Фізична складова здоров`я. Підсумковий урок (4 клас. Основи здоров’я)

Опис документу:
Тема: Фізична складова здоров`я. Підсумковий урок Мета: Узагальнити знання учнів з теми «Фізична складова здоров`я»; розвивати культуру здорового способу життя , логічне мислення, виховувати. потребу в здоров’ї як важливій життєвій цінності .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Предмет: Основи здоров’я

Клас: 4

Тема: Фізична складова здоров`я. Підсумковий урок

Мета: Узагальнити знання учнів з теми «Фізична складова здоров`я»; розвивати культуру здорового способу життя , логічне мислення, виховувати. потребу в здоров’ї як важливій життєвій цінності .

Обладнання: картки, карта, зубна щітка, клубок ниток, кошик, кошик для сміття, медалі.

Тип уроку: урок-подорож

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА УРОКУ

Урок проводиться у вигляді подорожі від зупинки до зупинки. На кожній зупинці учнів зустрічатимуть господарі, роль яких гратимуть учні старших класів, одягнені у відповідні костюми. Саму подорож теж буде скеровувати учениця старшого класу, яка буде грати роль постраждалої із чарівної країни. Рекомендується проводити цей урок на свіжому повітрі.

1. Привітання.

Вчитель: Добрий день, діти! Сьогодні у нас буде незвичайний урок, а урок-подорож. Тож одягніться, будь ласка, і ми вирушимо на вулицю, де нас уже чекає одна моя знайома.

2 Актуалізація опорних знань

(На вулиці на дітей очікує фея-постраждала).

Фея: Добрий день! Мене звуть Еліна. Я фея із чарівної країни. Я прийшла сьогодні до вас не просто так. Мені потрібна ваша допомога. На наше місто напав злий чарівник. Він забрав найцінніше, що у нас було. Як ви думаєте, що забрав у нас чарівник, що для нас найцінніше за все? (Учні відповідають.) Так, вірно. Злий чарівник забрав у нас здоров`я. Діти, а ви знаєте, чому здоров`я таке важливе для кожного? (Учні відповідають.) Правильно, бо, не маючи здоров’я, тепер усі мешканці нашої країни хворіють. Я прошу у вас допомоги, щоб дістатися мені до нашого володаря – Білого Мага. Можливо він поверне нам здоров`я.

3. Повідомлення теми та мети уроку.

Вчитель: Ну так що, діти, допоможете? Але для цього вам потрібно буде згадати все, що ви вже знаєте про здоров`я і його фізичну складову. Якщо ви готові, тоді – вперед!

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Зупинка №1

1) Фея: Діти, так сталося, що я не знаю, де живе Білий Маг. Але дорогу до нього можливо підкаже нам мій добрий друг Задумчик. Давайте відвідаємо його.

(Задумчик – дуже розумний, але згорблений чоловічок в окулярах і з книгою. Він постійно щось читає)

Фея: Діти, давайте привітаємося із Задумчиком. Задумчику, чи не міг би ти нам підказати дорогу до Білого Мага. Ми шукаємо здоров`я.

Задумчик: Ой-ой-ой! Як болить у мене спина! На жаль, я не знаю дороги, але можу підказати вам, де мешкає, той, хто знає. Та мені важко буде це зробити, адже я не можу розігнути спину, я постійно сиджу за книжками і комп`ютером. А карта, яка вас доведе, лежить аж он де нагорі.. от якби ви якось допомогли мені, щоб моя постава стала правильною.

Вчитель: Діти, це ж просто. Давайте зараз кожен з вас дасть пораду Задумчику і покаже, що треба робити, щоб постава була правильною. А хто скаже, як перевірити поставу?

(Учні повинні підвести Задумчика до стіни і перевірити, чи торкаються його потилична частина голови, лопатки, сідниці, литки та п`яти до неї. Оскільки Задумчик згорблений, це звичайно не можливо. Далі діти по черзі говорять, які фізичні рухи треба робити, щоб була правильна постава, демонструють їх, Задумчик повторює за ними.)

Задумчик: Ой, як добре я себе почуваю! Я неначе стаю вищим, рівнішим! Діти, ви справжні рятівники! Я вам дуже вдячний. Цікаво, чи моя постава зараз правильна? (Діти знову перевіряють поставу господаря, на цей раз – вона правильна.)

Вчитель: Молодці, діти! Але вам слід нагадати Задумчику, що такі вправи слід повторювати щодня, особливо, коли багато сидиш.

