимком» та «Засиплемо вогонь піс-ком»:набуття практичних навичок пожежо-

гасіння (групи дітей)

Екскурсія на тему «Вогонь – це тепло і затишно, вогонь – це боляче й страшно» до кімнати безпеки: порівняння можливостей вогню (група повністю)

Заняття з фізкультур-

ри «Загаси вогонь»:

відпрацьовування дій під час виникнення пожежі, вправи та змагання (гр..повн.)

Бесіда за плакатом

«Дітям про вогонь»:

закріплення набутих

теоретич-

них знань

(групи дітей)

Конструюван-ня з піску

«Пожежна машина»: поглиблення знань про функціо-

нальність різних видів транспорту (гр.

дітей)

Перегляд діафільму

«Сірник-не іграшка»:дове-дення до свідомого сприйняття дітьми правдивості вислову «Сірник не іграшка»

Моделюван-ня ситуації «Вогнище на

пікніку»: послідов-

ність дій при його погашенні (групи дітей)

Екскурсія на тему

«Пожежні на захисті життя та здоровя людей» до кімнати безпеки: ознайомлення

з героїкою цієї професії

(група повн.)

Старша група

Ігрова,практична

діяльність, фізичні

вправи

Бесіди,

обгово-

рення, художнє

слово

Образотворча

діяльність, індиві-

дуальна робота

Наочність ТЗН,

перегляд ілюстрацій

Пошуково-дослідницька діяльність

моделювання ситуацій

Пішоходні переходи, екскурсії,

спостереження

Логічна гра «Побудуй ланцюжок: «сірники-папір-пожежа»,

«недопалок-ліс-зга-

рище» тощо»: формуван-

няаналі-тичного сприйняття

Бесіда за плакатом

«Як слід поводитися під час виникнення пожежі»: закріплення теоретичних знань (групи дітей)

Підготовка до тема-

тичної виставки з протипожеж-ної безпеки: закріплення набутих знань, само-

вираження через творчість (індивід.)

Перегляд діафільму

«Діти і вогонь»:

формування здатності до співчуття та формування бажання допомагати (групаповністю)

Моделювання ситуації «Дії під час виникнення пожежі»: відпрацювання послі-

довності дій, знання телефонного номеру «01», та своєї дом. адреси

Практичні заняття «Евакуація із задимленого приміщення»: напрацювання практичних навичок у бо-

ротьбі з малим вогнем, роз-витокнеоб-

хідної реакції правильно оцінювати сит.

Гра-змагання «Юні пожежні»: демонстра-

ціянабутих навичок у присут-ності дітей мол.групи (гр. повн.)

Читання творів

С.Я.Маршака «Оповідання про не-відомого героя», або Т.Коломійця «Козенята і вогонь»: обговорення сюжету (групи діт.)

Заняття із зобра-

жувальної діяльності «Пожежа в лісі»: малювання

(групи дітей)

Розглядання ілюстрацій з набору карток «Сам у дома»: вивчення наказових правил пожежної безпеки (групи дітей)

Дослід зі свічкою «Припинення горіння без доступу повітря»: вживання запобіжних заходів: під-твердження

теоретичних знаньпракт. дослідами

Екскурсія на тему «Вогонь – це тепло і затишно, вогонь – це боляче й страшно» до кімнати безпеки: порівняння можли-

востей вогню (група повн.)

Гра –тренінг «Перша допомога при опіках» удоскона-леннянавичок першої медичної самодопо-

моги(гр.дітей)

Бесіда «Чорно-бильськакатастрофа» (розповідь про подвиг героїв ліквідаторів) збагачення знань про користь та небезпеку технічного прогресу(гр..дітей)

Розмальову-вання тематичної сторінки «Безпека»: закріплення знань про вогонь та правила користу-

вання ним (індивід.)

Перегляд ілюстрацій Г.Шалаєвої «Велика книга правил пове-

дінки вихованих дітей»:поглиб-лення знань про поводжен-

ня з вогнем (гр.дітей)

Дослід в металевій ємності: «Запалюван-

ня паперу та гасіння во- дою і піском» із вживанням запобіжних заходів: набуття практичних навичок первинного пожежогас.

Екскурсія на тему

«Пожежні на захисті життя та здоровя людей» до кімнати безпеки:розширення уявлень про професію пожежного, виховання поваги людей до цієї професії

(група повн.)

ОРІЄНТОВНА ПЕРСПЕКТИВНА КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНА СІТКА ЗАНЯТЬ

(для дітей старшого дошкільного віку)

ВЕРЕСЕНЬ

ЖОВТЕНЬ

ЛИСТОПАД

ГРУДЕНЬ

СІЧЕНЬ

Вогонь добрий і злий

Розгляд картин з цієї теми.

Читання твору В.Загороднюка

«Його

величність сірничок». Бесіда за змістом.

Ознайомлення з кутком проти пожежної безпеки. Розгляд інвентарю

Бесіда про пожежний транспорт. Ознайомлення з працею пожежників.

