Екологічний проект “Дерева наші друзі ”

Опис документу:
Ознайомлення з деревами найближчого оточення дітей старшого дошкільного віку через організацію проектної діяльності, ,залучення до співпраці родин вихованців. Поглиблення знань про дерева: особливості будови,проростання і можливості використання людиною.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Екологічний проект “Дерева наші друзі ”

Мета: ознайомлення з деревами найближчого оточення дітей старшого дошкільного віку через організацію проектної діяльності, ,залучення до співпраці родин вихованців.

Завдання:

  • розвиток потреби дітей отримувати нові знання про дерева;

  • формування уявлень старших дошкільників про необхідність дбайливого та свідомого ставлення до природи, бажання берегти і охороняти її;

  • формування пізнавальних умінь: спостерігати, експериментувати, порівнювати і аналізувати. Відображати результати спостережень у різних видах творчої діяльності(театральній, ігровій, художньо-продуктивній);

  • поглиблення знань про дерева: особливості будови,проростання і можливості використання людиною;

  • підвищення рівня екологічних знань батьків через спільну участь у педагогічному процесі з дітьми;

  • формування у дітей в процесі організації пізнавальної діяльності уявлення про дерева найближчого оточення;

  • виховання дбайливого ставлення до рослинного світу природи;

  • розвиток естетичного сприйняття, здатність бачити красу рідної природи.

Домінуюча діяльність: ознайомлювально-дослідницька.

Кількість учасників проекту: 15дітей старшої групи, вихователі групи, ініціативна група батьків вихованців у складі 7 осіб.

Тривалість проекту:один тиждень

Підготовка та реалізація проекту

  • розробка та реалізація перспективного і календарного плану щодо реалізації екологічного проекту за наступними формами освітньої роботи з дітьми: спеціально організовані заняття, спостереження, трудова діяльність, пошуково-дослідна діяльність;

  • оформлення разом із дітьми результатів дослідження, ведення альбому “Дерева наші друзі ”,

  • залучення батьків до участі у реалізації екологічного проекту (проведення акцій щодо охорони дерев);

  • допомога дітям розробити емблему дерева;

  • організація виставки-галереї картин із зображенням дерев;

  • організація екскурсії до дерев дитячого садка;

  • добірка художнього слова про дерева;

  • включення в заняття, рухливих ігор;

  • участь в еколого - оздоровчій роботі (екскурсії, піші переходи, тощо);

Співпраця з батьками.

Консультації: «Як розповісти дітям про Червону книгу», «Значення спільних прогулянок батьків і дітей на природу»; - поради: «Що прочитати дітям про дерева»; - оформлення фотоальбому «Дерева наші друзі»; - інформаційний матеріал в куточку для батьків про хід проекту; домашні завдання. Запропонувати провести з дітьми різноманітні дослідження дерев, ігри під час відпочинку на природі, на дачі.

План проекту

«Дерева наші друзі»

з/п

Тиждень

Найменування

заходу

Час

Виконання про роботу

1.

Понеділок

1.Бесіда Дерева нашого садка

2.Екскурсія – знайомство

«Скільки років тобі деревце?»

  • Дослід - експеримент

(вимірювання

товщини

самого великого та самого маленького дерева

3.Спостереження за деревами

9.00. -9.30

9.30 -10.30

10.30 – 11.00

Виконано

2.

Вівторок

1.Створення макету дерева

2.Дидактична гра - дослідження «Що потрібно нашому дереву»

3. Мозковий штурм «Чи приносить дятел деревам користь

9.00.- 9.30

9.30- 10.00

Виконано

3.

Середа

1.Читання художніх творів про дерева

2.Час ігор

Гра-медитація:

«Якби ти була деревом»

Гра “З якого дерева листочок?”

Гра «Що таке добре і що таке погано».

Гра «Раз, два, три - до дерева біжи»

Гра «Знайди своє дерево»

Вправа «Наше дерево вміє...»

Рухлива гра «Діти в лісі» (ходьба з рухами, біг в заданому напрямку)

Пошуково – дослідницька робота

9.00 – 9.30

9.30 -11.30

Виконано

4.