Задумчик: за вашу допомогу я дам вам карту, яка приведе вас до мого друга Зубанька, який допоможе вам знайти дорогу до Білого Мага. (Задумчик дає карту і покидає учнів)

2) Фея: Дякуємо тобі. Діти, давайте подивимося на карту. Вона не звичайна, вона – закодована у формі кросворду. Допоможіть мені відгадати, де знаходиться Зубанько.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Питання:

  1. Життя і _____ - це основні цінності .

  2. _____ - це джерело енергії.

  3. Одна зі складових їжі.

  4. Як називаєтьяс складова здоров`я, до якої належать такі поняття як рух, харчування, рухові ігри?

  5. Погане здоров`я та хвороби є причиною відставання у ____.

  6. Його багато у молочних продуктах, він необхідний для міцних кісток та зубів.

  7. У щоденний харчовий раціон людини повинні входити овочі та ____.

  8. ______ у перекладі з грецької – стрункість, узгодженість.

  9. Фрукт, у якому безліч заліза.

  10. Погане здоров`я та хвороби є причиною поганого _____.

  11. _____ - це звичне положення тіла у стані спокою і під час руху.

  12. Життя людини не можливе без їжі та _____.

  13. ____ - кісткові утворення у ротовій порожнині.

Відповіді:

з

д

о

р

о

в`

я

в

у

г

л

е

в

о

д

и

б

і

л

к

и

ф

і

з

и

ч

н

а

з

р

о

с

т

а

н

н

я

к

а

л

ь

ц

і

й

ф

р

у

к

т

и

г

а

р

м

о

н

і

я

я

б

л

у

к

о

н

а

с

т

р

і

й

п

о

с

т

а

в

а

в

о

д

а

з

у

б

и

Зупинка №2

Фея: Діти, мершій у сад! Там ми зможемо нарешті дізнатися дорогу до Білого Мага та повернути жителям чарівної країни здоров`я.

(Учні знаходять у саду Зубанька – сумного монстра з великими зубами і жахливим зубним болем.)

Фея: Добридень, Зубаньку! Ми шукаємо Білого Мага, чи не підкажеш ти як до нього пройти?

Зубанько: Та я б з радістю, але мій зубний біль такий нестерпний, що я не згадаю! От якби ви мені допомогли.

Фея: З радістю! Діти, допоможемо Зубаньку? Але що потрібно зробити?

Зубанько: У мене завжди були чудові білі та великі зуби. Та раптом я почав забувати, як потрібно за ними доглядати. Діти, а ви не знаєте скільки разів потрібно чистити зуби? (Двічі) А коли саме потрібно їх чистити? (Зранку після сніданку і увечері перед сном) Коли потрібно полоскати рот теплою водою? (Після кожного прийому їжі) Скільки разів на рік потрібно купувати нову щітку? (Чотири) Що потрібно зробити перед застосуванням нової зубної щітки? (Обдати її окропом) Як часто і чи потрібно взагалі відвідувати стоматолога? (Потрібно двічі на рік) Після чищення зубів щітку мити? (Так) І куди і як її ставити? (У склянку голівкою вгору). (Діти відповідають на питання)

Зубанько: Здається, я щось починаю пригадувати. Зараз я вам покажу, чи правильно я зрозумів,як треба доглядати за ротовою порожниною. Тільки-но візьму зубну щітку. (Зубанько шукає, але не знаходить щітку). Де ж вона поділася? Та пусте, піду візьму щітку мого брата Зубастика і почищу свої зуби нею. Це ж нічого? (Діти відповідають, що цього робити не можна) Але що ж мені тоді робити. Власної щітки я не маю.

Фея: Не сумуй. Я подарую тобі нову.

Зубанько: Дякую тобі! Я пам`ятаю, її спершу потрібно обдати окропом. Це мене діти навчили. Ой! Та я зовсім не знаю як правильно чистити зуби. Діти, чи не могли б ви показати, як це правильно робити.

Фея: Візьміть уявні щітки і продемонструйте Зубаньку, як треба чистити зуби. А він буде повторювати за вами.

(Зубанько чистить зуби разом із дітьми і його біль минає)

Зубанько: Я почуваюся значно краще тепер. Здається, я починаю згадувати, де знайти Білого Мага. До нього вас приведе чарівний клубочок. А його ви знайдете у мого товариша Стрункого Бо. Він буде на вас чекати на спортивному майданчику. До побачення! Дякую! (Зубанько йде)

Зупинка №3

Фея: Діти, нуж-бо хутчіш на спортмайданчик до Стрункого Бо. Мешканці мого міста з кожною хвилиною все слабшають і слабшають. Нам необхідно знайти здоров`я.