Бесіда за уривками з книги Т.Кінько, М.Кінько «Наш №01»

ЛЮТИЙ

БЕРЕЗЕНЬ

КВІТЕНЬ

ТРАВЕНЬ

Розвязання проблемних ситуацій. Вироблення навичок у разі небезпеки викликати пожежну службу.

Розглядання сюжетних малюнків з проти пожежної

безпеки. Вироблення навичок першої допомоги.

Опіки як наслідок пожежі та необережної поведінки. Практичні навички першої допомоги.

Ознайом-лення з правилами поведінки з легкозаймис-тими речовинами.

Проблемно-пошукові питання для перевірки знань дітей

  • Для чого нам потрібен вогонь?

  • Які причини виникнення пожежі ти знаєш?

  • Як рятуватися з приміщення охопленого полум’ям?

  • Чому не можна ховатися в кімнаті під час пожежі?

  • Що потрібно робити, якщо вода з чайника чи каструлі загасила газ?

  • Як можна загасити малий вогонь?

  • Чи можна відчиняти вікна під час виникнення пожежі?

  • Яка небезпека від пожежі?

  • Чому найчастіше гинуть не від полум’я , а від диму?

  • Чому всі предмети на пожежному щиті червоного кольору?

  • За яким номером телефону викликають пожежників?

  • Що потрібно казати по телефону під час виклику пожежників?

  • Для чого на пожежному авто встановлені синій маячок та сирена?

  • Для чого пожежній машині драбина?

  • Чому пожежна машина має червоний колір?

  • Як пожежники дізнаються про пожежу?

  • Як водій пожежної машини попереджає рух на дорозі, що він поспішає на пожежу?

  • Поясни вислів «Поспішає, як на пожежу?».

  • Чому полум’я гасне, якщо його накрити важкою тканиною?

  • За яких умов та якими електроприладами дозволено користуватися дошкільникам?

Таблиця знань старших дошкільників правил безпечної поведінки

Список дітей

Вогонь друг, вогонь-ворог (В,Д,Н)

Реакція дітей (А,П,І)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Високий (В). У дітей добрі знання з пожежної безпеки. Їхні відповіді ні запитання відзначаються повнотою. Вони володіють елементарними практичними вміннями та навичками поведінки в різних життєво небезпечних ситуаціях.

Достатній (Д). Діти достатньою мірою володіють навчальним матеріалом. Однак на деякі запитання відповідають невпевнено. Погано орієнтуються у змодельованих складних життєво небезпечних ситуаціях. Відповіді неповні,не конкретні, не достатні.

Низький (Н). На запитання переважно відповідають одним словом, а деякі із запитань залишаються без відповіді. Постійно чекають підказки з боку вихователя або однолітків. Часто при розповіді повторюють сказане іншими дітьми. Мають низькі практичні вміння та навички.

В процесі подачі дітям знань проводиться спостереження за їхньою реакцією на навчальний матеріал. Вона може бути активна (А), пасивна (П), індиферентна (І),або байдужа.

ОРІЄНТОВНІ МОДЕЛІ ЗАНЯТЬ

ТЕМА.ВОГОНЬ ДОБРИЙ,ВОГОНЬ ЗЛИЙ

Програмовийзміст. Поясніти дітям причини виникнення пожежі.

Акцентувати увагу на користі вогню та великій шкоді, яку він може завдати.

Ознайомлення з елементарними правилами протипожежної безпеки.

Словник: вогонь,сірник, пожежа, вогнегасник.

Матеріал: ілюстрації до теми.

  1. Бесіда:

  • Для чого людині вогонь?

  • Коли вогонь називають ворогом?

  • Чому виникла пожежа?

  • Хто винен у виникненні пожежі?

  • Якої шкоди приносить вогонь?

  • Що треба робити,щоб не трапилося біди?

2.Складання розповідей (оповідань, казок) про дитячі пустощі з сірниками.

3.Розвязання проблемних ситуацій, спрямованих на вироблення правил поведінки під час пожежі.

4.Використання народної мудрості про сірник.

5.Читання художніх творів із цієї теми.

6.Сюжетно-рольові ігри «Сімя».

7.Ознайомлення з памяткою «Безпечна поведінка».

ТЕМА. ЧИТАННЯ ВІРША В.ЗАГОРОДНЮКА «ЙОГО ВЕЛИЧНІСТЬ- СІРНИЧОК»

Програмовий зміст. Учити дітей уважно слухати і розуміти зміст прочитаного. Підвести їх до усвідомлення недопустимості ігор із сірниками.

Словник:сірник, шило, пітьма, сповідь.

Матеріал:атрибути сірника та коробки, ілюстрації пожежі.

  1. Загадка про сірники та вогонь.

  2. Бесіда за змістом вірша:

- Чому Петрик уночі пішов на кухню?

- Про що розповів Сірник хлопчикові?

- Яка користь і шкода від сірників?

3.Заучування рядків вірша.

Здатні все вони спалити –

І кордонів їм нема,

Але й можуть обігріти,

Якщо студить нас зима.

Обережні будьте з ними

І сьогодні, і завжди,

Щоб із полум’я і диму

Не тікати до води.

4.Малювання за змістом твору.

ТЕМА.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З КУТКОМ ПРОТИВОПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ.

