Ескіз вивіски магазину. Дизайн екстер’єру (фасаду) архітектурної споруди.

Опис документу:
Мета уроку: навчальна – сформувати уявлення про рекламну графіку сфери її вжитку; навчити виконувати ескіз фасаду магазину, сформувати поняття загальної композиції проекту; навчити відтворювати внутрішній зміст через зовнішню форму;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

КОНСПЕКТ УРОКУ 7 КЛАС

«Ескіз вивіски магазину. Дизайн екстер’єру (фасаду) архітектурної споруди»

Вчитель образотворчого мистецтва КЗШ № 108 Буряк Ю.С.

Урок у 7 класі.

Вид заняття: малювання за уявою;

Тема уроку: Ескіз вивіски магазину. Дизайн екстер’єру (фасаду) архітектурної споруди.

Тип уроку: комбінований.

Мета уроку:

навчальна – сформувати уявлення про рекламну графіку сфери її вжитку; навчити виконувати ескіз фасаду магазину, сформувати поняття загальної композиції проекту; навчити відтворювати внутрішній зміст через зовнішню форму;

розвиваючарозвивати фантазію, увагу, зорову та емоційну чутливість, творчу ініціативу, почуття прекрасного;

виховнавиховувати інтерес до образотворчої діяльності;

Обладнання вчителя: фотографії різних рекламних об’єктів, друкована та сувенірна рекламна продукція;

Обладнання учнів: альбоми, простий олівець, ластик, кольорові олівці, або гелеві ручки чи фломастери (на вибір), словничок для запису термінів з образотворчого мистецтва;

Місце проведення: кабінет образотворчого (візуального мистецтва);

План уроку:

1.Активізація уваги – 2 хв.

  1. Проголошення теми, повідомлення мети. Мотивація навчальної діяльності –15 хв.

  2. Виконання практичного завдання – 20 хв.

  3. Завершення уроку /запитання/ - 8 хв.

Хід уроку:

  1. Привітання вчителя до учнів. Перевірка наявності необхідного обладнання в учнів. Проголошення теми.

  2. Розкриття теми, мотивація навчальної діяльності.

Ми з вами живемо в ХХІ столітті, коли людина повсякденно користується сучасними досягненнями науки і техніки: комп’ютерами, Інтернетом, супутниковим зв’язком та ін. Це час, коли на службу людині поставлені машини, щоб полегшити її працю. А допомагають нам створювати добробут у сім‘ї, на виробництві люди різних професій. Серед них і художники-дизайнери, які працюють на виробничих об’єктах і беруть безпосередню участь у розробці продукції, що випускається на підприємстві.

Протягом усієї історії розвитку культури людина прагнула прикрасити своє життя, зробити гарними всі необхідні їй речі – одяг, житло, посуд, засоби виробництва.

Бурхливий розвиток техніки швидко відображалися на зовнішній формі предметів. Удосконалення станків, машин завжди було тісно пов’язано з архітектурними стилями відповідної епохи. У ХVІІІ столітті у виробництві почав складатися новий вид естетичної діяльності – дизайн.

Дизайн (від англ.design – задум, проект)мистецтво, що оформлює предметний світ, штучне середовище, або – творча діяльність, метою якої є формування гармонійної предметної сфери (учні роблять запис у словниках з образотворчого мистецтва).

Специфічною особливістю дизайну є єдність утилітарних та естетичних принципів:

Утилітарні принципи: користь, функціональність, зручність у використанні, конструктивність.

Естетичні принципи: краса, витонченість, образність, виразність.

Види дизайну:

  • предметного світу;

  • оточуючого простору (інтер’єру, екстер’єру, ландшафту);

  • малих форм (сувеніри, емблеми, значки)

(Вчитель демонструє та коментує фотографії, друковану та сувенірну рекламну продукцію, учні роблять записи в словниках з образотворчого мистецтва).

Є ще таке поняття як рекламна графіка. Рекламна графіка прикрашає наші вулиці – вітрини магазинів, фасади підприємств, офісів, рекламні вивіски і щити (бігборди), обслуговує підприємницьку діяльність.

Додатковий теоретичний матеріал для вчителя

Дизайн (від англ.design – задум, проект)мистецтво, що оформлює предметний світ, штучне середовище, або – творча діяльність, метою якої є формування гармонійної предметної сфери (учні роблять запис у словниках з образотворчого мистецтва).

Вивіска – твір промислової графіки, у якому відображена назва підприємства, організації, магазину. Вона складається з одного або декількох слів, виконаних в об’ємному чи пласкому варіанті на площині певної форми: прямокутній, квадратній, овальній, комбінованій – за бажанням дизайнера.

  1. Практична робота.

Сьогодні ви також попрацюєте як художники-дизайнери. Уявіть собі, що вам замовили виконати загальний проект нової фірми чи магазину й перед вами стоїть завдання: виготовити вивіску для власної фірми чи магазину (ескіз), і розробити проект його фасаду.

Це слід зробити таким чином:

  1. Визначитись, який саме проект вам «замовили» (обрати назву).

  2. Орієнтуючись на назву, обрати форму шрифту для літер – створити слово-образ – слово-асоціацію(вчитель пояснює на дошці, що таке «слово-образ»).

  3. Обрати загальну форму вивіски.

  4. Виконати попередній начерк графічними матеріалами.

  5. Виконати проект у кольорі, враховуючи психологічне навантаження кольорів (для магазину дитячих товарів – яскраві кольори: жовтий, зелений, рожевий, червоний тощо; для магазину товарів, орієнтованих на жінок – здебільшого рожеві і червоні кольори; для магазинів, орієнтованих на чоловіків (спортивні товари, рибальські приладдя, чоловічий одяг та ін.) – передусім синій, чорний, сірий, металічні відтінки).

(Вчитель демонструє та коментує ескізи та фото вивісок).

Учитель допомагає учням порадами і рекомендаціями, але не втручається у творчий процес.

Домашнє завдання. Завершити деталізацію роботи.

  1. Завершення уроку.

  • Яку мету ставить перед собою дизайнер?

  • Назвіть види дизайну.

Список використаної літератури.

  1. Авторські уроки з образотворчого (візуального) мистецтва в 5-7 кл. Посібник для вчителя. У 2ч. Ч. 1 / Упорядник Марчук Ж.С., Ночвінова О.В. –2005. – 368 с.

  2. Мистецтво і педагогічні технології. Практичний посібник / Упорядник Безпалова Т.І. – Дніпропетровськ, 2002.

  3. Образотворче (візуальне мистецтво). 5-7 класи: тематичне планування та розробки уроків. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2004ю – 384 с.

  4. Энциклопедический словарь юного художника / Сост. Платонова Н.И., Синюков В.Д. – М., Педагогика, 1983. – 416 с., ил.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!