Четвер

1.Відео – заняття

«Загадки про дерева»

2.Складання казки про клен

3. Малювання з натури

«Дерева мої друзі»

Народна гра «Горю-дуб»

9.00- 9.30

9.30-10.00

10.00 -11.00

Виконано

5.

Пятниця

1.Створення альбому для досліджень

2.Виготовлення

міні – теки

Художнє слово про дерева»

Гра “Так – не так “Знайди дерево за описом”

Гра «Дерево – це…»

Гра «Раз, два, три - до дерева біжи»

9.00- 9.30

9.30 – 10.00

10.00- 10.30

Виконано

Зміст альбому «Дерева наші друзі»

  1. Селфі « Друзі поруч

2. Портрет «Моя сімя, дерева і я»

3. “Що потрібно дереву” (макет дерева та необхідні речі);

4.Паспорт дерева (вік, висота, діаметр, сусіди дерева (рослини, тварини);

5. “Це цікаво знати” (енциклопедичний матеріал, що збирається у ході дослідження, заповнюється як дітьми, вихователями, так і батьками);

6. Фото "Веселун - готель для пташок"

7. Паспорт дерева

8. “Фоторепортаж про нас і дерево” (фото дітей і дерева збирається впродовж проведення екологічного проекту:

полив дерев,розглядання кори стовбура,листя,підпушування,розглядання коріння старого дерева);

Праця в природі

  • Полив дерева за потребою.

  • Підпушувати землю навколо стовбура (щоб дерево краще дихало, щоб вода проникала в землю).

  • Прибирання сміття навколо дерева (по потребі).

  • Обрізання сухих та пошкоджених гілок.

  • Підв'язування зламаних гілок (за необхідністю).

  • Внесення поживних речовин.

ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Організація та проведення дослідів у ході екологічного проекту дозволяє з’ясувати властивості та ознаки об’єкту – дерева клену. Під час проведення дослідів упродовж екологічного проекту необхідно дотримуватись наступних правил:

  • чітко сформулювати завдання перед дітьми (ми хочемо взнати…);

  • добір двох об’єктів (для зіставлення результатів досліду)

  • чітко та виважено продумувати запитання до дітей, звертати увагу на суттєве, вчити розмірковувати, порівнювати факти;

  • один і той же дослід проводити двічі;

  • під час проведення дослідів не завдавати шкоди рослині (тварині).

Досліди

КОРА ДЕРЕВА

Відбиток кори

І спосіб

Матеріал: папір, м`який олівець темного кольору.

Прикласти аркуш паперу до кори дерева, міцно тримаючи листок спробувати акуратно заштрихувати поверхню паперу м`яким олівцем темного кольору (на папері буде видно всі виступи, щилинки на корі)

Порівняти відбитки кори інших дерев (берези, каштана, липи)

  • Чим вони схожі?

  • Чим відмінні?

  • Які найбільше сподобалися?

  • На що схожі?

СТОВБУР ДЕРЕВА

Вимірювання товщини стовбура

  • Взяти канатик, обмотати стовбур дерева, зробити помітку. За допомогою лінійки виміряти довжину канату і отримаємо товщину стовбура.

  • Запропонувати обхватити стовбур руками. Чи можна зімкнути руки?

  • Долоньками рук (спочатку однією, потім двома)

  • Зробити це з іншими деревами.

  • Що можна сказати про стовбур (товстий, тонкий).

ЛИСТЯ

Чи є вода в листі?

  • Притулити до щічки засушений листок і звичайний.

  • Який листок тепліший?

  • Який холодний?

  • Чому? (в засушеному листку відсутня вода).

  • Чи випаровується вода через листя?

  • Надіти поліетиленовий пакет на гілочку дерева, міцно зав’язати та залишити на декілька днів.

  • Звідки взялися крапельки води? (вода випаровується через листя).

Наявність пилу на листочках

  • Провести пальцем по листках дерева.

  • Чи є пил на листочках?

  • Звідки він взявся?

  • Прикласти клейкий папір на поверхню листочків.