(Діти зустрічають Стрункого Бо – товстого парубка, який, розвалившись, сидить на стільці перед столом, заставленим різною їжею (зображенням)

Фея: Добридень. Ви не скажете, а де ми можемо знайти Стрункого Бо?

Стрункий Бо: Це я! Що ви від мене хочете? Я занадто втомлений, щоб допомогти чимось вам. Ось, можливо, трохи попоїм, а вже потім...

Фея: Вибачте, шановний, але ви не схожі на Стрункого Бо! При всій моїй повазі, але ви занадто товстий, щоб бути Струнким Бо.

Стрункий Бо: Так, так, я знаю. Але я нічого не можу вдіяти з собою, адже як можна зупинитись, коли їси такі смачні тістечка, торти, чіпси, гамбургери та ще й запиваєш все це солодкими газованими напоями?! Смакота! Треба ще трішки з`їсти, а то аж слинки котяться.

Фея: Ні, зупинись! Ти ж не схожий сам на себе. Мабуть, діти, час нам допомогти Стрункому Бо стати знову струким. Ось вам два кошики: один для здорової їжі, інший – для сміття. Розділіть всю їжу по цим кошикам і поясніть, яку їжу необхідно вживати Бо, щоб бути здоровим.

Здорова їжа:

Шкідлива їжа:

Стрункий Бо: Нарешті до мене дійшло! Яким я дурнем був, коли вживав їжу, яка не приносила користі. Ніколи більше я не доторкнусь ні до піци, ні до цукерок! Дякую ,діти, що пояснили мені. От як би ви мені ще показали, які вправи робити, щоб схуднути.

Фея: Ну що? Готові? Давайте покажемо Бо, які вправи ви робите на фізкультурі, щоб залишатися стрункими. ( Діти показують вправи.) (Стрункий Бо тим часом непомітно скидає з себе «живіт» і знову стає струнким і бадьорим)

Стрункий Бо: Я прямо на очах худну. А який я енергійний! Хоч сім раз навколо планети оббіжу! Дякую вам, діти. Ви врятували моє житття. Тож я побіг, а вам в знак подяки я подарую чарівний клубочок, який і приведе вас до Білого Мага. До побачення! (Стрункий Бо біжить геть)

Зупинка №4

Фея: Ну нарешті ми зможемо потрапити до Білого Мага і повернути здоров`я моєму народу. Я прямо відчуваю, як клубочок тягне мене. (Діти з феєю вирушають до Білого Мага – поважного старця з білою бородою)

Фея: Доброго вам дня! Ми така довго вас шукали. І якби не ці діти, я б ніколи вас не знайшла, і мій народ би загинув без здоров`я. Чи можете ви подарувати нам здоров`я?

Білий Маг: Подарувати здоров`я не можливо!

Фея: Як!? А що ж тоді нам робити? Без здоров`я ми загинемо від хвороб! Невже нам кінець?!

Білий Маг: Ні, зовсім не кінець. Я ж тільки сказав, що здоров`я не можна ні подарувати, ні купити, ні знайти. Здоров`я потрібно вміти зберігати. Сьогодні під час подорожі до мене ви навіть і не помітили, як врятували діти скількох жителів вашої чарівної країни. Бо вони навчили їх, як потрібно правильно жити, щоб бути здоровими. Ви здобули здоров`я через отримані знання. Тепер діло тільки за вами – не лінуйтесь виконувати те, що порадили вам діти, і здоров`я ніколи більше не покине вас. На все добре!

Фея: Дякую вам! Ви відкрили нам очі.

Білий Маг: Не мені счлід дякувати. Я не зробив нічого. Дякуйте дітям, що вони так багато знають про здоровий спосіб життя. (Білий Маг покидає присутніх)

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Підведення підсумків.

Фея: Діти, у мене бракне слів, щоб виразити вам свою вдячність! Сьогодні завдяки своїм знанням з основ здоров`я, ви врятували цілий народ чарівної країни. І саме тому жителі цієї країни вирішили нагородити вас медалями «Борець за здоров`я». Мені вже час йти, але я завжди згадуватиму вас! До побачення! (Фея йде)

Вчитель: Діти, в яку незвичайну пригоду ми з вами сьогодні потрапили. І як приємно, що ви змогли впоратися зі всіма завданнями, щоб врятувати бідолашних чарівних мешканців. Ви сьогодні молодці. До побачення!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Картографія та топографія»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.