Програмовий зміст. Дати пояснення, що в кожному закладі, організації, на підприємстві обов’язково має бути куток протипожежної безпеки. Познайомити з протипожежним щитом, інвентарем та його призначенням. Увести в активний словник слова-назви протипожежного інвентарю, навчити правильно вимовляти всі звуки у запропонованих словах. Сформувати елементарні навички користування інвентарем під час моделювання ситуацій.

Словник:відро, сокира, лопата, лом, багор.

  1. Екскурсія до кутка протипожежної безпеки.

  2. Розглядання інвентарю.

  3. Бесіда:

  • Чому протипожежний щит та предмети, що знаходяться на ньому, пофарбовані в червоний колір?

  • Назвіть відомі вам зображені на щиті предмети. Розкажіть про призначення кожного з них.

Ознайомлення з іншими предметами кутка протипожежної безпеки.

Орієнтовне планування

підсумкових знань дітейпротипожежної безпеки, які проводяться раз у квартал відповідно пір року.

ОСІНЬ

Вогонь-друг, вогонь ворог

Ранок

1.Дидактична гра «Горить-не горить».

Заняття

1.Художня література. Читання вірша В.Загороднюка «Його величність-сірничок».

2.Мовленнєве спілкування. Бесіда про користь та шкоду сірника. Збагачення словника, вправляння у звуковикові.

Прогулянка.

1.Розвязання проблемних ситуацій : «Чому виник вогонь?», «Як зарадити біді?»

2.Рухлива гра «Ми-пожежники».

Друга половина дня

1.Гра- лабіринт «Яка машина швидше погасить вогонь?»

2.Інсценізація казки «Кицьчин дім».

Зима.

Ранок

1.Розглядання картинок про причини пожежі під час святкування Нового року.

2.Бесіда про побутові електроприлади.

Заняття

1.Художня література. Читання уривків із книги Т.Кінько, М.Кінько «Наш номер 01». Бесіда за змістом.

2.Дитина і навколишній світ. Екскурсія в куточок протипожежної безпеки. Ознайомлення з предметами,розташованими на щиті протипожежної безпеки.

3.Образотворча діяльність. Малювання пожежної машини.

Прогулянка.

1.Рухлива гра «Ми-пожежники».

Друга половина дня

  1. Розглядання ілюстрацій із зображенням пожежного транспорту.

Моделювання ігрових ситуацій на вироблення навичок правильно викликати службу пожежної безпеки та вибрати лінію поведінки.

Весна.

Вогонь – добрий, вогонь-злий

Ранок

1.Розглядання іграшкових машин та ілюстрацій із зображенням пожежного транспорту.

2.Дидактична гра «Що потрібно пожежникам для роботи?»

Заняття

1.Художня література і мовленнєве спілкування. Читання художніх творів про вогонь. Закріпити знання дітей про причини виникнення пожежі. Уточнити знання про правила протипожежної безпеки та надання першої допомоги при опіках.

2.Фізкультура (комплекс загально розвивальних вправ, закріплення основних рухів, ігри-естафети, підпорядковані темі «Пожежники»).

Прогулянка

Розглядання пожежного транспорту.

Друга половина дня

1.Читання казки «Про червоного півня».

2.Прислівя, приказки,загадки з цієї теми.

Розділ 

Вікторина /для дітеймолодшогодошкільноговіку/

Чизнаєтеви?”

Ведучий: Діти, хто з вас знаєцьоговірша „Тім-дін, тілі-дін. Загорівсякициндім”...

Діти: Знаємо! Знаємо!

Ведучий: Але відчоговінзагорівся – це треба вгадати. Як вигадаєте, діти?

Діти (відповідають): Будинокзагорівсявіднесправноїпечі. Піч, у якійгоріввогонь, булозалишено без догляду.

Ведучий: Діти, хтодаліпрочитаєвірш „Кициндім”?

Діти: (продовжуютьчитативірша)

Граючий: „Кицькавискочила, очівитріщила”.

Ведучий: (перебиває) Правильно. Діти, а чомукицькавискочила і витріщилаочі?

Діти: Розгубилась, злякаласьпожежі!

Ведучий: Правильно діти. Але в такихвипадкахніколи не треба розгублюватись. І хто в цьомувипадку не розгубився?

Діти: Курка!

Ведучий: А чомуви так думаєте?

Діти: Курка взяла відро і побіглазаливатипалаючийбудинок.

Ведучий: А як вигадаєте, діти, чидоситьвідра води, щобзагаситибудинок?

Діти: Так! Ні!

Ведучий: Звичайно, ні. Що треба робити у цьомувипадку?

Діти: Викликатипожежників! Зібрати людей!

Ведучий: Правильно, діти! А хто з вас знає, як цезробити?

Діти: По телефону „01”.

Ведучий: Відповіли правильно, але не повністю. Щобвикликатипожежників у місті, треба по телефону набрати номер „01” і точно назватимісто, адресу пожежі та щосамегорить. Зрозуміли?

Діти: Так!

Вогник хай творить лиш тільки добро.