  • Що залишилось на папері?

  • Чи добре жити дереву в місці де багато пилу?

Куди зникає листя взимку?

  • Закопати опале листя під деревом, зробити помітку.

  • Періодично розкопувати і спостерігати, як змінюється листя (листя перегниває і стає добривом для дерева).

КРОНА ДЕРЕВА

В сонячний день подивитися крізь крону на небо.

  • Чи добре видно небо?

  • Яка крона густа чи ажурна?

Стати під кроною дерева в сонячний день з аркушем паперу.

  • Чи багато “сонячних” плям на аркуші?

  • Що можна сказати про крону?

  • Запропонувати зафарбувати “сонячні” плями (отримаємо шматочок тіні)

В сонячний день запропонувати постояти на відкритому місці, а потім заховатися в тінь дерева.

  • Де знаходитись приємніше?

  • Чому?

  • Спробувати сховатися під різними деревами.

  • Які захищають від сонця найкраще?

Під час дощу заховатися під дерево.

  • Чи прокапають краплинки дощу через крону?

  • Як часто?

  • Що можна сказати про крону?

МЕШКАНЦІ”, ЯКІ ЖИВУТЬ НА ДЕРЕВІ

Розкласти під деревом великий шматок білої тканини. Акуратно струсити одну гілочку. Розглянути комах, які впали з дерева.

  • Скільки їх?

  • Хто знає, як вони називаються?

  • Хто приносить користь дереву?

  • Хто приносить шкоду?

  • Хто найбільше подобається?

  • Запропонувати повернути комах на дерево.

Презентація проекту

Учасники: педагоги, діти старшої групи «Журавлик», батьки, запрошені гості

Місце проведення: музична зала

План проведення:

  • Звіт « Як готувався наш проект»

  • Фотовернісаж - «Наші улюблені дерева»

  • Виставка дитячих малюнків «Моє дерево»

  • Виставка сімейних газет «Дерево моєї сім'ї »

  • Реклама про дерево

  • Презентація природоохоронних знаків

Для альбому(допомога)

На титульному аркуші вказується назва дерева. Можна дозволити дітям оформити обкладинку так, як їм хочеться що-небудь намалювати, наклеїти. Умова одна: всі малюнки, наклейки на обкладинці повинні відображати розглянуту тему.

На першій сторінці зошита діти намалювали портрет свого дерева (якщо вміють) його назву і ім'я. За бажанням можна намалювати себе поряд з деревом і написати своє ім'я. Малюнок може замінити колективна фотографія «Ми і наше дерево».

Друга сторінка зошита називається «Що потрібно нашому дереву?» Запропонували дітям подумати, що потрібно дереву для життя, без чого воно не зможе жити? Як правило, на цій сторінці вони пропонують намалювати сонце (дереву потрібне світло і тепло), воду (крапелька води або хмара), грудочку землі (грунт), дощового черв'яка, вітер (він розносить насіння деяких дерев або запилює їх квітки), бджолу або джмеля. Запропонуйте дітям придумати свій варіант зображення повітря: можна вирізати на аркуші віконце і заклеїти його прозорим матеріалом (повітря невидимий). Можна просто домовитися, що повітря прозоре, воно «ховається» на зображенні, але ви все одно пам'ятайте про його існування. Перераховуючи всі ці об'єкти, ми закладаємо у дітей уявлення про взаємозв'язок дерева (рослини) з об'єктами живої і неживої природи (повітря, вода, світло, тепло, грунт, грунтові тварини, птахи, бджоли та інші). У дітей формується уявлення про те, що живий організм не може жити сам по собі, він мешкає в визначеному середовищі і його життя залежить від багатьох факторів.

На що потрібно звернути увагу при обговоренні змісту другої сторінки?

Сонце - світло. Дерево не може жити без світла. Світло, як художник, забарвлює листя в зелений колір. В них знаходиться особлива «їжа» для дерева (зернятка хлорофілу, які і роблять лист зеленим). Одні дерева дуже люблять світло (сосна), інші можуть рости і в тіні (ялина). Нехай діти подумають чи любить їх дерево світло, де воно росте - на відкритому або затемненому місці.

