Екологізація освітньої діяльності у закладах вищої освіти засобами нових інформаційних технологій

Опис документу:
Екологічне виховання потребує безперервності в освіті, тобто воно повинно починатися у дошкільному віці і закінчуватися в старості. Зважаючи на це, завдання педагогів закладів вищої освіти (ЗВО) полягає у формуванні екологічно компетентного вихователя, який зможе навчити дітей дошкільного віку раціонально використовувати природні ресурси , пояснити основні факти та закони природи , популяризувати природоохоронні ідеї серед дошкільників.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ

НОВИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Панченко О. О.

здобувач кафедри дошкільної освіти

Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького,

м. Черкаси

Глобальною проблемою в Україні, та й в усьому світі, є екологічна ситуація, тому діяльність міжнародних організацій – Організація Об'єднаних Націй (ООН), Організація Об'єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО), Програма Організації Об'єднаних Націй з навколишнього середовища (ЮНЕП) спрямована на розробку нових стратегій і тактик освіти й виховання підростаючого покоління у галузях навколишнього середовища. Екологічне виховання потребує безперервності в освіті, тобто воно повинно починатися у дошкільному віці і закінчуватися в старості. Зважаючи на це, завдання педагогів закладів вищої освіти (ЗВО) полягає у формуванні екологічно компетентного вихователя, який зможе навчити дітей дошкільного віку раціонально використовувати природні ресурси (дбайливо ставитись до земельних угідь, водойм, повітря), пояснити основні факти та закони природи (агрегатні стани речовин, утворення природних явищ і т. д.), популяризувати природоохоронні ідеї (охорона від антропогенних забруднень) серед дошкільників.

Відповідно до чинних програм ЗВО для правильного моделювання образів екологічної реальності у дітей дошкільного віку майбутній вихователь має оволодіти екологодоцільними знаннями про стан природного довкілля. У наукових доробках Н. Лисенко зазначається, що процес підготовки педагогів до освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку, чинником і компонентом якої є екологічне виховання, називається «екологізацією» [2, с. 74]. Екологізація передбачає проникнення екологічних ідей, понять, принципів в освітню систему ЗВО в цілому. Тому, згідно змісту дисциплін природничого циклу у ЗВО формування екологічно компетентного педагога передбачає включення в пошуково-дослідницьку, творчу, трудову діяльність студентів завдань проекологічного змісту [3, c. 99].

Нині, науково-технічна революція, яка відбулася в суспільстві не залишилась осторонь від освітньої системи ЗВО, тому особливе місце в екологізації освітнього процесу належить використанню нових інформаційних технологій. Так, майбутній вихователь повинен навчитися використовувати комп’ютерні (мультимедійні) технології для власної пошуково-дослідної діяльності, моніторингу, проектування, популяризації екологічних ідеї та оволодіти практичними навичками використання ІКТ під час організації занять з довкілля у закладах дошкільної освіти (ЗДО) [1, c. 197].

Як показує досвід вітчизняних та зарубіжних науковців, застосування нових інформаційних технологій у ЗВО дозволяє мотивувати студентів до екологічної діяльності через візуалізацію навчального матеріалу, виконання практичних та проектних завдань, он-лайн участі у всеукраїнських та міжнародних семінарах, конференціях і т. д. Особливе місце відводиться оволодінню студентами навичками використання комп’ютерних програм, що допомагають вихователю ЗДО надавати навчальну інформацію, організовувати навчально-ігрову діяльність дітей дошкільного віку, а також ділитися власним досвідом із колегами в усьому світі.

Саме тому, студент ЗВО має навчитися працювати із міжнародними пошуковими системами Alta Vista, HotBob, Open Text, довідковими каталогами LookSmart, Galaxy; публікувати власну інформації проекологічного змісту на українських та міжнародних Web-серверах та брати участь в Інтернет-іграх екологічного змісту (наприклад гра «AQWA – екологія») з метою формування екологічної свідомості та практичних навичок проведення занять з довкілля в умовах закладу дошкільної освіти [3, c. 100].

Використання нових інформаційних технологій у ЗВО виступає альтернативним, віртуальним середовищем для формування екологічної компетентності студента та реалізації завдань екологічного змісту [1, c. 396]. Так, за допомогою програми Microsoft Office PowerPoint студенти можуть представляти власні екологічні проекти; у Microsoft Word вводити інформацію для публікацій матеріалів; Microsoft Office Publisher створювати листівки, брошури для поширення проекологічної інформації; знаходити нову інформацію використовуючи різні Інтернет платформи; брати участь в обговореннях, семінарах та різних форумах з актуальних питань; дивитися відео-проекти колег зарубіжних країн.

Отже, процес «екологізації» освітньої діяльності у ЗВО передбачає підготовку педагогів до екологічного виховання дітей дошкільного віку в умовах закладів дошкільної освіти. Ми з’ясували, що використання нових інформаційних технологій допомагає здійснити й організувати різні види екологодоцільної діяльності, що підвищують ефективність самостійної пошуково-дослідної діяльності студентів ЗВО та надають умови для формування екологічної компетентності у майбутнього вихователя.

Література

  1. Горопаха Н. М. Екологізація розвивального середовища дошкільного закладу / Н. М. Горопаха // Збірник наукових праць [Херсонського державного університету]. Педагогічні науки. 2014. Вип. 65. С. 395–401.

  2. Лисенко Н.В. Еко  око: дошкільник пізнає світ природи: навчально-методичний посібник / Н. В.Лисенко. – Київ : Видавничий Дім «Слово», 2015. – 352 с.

  3. Мінєнко Г. М. Екологізація освіти – запорука ефективного виховання сучасної молоді / Г. М. Мінєнко // Стратегія сталого розвитку України: завдання освіти що до її реалізації: матеріали ІІІ Всеукраїнського форуму «Освіта для збалансованого розвитку» (Київ, 12–13 квітня 2017 р.). – Київ : Центр екологічної освіти та інформації, 2017. С. 98–101.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00