/заняттядля дітейсередньогодошкільноговіку/

Мета: пояснити дітям, що вогонь може бути корисним і небезпечним; дати

уявлення про причини виникнення пожеж та формувати результати

необхідності знати і виконувати правила пожежної безпеки; навчити дітей,

як можна застерегти та запобігти виникненню пожежі. Переконати в

небезпечності гри з вогнем; виховувати дисциплінованість, прагнення

зберегти своє здоров’я; розвивати творче мислення увагу, пам’ять.

Обладнання: сигнальні картки; демонстраційний матеріал.

Хід заняття:

І. Привітання

Коли сонце прокидається,

З усіма вітається:

– Добрий ранок! – каже сонце,

Що заглянуло в віконце

Зараз ми з вами поїдемо в ліс, звірятам потрібна ваша допомога. На чому поїдемо?

Ось лісова галявина.

А чому плачуть звірятка?

- Туристи відпочивали в лісі, і гляньте, що після себе залишили: сміття,

вогнище.

Звірята налякалися і не знають як погасити вогонь. Давайте їм

допоможемо.

Як ми можемо погасити вогонь в лісі?

Ось річка. Станемо в шеренгу, будемо передавати один одному відерко і та

погасимо вогнище.

Ну ось вогнище загасили і звірятка можуть бути спокійні.

Ой. А що це тут? (сірники). Для чого потрібні сірники?

Послухайте вірш.

Вогонь може бути корисним і небезпечним.

Вогонь може бути шкідливим.

Він може зігріти обід,

І розтоплює лід

А може і ліс спалити,

Майно і будинок –

Усе спопелити.

Та ось тільки малі діти.

Не повинні з ним дружити,

Будеш з ним необережний, -

Може трапитись пожежа!

Гра:закінчи риму.

а) Якщо в сім’ї маленькі діти

І вміють сірники палити,

То пустощі з вогнем завжди

Привести можуть….. до біди

г) Вивчіть правила пожежні,

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:

Жартувати з вогнем….. не можна!

Зараз ми з вами пограємо в гру.

Я вам роздам сигнальні картки. З одному боку – червоний кружечок з

іншого зелений. Якщо я говорю правильно, то ви показуєте зелений

кружечок, якщо не правильно – червоний.

Можна гратися сірниками.

Залишити газ на плиті і піти.

Не можна гратися сірниками, це небезпечно.

Пожежних викликати за номером 101.

Не можна гратися запальничкою.

Не лізь предметами в розетки.

Процес творення.

1.Із сірників викласти задані фігури.

2.Складаємо пожежну машину (розрізні картинки).

Підсумок заняття:будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:жартувати з вогнем не можна!

"Огонь – друг или враг?"

(старшая группа)

Цели и задачи: формировать у детей понятие “пожарная безопасность”; дать общее представление назначения (функций) огня;

дать знания о причинах возникновения пожара;

сформировать элементарные умения и навыки в поведении при возникновении пожара;

воспитание взаимопомощи, доброжелательного отношения друг к другу, гордости за людей данной профессии;

активизация двигательной активности, развитие физических качеств: ловкости, быстроты, смелости;

развитие вестибулярного аппарата, координации движений.

Оборудование и материал:

В группе: иллюстрации с изображением различных пожароопасных ситуаций; иллюстрации пожарного и пожарного оборудования; магнитофон, запись марша.

В физкультурном зале: магнитофон, музыка Г.В. Свиридова из кинофильма “Укрощение огня”, цветные платочки (красный, желтый, розовый) (18 шт.); для эстафет: островки (6 шт.), туннель (2 шт.), телефон (2 шт.), ведро детское (2 шт.), конус (10 шт.), обруч (2 шт.), медали .

ХОД ЗАНЯТИЯ

Воспитатель: Ребята, сегодня я хочу побеседовать с вами об очень интересной профессии. Посмотрите на эти картинки. Как вы думаете, о ком беседа?

Дети: О пожарном.

Воспитатель: А как вы догадались?

Дети: Он в каске, в специальном костюме, у него в руках шланг для воды.

Воспитатель: Пожарный одет в брезентовый костюм, он не промокает и не горит в огне. А скажите, ребята, зачем пожарному каска?

Дети: Каска защищает голову от ударов, если на пожарного что-нибудь упадет.

Воспитатель: Правильно, когда случается пожар – это очень опасно. Поэтому, необходимо соблюдать все правила пожарной безопасности. Ведь тушить пожар нелегко. Как вы думаете, каким должен быть пожарный?

Дети: Смелым, отважным, храбрым, умным.

Воспитатель: А каких людей не возьмут в пожарные?

Дети: Ленивых, трусливых, слабых.

Воспитатель: А вы бы хотели стать юными пожарными?

Дети: Да

Воспитатель: Для этого необходимо много знать и уметь. Мы проведем сегодня испытания.Итак, начнем!

Воспитатель: Почему возникают пожары?

Дети: Если не соблюдают правила пожарной безопасности.

Воспитатель: Где могут возникнуть пожары?

Дети: На земле, в воздухе, на воде.

Воспитатель: Правильно. Если возник пожар, то по какому номеру телефона нужно звонить?

Дети: 01.

Воспитатель: А что еще нужно сообщить по телефону?