Світло грає ще одну важливу роль в житті рослин. Коли восени світловий день стає коротшим, дерева отримують сигнал: потрібно готуватися до зими (в цьому випадку в екології світло називається «сигнальним фактором»).

Світло-тепло. Різні дерева по-різному ставляться до тепла. Одні з них витримують холод, інші можуть жити тільки в теплі. Якщо взимку бувають дуже сильні морози, дерево може загинути. Від кількості тепла залежить і початок появи листя на дереві.

Вода - дерева п'ють воду, як і люди. Одним деревам потрібно багато води, іншим - менше. Зверніть увагу дітей на цей факт, так як у багатьох з них вкоренилася думка: чим більше поливати дерево, тим краще для нього. З точки зору екології важливо, щоб діти розуміли, що вода потрібна деревам в різній кількості. Воду дерево отримує з дощем, з талою водою, «п'є» її з землі - грунту. Крім дощів, бувають і інші типи опадів – сніг, град, тала вода, туман, іній.

Повітря - дерева, як і ми, повинні дихати. Вони дихають через маленькі отвори на листках, які неможливо помітити неозброєним оком. Деревам, як і нам, потрібне чисте повітря. Від брудного повітря (наприклад, поблизу заводів, шосе) вони гинуть. У той же час самі дерева очищують повітря, роблять його придатним для дихання людини та інших живих істот.

Птахи - їх роль в житті різних дерев різна, це діти повинні з'ясували під час власних досліджень. Птахи поїдають різних комах (не називайте їх «шкідливими», в природі немає «корисних» або «шкідливих», вони всі виконують свою роль, всі необхідні), що живуть на дереві, переносять насіння дерев.

Вітер у ряду дерев (наприклад, ялини, сосни) переносить пилок, а також розповсюджує їх насіння (ялина, береза, сосна, клен, ясен, тополя, липа).

Комахи. (Бджоли, джмелі, метелики, комахи п'ють сік-нектар з квіток і запилюють їх (але не у всіх рослин).

Дощові черв'яки беруть участь в розпушуванні грунту, «пропускають» через себе грудочки землі, сухе листя, розпушують грунт, роблять його придатним для росту рослин, в тому числі і дерев. Чим більше листя перероблять черв'яки, тим більше «їжі» для рослин.
Пропонуємо варіанти заповнення другої сторінки «Що потрібно нашому дереву?»

Варіант 1. Сторінка заповнюється відразу ж, як приступають до реалізації проекту. Педагог обговорює з дітьми кожен малюнок, тобто вже на початку роботи вони дізнаються, що саме необхідно дереву для життя. У процесі досліджень педагог постійно повертається до матеріалів цієї сторінки, нагадуючи, як ті чи інші явища, які діти спостерігають, пов'язані з утриманням малюнків (цим підкреслюється зв'язок дерева з навколишнім середовищем).

Варіант 2. Сторінка заповнюється поступово – по мірі проведення досліджень. Наприклад, діти отримують завдання з'ясувати, що стало з деревом, коли довго не було дощу. Після цього на сторінці з'являється крапелька води або хмара, тобто всі малюнки відбивають результати дослідження дітей.

Третю сторінку можна умовно назвати «Паспорт нашого дерева». Тут вказують загальні дані про дерева (старе, молоде), його висота, «ширина» (діаметр стовбура), «сусіди». Наявність молодих дерев того ж виду, або його відростків («діток»), гнізд на дереві.

На інших сторінках зошита вихователь періодично записує висловлювання дітей, результати спостережень, а діти малюють (наприклад, сторінка «Наше дерево під снігом», «Земля-грунт», «Листя», «Коріння», «Кора», «Хто з деревом дружить» і т.д.). Назви сторінок і їх кількість залежать від частоти спостережень і їх різновидності. На окремих аркушах діти малюють «портрет дерева» у різні пори року. Батьки зазвичай допомагають оформити сторінку із загадками, прислів'ями, приказками, віршами про дерево.

  • Модель дерева (розміщена в приміщенні групи);

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!