Дети: Город, адрес, фамилию, что горит.

Воспитатель: А сейчас я загадаю вам загадку:

Рыжий зверь в печи сидит,

Рыжий зверь на всех сердит.

Он со злости ест дрова,

Может, час, а может, два.

Ты рукой его не тронь,

Искусает он ладонь.

Дети: Это огонь.

Воспитатель: Как вы думаете, огонь ваш друг или враг?

Дети: Огонь – враг, потому что из-за него могут сгореть вещи, квартира, дом, лес. Могут погибнуть люди, животные.

Воспитатель: Вред огня зависит от человека. Взрослые умеют не ссориться с огнем. А детям этому нужно учиться. Неужели огонь всегда злой?

Дети: Наверное, нет.

Воспитатель: Подумайте, когда огонь бывает добрым и полезным?

Дети: В лесу можно погреться у костра, приготовить еду.

(Воспитатель предлагает детям пройти к столу, рассмотреть картинки)

Воспитатель: Что нужно делать, чтобы огонь приносил нам пользу и радость?

Дети: Правильно с ним обращаться.

Воспитатель: Посмотрите, у нас на столе лежат карточки. Давайте на одну сторону стола мы положим карточки, где огонь друг, а на другую сторону – где огонь враг. (Дети раскладывают карточки, следует обговорить иллюстрации)

Физкультминутка “Не ошибись”

Воспитатель: Я буду называть слова, а вы, услышав слово, относящееся к пожару, должны прыгнуть и хлопнуть в ладоши: пожарный, торт, пила, огнетушитель, пакет, кисть, каска, пожарный рукав, ноты, огонь, спички,101, бинт.

Воспитатель: Молодцы, с заданием справились. А сейчас дети прочитают стихи.

1 ребенок:

Ростом спичка-невеличка,

Не смотрите, что мала.

Эта спичка-невеличка

Может сделать много зла.

2 ребенок:

Если ты включил утюг,

Убегать не надо вдруг.

Закрывая в доме дверь,

Все ли выключил, проверь

3 ребенок:

Если близко телефон

И тебе доступен он,

Нужно 01 набрать

И быстрей пожарных звать.

4 ребенок:

Если же большой огонь,

Дымом всё объято

Выбегать из дома вон

Надо всем ребята.

И на помощь поскорей

Ты зови, зови людей.

5 ребенок:

Пожарное дело – для крепких парней.

Пожарное дело – спасенье людей.

Пожарное дело – отвага и честь.

Пожарное дело – так было, так есть.

(Стук в дверь)

Воспитатель: Давайте посмотрим, кто к нам пришёл?

(Заходит физ. инструктор в костюме пожарного)

Пожарный: Здравствуйте, ребята

С огнём бороться мы должны,

Мы смелые работники.

С водою мы напарники.

Мы очень людям всем нужны,

Так кто же мы?

Дети: Пожарные

Пожарный: Молодцы, ребята, угадали, кто я. Сейчас вы узнали много нового и полезного для себя. А сейчас я приглашаю вас в свою пожарную часть на тренировку.

(Звучит музыка, дети уходят за пожарным в физкультурный зал)

Пожарный: Каждый день пожарного начинается с зарядки. Мы сейчас с вами зарядимся положительной энергией, разомнемся.

Физминутка под музыку Свиридова “Укрощение огня”

Пожарный: Для проверки ваших знаний нам необходимо разделиться на две команды, итак, на 1-2 рассчитайсь! Команды займите свои места и будьте внимательными.

Эстафета №1 “Вызов пожарных”

Прыжки через островки (3 шт.)

Пролезть в туннель (1 шт.)

Подбежать к телефону, поднять трубку, вызвать (крикнуть) “01”

Обратно – бег по прямой, передать эстафету (хлопнуть по ладошке следующего участника).

Пожарный: Молодцы, ловко вы справились с задачей, а сейчас задание сложнее.

Эстафета №2 “01” спешит на помощь”

Надеть костюм пожарного

Взять ведро

Бег “змейкой” между конусами

Пролезть в обруч

“Вылить” воду, потушить огонь

Обратно – бег по прямой, передаем ведро следующему участнику.

Пожарный:

Все мы силы приложили

И пожар мы потушили.

Было трудно, тяжело,

Но умение и ловкость

Нас от бедствия спасло.

Пожарный: Ребята вы отважные и смелые и усвоили все на “отлично”.

Пожарный: До свидания, ребята!

(Дети под музыку выходят из физкультурного зала).

ВРЯТУЙ ВІРНИХ ДРУЗІВ

Мета: формувати в дітей знання про правила пожежної безпеки.

Завдання: учити дітей правильно і швидко приймати рішення в екстремальних ситуаціях та виконувати певні дії.

Правила гри: у грі беруть участь двоє дітей. Виграє той, хто більше «врятує» іграшок.

ХІД ГРИ

На майданчику (1,5 х 1,5 м) вихователь розставляє 10 іграшок. Одному із учасників зав'язує очі, пояснюючи, що виникла поже­жа, тому дуже погано видно. За сигналом ведучого дитина, яка бере участь у грі, повинна зібрати якомога більше іграшок, щоб винести їх із «кімнати, що палає».

ПОЖЕЖНИКИ НА НАВЧАННІ

Мета: удосконалювати знання про правила пожежної безпеки; закріплювати навички бігу в колоні та лазіння по гімнастичній стінці; виховувати кмітливість та почуття колективізму.

ХІД ГРИ

Діти, об'єднані у 3-4 підгрупи за кількістю прольотів гімнас­тичної стінки, сидять на лавах або стільцях — «чергують у по­жежній частині». За сигналом вихователя «Тривога!» вони швид­ко підводяться і шикуються в 3-4 колони. Перші гравці беруть обруч — «кермо машини», і всі разом одне за одним починають бігти до місця «пожежі» (гімнастичної стінки, на верхньому шаблі якої прив'язано дзвіночки).

На слова вихователя «Пожежні машини приїхали!» діти зу­пиняються і перешиковуються у півколо — стають перед місцем «пожежі».

Після слів вихователя «Роботу почали!» діти «накачують» насосом воду; на слова «Сокирами рубай!»— імітують рубання; в слова «Гаси пожежу!» — повертають тулуб праворуч та ліворуч відводячи відповідну руку в сторону. На слова «Вогонь уже вище й вище!» діти швидко шикуються в колони. На слова вихователі «Гасимо пожежу вгорі!» діти, які стоять першими в колонах, піднімаються гімнастичною стінкою до верхнього щабля, дзвонять у дзвіночок (кожний у свій), спускаються вниз і стають у кінець своєї колони. Вихователь називає, хто першим подзвонив. Згодом лізуть діти, які стоять другими та ін. Наприкінці гри вихователі називає колону дітей, які добре впоралися з роботою «пожежників». Після цього всі діти шикуються в свої колони і повільно повертаються до «пожежної частини».

ШКОЛА ПОЖЕЖНИКІВ

Мета: формувати в дітей знання про необхідність дотриманні правил пожежної безпеки; ознайомлювати дітей із правилам» поведінки під час пожежі; учити їх швидко приймати правильні рішення в екстремальних ситуаціях.

ХІД ГРИ

Вихователь виставляє на столі чи дошці картинки із зображенням проблемної ситуації, пов'язаної з пожежею.

Діти, які розв'язали її, підходять до вихователя і по секрету повідомляють своє розв'язання. Правильну відповідь вихователь оцінює іграшкою.

Коли бажаючих більше немає, кожен з учасників уголос називає відповідь. Діти аналізують різні варіанти та з'ясовують, які з них правильні. Потім вихователь виставляє іншу картинку і гра триває.

Наприкінці гри підраховується кількість іграшок, які отрима­ли кожен з учасників, і визначається переможець.

НАВЧАННЯПОЖЕЖНИКІВ

Мета: формувати в дітей поняття про поведінку та особисту без­пеку під час пожежі; удосконалювати рухові вміння і навички.

ХІД ГРИ

Діти отримують завдання:стрибати на одній нозі;

•пролізати в обруч, розташований на землі;

•пробігати по колоді й легко зістрибнути з неї;

•добігати до кошика з м'ячами, узяти м'яч, влучно кинути його в ціль.

ПОЖЕЖНА ТРИВОГА

Мета: формувати в дітей ціннісне ставлення до особистого здоров'я та здоров'я оточуючих; закріплювати вміння дітей діяти за сигналом; розвивати швидкість бігу, рівновагу.

ХІД ГРИ

Усі діти — «пожежники». За сигналом «Тривога!» пожежники утворюють пари. Імітуючи пожежні машини, вони «їдуть за ви­кликом на пожежу».

За сигналом «Поїхали!» діти виконують рухи відповідно до :тексту, що говорить вихователь (або всі діти разом):

Сокирами балки рубаємо, Із брансбойтів полум'я збиваємо! А полум'я все вище, вище! Лізь на дах швидше!

Діти залазять на гімнастичну стінку, перелазять на протилеж­ний бік, спускаються похилою дошкою.

За сигналом «Відбій!» «пожежники» повертаються у «пожежну частину».

Вихователь підбиває підсумки гри.

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ ДІТЕЙ

  • Не бався з сірниками, запальничками, жаринками;

  • Не вмикай телевізор та інші електроприлади за відсутності дорослих;

  • Не користуйся газовими приладами, коли ти дома сам;

  • При загасанні газу водою вимкни плиту та відчини двері і вікна для провітрювання;

  • Якщо відчуваєш запах газу, у жодному разі не вмикай світло та електроприлади;

  • Якщо відчуваєш запах газу, негайно сповісти про це сусідів та залиш квартиру;

  • При виникненні загорання залий малий вогонь водою, накрий килимком чи товстою ковдрою;

  • При розповсюдженню вогню покинь житло, затуливши рот та ніс вологою тканиною та пересуваючись якомога ближче до підлоги, бо там більше кисню для дихання;

  • При виникненні пожежі не відчиняй вікна, щоб не підживлювати вогонь притокам свіжого повітря;

  • Якщо вогонь відрізав шлях до виходу, виходь на балкон,зачини за собою двері та голосно клич на допомогу;

  • Якщо полум’я охопило одяг, у жодному разі не біжи-вітер буде його підсилювати. Падай на землю та, катаючись по ній, намагайся збити вогонь.

Розділ V

ПАМЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

ПОПЕРЕДЖЕННЯ ПОЖЕЖІ ВІД ПУСТОЩІВ ТА НЕОБЕРЕЖНОГО ПОВОДЖЕННЯ З ВОГНЕМ

Щоб не допустити пожежі необхідно виконувати наступні правила

пожежної безпеки:

  • зберігати сірники в місцях, недоступних дітям;

  • не дозволяти самостійно вмикати електронагрівальні прилади;

  • не дозволяти користуватися газовими приладами;

  • не дозволяти дітям розводити багаття;

  • не допускати перегляд телепередач, користування комп’ютером за відсутності дорослих;

  • не залишати малолітніх дітей без нагляду;

  • не вмикати електроприлади з пошкодженим дротом чи струмоприймачем;

  • не сушити речі над газовою плитою;

  • не зберігати на балконах легкозаймисті речовини (бензин, ацетон);

  • не палити в ліжку;

  • не заставляти шляхи евакуації (лоджії, балкони, коридори).

Шановні батьки! Ставтеся негативно до дитячих ігор з вогнем!Велика кількість пожеж зачиняється від дитячих пустощів з вогнем. Своїм прикладом навчайте дітей суворому виконанню протипожежних вимог. Памятайте, що приклад старших є для дітей кращим методом виховання.

з/п

Прізвище та ініціали батьків

Дата

ознайомлення

Підпис

1

2

3

При виникненні пожежі негайно викликайте пожежну охорону за

телефоном «01»

Батькам про контакт дитини з сірником.

Велику небезпеку для дітей становить вогонь від звичайного сірника. Лишає він страшні сліди,

Усе він пожирає.

А як даси йому води

Одразу помирає. (Вогонь)

Людина з часів свого існування тягнулася до вогню, який так приваблює сьогодні наших малюків. Завдання батьків створити у дітей розуміння важливості вогню в житті, навчити їх бачити небезпеку в необачному користуванні ним, уникати пожежного травматизму, оволодіти початковими навичками профілактики пожежного лиха.

Запам’ятайте: контакт дитини з сірником відбудеться обов’язково! Щоб не трапилось лиха, зробіть сірничок добрим знайомим, станьте посередником між ним та дитиною. Наодинці з вісником вогню дитина втрачає рівновагу від раптового спалаху, від опіку пальців при неправильній позиції утримування сірника, від остраху перед батьками за порушення заборони дорослих, від пожежі, якою дорослі нажахали дитину.

Знайомство дошкільника з сірничком влаштуйте таким чином:

-   запаліть сірник в присутності дитини, подивіться на нього;

-   запропонуйте дитині наблизити руку до сірника з коментарем: холодно, тепло, гаряче, супроводжуючи теплові відчуття дитини;

-    за бажанням дитини дайте їй спробувати імітувати рухи запалювання сірника без голівки. Тертя треба проводити від себе по горизонталі трохи вгору, щоб при спалаху вогонь не торкнувся пальців дитини і не злякав її;

-     запропонуйте дитині запалити сірник, попередньо оглянувши місце, куди він може впасти в разі невдалої спроби (визначити безпеку загоряння, провести профілактику; періодично тренувати дитину в запалюванні сірника до повного оволодіння вмінням);

-   розширити знання дитини про засоби гасіння вогню водою, піском. накриттям мокрою ганчіркою;

-    у випадках отримання опіків, ушкоджень шкіри викликати швидку медичну допомогу – телефон 03;

-    при пожежі телефонувати – 01.

Усвідомлене і правильне володіння сірниками допоможе дитині обслужити себе в період самостійного перебування вдома, позбавить ризику пожежної катастрофи.

Матеріали для батьків у теках-пересувках

1.Короткий зміст правил пожежної безпеки у приміщеннях.

2. Правила поведінки дошкільників старшого віку під час виникнення пожежі.

3.Що необхідно знати старшим дошкільникам про правила пожежної безпеки.

4.Список рекомендованої літератури для читання дітьми. 5.Плакати на пожежну тематику, орієнтовні запитання, тести я батьків.

6.Приказки, прислів'я, вислови за темою для вивчення з дітьми в сім'ї.

7.Консультації для батьків за темою пожежної безпеки. 8.Статистику випадків пожежі в області за певний період часу, втрат та їх наслідків.

Тематика консультацій для батьків

1.Як навчити дітей правил пожежної безпеки. 2.Що необхідно робити у випадку пожежі в квартирі. 3.Правила пожежної безпеки під час встановлення новорічної ялинки.

Тематика групових батьківських зборів

1.Роль сім'ї та дитячого закладу у формуванні в дітей молодшого

дошкільного віку початкових уявлень про пожежну безпеку.

2.Формування уявлень про пожежну безпеку у дітей старшого

дошкільного віку, виховання моральних якостей під час ознайомлення їх із професією пожежника.

3.Попередження загибелі дітей під час пожеж.

4.Пожежники в художній літературі для дітей (бесіда).

5.Перегляд дитячої вистави «Кицькин дім» (за участю

дітей дитячого закладу), виставки дитячого малюнку «Пожежники».

Прислів'я та приказки

Від маленькогосірника — велике лихо.

Коробка сірників, хоч і мала, багато може спричинити зла. Сірниками грався — лиха набрався.

З маленькоїіскри великий вогонь буває.

Мокре не горить.

Вогоньі вода — то добро і біда,

Вогонь— наш друг, але не завжди. Він може бути і ворогом. Запам'ятайте, дітвора: сірник і газ для вас не гра. Хоч сірничок дуже малий, та може бути дуже злий. Не жартуй з вогнем — обпечешся.

Вогонь з водою в одній хаті не живуть. Не кидай іскри в попіл — і сама згорить, і село спалить.Гратиз вогнем — бути необережним. З вогнем не жартуй, воді не вір, із вітром не дружи.

Протипожежні правила

1. Якщо підете в гості з дому Надовго до своїх знайомих, Про час і струм не забувайте, Ретельно все перевіряйте, Без догляду не залишайте, Тож пам'ятайте!

2. Якщо в сім'ї маленькі дітиІ вміють сірники налити, То-пустощі з вогнем завжди Призвести можуть до біди. Дітей самих не залишайте І сірники від них ховайте!

3.Вогню боятися не треба, Якщо порядок в домі є. Коли працюють справжні речі - Магнітофони, праски, печі

І телевізор, й газплита — Пожежа в дім не завіта.

4.Дітям добре знати треба Правила протипожежніІ з вогнем не пустувати, Бути дуже обережним. Не розводьте у дворах Вогонь, попелища. Особливо коли вітер Між будівель свище. Понесе вітер жаринку На дах у кватирку,

А для спалаху майна Досить і хвилинки, Як не будеш за цим стежить, Може виникнуть пожежа.

5. Вивчіть правила пожежні, Будьте завжди обережні! Знає хай дитина кожна: Жартувати з вогнем не можна!

Загадки
(останнє слово куплета дітиповиннівідгадати і вимовити хором) 

Жар з-підзаслінки упав,
Вхаті – вогоньзапалав.
Не дивися, не чекай,
А водою заливай.

Як побачиш – малюки
Узялисьзасірники,
Як тимаєшїхспиняти?
Сірники у них забрати.

Розігрівсь утюг твійдуже,
Щоробитибудеш, друже?
За гаряче не хапай,
Із розетки вимикай.

Як побачиш – десьгорить,
Мусишти в ту саму мить
До пожежниківдзвонити,
Про пожежусповістити.

Розмальовка дітям

Freeform 2

Не бався з сірниками, запальничками!

Його величність – сірничок

Петрик вчора захотів, як заснула мати,

У країні сірників гостем побувати.

Він - догадлива дитина, йде й дороги не пита,

Бо ж на кухні та країна -там, де газова плита.

Стрів Сірник його, мов шило. Зовсім одягу нема,

Запросив у гості мило, тіснота навкіл, пітьма.

Хоч мала у нього хата,та живе в ній сто братів.

Мушу чесно вам сказати,

В ній наш Петрик аж упрів.

Не зімкнув очей до рання –

Слухав сповідь Сірника,

Мов легенда вона давня,

І цікава, і страшна.

Тож від нього слід тікати

Заходився до ріки.

Загорілися плакати:

"Обережно, сірники!"

То ж і ти чекай розплати,

Не закінчиться добром,

Якщо будеш жартувати

Із маленьким Сірником.

Петрик тут побачив спалах

У країні Сірників.

Потім вогнище зростало,

Що аж обрій пломенів.

І про це він на світанні

Всім малятам розповів,

Написав слова старанно:

"Знайте силу сірників".

Здатні все вони спалити –

І кордонів їм нема!

Але й можуть обігріти,

Якщо студить нас зима.

Обережні будьте з ними

І сьогодні, і завжди,

Щоб із полум'я і диму

Не тікати до води.

Отака-то в нього сила,

Вигляд має ж простачка.

Тож навчайсь, малеча мила,

Поважати Сірничка.

В. Загороднюк

Література

1. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / М-во Освіти і науки України, Акад. пед. наук України; наук. ред. та упоряд. О. Л. Кононко. — К.: Світич, 2008.

2.Калуська Л. В. Дивокрай. Вибрані дидактико-методичні матеріали у 2-х книгах для працівників дошкільних закладів. Книга друга. — Тернопіль: Мандрівець, 2005.

3Oval 44. Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні: науково-методичний посібник / Ред. О. Л. Кононко. — К.: Ред. журн. «Дошкільне виховання», 2003.

4 . Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / О. Л. Кононко, 3. II. Плохій, А. М. Гончаренко [та ін.]. — К.: Світич, .

5. Яковенко Л. В. Формування основ безпеки та норм поведінки в над­звичайних ситуаціях у дітей дошкільного віку. Авторська програма та методичні рекомендації. —X.: ХОНМІБО, 2003.

6.Основи безпеки дітей дошкільного віку / Упор. Л. А. Шик. – Х. : Вид. група «Основа», 2010.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
3
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!